- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (214 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (75 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (188 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (114 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców
W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.
- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.
- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.
Opinie (263) ponad 20 zablokowanych
-
2019-01-30 11:06
nie zatrzymał się (4)
kilkukrotnie mi się zdarzyło że autobus nocny się nie zatrzymał i musiałem czekać godzinę na następny, gdzie takie coś mogę zgłosić żeby takiego sadystę ukarali?
- 7 6
-
2019-01-30 11:14
(1)
Nie machane nie jechane. W nocy na porządku dziennym jest grzebanie w telefonie na przystanku, żegnanie się z kimś i nie machanie a potem pretensje.
- 4 3
-
2019-02-01 12:31
było machane
- 0 0
-
2019-01-30 12:31
(1)
Naucz się rękę wystawiac i tak długo aż autobus zjeździe na przystanek haha czytajcie regulaminy ze zrozumieniem a nie karać innych bo ja
- 4 3
-
2019-02-01 12:29
Gdzie było napisane, że nie było machane? Puknij się najpierw w tą tępą łepetynę zanim kogoś oskarżysz, a naukę czytania polecam właśnie Tobie bo Twoja odpowiedź nie ma nic wspólnego z moim pytaniem.
- 0 0
-
2019-01-30 11:24
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.
nie rozumiem?- 7 1
-
2019-01-30 13:05
(1)
Co spółka GAiT ma w planie w sytuacji gdy kierowcy z poza RP nagle czyli 1 stycznia 2020 nie przyjdą do pracy bo będą pracować już za naszą zachodnią granicą za 2tys ale euro? Ciekawe co zrobią nasi biznesmani z budowlanki czy firm sprzątających. Będzie ubaw, będziemy wreszcie mogli wybierać w ofertach pracy a pracodawcy przestaną doić i jeść chochlami a zaczną łyżeczką.
- 9 0
-
2019-01-30 13:46
A czemuż to akurat od 01.01.2020 mieliby przenieść się na zachód? Czemu nie jutro? Ale, nawet jeśli... Jest jeszcze tyle ludzi w Gruzji, Kazachstanie, Azerbejdżanie, Turcji, Wietnamie, że na stanowiskach nie wymagających znajomości języka nie będzie problemu z pracownikami. A jak ktoś będzie się umiał choćby przywitać, to będzie mógł być i kierowcą. Jak Polacy pracują w UK? Wielu z nich tylko one, two three, hello, payslip, overtime...
- 0 3
-
2019-01-30 13:49
A jakie zarobki? (2)
- 2 1
-
2019-01-30 18:36
2900 na start. Więc słabo.
- 2 2
-
2019-02-02 08:30
Kierowca
Policz 18 brutto razy 165h
- 0 0
-
2019-01-30 14:21
karuzela-GAIT
szkoda że większość z tych nowych zaraz odchodzi i znów przychodzą nowi i taka kaaaaruzela
- 7 0
-
2019-01-30 15:05
Spółki miejskie boją się Związków Zawodowych
Niedawno załozono związek w pewnej spólce miejskiej. Od razu nastąpił agresywny atak na osoby firmujące Zwiazek. Obcięto nagrody roczne tym osobom, zastraszono pozostałych pracowników, zmuszając niektórych do wycofania swojego członkostwa. Gdyby było dobrze, a nie jest, to nie powstałby Związek. Lekceważenie i olewanie pracowników.
- 2 3
-
2019-01-30 16:49
Super praca (1)
A kto chce wstawać do pracy na 2:48?
- 7 2
-
2019-01-30 18:37
ale nie muszą siedzieć w robocie do 17 czy 18.
- 1 2
-
2019-01-30 17:51
Adamowicz chciał kierowców z Indii ściągać, oby dulkiewicz nie kontynuowała jego proniemieckiej polityki.
GPEC sprzedał Niemcom, a Saur Neptun Francuzom. Nie zgadzam się na taką politykę Gdańska. Nie zagłosuję na Dulkiewicz.
- 12 3
-
2019-01-30 18:04
Miły Pan kierowca
Rano przeczytałam artykuł i widziałam sondę. Teraz jade autobusem z Wrzeszcza i jestem świadkiem takiej sytuacji: wpada starszy pan i prosi kierowcę żeby poczekać chwilę na jego żonę, bo biegnie. Kierowca od razu otworzył tylnie drzwi i poczekał pół minuty. Niby tak niewiele, ale musiałam wrócić tu i ocenić 'pozytywnie' kierowców komunikacji miejskiej w sondzie :)
- 7 1
-
2019-01-30 18:08
To wszystko wina grzelaka
To wszystko wina zastepcy prezydenta nijakiego grzelaka
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.