- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (59 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (75 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (69 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (296 opinii)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (30 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (203 opinie)
Falstart Fali. Start systemu wspólnego biletu dla Pomorza nie we wrześniu
System Fala łapie kolejną zadyszkę. Z naszych informacji wynika, że zaplanowana na początek września inauguracja pierwszego etapu systemu nie dojdzie do skutku. Kiedy Fala dotrze do Trójmiasta i na Pomorze? Tego obecnie nie wiadomo.
Dziś wiadomo, że i tego terminu nie uda się dotrzymać.
Nieoficjalne informacje, jakie do nas docierają, mówią o przesunięciu terminu nawet na początek przyszłego roku.
Oficjalnie - przynajmniej na razie - przedstawiciele spółki nie chcą mówić o konkretnym terminie. Potwierdzili, że system nie ruszy zgodnie z planem.
- Moglibyśmy wypuścić produkt nie w pełni gotowy, ale nie o to tu chodzi. Tak czy inaczej nie nastąpi to z początkiem września, jak zapowiadaliśmy w lipcu. Ma na to wpływ m.in. dynamiczna i zmieniająca się sytuacja w komunikacji miejskiej - usłyszeliśmy w poniedziałek.
Zwróciliśmy się do spółki z prośbą o wyjaśnienie opóźnienia i wskazanie terminu inauguracji systemu Fala. Jak mówi nam Katarzyna Wośko, rzecznik prasowy spółki, przesunięcie daty na bliżej nieokreśloną przyszłość wynika z kilku względów. Na przeszkodzie stanęły m.in. skutki pandemii, trwająca wojna na Ukrainie czy wysoka inflacja.
- Technologicznie funkcjonalności aplikacji mobilnej są gotowe, natomiast spółka wraz z organizatorami transportu publicznego, pod wpływem licznych zewnętrznych czynników, takich jak skutki pandemii, wojny czy bezprecedensowa inflacja, zdecydowała się przeprowadzić dodatkowe analizy przed ich udostępnieniem pasażerom. Celem tego działania jest osiągnięcie jak najwyższej satysfakcji odbiorców w nowych warunkach rynkowych, których nie sposób było przewidzieć w czasach przed pandemią i wojną w Ukrainie - tłumaczy Wośko.
Przetarg na kampanię unieważniony
Ale to nie wszystko. Z początkiem września spółka Innobaltica, odpowiedzialna za wdrożenie systemu, miała ruszyć też z szeroką kampanią promocyjną Fali. Jej głównym założeniem miało być informowanie o terminach uruchomienia systemu Fala, instruowanie pasażerów, jak posługiwać się narzędziami w ramach systemu, pozyskiwanie nowych użytkowników oraz zachęcanie mieszkańców i turystów do nowego sposobu płacenia za przejazdy. Kampania miała też być odpowiedzią i odpowiednio reagować na ewentualne negatywne opinie na temat wdrażanego systemu Fala.
Z planów jednak niewiele wyszło, bo przetarg na wyłonienie firmy mającej profesjonalnie poprowadzić kampanię w mediach na początku miesiąca został unieważniony. Co prawda na postępowanie odpowiedziały aż trzy firmy, ale żadna ze złożonych ofert nie została wybrana. Najniższa z nich została odrzucona, a dwie kolejne przekroczyły zakładany budżet.
- Zmuszeni byliśmy do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na przeprowadzenie kampanii promocyjnej. Planujemy ogłosić wkrótce nowe postępowanie - dodaje Wośko.
Niezależnie od tego, jak wolno posuwają się prace nad planerem, aplikacją i przygotowaniami do kolejnego przetargu na kampanię promocyjną, toczą się prace montażowe. W pojazdach widać już uchwyty pod przyszłe walidatory, w których "odbijać się" będą pasażerowie. Prace instalacyjne można też było zauważyć na przystankach kolejowych. M.in. pierwsze walidatory stanęły na przystankach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Żółto-czarne skrzynki zawisły też w części gdyńskich autobusów.
System Fala kosztuje 130 mln zł. Ponad 106 mln pochodzi z dofinansowania przez Unię Europejską.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-30 07:42
Jak najpóźniej (60)
Oby nigdy nie doszło do uruchomienia tego systemu, bo trzeba będzie się przesiąść do auta. Wyobrażam sobie kolejki do odbicia się przy wejściu i wyjściu z pojazdu. Dziękuję, prędzej zrezygnuję z komunikacji. Potrzebny jest wspólny bilet na Trójmiasto wszystkich przewoźników, a nie system inwigilacji pasażerów.
- 295 45
-
2022-08-31 11:38
XD
XD
- 0 0
-
2022-08-30 12:09
Funkcjonuje to na świecie (4)
I nie ma problemu. Nie wiem, jak będzie wyglądał ten system, ale zazwyczaj kupuje się bilet na określony czas i należy go przy pierwszym przejeździe zwalidować. Tak jak każdy inny bilet. A jeśli bilet jest ważny na kolejne przejazdy to nie trzeba go ponownie walidować. Dania, Szwecja, nawet w Rumunii tak mają
- 2 5
-
2022-08-30 23:34
"funkcjonuje to na świecie"
Argument do wyłączenia rozumu?
- 2 0
-
2022-08-30 16:58
I tam trzeba bilet odfajkować przy wyjściu z autobusu?
- 4 0
-
2022-08-30 15:49
U nas ma być przy k a ż d y m przejeździe. (1)
- 4 0
-
2022-08-30 17:10
dwa razy
Przy kazdym przejezdzie...
- 3 0
-
2022-08-30 11:50
Przecież masz wspolny bilet na wszystkich przewozników miejskich i kolejowch ( SKM PR ) w granicach Trojmiasta . (6)
Dlaczego nie korzystasz?
- 2 6
-
2022-08-30 18:02
a próbowałeś go
kupić?
- 3 0
-
2022-08-30 12:27
po pierwsze, jest trudno dostępny (4)
po drugie, jest 2,5x droższy, niż jego warszawski odpowiednik.
- 10 0
-
2022-08-30 15:48
I nikt o zdrowych zmysłach nie kupi go dla całej rodziny (1)
mając w domu samochód. Idea biletu rodzinnego decydentów trójmiejskich zdecydowanie przerasta.
- 7 0
-
2022-08-30 17:22
to rowniez roznica, o ktorej nie mowi sie porownujac sie do innych systemow.
Na koszmarnie drogim, skandynawskim bilecie komunikacji miejskiej mozna dodatkowo przewiezc dwoje dzieci do lat 12.
- 2 0
-
2022-08-30 15:16
166 x 2.5 = 240? Ciekawe. (1)
- 0 6
-
2022-08-30 16:17
bilet miesięczny imienny na pierwszą strefę (odpowiednik Gdańsk - Wejherowo)
to 100pln
A z kartą warszawiaka, jeszcze mniej...- 7 0
-
2022-08-30 11:29
(1)
Nie jest potrzebny żaden wspólny bilet. To mit. Jedyne co jest potrzebne to jednakowy system kupowania tych biletów oraz dogodne warunki finansowe, tzn. bilety krótkoczasowe 10, 20, czy tam 30 min. za odpowiednio mniejsze pieniądze. A system sprzedaży można podejrzeć w Wejherowie - obok stanowiska kierowcy jest czytnik kart i drukareczka. Płacimy, kierowca wciska guziczek - wyskakuje bilecik.
Ale w Trójmieście wiadomo - niedasizm.- 11 8
-
2022-08-30 13:54
mylisz się
Spróbuj przejechać z Koszwał do Zbychowa.
Zgromadź doświadczenie i zabieraj głos.
Najważniejsze, nie rozumiesz pojęcia "wspólny bilet". W jednym zdaniu zaprzeczasz jego potrzebie a w drugim podajesz jego definicję, jako stan pożądany ("jednakowy system kupowania...", "dogodne warunki finansowe" - co każdy rozumie inaczej).
Spróbuj przejechać z Koszwał do Zbychowa.
Zgromadź doświadczenie i zabieraj głos.
Najważniejsze, nie rozumiesz pojęcia "wspólny bilet". W jednym zdaniu zaprzeczasz jego potrzebie a w drugim podajesz jego definicję, jako stan pożądany ("jednakowy system kupowania...", "dogodne warunki finansowe" - co każdy rozumie inaczej).
Pod pojęciem "wspólny bilet" rozumie się wspólny system taryfowy (nie płatniczy jak rzeczona Fala), umożliwiający zmianę środka transportu i przewoźnika. Celem jest mobilność "masy ludzkiej" i ograniczenie kosztów transportu.- 8 0
-
2022-08-30 10:48
(4)
Wyjedź trochę zagranicę, pozwiedzaj i zobacz że taki system działa skutecznie w ogromnej ilości miast. M.in z powodzeniem w Sztokholmie, który nie jest gigantycznym miastem. Ludzie odbijają kody QR, karty. Nawet czytniki z kartami w 3mieście będą te same co w Szwecji. Wszystko działa. Nie ma kolejek
- 5 11
-
2022-08-30 11:00
ale troll-malkontent (3)
już wie, że u nas to się nie uda
- 6 13
-
2022-08-30 17:14
troll (skandynawskie bydle) wie, bo uzywal i ma swiadomosc (1)
Co sadza Dunowie czy Szwedzi o swoich realizacjach takich systemow. I nie jest to wybitnie pochlebna opinia.
A stawiam orzechy przeciwko dolarom, ze rzetelniej i uczciwiej podchodza do roboty, niz nasze afiliowane przy magistracie i samorzadzie kregi gospodarcze...- 4 0
-
2022-08-31 12:24
Dunowie? Co to za słowotwórstwo?
czy Duńczyk kojarzy się tylko z postacią z Vabanku?
- 0 0
-
2022-08-30 16:57
Ten jak go nazywasz trol widział jak się udało Mevo, palmiarnia ....
To dą podstawy by wierzyć w profesjonalizm naszych decydentów.
- 9 1
-
2022-08-30 09:56
tak się zastanawiam jak to bedzie (3)
Gdy wysiądziesz z pojazdu i nie odbijesz się w walidatorze, zreflektujesz się na przystanku jak już pojazd zatrzaśnie drzwi i ruszy w dalsza trasę.
- 18 0
-
2022-08-31 12:22
to pewnie bug systemu. To będzie beka...
nie pozwoli Ci się zwalidować w nowym autobusie, bo będziesz widoczny jeszcze w starym. Jak będziesz ponawiał próby to w końcu system zakwalifikuje Ciebie jako oszusta próbującego wyłudzić przejazd na cudzą kartę i ją zablokuje. Przekonasz się o tym, gdy podczas kontroli bandyci z renomy powalą Cię na podłogę i przekażą milicjantom, którzy później obiją Cię na komisariacie. Wyjaśni się jak już będziesz miał fioletową twarz...
- 0 0
-
2022-08-30 11:00
wtedy autobus wybuchnie i wszyscy zginą
- 8 3
-
2022-08-30 10:59
Wtedy będzie naliczać ad mortus defecata.
A później przyjdzie komornik.
- 18 0
-
2022-08-30 08:00
W Poznaniu też się obawiano kolejek a wszystko idzie sprawnie. (6)
Tylko, że tam dodatkowo istnieje coś takiego jak płacenie za przejechane przystanki - dzięki temu nie szkoda nawet zapłacić za 1 przystanek bo nie kosztuje to prawie 5zł a kilkadziesiąt groszy.
- 71 12
-
2022-08-30 13:47
A u nas wprowadzą opłatę "za wejście", "za przejazd" (minimum 75 minut, "za walidację" (1)
- 8 1
-
2022-08-31 12:18
ciekawe czy będą upusty za brak klimy albo smród menela?
albo za podróż w towarzystwie rozwrzeszczanych bandytów w szalikach? albo czy będą wypłacać odszkodowanie za kradzieże kieszonkowe?
- 0 0
-
2022-08-30 09:38
W Gdańsku robia co moga by zaszkodzic mieszkancom i ich okradac na maxa (2)
- 32 4
-
2022-08-30 10:59
ty to musisz mieć smutne życie w tym Gdańsku (1)
- 7 14
-
2022-08-30 14:38
jest nas milion
- 10 0
-
2022-08-30 09:30
W Poznaniu nie musisz odbijać miesięcznych
To duża różnica.
- 24 1
-
2022-08-30 07:59
Przecież Ty i tak nie masz smartfona ani karty
Więc nie beddiesz z tego musiał korzystać
- 9 14
-
2022-08-30 07:56
(2)
W Kaliszu już do dawna taki system funkcjonował - każdy się go bał: często nie działał, nie dało się odbić albo odbijał dwa razy
- 23 6
-
2022-08-30 12:10
każdy się go bał - dobre :) (1)
- 5 4
-
2022-08-30 12:23
i jest to bardzo uzasadniony lęk
Danie takiego narzędzia biurokratom, którzy rozum zastąpili regulaminem, powinno budzić obawy.
- 9 0
-
2022-08-30 07:55
(24)
W Londynie podobny system działa bez problemu a porównaj skale miasta.Poczatek zapewne bedzie trudny ale potem powinno byc dobrze
- 46 28
-
2022-08-30 09:53
Zgoda, ale.... (2)
zauważ, ze w Londynie nie ma godzinowego i minutowego rozkładu jazdy, tak jak u nas. Na przystankach autobusowych rozkład jazdy to informacja, ze dany autobus w tym a tym przewdziale godzinowym kursuje co 8- 10 minut....Ale nikt sie nie skarży, faktycznie to wszystko działa.
- 5 2
-
2022-08-30 11:52
Kiedys u nas tez tak było ale ludki chcialy dokladnie wiedziec o ktorej sekundzie bedzie autobus czy tramwaj (1)
to maja .
- 4 1
-
2022-08-31 09:35
I teraz mogą się frustrować bo autobus przyjechał ileś tam minut za szybko lub za późno.
- 1 0
-
2022-08-30 09:43
on i tak jest przyspawany do samochodu
tak sobie tylko napisał
- 9 6
-
2022-08-30 09:35
Jak mozna porównywac Gdańsk do Londynu to jak co ma piernik do wiatraka Gdańsk mozna dzbanku porównać do Hamburga (4)
w najlepszym wypadku .Ale tam na taka głupotę nie wpadli
- 12 5
-
2022-08-30 10:31
równie kiepskie porównanie (3)
nie mamy s i u-bahn'ów. SKM to conajwyżej koszmar niemieckiego kolejarza....
- 18 0
-
2022-08-30 12:02
(2)
A czym się różni nasze SKM od S-bahn?
- 0 6
-
2022-08-30 12:25
s-bahn funkcjonuje tak jak oczekują mieszkańcy (1)
SKM funkcjonuje, jak mu pozwoli marszałek.
- 13 0
-
2022-08-30 15:37
No i funkcjonuje mimo zlewu Szczurka, Karnowskiego i słabiutkim zainteresowaniu Dulkiewicz
A to rzekomo kolej m i e j s k a
- 6 1
-
2022-08-30 08:40
widzisz roznice miedzy londynska stacja metra (13)
A przystankiem tramwajowym przy dworcu Glownym w Gdansku...??!
- 45 4
-
2022-08-30 12:07
(9)
A jaki ma sens porównywanie przystanku metra z przystankiem tramwajowym? Oyster w londynie obejmuje również sieć autobusową, a tu nie ma istotnych różnic.
- 6 3
-
2022-08-30 13:44
sens jest taki, że u nas jesli coś może być spie*rzone, to na pewno tak się stanie (6)
Przystanek przy dworcu obecni jest trudny do przejścia a konieczność obsługi systemu tylko to pogorszy.
Metro obsługuje znacznie większe strumienie podróżnych ale w jego wnętrzu nie masz obowiązku legalizacji pobytu. Dzieje się to na wejściu i wyjściu systemu a nie pojazdu. Niekiedy tylko na wejściu (gdy nie ma stref)...
GdańskiPrzystanek przy dworcu obecni jest trudny do przejścia a konieczność obsługi systemu tylko to pogorszy.
Metro obsługuje znacznie większe strumienie podróżnych ale w jego wnętrzu nie masz obowiązku legalizacji pobytu. Dzieje się to na wejściu i wyjściu systemu a nie pojazdu. Niekiedy tylko na wejściu (gdy nie ma stref)...
Gdański system zakłada legalizację w każdym środku transportu, na wejściu i wyjściu. Tę pracochłonność przerzuca się na pasażerów. Tylko po to, aby przewoźnik szybko dostał kasę.
To że "coś", "gdzieś" działa jest żadnym argumentem, jeśli takie stwierdzenie jest oderwane od realiów. To że coś działa na jednej linii tramwajowej nie oznacza, że obsłuży Gdańsk Główny.
Największe zastrzeżenia budzą jednak intencje i zasady funkcjonowania systemu. Po naszych "wybrańcach" nie spodziewam się niczego dobrego.
Ich "ow(o)ce" już poznaliśmy i mojego zaufania nie mają...- 11 0
-
2022-08-30 14:50
(1)
A co jest takiego niesamowitego z Stacją Gdańsk Główny. Zwykły niewielki dworzec jakich pełno.
- 1 3
-
2022-08-30 15:36
Ewidentna wypowiedź laika
Wyobraż sobie, że na Bramie Wyżynnej do 6 wsiada 45 osób - każda musi się odbić - a potem przy Dworcu Głównym wysiada załóżmy 50. Czas przejazdu 120 sekund. Osób do odbicia 95, walidatorów 5?, czyli każda osoba ma 6 sekund na legalizację/wylogowanie. W tym emeryci, zakręceni turyści itp.
To się nie może udać i nie uda. To nie Wejherowo, w którym autobus przewozi 8 osób w porywach.- 11 0
-
2022-08-30 14:10
(2)
No taki, że każdy kto nosił gruz w Londynie, i żywił się chlebem tostowym, teraz może się popisać.
- 2 5
-
2022-08-30 14:53
(1)
Nie wszyscy mają takie doświadczenia, niektórzy bywają w Londynie jako turyści albo by zobaczyć przedstawienie na West Endzie.
- 4 2
-
2022-08-31 09:45
punkt widzenia turysty czy "culture vulture"
raczej nie odbiega od tego jak problem komunikacji pracownik budowlany.
Budowlaniec wręcz może być bardziej kompetentny, bo w odróżnieniu od pozostałych grup, używa komunikacji w ramach codziennej rutyny.- 0 0
-
2022-08-30 14:11
to po prostu promocja Dnia Pieszego Pasażera
jestem wesoły romek na przedmieściu mam domek a w tym domku światło gaz
nie bój nie bój, wyłączą ci- 9 2
-
2022-08-30 13:20
siec tramwajowa (1)
na Croydon/Wimbledon tez Oyster obejmuje
- 3 3
-
2022-08-30 13:45
so?
Jakie z tego wnioski dla powyższego artykułu i planowanego w Gdańsku systemu?
- 3 1
-
2022-08-30 09:44
tak, u nas będzie lepiej (2)
bo jest mniej ludzi
- 7 17
-
2022-08-30 17:17
ludzi mniej w miescie
Ale ale nie akurat w tym miejscu. Szczegolnie w szczycie.
Rowniez mniej miejsca i brak jakiejkolwiek infrastruktury...- 3 0
-
2022-08-30 16:53
Ludz mniej, ale troglodytów więcej.
- 2 4
-
2022-08-30 08:36
Londyn ma infrastukture i doswiadczenie eksploatacji metra
To zupelnie inna bajka.
Jak to bedzie wygladac, mozna doswiadczyc w Skandynawii. Bo to chyba miejsce insporacji naszych samorzadowych "wybrancow"
System Powolny, zawodny, bez wsparcia dla uzytkownika. W razie niepowodzenia jestes winny i brak mozliwosci wykazania czegokolwiek.
Uzywany jest tylko dlatego, ze komunikacja jestTo zupelnie inna bajka.
Jak to bedzie wygladac, mozna doswiadczyc w Skandynawii. Bo to chyba miejsce insporacji naszych samorzadowych "wybrancow"
System Powolny, zawodny, bez wsparcia dla uzytkownika. W razie niepowodzenia jestes winny i brak mozliwosci wykazania czegokolwiek.
Uzywany jest tylko dlatego, ze komunikacja jest horrendalnie droga (my do tego poziomu sie zblizamy, w relacji do dochodow nawej juz osiagnelismy) a system oferuje bardzo duze upusty, rosnace wraz z czestotliwoscia uzytkowania.
Najwazniejsze, jest to system obslugujacy wszelkie przejazdy w ramach organizacji odpowiedzialnej za przejazdy (samorzad) a nie z kazdym z przewoznikow z osobna...
Nie jest to tez jedyny system oplat. Rownolegle funkcjonuja biletomaty w pojazdach, sprzedaz elektroniczna, karty prepaid i ryczalt oraz zakup bezposredni w biurze.
Wiekszosc z tych metod uzalezniona jest od odpowiednika pesel, nie jest wiec dostepna dla turystow.- 22 8
-
2022-08-31 08:20
Podobne do Oyster card, ale z niewygodnymi zastosowaniami (4)
w Oyster card nie trzeba dotykać czytnika pod koniec podróży w autobusach i tramwajach
w Fali trzeba (lub trzeba mieć aplikację z GPS) to spowoduje duże kolejki, a czas na wyjście jest ograniczony- 20 1
-
2022-09-02 10:17
Jakoś w Krakowie i Poznaniu takie systemy działaja... Polecam podróżować więcej
- 0 1
-
2022-09-01 23:40
W Melbourne jak nie przyłożysz dwa razy to płacisz jak za końcowy przystanek danej linii.
Jest tylko jedna cena biletu chyba że już na prawdę poza miasto jedziesz. Wszystkie przejazdy powyżej dwóch dziennie są już bezpłatne a jeden bilet jest ważny 2 godziny na wszystkie linie. Weekendowe są -50%.
Nie rozumiem za bardzo sensu tej fali.- 0 0
-
2022-08-31 08:35
W Korei taki system działa na skalę całego kraju (1)
I nie ma kolejek przed wyjściem
- 1 1
-
2022-08-31 12:28
w której? Na północy uwierzę, gdyż tam prawdopodobnie
działa jedna linia autobusowa na cały kraj, zmieniają się tylko trasy. Zazwyczaj kursuje od wsi zamieszkania do najbliższego obozu karnego...
- 1 0
-
2022-08-30 11:38
(15)
Niech mi ktoś to wytłumaczy. jak to jest, że od prawie 20 lat w Londynie funkcjonuje system Oyster card i ma się bardzo dobrze. Czy niemożliwe jest wprowadzenie podobnego systemu w Trójmieście. Nie trzeba wymyślać koła na nowo.
- 103 3
-
2022-08-30 22:44
Naucz sie lepiej...
Ojcze nasz....
- 1 4
-
2022-08-30 14:00
Oyster (7)
to katastrofa, zupełnie zbędna komplikacja, drogie to i niewygodne w użytkowaniu. W ogóle w czasach powszechnego użytkowania telefonów przenośnych system z kartami jest w zasadzie zbędny.
- 5 16
-
2022-08-31 08:08
Mozesz placic telefonem (1)
Nawet taniej wychodzi niż oyster. Zamiast pisać bzdury sprawdz
- 2 5
-
2022-08-31 09:15
O ile wiem to nawet można płacić kartą płatniczą czy kredytową
Narzekanie na Oyster czy jakikolwiek inny funkcjonujący system na zachodzie, gdy u nas ciągle jedynie się cos planuje a potem w efekcie wychodzi gniot (jak z Mevo), to jest wyraźny wyróżnik lokalnych trolli
- 3 1
-
2022-08-30 18:02
co za bzdury, co nie funkcjonuje? (1)
po pierwsze smartfony sa od niedawna (relatywnie), po drugie nie każdy je ma lub ma zamiar je używać przez cały czas
ale przede wszystkim Oyster działa świetnie od lat, można kupić czy doładować wszędzie, automatycznie pobiera maksimum dziennie, po czym już nie ściąga kasy,
Nie wiem co to za dziwaczna opinia i na jakiej podstawie piszesz te bzdury- 8 2
-
2022-08-31 12:30
coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę z zagrożeń idących wraz ze smartfonami i przesiada się na "stare" modele
i będzie ich coraz więcej, także z tym "każdy" trzeba uważać...
- 1 0
-
2022-08-30 18:22
Ładuj wszystko do telefonu, a potem problem w razie awarii lub braku neta.
- 9 0
-
2022-08-30 14:35
(1)
Być może ale zawsze działa. Czego nie można powiedzieć o smartfonach. Ale też nic nie stoi na przeszkodzie by mieć kartę w aplikacji.
- 9 1
-
2022-08-30 16:59
Zawsze działa.... Stawiam dolary przeciwko orzechom że ten system będzie miał przerwy w działaniu.
- 5 0
-
2022-08-30 11:50
przecież właśnie wprowadzają (2)
- 3 10
-
2022-08-30 12:09
(1)
W teorii tak. Ale robią to po swojemu zamiast korzystać ze sprawdzonych rozwiązań.
- 12 0
-
2022-08-30 14:24
u nas będzie lepiej
- 1 4
-
2022-08-30 11:42
(2)
To jest niemożliwe. Nie da się.
- 26 0
-
2022-08-30 11:50
trolle już to ustaliły :) (1)
- 1 11
-
2022-08-30 16:14
tego nauczyło je
doświadczenie z efektami wytrysków intelektu sfer okołomagistrackich...
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.