• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście będzie bezpieczniejsze

ms
18 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Film z 15 grudnia

Do tego zdarzenia doszło w ostatni weekend.



Trzy rodzaje zabezpieczeń mają sprawić, że pechowe przejście przez al. Hallera we Wrzeszczu stanie się bezpieczniejsze.



Czy proponowane zmiany zwiększą bezpieczeństwo w tym miejscu?

W ostatnim czasie przejście przez al. Hallera, pomiędzy wiaduktem kolejowym przy ul. Klinicznej i Operą Bałtycką zobacz na mapie Gdańska zyskało miano najbardziej feralnego w Trójmieście, a za sprawą filmów dokumentujących mające tam miejsce wypadki, nawet ogólnopolską sławę.

Przypomnijmy: na początku listopada potrącono w tym miejscu prawidłowo przechodzącego mężczyznę, na początku grudnia - kobietę, która także zastosowała wszystkie zasady bezpieczeństwa na drodze, a w ostatni weekend samochód uderzył tu w słup oświetleniowy.

Jeszcze przed tym ostatnim zdarzeniem pojawił się pomysł (na szczęście szybko zdementowany), że pechowe przejście powinno się zlikwidować (czytaj więcej na ten temat).

Dziś już wiadomo, że przejście zostanie, ale na pewno się zmieni. W poprawie bezpieczeństwa w tym miejscu mają pomóc trzy rodzaje zabezpieczeń.

Po pierwsze: przed przejściem pojawi się podświetlany znak drogowy uprzedzający o przejściu (dziś stoi tu zwykły znak informacyjny).

Po drugie: w jezdni pojawią się odblaskowe tzw. kocie oczy, które uprzedzą kierowcę o zbliżaniu się do przejścia.

Po trzecie: równolegle do osi jezdni pojawią się tzw. pinezki, które dla kierowców będą przestrogą przed gwałtowną zmianą pasa w tym miejscu i próbą wjechania na tory tramwajowe.

Natomiast na pewno nie pojawi się tu sygnalizacja świetlna, która - zdaniem gdańskich drogowców - utrudniłaby ruch samochodowy na tym i tak zwykle obciążonym odcinku.
ms

Opinie (179) 2 zablokowane

  • Nie skrzyżowanie jest niebezpieczne (38)

    tylko kierowcy jeździc nie potrafią !!!

    • 495 45

    • Skrzyżowanie (11)

      To nie jest skrzyżowanie kolego

      • 53 18

      • odniosłem się do tytułu artykułu kolego :-) (6)

        Bo brzmiał on zupełnie inaczej :-)

        • 22 4

        • czyli (5)

          wypowiadałeś się na temat, o którym nie masz pojęcia,na podstawie tylko tytułu artykułu... gratuluję. od siebie dodam,ze kierowcy nieumiejący jeździć to jedno,a pieszy włażący wolnym krokiem ('bo mam pierwszeństwo'- w 99% przypadków nie masz) wprost pod najeżdżający samochód to drugie..

          • 12 44

          • a skąd taka pewność, że nie ma

            pojęcia o treści artykułu?

            • 7 2

          • Odniosłem się do filmików oraz do moich spostrzeżeń jako kierowcy

            który PRZESTRZEGA przepisów.. Więc rozpędź się i walnij głową w ścianę, może zmądrzejesz.. Obejrzyj 3 filmy z wypadków w tym miejscu, POMYŚL (to nie boli) i oceń z kogo winy są te wypadki. Z winy pieszego, który wg ciebie idzie za wolno, czy z winy kierowcy, który złamał przepisy i spowodował wypadek??

            • 32 1

          • jezdnia (jeździć) chodnik (chodzić) (2)

            racja jest twojsza niż ichna zacny kolego. Bo pieszy na jezdni jest jak samochód na chodniku - ZAWADĄ !!! I niestety nikt tego nie zmieni. Jezdnia jest dla samochodów a chodnik dla pieszych. Już same nazwy tych miejsc uświadamiają czyje miejsce jest gdzie. Jezdnia (od słowa jazda) jest do jeżdżenia a chodnik (od słowa chód) do chodzenia. Przed każdym przejściem dla pieszych powinien widnieć napis "Wejście grozi śmiercią" I do tego wielka czaszka. Jeśli pieszy wchodzi na jezdnię to tak jakby wchodzi na nie swój teren. A wracając do tego przejścia to tam by się jakaś kładka przydała abo tunel. I byłoby przejście niekolizyjne. Pozdrawiam wszystkich kierowców.

            • 6 32

            • jeleń jesteś a nie kierowca!!!

              • 16 3

            • właśnie, że wchodzi na swój teren - na przejście dla pieszych

              a Ty jesteś najzwyklejszym prostakiem

              • 21 4

      • A ta droga widoczna na filmach w pawym górny rogu dochodząca do drogi głównej, to co? (3)

        • 10 8

        • O matko

          Już wiem kto spowodował te wypadki.
          Natalia.

          • 14 3

        • Nie da się ukryć, że jest tam droga odchodząca w bok... (1)

          Ale tylko z jednej strony i prawie nieuzywana.

          Co nie zmienia faktu, że Polacy są (średnio rzecz biorąc) słabymi kierowcami. Jesteśmy niestety negatywnymi liderami Europy w liczbie śmiertelnych wypadków na drogach.

          Z drugiej strony wydaje mi się, że to nie kwestia braku umiejętności. Mamy chyba po prostu zakodowane, że przepisy są z założenia represyjne, i przez to trudno nam pojąć, że np. nie wyprzedzanie na przejściu może uratować czyjeś życie. Wiele przepisów jest łamanych, bo "przecież to głupie - dlaczego niby nie mogę parkować przy przejściu moim samochodem". Ano dlatego, że możesz zasłonić kogoś kto na tym przejściu czeka, albo właśnie wchodzi..

          • 0 0

          • Widać, że nie byłeś nigdy w innym kraju.

            Polacy akurat potrafią jeździć. Wypadki śmiertelne są głównie spowodowane brakiem dróg szybkiego ruchu. W Niemczech w mieście jeżdżą jak ostatnie dziady i matoły. We Francji nie wiedzą jak zmieniać biegi, a w Anglii? Szkoda gadać.

            • 0 0

    • Zgadzam się,ci na rejestracjach gtc- (gmina tczew)na krajowej 22 (człuchów-malbork)jeżdzą jak wariaci,trzeba coś z tym zrobić

      • 14 2

    • Wystarczy policjant i mandaty po 500zł za wyprzedzanie na przejściu. (5)

      Dwa tygodnie i cielaki nauczą się jeździć.

      • 31 4

      • Swoją drogą ciekawe jakią karę poniósł sprawca potrącenia?? (2)

        I czy poszkodowany wyzdrowiał.
        Nóż się otwiera w kieszeni gdy się takie wypadki widzi. Chyba byłbym winny ciężkiego pobicia gdybym był świadkiem takiego wypadku.

        • 18 2

        • kara

          w tvm24 - 3 lata pozbawienia wolności (zapewne w zawiasach) i "czasowe" pozbawienie prawa jazdy. Taka jest możliwa kara z Kodeksu

          • 7 0

        • a mnie to nie ciekawi

          • 1 5

      • (1)

        popieram, a zablokowanie możliwości wjazdu na tory, sprawi że korki na Hallera przed przejazdem pod SKM i na całym tym skrzyżowaniu zwiększą się znacznie.

        • 3 6

        • a tramwaje zaczną jeździć punktualnie, zamiast być blokowane przez kierowców

          • 11 1

    • Pan z kombiaka nie jechał 50km/h.---i żadnego związku z przejśćiem nie miało to bum

      oba potrącenia też wyglądają na prędkość dużo większą,TO NIE WINA PRZEJŚĆIA TYLKO BURAKÓW BEZ WYOBRAŹNI.Jak mawiał klasyk"przyspiesz,ale powoli":)

      • 33 1

    • Przechodziłem tamtędy... (4)

      ... kilka lata temu przez kilka lat podczas drogi na uczelnie i żyję. Może pomimo zastosowania się do przepisów to jeszcze trzeba się rozglądać i wybierać inne momenty na przejście a nie pakować się jak święta krowa na pasy a potem wypadki.

      • 17 13

      • (1)

        akurat w tym miejscu w godzinach szczytu nie ma innej opcji niż "pakować się jak święta krowa na pasy" no chyba że lubisz oglądać ruch samochodów i tramwajów na ulicy :)

        • 15 3

        • Tylko że są dwa rodzaje pakowanie się.

          Pakowanie się pomału patrząc w obie strony zachowując szczególną uwagę i ostrożność.

          Sposób drugi bardzo podobny do pierwszego. z tym że na czterojezdniowej drodze uwagę i ostrożność zachowujemy tylko na pierwszym pasie. Takie pakowanie to inaczej pakowanie się do trumny i moim zdaniem piesi powinni dostawać za to mandaty tak samo jak kierowcy.

          • 0 2

      • przechodzień na pasach ma ZAWSZE pierwszeństwo, naucz się tego prostaku! (1)

        • 2 3

        • Prostak to ten, co ma zawsze pierszeństwo

          .. zazwyczaj życie ma błogie, lecz krótkie

          • 2 0

    • To zwykły stereotyp podparty selektywnym doborem przypadków. (2)

      Miasto jest dla ludzi. Nie dla rowerów. Oraz nie dla gap.

      • 5 7

      • miasto dla ludzi

        czyli nie dla samochodów i nie dla komunikacji miejskiej idąc twoim tropem rozumowania matematyku

        • 2 0

      • lecz się, czubku

        nikt przed tobą nie pisał o rowerach
        to twoja własna obsesja

        • 4 2

    • Nie "skrzyżowanie" jest bezpieczne

      Tylko Piesi rzucają się tam pod koła :P

      • 4 9

    • jesli kierowcy umieją jeździć

      to powinni umieć także się zatrzymywać przed przejściem dla pieszych

      • 11 4

    • i słupy wszystkie pousuwać, ale korki będą przez dodatkowe światła,a może odebrać trochę prawa jazdy

      • 1 0

    • Filmik z Grzegorzem H. chyba działa na niego,jak czerwona płachta na BYKA.

      • 2 1

    • ;] (2)

      to nie przejście jest felerne, tylko kierowca do d...y;]
      jak ja lubię takich gamoni, rozbił auto, zostawił na środku drogi i dzwoni se za lawetą, zamiast je zepchnąć na pobocze. ręce opadają!

      • 10 1

      • Jak ma, idioto, zepchnąć to auto, skoro stracił koło? (1)

        Może wziąć pod pachę i przenieść?

        • 0 2

        • ;] idz i mu pomoż kretynie! skoro tak wzorowo oceniles stan auta;]..

          • 1 1

    • Kiedyś przechodziłem w tym miejscu. To przejście jest w moim odczuciu fatalne: duży ruch, 2 pasy ruchu w każdą stronę, brak sygnalizacji. Przechodzenie po czymś takim to niestety gra w rosyjską ruletkę. Przynajmniej 2 razy w miesiącu ktoś wymuszał na mnie pierwszeństwo wyprzedzając samochód znajdujący się na skrajnym pasie i przepuszczający mnie. Nie zginałem tylko dlatego, że zawsze uważnie obserwowałem co dzieje się obok pojazdu przepuszczającego oraz niezwłocznie sprawdzałem jednię z prawej strony. Niestety kierowcy przy tak dużym natężeniu ruchu mogą mieć problem z zauważeniem pieszego i skutecznym rozwiązaniem byłaby sygnalizacja lub kładka/tunel. Kolejne znaki w miejscu gdzie jest ich już dawno zatrzęsienie niczego nie zmienią.

      • 10 0

    • musi być głośno i w TVN artykuł aby ktoś z ZDiZ coś skumał !!!

      zobaczcie na facebooku "niebezpieczna cedrowa" co tam ZdiZ zgotował przez owszczędności. Już niedługo piesi bez chodników będą tam ginąć jak muchy

      • 6 0

    • "kocie oczy" przetestowano na Świętokrzyskiej - nie spotkałam kierowcy, który by na nie reagował

      I nawet zawodowa "przeprowadzaczka" dzieci do szkoły nie pomogła (a ubrana w odblaski z żarówiastym znakiem w dłoni). Od wczoraj jest w tym miejscu normalna sygnalizacja świetlna.

      • 1 0

  • (3)

    I bardzo dobrze nich coś z tym zrobią

    • 52 7

    • Tam powinni

      zlikwidować możliwość jazdy samochodem po torowisku,poprzez zamontowanie chorągiewek...wzorem Krakowa.Że co,że kierowcy będą stali w wiekszym korku???? No i co z tego ???? Z ich "pośpiechu" nic dobrego nie wynika,a jak sie nie podoba niech jada inna drogą!!!

      • 4 1

    • Wszystko ok poza pierwszym punktem.

      Podświetlany znak powinien być centralnie nad przejściem, po jednym nad każdymi dwoma pasami w obu kierunkach i z wielkimi strzałkami w dół po obu stronach . Generalnie musi być OCZOJEBNE.
      Po boku zleje sie z resztą świecących pierdół na które i tak nikt nie zwraca uwagi.

      • 0 0

    • światełka, progi, farba strukturalna, cuda na kiju bo KIEROWCY NIE PATRZĄ NA ZNAKI I JEŹDŻĄ ZA SZYBKO

      • 1 0

  • Musi ktoś zginąc (5)

    Aby pojawiły się światła albo inne cuda..

    • 92 46

    • Logicznie rzecz biorąc... (1)

      No tak to jest że czasem nie wiadomo że coś jest nie tak. Jak coś mnie boli to idę do lekarza a nie idę do lekarza bo coś może mnie zaboleć.

      • 2 3

      • Popatrz

        To tak jak z chorobami lepiej dać jakiś wkład i zapobiegać czy czekać aż ludzie będą padać i robić cmentarze 15 metrów od osiedla mieszkalnego?

        • 4 0

    • (1)

      Nikt tam przecież nie zginął już nie nadawaj temu takiej martyrologii bo zaraz z tego Smoleńsk wyjdzie. Ale co prawda to prawda trochę osób nieźle zostało poturbowanych.

      • 4 8

      • I kto tu zaczyna...

        Głodnemu Smoleńsk i tfuu.. polityka na myśli. Widać od razu prawdziwy przykładny "obywatel" nie zapomnij pochodni zapalić na święta i polecieć do Paryża po sianko.

        • 5 5

    • pasy są, znaki też są - tylko debile niestety nie informują którędy jeżdżą

      • 0 0

  • (1)

    szkoda że tak późno

    • 36 8

    • PO interwencji ulubionej stacji naszego rządu tvn się ruszyło, przejście było od zawsze, od zawsze występuje tam duże natężenie ruchu, piesi niech się nie uważają za święte krowy tylko ruszą czasem łbem

      • 2 2

  • Pinezki to słaby pomysł. (2)

    Zróbcie tam w poprzek kilka pasów farbą strukturalną "na obudzenie" a nie zabraniacie pas zmieniać, to nie zmniejszy prędkości i gapiostwa.

    • 52 20

    • (1)

      Jest prosty sposób - zerwać asfalt między torami lub odpowiednio go pofalować. Skończy się jeżdżenie po torowisku, droga nie będzie już traktowana jako półtora pasa w każdą stronę (a więc nie będzie wyprzedzania na przejściu), optycznie stanie się węższa (a więc większość kierowców podświadomie zwolni). Tanie i skuteczne.

      • 4 0

      • Też mam wątpliwości...

        Przydałby się pas zieleni, który by też optycznie ożywił okolice.

        Osobiście mam wątpliwości, czy ci konkretni kierowcy wiedzieli, że np. nie wolno wyprzedzać na przejściu, a że zbliżają się do przejścia to chyba jednak wiedzieli. Dlatego mam wątpliwości, czy dodatkowe oznaczenie wystarczy. To jest tak naprawdę 500m drogi bocznej. Jakby tam wprowadzić fizyczne ograniczenia (węższe, pojedyncze pasy, może nawet spowalniacze), to efekt byłby pewny. A zielona wyspa na drodze może złagodziłaby obyczaje :-).

        • 0 0

  • DOBRZE !

    Jednak sprawa ruszyła, bo zdarzenia zostały zarejestrowane na kamerach, a tak by się nic nie zmieniło.
    Jest w Trójmieście jeszcze wiele podobnych feralnych miejsc, z którymi nic się nie robi

    • 58 5

  • Czyli jak zwykle- niby trzy zabezpieczenia,a tak naprawde zadne nie jest zabezpieczeniem (3)

    • 72 20

    • To nie są (2)

      żadne zabezpieczenia.To tylko inna odmiana znaków mających oddziaływać wizualnie.Nasi dzielni wspaniali kierowcy nawet nie zwrócą na nie uwagi!

      • 8 2

      • Tam jadąc w deszczu kompletnie nie widać tego przejścia jeszcze jak stoi na przeciwległym pasie sznur aut i daje ci po oczach. (1)

        Ja jadę tam codziennie to wiem . Ale jak bym jechał pierwszy raz to w życiu bym nie zauważył. Teraz niby jest wielki znak z prawej ale kto patrzy dziś na znaki?
        Prawda jest taka że kierowcy patrza tylko i wyłącznie na oznakowanie poziome. Jeszcze jak pieszy sie ubierze za ninje to zlewa sie zupełnie z otoczeniem.
        Jak na tym przejściu rozpoznać dobrego kierowce?
        Widząc czekającego pieszego i jadąc w ciągu aut po prostu sie nie zatrzymuje. A mając auta tylko za sobą zatrzymuje sie ale na obu pasach na raz aby uniemożliwić aktywację głupoty u wyprzedzających.

        • 0 0

        • Tyle, że tam nie ma dwóch pasów tylko jeden szeroki i to jest właśnie cały problem - ruch odbywa się tam jak popadnie - zwęzić drogę aby nie korciła jazda "na dwa pasy" i problem się rozwiąże.

          • 1 0

  • (3)

    Przejazd podziemny załatwiłby sprawę. Nie tylko zresztą w tym miejscu.

    • 32 35

    • nie każdy lubi chodzić po schodach (1)

      ty anonimie chyba też nie

      • 0 11

      • Dlatego napisałem o przejeździe, a nie o przejściu podziemnym Ty psoty jak cep.

        • 9 0

    • albo lepiej gurom

      i kładkom zwodzonom na bok albo siakoś inaczej

      • 2 0

  • " która także zastosowała wszystkie zasady bezpieczeństwa na drodze" (22)

    brak upewnuenia sie że strony pierwszego studencika czy z lewej strony (tak, mamy ruch prawostronny i to tam powinien sie najpierw patrzeć) jest zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa? wiweutna bzdura, dzinnikarzyny kłamią a lud to łyka...

    • 34 87

    • gwoli ścisłości... (3)

      chodzi i pierwszy wypadek bo sytuacja potraconej kobiety wyglądała zgoła inaczej - dla tego nie pasuje mi słowo "także". Chłopak zamiast gapic sie w prawo powinien zachować ostrożność i przed wejściem na kolejny pas sprawdzić czy nie jedzie nim jakiś oszolom, osoba której poszły hamulce, osoba która sie zagapila a moze zaslabla?

      • 13 7

      • (2)

        Z powodu torowiska tramwajowego nie każdy pieszy widzi, że tam jest drugi pas ruchu dla samochodów. Poza tym czego by nie napisać i tak nie da się zrzucić winy za wypadek na pieszego.

        • 18 3

        • (1)

          AMIGO - tam nie ma drugiego pasa ruchu w tym kierunku !!! Sa tory tramwajowe i podwojna linia ciagła !!! Od kiedy omija sie pojazd stojacy przed przejsciem dla pieszych ???

          • 10 8

          • na filmiku nie widać żeby była podwójna ciągła... co nie zmienia faktu ze na przejściu dla pieszych kierowca nie omija innych stojących samochodów, no chyba ze w korku ale z zachowaniem ostrożności.

            • 0 0

    • (6)

      skończ już łgać i oczerniac ludzi
      i zdejmij nogę z gazu zanim kogoś zabijesz to miasto nie autostrada

      • 16 4

      • co ty bredzisz? (5)

        • 4 8

        • a kłamcą możesz nazwać dziennikarza który wydaje wyrok (4)

          1) przed wyrokiem sądu, 2) w sytuacji gdy chłopak ewidentnie nie sprawdził lewej strony = nie zachował ostrożności = nie zastosował "wszystkich zasad bezpieczeństwa na drodze" (cokolwiek to miało znaczyć). Współwina i przede wszystkim głupota pieszego była w tamtym przypadku Oczywista.

          • 2 22

          • (3)

            Pierd... jak potłuczony!!! Jakiej Lewej strony ?? PO LEWEJ STRONIE ZATRZYMAŁ SIĘ samochód aby przepościć prawidłowo przechodzącego pieszego. Z kąd pieszy ma wiedzieć że po torach tramwajowych jakiś debil bedzie omijał samochód ,który zatrzymał się aby go przepuścic ....
            Może oddaj lepiej od razu prawo jazdy skoro nie znasz podstawowych zasad ruchu drogowego ...

            • 14 5

            • niektórych jak widać (2)

              myślenie boli? tam są po 2 pasy w każdym kierunku. Po lewej stronie ZATRZYMYWAŁ się gdy młody wszedł na pasy a poza tym pierwszeństwo nie uratuje nikomu 4 liter. Ps. Pani z prawej strony studencika też zatrzymała sie na torach.

              • 1 10

              • .... a teraz weż kodeks drogowy i poszukaj jakiej szerokości powinien być jeden pas ruchu w terenie zabudowanym. Później rusz d*psko weź miarę i sam się przekonasz, że tam po prostu nie zmieszczą się 2 pasy w jednym kierunku. To że mieszą się 2 samochody osobowe ( i to nie zawsze ...) koło siebie to nie znaczy ,że są tam 2 pełnoprawne pasy ruchu.
                I tyle w temacie ...

                • 13 2

              • Zyjemy w takim kraju ze pirat drogowy sie nawet niewstydzi udzieac na forach

                takim jak ty powinno sie dorzywotnio odbierac prawo jazdy ty sie nawet do kierownia rowerem nienadajesz!!

                • 3 2

    • hejże (6)

      akurat studencik z lewej strony był upewniony,samochód zatrzymał sie by go przepuścic,skad mógł wiedziec ze kretyn jedzie i bedzie wyprzedzał na przejściu?

      • 10 4

      • pierwszy samochód sie zatrzymywał gdy młody wkroczył na jezdnię (5)

        ale chłopak nie raczył spojrzeć czy może bezpiecznie wkroczyć na kolejny 'lewy' pas tylko gapił sie jak ciele w prawo. Kwestia pierwszeństwa to jedno, a rozsądek i 'zastosowanie wszystkich zasad bezpieczeństwa na drodze' o którym to pisze autor artykułu to zupełnie inna bajka.

        • 7 15

        • (4)

          Chlopie zastanów się co piszesz ok ? Bo albo jesteś tak glupi, że nie rozumiesz ze tam jest po jednym pasie w każdą stronę albo udajesz idiotę....

          • 8 7

          • ćwierćmózgu (3)

            tam są po 2 pasy w każdym kierunku. Ps. Pani z prawej strony studencika też zatrzymała sie na torach.

            • 3 8

            • no właśnie sam sobie dopisałeś: na torach ...
              Odpowiedz masz ciut wyżej. :)

              • 8 2

            • (1)

              tory tramwajowe zalane asfaltem to jeszcze nie dodatkowy pas ruchu dla twojego blaszaka. popatrz na pasy powiedz gdzie tam widzisz 2x1? Fakty są takie :
              -pieszy zachował się poprawnie, podobnie jak kierowca który przepuścił studenta.
              -********** któremu zachciewa się grać w ColinMcRae powinien już nigdy nie wsiąść do auta.
              -wnioski - okrawężnikowanie torowiska.

              • 8 3

              • nie rozumiem jak mozna pleść głupoty, nie znając tej ulicy

                tam jest ruch w dwie strony z możliwością jazdy dwóch aut w każdym kierunku, np skręcający w lewo mogą jechać lewą stroną jezdni, tuż prz ciąłej, po torach wtopionych w asfalt - zgodnie z przepisami; niektórzy kierowcy to piraci i przechodząc przez ulicę należy patrzeć w dwie strony dla własnego bezpieczeństwa

                • 6 1

    • ty to chyba jesteś tym kryminalistą który go potrącił

      • 3 1

    • prawda

      piesi też powinni używać mózgu i patrzeć czy ktoś się przypadkiem nie zdążył zatrzymać

      • 1 0

    • ehh i znowu rodzimy samozwańczy rajdowiec daje rady (1)

      czytając takich tylko modlę sie, żeby skończyli na drzewie zanim kogoś rozkwaszą NA PASACH DLA PIESZYCH i jeszcze będą pocić na forum swoje mądrości. Patologie za
      kółkiem biorą się między innymi z braku pokory.

      • 1 2

      • skąd takie idiotyczne teorie? skad ta agresja?

        skąd przekonanie że jestem piratem drogowym? ba, skąd pewność że mam prawko? ale skoro tak... ok z całego serducha życzę ci abyś poślizgnął(ęła) się na oblodzonym chodniku i skręcił(a) sobie kark. Jakie to miłe składać sobie świąteczne życzenia.

        • 1 1

  • (4)

    ONI ROBIĄ ŚWIATŁA JAK JUŻ BYŁ WYPADEK LUB KTOŚ ZOSTAŁ NA PASACH POTRĄCONY

    • 20 24

    • (1)

      a po co światła?Żeby debile na czerwonym śmigali?Światła usypiają czujność kierowców a wielu głupich pieszych szczególnie staruchy mają w d.. tak głeboko jak można wskazania semaforów

      • 7 3

      • No właśnie nie bardzo

        • 2 0

    • No właśnie nie bardzo

      • 0 0

    • Oni nie zrobia swiatel-wyobraznia im na to nie pozwala..odblaski beda.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane