- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (332 opinie)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (289 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (261 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (119 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (99 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (128 opinii)
Nie brakuje już kierowców i motorniczych w GAiT
Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje uporała się z wielomiesięcznym kryzysem związanym z wakatami na stanowiskach kierowców i motorniczych. Jeszcze w ubiegłym roku problem z obsadą stanowisk dotyczył nawet 70 osób. Obecnie, jak informuje spółka, braki w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal do zera.
Na braki kadrowe nałożyły się też problemy z taborem. Po serii kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wiosną 2017 r. spółka nie miała nie tylko kim, ale i czym realizować umowy przewozowej. W efekcie nawarstwiających się kłopotów jesienią w firmie liczącej 1,4 tys. pracowników rozpoczął się spór zbiorowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
GAiT: kierowcy z zagranicy, polecanie pracowników
Pomysłów na wyjście z zakrętu było kilka. Podstawowy zakładał oczywiście podniesienie płac, co nastąpiło po tym, gdy miasto na przełomie 2017 i 2018 r. dokapitalizowało spółkę kwotą 5 mln zł. Wzrost zatrudnienia miały też spowodować posiłki z zagranicy. Władze spółki pracowników szukały za wschodnią granicą, pojawiały się też pomysły zatrudnienia kierowców z Indii, ale po protestach załogi z pomysłu się wycofano.
Do rekrutacji zachęcano też samych kierowców i motorniczych w ramach programu "Poleć pracownika". Każdy pracownik za ściągnięcie nowego kierowcy czy motorniczego mógł liczyć na dodatkową premię. Akcja trwała od wakacji 2018 r. do początku czerwca br. W tym czasie spółka zatrudniła 13 kierowców. Taka sama liczba pracowników została wynagrodzona za polecenie pracownika.
Po dwóch latach GAiT wyszedł na prostą
W kolejnych miesiącach sytuacja zaczęła się poprawiać zarówno pod względem taboru (każda seria się kiedyś kończy, ta z pechowymi kolizjami i wypadkami także), jak i zatrudnienia - głównie dzięki dwukrotnym podwyżkom pensji. Z kryzysu GAiT wychodził jednak wiele miesięcy. Na początku roku liczbę wakatów udało się zmniejszyć o połowę. Na prostą spółce udało się wyjść po kolejnych 10 miesiącach.
- Spółka GAiT poradziła sobie z problemem wakatów - potwierdza Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT. - Przeciętny poziom etatów do obsługi zadań przewozowych to 525 etatów kierowców, a obsadzonych jest obecnie 535 etatów. Ponadto na bieżąco szkolimy nowych kierowców - na kursie kat. D jest aktualnie 17 osób. W przyszłym roku czeka nas bowiem zwiększenie liczby autobusów obsługujących linie komunikacyjne. Odnośnie do motorniczych obsadzonych jest obecnie 290 etatów i w ciągu najbliższych dni zatrudnionych zostanie 11 osób po kursie, a do obsługi zadań zaplanowanych mamy 298 etatów.
Jak dodaje, zapotrzebowanie na kierowców i motorniczych zmienia się w ciągu roku w zależności od zmian rozkładów jazdy.
Ile zarabiają kierowcy i motorniczowie w GAiT?
W ostatnich miesiącach znacząco poprawiły się zarobki w GAiT. Obecnie średnie miesięczne wynagrodzenie kierowcy autobusowego za dziewięć miesięcy 2019 r. wynosi 5,7 tys. zł brutto (ok. 4,1 tys. zł netto). Nieco mniej zarabiają motorniczowie - średnie miesięczne wynagrodzenie w analogicznym czasie wyniosło 5,4 tys. zł brutto (3,9 tys. zł netto).
Miejsca
Opinie (288) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-22 13:43
Średnie wynagrodzenie kierowcy autobusu
Tak napisali gdy była część artykułu mówiąca o zarobkach a wy swoje że to średnia z prezesami i dyrektorami . Czytajcie ze zrozumieniem , jest jasno napisane że 4100 to średnia kierowcy .
- 5 8
-
2019-11-22 13:45
Matematyka
Średni nominał godzin to 168.168 godzin×18złotych=3024 brutto!ha ha ha
- 12 0
-
2019-11-22 13:47
Poczta (4)
A ja na poczcie robię od 7 do 19 w każdych warunkach pogodowych..torba 20 kilowa na sobie plus cieżki wózek..10 lat stażu..1400 punktow i na umowie o prace mam 2500 brutto..
- 13 3
-
2019-11-22 13:52
To choć (1)
Pojeździć w gait
- 10 0
-
2019-11-22 14:38
Choć w sumie.
- 0 2
-
2019-11-22 13:52
bo sie nie uczyłeś?
- 2 5
-
2019-11-22 15:37
To zmień pracę!
Chyba że jesteś niewolnikiem- 1 1
-
2019-11-22 13:58
Oooo! Nowe wraca. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych moja firma, podobnie jak stocznie, płaciła za ściągnięcie kogoś do pracy. Brało się kaperskie do podziału, potem delikwent się zwalniał i mógł się skaperować do następnej firmy. Jak tak dobrze idzie to może Pewexy wrócą.
- 15 0
-
2019-11-22 13:59
A bilety miały być w pojazdach
do końca 2019 ale miasto zmieniło zdanie. Mimo wcześniejszych uzgodnień.
- 13 0
-
2019-11-22 14:04
Ja i mój pies średnio mamy po trzy nogi (1)
Przydałaby się informacja o medianie zarobków, to wtedy byłby pełny i rzeczywisty obraz.
- 18 0
-
2019-11-25 10:59
Taka prawda
3200 średnia roczna na rękę
Praca z Sobotami Niedzielą Święta Sylwester
Jest to razem z premią od 600-800 brutto
Prowizją za bilety jakieś 80 zł oczywiście brutto
Kilkoma nadgodzinami okł 15
I dodatkiem za nocne godziny- 1 0
-
2019-11-22 14:10
Kiedy w końcu miasto zainwestuje pieniądze w tabor i pracowników? (1)
- 10 1
-
2019-11-22 14:15
A po co?
- 0 0
-
2019-11-22 14:26
Po sezonie o tym piszecie?
Trzeba bylo zapytać jak było od mają do września
- 9 0
-
2019-11-22 15:20
Dla Kierowców i Motorniczych, podstawowa pensja powinna być 5000 zł na ręke
a nie średnia 4100
- 32 3
-
2019-11-22 15:30
(2)
Tyle zarabiają a opoznienia ida w dziesiątki minut
- 2 10
-
2019-11-23 11:54
opóźnienia są bo Janusze muszą wszędzie pchać się samochodem
- 2 1
-
2022-03-14 08:26
Kierowca
Bo za opoznienia nikt nam premi nie upierdzieli a minuta za szybko i po premii.... Lepiej pozniej i z kasa niz szybciej bez.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.