• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano. Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano.

W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.



Jak oceniasz pracę kierowców miejskich autobusów GAiT?

Jeszcze kilka miesięcy temu liczba wakatów wśród kierowców miejskich autobusów wynosiła w GAiT ok. 70. Po wywalczonych podwyżkach i wdrożeniu programu zachęcającego kierowców do polecania firmie nowych pracowników, lukę w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal o połowę. Zatrudniono też o ponad 20 kierowców więcej niż w 2017 r.

- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.

- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.

Opinie (263) ponad 20 zablokowanych

  • (7)

    W uk za takie zachowanie GaiT bylo by juz pozwane do sadu za rasizm naszczescie w w Posce jest normalnie puki co.....

    • 19 20

    • (5)

      Popracuj nad ortografią

      • 12 2

      • (4)

        Przekaz treści też ma znaczenie.

        • 2 5

        • (3)

          Od podwórkowego patrioty należy wymagać poprawnej pisowni, panie "drajwerzu"...

          • 2 6

          • (2)

            pan pani ono bo sie nawed nie potpisaĺo co sie denerwoje i fprowadza mowe nie nawizci na portal trujmiasto pl

            • 2 4

            • (1)

              Obstawiam ze Ona ,One są bardzo wrażliwe na chłopcòw spod ròwnika....

              • 2 2

              • Dziwne znaczki ci wychodzą na klawiaturze, paluszki przyzwyczajone do cyrylicy "sdiełano u Pjetrogorodu"?

                • 2 1

    • oczywiscie. skazac za rasizm. Gdzie numer do KE. Prosze dzwonic komisarzu miasta!

      W UK nie mozna okreslac nikogo osoba niskiego wzrostu. On jest po prostu "wysoki inaczej"

      • 1 1

  • Dajcie zarobi, to ludzi będzie ponad plan (1)

    • 29 5

    • jak beda pracowac ponad plan to da sie im zarobic normalnie.

      • 2 0

  • Blad. Powinni zatrudnic kierowcow z Indii i z Nepalu. (11)

    Bylem w Indiach i to naprawde dobzi kierowcy. Lubie tych sniadych chłopaków za kierownica a nie naburmuszonych grubasow.

    • 10 35

    • Polscy kierowcy ciagle grymasza. (1)

      • 5 7

      • niech ida na uber albo zaloza prywtane linie.. a sorry fakt

        Paweł je skutecznie blokowal az zniszczyl Planetobus Pamieta.

        • 2 1

    • (2)

      Jakiś kontakt ,proszę ,zasponsoruję ci bilet do Bombaju,i karnet dziesięcioprzejazdowy na rikszę.

      • 10 1

      • (1)

        Witam. Dwa razy byłem w Indiach. W sumie 5 miesięcy tam spędziłem. Bardzo chętnie polecę tam i trzeci raz. Akurat teraz jest tam jeszcze szczyt sezonu turystycznego. Jak się z Panem skontaktować w sprawie zabookowania biletu na samoloty oraz karnetu na przejazdy tuktukiem na Pana koszt? Pozdrawiam :)

        • 3 3

        • Badz dzisiaj w autobusine linii 112. Poznasz mnie po czerwonej czapce

          • 4 1

    • De gustibus non est disputandum (1)

      • 5 2

      • pisz po polsku

        • 1 1

    • ale razem z taborem

      czyli dwa kola szprychowe i dwa drążki z siedziskiem. To pewnie by usprawniło transport miejski.

      • 1 0

    • Dobzi? Po jakiemu to :))))

      • 0 1

    • na pewno wiecej by przewozil taki autobus. bo wykorzystane by byly miejsca na dachu i po burtach ;)

      • 0 0

    • Byłoby taniej

      zatrudniając zarząd z Kambodży...

      • 1 1

  • jaka płaca

    takie zainteresowanie

    • 30 3

  • Dla komfortu (6)

    Mamy pełne obsady ale dla komfortu zatrudnimy 20 kierowców, a czemu nie 200 ??? Jak żyć to na maksa.
    To jest esencja zarządzania tym przedsiebiorstwem. Jakby w komercyjnej firmie ktoś odpalił taki tekst to dla komfortu zostałby ewentualnie poklepany po plecach.

    • 13 6

    • (5)

      Nie znasz specyfiki pracy w komunikacji,muszą być rezerwy,to nie jest działalność komercyjna.

      • 4 3

      • (4)

        Słowo musi jest kluczem. Nic nie musi, ewentualnie może. Jak widać da się funkcjonować przy tej obsadzie, czyli można. Odpowiednio zmotywować tych którzy są dobrze płatnymi nadgodzinami i ewentualne awaryjne luki wypełnia się samoczynnie. Czasy gdzie szukano komfortu przy obsadzie etatów skończyły się 30 lat temu.

        • 4 8

        • (3)

          Nie rozumiem, skąd tyle minusów Gda80 dostaje. Pomyślcie teraz, że GAiT to wasza firma, jeden zatrudniony generuje 12000 zł kosztów miesięcznie (pensja brutto + składki + koszty dodatkowe, jak ubranie itp.). To i tak bardzo ostrożnie skalkulowane. To daje 240000 zł miesięcznie. Prawie ćwierć miliona! Połowę wydajmy, połowę oszczędźmy. Co - zmienia się optyka? Ale jeśli GAiT działa na zasadzie "musimy wydać całość, bo w przyszłym roku nie dostaniemy", to jest to błędne koło, bo to są publiczne pieniądze, czyli każdego z nas...

          • 1 5

          • (2)

            Jakie ubranie? nawet nie ma wypłaty ekwiwalentu,ubranie na własny koszt tzn.wymagania są koszula krawat ale Panie" Kowalski"za swoje proszę kupić

            • 2 1

            • (1)

              OK, to słabo. Ale wciąż są koszty związane z ilością osób - ilość szafek na ubrania, tacki na drobne, szkolenia...

              • 1 4

              • Kierowca

                Jakie szafki jakie tacki nawet pokrowce na fotele mamy sami sobie nie licząc srodków do czyszczenia kabin
                Bo firma czyszcząca autobusy na przetargach to ściema syf kiła
                I tak jadą po nas na maxa brak przerw toalet itd

                • 0 0

  • Jestem kierowca na pełen etat. (13)

    Z nadgodzinami i premia mam prawie 7 tysiecy na rękę. Mysle ze to troche mało jak za tak odpowiedzialna prace plus wielu pasażerow to pospolite chamy. Mysle ze w tym roku wywalczymy kolejne podwyzki.

    • 10 47

    • Plus ranne wstawanie albo w srodku nocy. (1)

      Kierowca autobusu powinien wyciagac jakies 10 tysiecy na czysto.

      • 15 13

      • Tyle to tylko rusycystka na pół etatu

        • 7 1

    • (3)

      Co do chamów to zgoda,ale te 7 tysięcy to konfabulacja.

      • 24 2

      • Dlaczego tak myisz ? To dobrze platna praca (2)

        • 4 11

        • OK panie Lisicki (1)

          • 4 1

          • Panie?

            Do szmondaka?

            • 2 1

    • A to ciekawe bo ok.3000 na rękę mają A nadgodzin nie ma. 7000 zł to byłoby ich aż nadmiar.proszę nie siać bzdur.

      • 21 3

    • (1)

      7 tyś chyba żart w życiu takiej pensji nie widziałem odkąd pracuje w tej firmie tj 8 lat

      • 9 2

      • bo ciagle pijany przychodzisz do pracy.

        • 3 6

    • 7tys??? Nikt z nie wiem jaka liczba nadgodzin tyle nie widział więc nie pisz głupot bo w gait tyle nie zarabiasz ani w bptour . Chyba, że jeździsz między Gdańskiem a Paryżem i cały miesiac nie ma Cię w domu.

      • 5 1

    • GAiT...

      A więc nazywasz się Stanisław Ste.cel i jesteś przewodniczącym związku zawodowego, nic nie robisz, wszystkich masz głęboko w poważaniu, podlizujesz się zarządowi, a do tego zamiast utrzymywać się że składek to ciągniesz z naszych pieniędzy 7 tyś netto miesięcznie jeśli nie lepiej.
      Gdybyś był kierowcą to nigdy nie napisałbyś takiej bzdury, chyba że wypłatę dostajesz co drugi miesiąc. Wszyscy wiedzą ile w tam się zarabia. Gdyby faktycznie kierowca miał 7 tyś netto to nie byłoby żadnych braków i problemów.
      Napisz co bierzesz żeby osiągnąć taki stan!!!

      • 8 0

    • (1)

      tyle pieniedzy za to chamstwo odjezdzanie przed czasem zimne nagrzewnice zima latem odwrotnie gorace odjezdzanie przed czsem nie zwracanie uwagi na pijanstwo w autobusach i tramwajach wpuszcznie smierdziuchuw bez biletu a kierwca ma prawo do sprawdzania tych biletow za co takie kokosy oo polowe mniej

      • 2 4

      • Idiota.

        • 2 0

  • szkoda wielka szkoda (4)

    może obcy by pod nosem nie zamykali drzwi i nie odjeżdżali Kurs abc kultury niektórym pracownikom by sie przydał

    • 17 26

    • (2)

      Może tak czas zacząć korzystać z treści zawartych w rozkładach jazdy a nie biegać chaotycznie po przystankach i nie być mentalnie upośledzonym funkcjonalnym analfabetą.

      • 10 7

      • Atobus nie przyjechał

        A w/g rozkladu jazdy powinien byc kiedy zadzwoniłam na numer podany w tabl.ogloszen nikt nie podniósł sluchawki pogadal sobie automat że za dluga lista oczekujacych na połączenie...nie wiedzialam czy czekac czy dac sobie spokój...takze nie madrzyj sie z tym rozkladem jazdy

        • 5 4

      • teoretyk z ciebie

        wierzący w rozkłady jazdy he he jakbys myslał to głupot bys nie pisał bo przecież są awarie są korki sa wypadnięcia z kursu ! a tego z żadnego rokładu jazdy sie nie dowiesz

        • 1 5

    • ABC kultury ze strony pasazerow by się przydalo. Jakby na każdą taka niedorajde życiowa którą nie umie przyjść na przystanek na czas czekał to by z minimum godzinnymi opoznieniami jeździli. Poza tym jeżdżą co chwilę więc jak nie zdazyles to czekasz proste

      • 1 2

  • Zla decyzja (1)

    Oczywisci to sie odbije na pasazerach

    • 8 3

    • Kolacja ci się chyba odbija.

      • 1 3

  • A podwykonawcy? (1)

    Bodajże na Lini 117 już jeżdżą obcokrajowcy :-) Słabo znają miasto ale dają rade

    • 15 1

    • To nie taksówka, nie musi "znać miasta", tylko trasę autobusu ;)

      • 7 1

  • (1)

    Podoba mi się ta wiadomosc . Jest wielu gdanskich rodakow, którzy napewno zainteresuja sie tą wiadomością. W artykule mowa o 3 kierowcow z zagranicy. Mialam " stycznosc" z jednym z nich. Tak niemilego podejscia do pasazerow nie zaobserwowalam od " naszych".

    • 15 11

    • Oni wszyscy po "jednej parafii" są

      jeżdze środkami publicznymi raz na kilka lat ( jak mam awarię auta) i zawsze sa problemy. Zaczyna się z reguły od sprzedaży biletu. A Ukraincy nie znają przepisów i dodatkowo trudno się z nimi dogadać.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane