- 1 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (136 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (134 opinie)
- 3 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (53 opinie)
- 4 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (70 opinii)
- 5 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (100 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (391 opinii)
GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców
W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.
- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.
- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.
Opinie (263) ponad 20 zablokowanych
-
2019-01-30 19:41
Dlaczego nie szukali kierowców z Niemiec czy Francji? Bo oni by wyśmiali pracę za takie stawki w GAiT (1)
- 10 1
-
2019-01-30 19:58
Wystarczyło podnieść wynagrodzenia i kierowców jest sporo, ale rządy były inne.
- 1 1
-
2019-01-30 20:32
i co da sie? (1)
wystarczy uczciwie placic ludziom i nagle chetni do pracy sa
- 8 0
-
2019-01-30 22:38
do uczciwego płacenia to tam jeszcze daleko. Ale dobry początek
- 3 0
-
2019-01-30 20:56
tak zatrudnić Hindusów oni zawsze odważni na wszystko się zgodzą przecież mają reinkarnację.
- 5 0
-
2019-01-30 23:52
w slumsach pijonagu
Czyli nawet z Korei Północnej nie chcą emigrować do zielonej wyspy ,ciekawe
- 4 0
-
2019-01-31 06:52
Myślę że idąc z postępem... (1)
...powinniście zatrudnić pakistańczyków.
- 3 1
-
2019-01-31 07:07
I Eskimosów.
- 2 0
-
2019-02-03 11:42
Jakiś czas temu jechałam autobusem. Kierowcą był Pan prawdopodobnie z Ukrainy. Stał obok niego jego kolega ( raczej nie kierowca ale też Ukrainiec) i głośno dyskutowali w swoim jezyku
Na przystanku wsiadł chłopka i chciał kupić 3 bilety (był razem z dwoma koleżankami ).Kierowca kompletnie nie rozumiał o co chodzi więc jego kolega zaczął się udzielać .W stanowczy sposób tłumaczył pasażerowi że nie może kupić 3 biletów w autobusie co najwyżej jeden. Kierowca widać w dalszym ciagu nic nie rozumiał. Ukraiński kolega kierowcy powiedziała coś w swoim języku po czym ten wyjął 1 bilet i w żaden sposób nie reagował na prośby klienta o 3
Zrezygnowany pasażer wziął ten bilet i odszedł
Nie wspomnę już o problemie z policzeniem pieniędzy
Uważam zatem skoro mają pracować w kontakcie bezpośrednim z pasażerem powinni znać chociaż podstawy języka polskiego- 2 0
-
2019-02-04 13:28
kiedy zmniejszą obsadę w biurach ?
- 1 0
-
2019-02-07 20:22
kierowcy
Dzisiaj 132 po 17 od forum zatrzasnął mi i drugiemu przed ryjem przednie drzwi i pojechał ,tak się spieszył jak nas zobaczył że nawet kierunku nie włączał bo po co? Do tego z 50% kierowców jakby worki z ziemniakami wozili ciągłe szarpanie i zwalnianie
A autobusy i serwis 106 wczoraj całą drogę na westerplatte po jakimkolwiek zatrzymaniu musiał wyłączyć i włączyć silnik, inaczej prawdopodobnie skrzynia automatyczna nie włączała wyższych biegów parodia- 0 0
-
2019-02-10 19:01
zwolnić Lisickiego i może firma stanie na nogi
- 0 0
-
2019-02-11 18:42
To w biurach też powinno być mniej pracowników.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.