• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano. Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano.

W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.



Jak oceniasz pracę kierowców miejskich autobusów GAiT?

Jeszcze kilka miesięcy temu liczba wakatów wśród kierowców miejskich autobusów wynosiła w GAiT ok. 70. Po wywalczonych podwyżkach i wdrożeniu programu zachęcającego kierowców do polecania firmie nowych pracowników, lukę w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal o połowę. Zatrudniono też o ponad 20 kierowców więcej niż w 2017 r.

- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.

- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.

Opinie (263) ponad 20 zablokowanych

  • To w biurach też powinno być mniej pracowników.

    • 0 0

  • zwolnić Lisickiego i może firma stanie na nogi

    • 0 0

  • kierowcy

    Dzisiaj 132 po 17 od forum zatrzasnął mi i drugiemu przed ryjem przednie drzwi i pojechał ,tak się spieszył jak nas zobaczył że nawet kierunku nie włączał bo po co? Do tego z 50% kierowców jakby worki z ziemniakami wozili ciągłe szarpanie i zwalnianie
    A autobusy i serwis 106 wczoraj całą drogę na westerplatte po jakimkolwiek zatrzymaniu musiał wyłączyć i włączyć silnik, inaczej prawdopodobnie skrzynia automatyczna nie włączała wyższych biegów parodia

    • 0 0

  • kiedy zmniejszą obsadę w biurach ?

    • 1 0

  • dlaczego w trójmieście nie ma jednej taniej komunikacji? (24)

    Dlaczego gdyński urząd wciąż blokuje wspólny bilet, wspólną komunikację, powstanie metropolii?

    • 104 12

    • akurat Gdynia się potrafiła dogadać z wieloma miastami (14)

      z Wejherowem, Rumią, Redą, Sopotem

      To mocarstwowy Gdańsk zawsze staje okoniem, albo będzie po myśli gdańska, albo wcale - taka mentalność

      • 6 12

      • Po pierwsze,to sam Gdańsk jest większy niż cała reszta razem. (7)

        Po drugie,to akurat Szczurek ma największego węża w kieszeni jeśli chodzi o komunikację: albo ktoś zasponsoruje albo nie ma połączenia. Po trzecie: wspólnego biletu nie ma,bo trzeba by do tego corocznie dokładać kilkadziesiąt baniek,a nikt nie chce tego robić. Więc jak troll od taniego biletu na całe Trójmiasto będzie znowu powtarzał swoją głupią gadkę, to ja będę robić chyba tylko kopiuj-wklej swoich wcześbiejszych wpisów.

        • 4 11

        • do wspólnego biletu i wspólnej komunikacji trzeba jeszcze więcej dopłacać:)))?? (3)

          • 8 1

          • jak za coś zabiera sie gdański magistrat - to mus dopłata musi być (1)

            i nawet gdyby wszyscy gdańszczanie złotem s♪ali, to i tak gdański magistrat musiałby do tego g♪wna, też dopłacać! :)))))

            • 10 0

            • po jednej nutce

              • 0 0

          • Przeciez po wyborach mialo wszystko byc za darmo. - ten pomysl przedstawial Paweł

            i co? Byly zaledwie 2 dni dobrej darmowej komunikacji.

            • 6 4

        • GDansk nie jest duzym miastem. Jest srednim na poziomie Kielc. (1)

          Tylko przyleglosci jakie zostaly wcielone w granice zeby lepiej wygladalo powoduja takie wrazenie..

          • 6 7

          • ale w swojej głowie sa więksi od GOPu i Warszawy razem wziętych

            takie megatokio tylko bez nowoczesności ;)

            • 4 1

        • Dzięki za udowodnienie mojej tezy :]

          Gdańsk s.a wyżej dudy, szkoda tylko że prosto do Motławy i że wszyscy w Trójmieście to odczuwamy.

          No ale najważniejsze, że jesteście najwięksi - o! Co tam, że codziennie tramwaje stoją, skmka się spóźnia, a pkmka w ogóle odwołuje kursy, ważne, ze wasze na wierzchu.

          • 4 4

      • Rumia, Reda, Sopot nie posiadają własnej komunikacji miejskiej. Redę, obsługuje MZK Wejherowo, Rumię i chyba Sopot - ZKM Gdynia.

        • 0 0

      • te miasta płacą grubą kasę za to że autobusy do nich jeżdżą. (3)

        o co chodzi z Wejherowem i Reda?

        • 1 1

        • no i dobrze, że płacą (1)

          komunikacja miejska w kilku miastach to nie jest klub dobrej książki tylko przemysł, jasne i czytelne rozliczenia muszą być.
          Istotne jest, że się dogadali, wykalkulowali i wprowadzili w życie. Tego potrzeba w całym 3mieście.

          • 1 1

          • Jak już to usługa, nie przemysł:)

            • 2 0

        • a kto im broni własną spólkę ZKM założyć?

          Wejherowo Rumia Reda ... a jakby dołączyć do tego Puck i Władysławowo, Hel? to ho ho ho ... i kaszuby pany i kaszuby rządzą :))))))))))))

          • 1 1

      • Ale po co wspólny bilet. Naprawdę chcę Wam się jeździć do tej wioski rybackiej za Sopotem? Nawet mapa pogodowa nie wskazuje nazwy tej mieściny.

        • 2 3

    • Taniej komunikacji? Cena zależy między innymi od ceny paliwa i prądu a więc pytanie powinno być skierowane do rządzących w kraju. A tak na marginesie, komunikacja w 3 city nie jest droga jeśli ma się wykupiony bilet miesięczny. Sprawdz proszę ile taki bilet kosztuje w Londynie, jesli porówna się z zarobkami w Lodku to i tak wyjedzie drożej.

      • 1 0

    • i słusznie ... (2)

      porównując jakość komunikacji Gdyni do Gdańska .... to się nie dziwię, że burdel Gdański tak intensywnie chciałby się dokleić do gdyńskiej kasy

      • 6 8

      • Szczur!To ty? (1)

        • 2 3

        • nie

          • 2 1

    • (4)

      Chyba bredzisz trollu.

      • 5 24

      • Wyborca szczurka tylko wyzywać potrafi. (3)

        • 12 5

        • (2)

          poskarzyles sie bidulu horalce, poglaskal po glowce?

          • 4 8

          • nie musi przynajmniej wchodzić pod stół do szczura (1)

            • 4 3

            • no to czemu taki nadasany?

              • 3 1

  • Jakiś czas temu jechałam autobusem. Kierowcą był Pan prawdopodobnie z Ukrainy. Stał obok niego jego kolega ( raczej nie kierowca ale też Ukrainiec) i głośno dyskutowali w swoim jezyku
    Na przystanku wsiadł chłopka i chciał kupić 3 bilety (był razem z dwoma koleżankami ).Kierowca kompletnie nie rozumiał o co chodzi więc jego kolega zaczął się udzielać .W stanowczy sposób tłumaczył pasażerowi że nie może kupić 3 biletów w autobusie co najwyżej jeden. Kierowca widać w dalszym ciagu nic nie rozumiał. Ukraiński kolega kierowcy powiedziała coś w swoim języku po czym ten wyjął 1 bilet i w żaden sposób nie reagował na prośby klienta o 3
    Zrezygnowany pasażer wziął ten bilet i odszedł
    Nie wspomnę już o problemie z policzeniem pieniędzy
    Uważam zatem skoro mają pracować w kontakcie bezpośrednim z pasażerem powinni znać chociaż podstawy języka polskiego

    • 2 0

  • A jakie zarobki? (2)

    • 2 1

    • Kierowca

      Policz 18 brutto razy 165h

      • 0 0

    • 2900 na start. Więc słabo.

      • 2 2

  • Dla komfortu (6)

    Mamy pełne obsady ale dla komfortu zatrudnimy 20 kierowców, a czemu nie 200 ??? Jak żyć to na maksa.
    To jest esencja zarządzania tym przedsiebiorstwem. Jakby w komercyjnej firmie ktoś odpalił taki tekst to dla komfortu zostałby ewentualnie poklepany po plecach.

    • 13 6

    • (5)

      Nie znasz specyfiki pracy w komunikacji,muszą być rezerwy,to nie jest działalność komercyjna.

      • 4 3

      • (4)

        Słowo musi jest kluczem. Nic nie musi, ewentualnie może. Jak widać da się funkcjonować przy tej obsadzie, czyli można. Odpowiednio zmotywować tych którzy są dobrze płatnymi nadgodzinami i ewentualne awaryjne luki wypełnia się samoczynnie. Czasy gdzie szukano komfortu przy obsadzie etatów skończyły się 30 lat temu.

        • 4 8

        • (3)

          Nie rozumiem, skąd tyle minusów Gda80 dostaje. Pomyślcie teraz, że GAiT to wasza firma, jeden zatrudniony generuje 12000 zł kosztów miesięcznie (pensja brutto + składki + koszty dodatkowe, jak ubranie itp.). To i tak bardzo ostrożnie skalkulowane. To daje 240000 zł miesięcznie. Prawie ćwierć miliona! Połowę wydajmy, połowę oszczędźmy. Co - zmienia się optyka? Ale jeśli GAiT działa na zasadzie "musimy wydać całość, bo w przyszłym roku nie dostaniemy", to jest to błędne koło, bo to są publiczne pieniądze, czyli każdego z nas...

          • 1 5

          • (2)

            Jakie ubranie? nawet nie ma wypłaty ekwiwalentu,ubranie na własny koszt tzn.wymagania są koszula krawat ale Panie" Kowalski"za swoje proszę kupić

            • 2 1

            • (1)

              OK, to słabo. Ale wciąż są koszty związane z ilością osób - ilość szafek na ubrania, tacki na drobne, szkolenia...

              • 1 4

              • Kierowca

                Jakie szafki jakie tacki nawet pokrowce na fotele mamy sami sobie nie licząc srodków do czyszczenia kabin
                Bo firma czyszcząca autobusy na przetargach to ściema syf kiła
                I tak jadą po nas na maxa brak przerw toalet itd

                • 0 0

  • nie zatrzymał się (4)

    kilkukrotnie mi się zdarzyło że autobus nocny się nie zatrzymał i musiałem czekać godzinę na następny, gdzie takie coś mogę zgłosić żeby takiego sadystę ukarali?

    • 7 6

    • (1)

      Nie machane nie jechane. W nocy na porządku dziennym jest grzebanie w telefonie na przystanku, żegnanie się z kimś i nie machanie a potem pretensje.

      • 4 3

      • było machane

        • 0 0

    • (1)

      Naucz się rękę wystawiac i tak długo aż autobus zjeździe na przystanek haha czytajcie regulaminy ze zrozumieniem a nie karać innych bo ja

      • 4 3

      • Gdzie było napisane, że nie było machane? Puknij się najpierw w tą tępą łepetynę zanim kogoś oskarżysz, a naukę czytania polecam właśnie Tobie bo Twoja odpowiedź nie ma nic wspólnego z moim pytaniem.

        • 0 0

  • Myślę że idąc z postępem... (1)

    ...powinniście zatrudnić pakistańczyków.

    • 3 1

    • I Eskimosów.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane