• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 11 linii wciąż czeka na przywrócenie. Zmiany pod koniec czerwca

Szymon Zięba
17 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy Trójmiasta czekają na przywrócenie pełnej siatki połączeń. Mieszkańcy Trójmiasta czekają na przywrócenie pełnej siatki połączeń.

Dziesięć linii autobusowych i jedna tramwajowa pozostają zawieszone po cięciach w siatce połączeń, które były efektem pandemii koronawirusa. Organizator przewozów zapowiada "kompleksowe zmiany w ofercie" przy okazji uruchomienia tramwaju na al. Pawła AdamowiczaMapka oraz linii na StogiMapka - czyli najprawdopodobniej w drugiej połowie czerwca tego roku.



Czy odczułe(a)ś zawieszenie połączeń w komunikacji miejskiej?

Pierwsze linie tramwajowe i autobusowe zostały zawieszone w połowie marca. Pasażerowie podróżujący tramwajami do niedawna nie mogli skorzystać z linii nr 4 (która już została odwieszona) oraz linii 11, która nadal nie kursuje.

Zawieszono także dziesięć linii autobusowych: 100, 129, 139, 164, 188, 195, 574, 606, 658 oraz nocną - N6. Żadna z nich nie została jeszcze odwieszona. Kiedy pasażerowie mogą spodziewać się powrotu dawnej siatki połączeń?

- Planujemy kompleksowe zmiany w ofercie przewozowej przy okazji uruchomienia tramwaju w ciągu al. Pawła Adamowicza oraz przywrócenia tramwaju na Stogi. Wszystkie informacje zostaną przedstawione wkrótce - zapowiada Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Według zapowiedzi urzędników składy przez al. Adamowicza oraz do plaży na Stogi mają pojechać jeszcze w tym miesiącu.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Mniejsze wpływy z biletów



Warto zaznaczyć, że pandemia koronawirusa oraz obostrzenia z nią związane odbiły się negatywnie na finansach przewoźnika - urzędnicy mówili o spadku o ok. 34 proc. w stosunku do zakładanego planu.

- Zmniejszone wpływy z tytułu sprzedaży biletów, w stosunku do planowanych, wynoszą one od początku roku do tej chwili ponad 17 mln złotych (17 mln 253 tys. 19,85 zł) - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Przykładowe porównanie wpływów ze sprzedaży biletów z ubiegłym rokiem:
  • maj 2020 r. - 4 934 292,26 zł
  • maj 2019 r. - 11 206 634,16 zł
  • kwiecień 2020 r. - 5 467 841,59 zł
  • kwiecień 2019 r. - 8 773 857,26 zł


W maju tramwaj przejechał przez al. Adamowicza



W czerwcu odbył się przejazd próbny na Stogi.

13:25 18 CZERWCA 20

(4 opinie)

100. Dlaczego zlikwidowano busik 100 w Gdańsku? Jezdził wprawdzie krótką trasą od Dworca Gł. poprzez Stare Miasto, ulica Wałowa z dużą przychodnią specjalistyczną z której korzystało wiele starszych osób. W marcu zawieszono, zrozumiałe bo koronawirus, ale kilka dni temu zdjęto wszelkie tabliczki z rozkładem, numerem i nic. Pan ś.p. Prezydent Adamowicz tak się cieszył że zrobił coś dobrego dla seniorów i co?
100. Dlaczego zlikwidowano busik 100 w Gdańsku? Jezdził wprawdzie krótką trasą od Dworca Gł. poprzez Stare Miasto, ulica Wałowa z dużą przychodnią specjalistyczną z której korzystało wiele starszych osób. W marcu zawieszono, zrozumiałe bo koronawirus, ale kilka dni temu zdjęto wszelkie tabliczki z rozkładem, numerem i nic. Pan ś.p. Prezydent Adamowicz tak się cieszył że zrobił coś dobrego dla seniorów i co? Zobacz więcej

Opinie (119) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (6)

    A słup już przesunęli a Al. Pawła Adamowicza?, czy zakupiono dużą ilość lusterek do wymiany?

    • 31 7

    • Za uszkodzone lusterko płaci motorniczy z własnej kieszeni. Takie są zasady w GAiT

      • 0 0

    • Zrobią to metodą na słupa.

      A potem na wnuczka.

      • 1 0

    • niedasie (2)

      Słupa nie da się teraz przesunąć. To jest inwestycja z funduszami UE. A prawo UE mówi, że jak już jest dane dofinansowanie, to znaczy było dane na konkretny projekt, który ktoś zatwierdził. I zmiana tego projektu PRZED oddaniem do użytkowania może grozić zwrotem dotacji/dofinansowania. Przerabialiśmy to m.in. przy remoncie na stacji Gdynia Główna, przy budowie nowych gmachów UG. Fuszerki muszą 'przejść', a poprawić będzie można w ramach nowego projektu (po oddaniu pierwotnego).

      • 3 0

      • (1)

        należy dodać że poprawki w ramach nowego projektu , najwcześniej po 5 latach gdyż jest tzw trwałość projektu

        • 4 0

        • Usterka w postaci dyslokacji słupa przed odbiorem jest zmianą nieistotną i nie podlega trwałości projektu

          Szanowny Panie Inżynierze Ekspercie

          • 3 0

    • Pewnie ani jedno ani drugie

      • 3 0

  • autobus 129 (11)

    Proszę o przywrócenie linii 129 z dużą ilością kursów od wczesnych godzin porannych. Migowo w ogóle nie ma bezpośredniego połączenia z Wrzeszcz PKP. Jest gorzej niż 15 lat temu.
    Wtedy z Migowa można było bezpośrednio dojechać do Wrzeszcz PKP,

    • 41 5

    • Dokładnie (1)

      142 też nie ma....

      • 4 0

      • Słusznie

        Nie mogę odżałować , że tę linię zlikwidowano. To była moja ulubiona linia: Gdańsk Targ Rakowy - Gdańsk Wrzeszcz, przez Morenę.

        • 0 0

    • Z Migowa można dojechać do dworca Wrzeszcz autobusem 127 (3)

      trochę krąży w stronę Piecek, ale to nadal jest połączenie nie wymagające przesiadek. Z przystanku Piecewska można także dojechać do Wrzeszcza autobusami 162 lub 262. Piszę to jako mieszkaniec Migowa.

      • 11 3

      • "Trochę krąży" to eufemizm opisujący trasy linii autobusowych w Gdańsku

        • 4 1

      • (1)

        Jedzie do Wrzeszcza, ale nie do dworca Wrzeszcz.

        • 6 2

        • 127

          Ale z przystanku 127 Jaśkowa Dolina do dworca PKP we Wrzeszczu idzie się mniej niż 5 minut. Chyba że o 129 prosi ktoś z problemami z samodzielnym poruszaniem, to wtedy pewnie każdy metr bliżej ma znaczenie.

          • 7 0

    • ??? (1)

      A 127 nie bedzie przez wrzeszcz?

      • 7 2

      • 127 jest przez Wrzeszcz

        • 4 0

    • Co to jest Migowo? (1)

      • 1 18

      • Dawna wieś, sąsiadująca z Pieckami, obie w 1942 roku zostały włączone w granice administracyjne Gdańska.

        • 21 0

    • No jak to gorzej?

      A propaganda sukcesu magistratu? Podobno najwspanialsze miasto w Polsce i na świecie

      • 10 8

  • Opinia wyróżniona

    Nowa linia (4)

    Dlaczego mieszkańcy dolnego Wrzeszcza nie mogą bez przesiadki dojechać do Brzeżna. Ze stogów na jednym bilecie można dojechać do jelitkowa a z np ul.legionow do Brzeżna trzeba się przesiadać i pokonać 3 skrzyżowania no i bilet droższy. Proponuję sezonową 63 przesunąć na trasę zaspa Brzeżno

    • 13 5

    • Mogą. Linia 249 (2)

      • 2 0

      • (1)

        Nie jedzie Hallera więc nie po drodze

        • 1 2

        • Jest taki tramwaj, który ma zawsze po drodze

          Nazywa się "taksówka". Zrozum, że nie zawsze będzie tak, że spod domku będziesz miała bezpośrednie połączenie do wymarzonego celu. Może wystarczy przejść 5 minut piechotą do innego przystanku z którego będziesz miała dogodniejsze połączenie?
          Ale oczywiście lepiej marudzić, żeby zarząd ztm przesunął trasę tak, żeby tobie akurat było po drodze. Powodzenia...

          • 0 0

    • Miesieczny z przesiadkami nie jest drozszy

      • 6 0

  • 164 miał być przedłużony do południowych dzielnic i to jakiś rok temu (3)

    Po konsultacjach z radami dzielnic i co ile jeszcze lat będą rozmawiać? Kiełpinek PKM i okolice to nie dość, że możliwość przesiadki na PKM-kę to także ogromne centrum handlowe i coraz bardziej rozbudowane osiedle Wiszące Ogrody. To powinna być całodzienna linia , startująca np z Olimpijskiej czy Maćków, także w weekendy.

    • 5 0

    • (1)

      164 lapal godzinne opoznienia. Ta linia jest bez sensu

      • 0 0

      • Autobusy na Armii Krajowej

        Tu się zgodzę, bo 164 powinna z Havla skręcać w Armii Krajowej a nie jechać Warszawską, tak samo dać (przez AK) 267 do Bysewa jako linia ekspresowa.

        • 0 0

    • ale na razie 164 nie ma wcale, a pan marszałek pociął pkmkę

      pkm zajmuje się handelkiem gruntami i nikt na komunikacyjne fanaberie nie ma czasu.

      W Gdansku w efekcie sabotowania komunikacji przez włodarzy pozostaje kupno samochodu.

      • 0 1

  • Komunikacja w Gdańsku to dziadostwo (5)

    Linie-snuje, jak 131 czy 210, które w tempie żółwia telepią się przez całe miasto i rozkłady raz na godzinę jak wspomniane linie czy 195 lub 268. Do tego brak połączeń w Gdańsku Południe i tramwaje które stoją na każdym świetle

    • 54 10

    • 210 (2)

      Przebieg trasy linii 210 jest efektem części mieszkańców jednej dzielnicy "za obwodnicą". Obecnie proponują nową linię do zwiedzania miasta...

      • 15 3

      • I nie damy jej ruszyć. (1)

        Niech utną Orunii - mają więcej opcji. My nie mamy takich możliwości.

        • 1 0

        • Sam se utnij.

          Te "opcje" są już nawalone ludźmi z Pruszcza.

          • 0 0

    • Podziekuj mieszkancom i radnym dzielnic. To oni chcieli takich durnych linii

      • 6 2

    • Na zielonym świetle też stoją? Kiedykolwiek się ruszają?

      • 4 4

  • Ok... wplywy znamy (10)

    A dla porownania czy mozemy poprosic o koszty?
    Przeciez te rowniez spadly

    • 56 16

    • ? (3)

      Koszty spadły? Przy większej liczbie autobusów na trasie? Przy dyżurach osób, która sprawdzały liczbę pasażerów?

      • 8 8

      • Ale kursy byly jak w soboty (1)

        • 12 2

        • przez 2 tygodnie

          potem przez 2 miesiące z zdublowanymi kursami na 111, 138, 167, 267 i innych liniach

          • 0 0

      • to ile ci dyżurni zarobili?

        na jakich stawkach ich zatrudniliscie?

        • 0 0

    • (1)

      Jak spadly skoro jezdzi wiecej wozow?

      • 4 4

      • Do dyspozycji ZTM chyba jest ze 400 wozów i tylko tyle mogło być na trasie .A jeżeli twierdzisz że było np 1000 to udowodnij

        • 2 0

    • (2)

      prakycznue nie spadly - rząd wprowadzil ograniczenia liczby osob w pojazdach wiec wykorzystywano wszystkie możliwe pojazdy

      • 8 4

      • wszystkie? ale częstotliwość nie była wieksza

        co to za ściema

        • 1 0

      • uhm

        to ciekawe co piszesz, ale nieprawdziwe.
        Wprawdzie były tzw kursy bisowane, ale robiły je pojazdy które i tak przy normalnym rozkladzie powinny byc na trasie. Nigdy nie wykorzystano wszystkich mozliwych pojazdów.

        • 7 6

    • koszty paliwa co najwyzej

      • 5 3

  • Zamiast cieszyć się z sukcesów przyszłej premierki pani Oli wy ciągle stękacie

    Miasto niepokorne, Radom, Senat, Onet, Newsweek, Instagram, Fejsbuczek, serduszka, tvn , Polsat.
    Wszędzie nasza droga Ola.

    Ciekawe kiedy była na Stogach?
    Ciekawe czy wie gdzie są Stogi?

    • 1 0

  • Dlaczego linia 212 tylko od Sobieszewa

    Jestem mieszkanką Świbna i codziennie dojeżdżałam autobusem 212 do pracy w Gdańsku, który obecnie jeździ tylko od Sobieszewa (5 km od miejsca gdzie mieszkam zarówno ja, jak i wiele osób wcześniej korzystających z tej linii). Tłumaczenie ZTM, że mamy jeszcze autobus 112 i autobusy linii 212 nie są obłożone jest absurdalne.. Autobus 112 z mojego przystanku jedzie 50 min, autobus 212 35 min, poza tym powtarzam to już po raz kolejny- ludzie nie jeżdżą autobusem 212 z Sobieszewa, gdyż po pierwsze często nie mają jak dojechać do Sobieszewa, po drugie z uwagi na ograniczenia liczby pasażerów, w obawie, że nie wsiądą załatwili sobie inne środki transportu. Nie traktujcie reszty Wyspy po macoszemu, za Sobieszewem, które wszyscy znają też są ludzie i toczy się życie, poza tym w dalszej części Wyspy mieszka więcej ludzi, niż w Sobieszewie. Korzystać chcą również z tej linii osoby zza Wisły, dzięki otwartej przeprawie promowej.

    • 2 0

  • Jak Miłośnik Komunikacji Zomkowski mówi o zmianach to nadchodzi strach...

    • 3 0

  • Pół Gdańska jeździ za darmo a teraz płaczą , że wpływy z biletów zmalały .

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane