• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano. Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano.

W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.



Jak oceniasz pracę kierowców miejskich autobusów GAiT?

Jeszcze kilka miesięcy temu liczba wakatów wśród kierowców miejskich autobusów wynosiła w GAiT ok. 70. Po wywalczonych podwyżkach i wdrożeniu programu zachęcającego kierowców do polecania firmie nowych pracowników, lukę w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal o połowę. Zatrudniono też o ponad 20 kierowców więcej niż w 2017 r.

- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.

- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.

Opinie (263) ponad 20 zablokowanych

  • Dlaczego nie szukali kierowców z Niemiec czy Francji? Bo oni by wyśmiali pracę za takie stawki w GAiT (1)

    • 10 1

    • Wystarczyło podnieść wynagrodzenia i kierowców jest sporo, ale rządy były inne.

      • 1 1

  • i co da sie? (1)

    wystarczy uczciwie placic ludziom i nagle chetni do pracy sa

    • 8 0

    • do uczciwego płacenia to tam jeszcze daleko. Ale dobry początek

      • 3 0

  • tak zatrudnić Hindusów oni zawsze odważni na wszystko się zgodzą przecież mają reinkarnację.

    • 5 0

  • w slumsach pijonagu

    Czyli nawet z Korei Północnej nie chcą emigrować do zielonej wyspy ,ciekawe

    • 4 0

  • Myślę że idąc z postępem... (1)

    ...powinniście zatrudnić pakistańczyków.

    • 3 1

    • I Eskimosów.

      • 2 0

  • Jakiś czas temu jechałam autobusem. Kierowcą był Pan prawdopodobnie z Ukrainy. Stał obok niego jego kolega ( raczej nie kierowca ale też Ukrainiec) i głośno dyskutowali w swoim jezyku
    Na przystanku wsiadł chłopka i chciał kupić 3 bilety (był razem z dwoma koleżankami ).Kierowca kompletnie nie rozumiał o co chodzi więc jego kolega zaczął się udzielać .W stanowczy sposób tłumaczył pasażerowi że nie może kupić 3 biletów w autobusie co najwyżej jeden. Kierowca widać w dalszym ciagu nic nie rozumiał. Ukraiński kolega kierowcy powiedziała coś w swoim języku po czym ten wyjął 1 bilet i w żaden sposób nie reagował na prośby klienta o 3
    Zrezygnowany pasażer wziął ten bilet i odszedł
    Nie wspomnę już o problemie z policzeniem pieniędzy
    Uważam zatem skoro mają pracować w kontakcie bezpośrednim z pasażerem powinni znać chociaż podstawy języka polskiego

    • 2 0

  • kiedy zmniejszą obsadę w biurach ?

    • 1 0

  • kierowcy

    Dzisiaj 132 po 17 od forum zatrzasnął mi i drugiemu przed ryjem przednie drzwi i pojechał ,tak się spieszył jak nas zobaczył że nawet kierunku nie włączał bo po co? Do tego z 50% kierowców jakby worki z ziemniakami wozili ciągłe szarpanie i zwalnianie
    A autobusy i serwis 106 wczoraj całą drogę na westerplatte po jakimkolwiek zatrzymaniu musiał wyłączyć i włączyć silnik, inaczej prawdopodobnie skrzynia automatyczna nie włączała wyższych biegów parodia

    • 0 0

  • zwolnić Lisickiego i może firma stanie na nogi

    • 0 0

  • To w biurach też powinno być mniej pracowników.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane