• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 3 mln zł na przebudowę siedziby urzędników

Krzysztof Koprowski
26 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Budżet Gdańska na 2024 r. przyjęty przez radnych
  • Budynek C, którego dotyczy najnowszy przetarg.
  • Wnętrze budynku C.
  • Wnętrze budynku C.
  • Wnętrze budynku C.
  • Wnętrze budynku C. Kafle pod oknem to pozostałość po pierwotnej funkcji tego pokoju - pomieszczenia, w którym można było przygotować niewielki posiłek lub zaparzyć kawę.
  • Wnętrze budynku C.
  • Wnętrze budynku C.

Prawie 3 mln zł będzie kosztowała przebudowa budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Urzędnicy przekonują, że po 21 latach wymaga on gruntownego remontu, a ponadto brakuje miejsca dla pracowników. Przez ostatnie pięć lat na remonty i rozbudowę pomieszczeń biurowych przy ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska wydano ponad 4,5 mln zł.



Czy wart 3 mln zł remont dla 38 urzędników powinien być wykonany?

Najnowsza inwestycja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni dotyczy budynku biurowego C zobacz na mapie Gdańska, zlokalizowanego na terenie siedziby tej jednostki miasta przy ul. Partyzantów 36 we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska.

Zgodnie z zapisami przetargu, planuje się m.in. odświeżenie jego elewacji, kompleksowy remont wnętrz, urządzenie pomieszczenia jadalni pracowniczej oraz przebudowę toalet.

Największą zmianą będzie jednak przekształcenie dotychczas nieużytkowanego poddasza na kolejne pomieszczenia biurowe dla dziewięciu osób. Na I piętrze przewidziano natomiast miejsca pracy dla 15 osób, zaś na parterze dla 14. W sumie w całym budynku pracować będzie 38 urzędników.

Tylko jedna oferta w przetargu



W przetargu została złożona tylko jedna oferta - Przedsiębiorstwa Ekobud z Gdańska, która prace wyceniła na ok. 2 mln 959 tys. zł, podczas gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na cel ok. 37 tys. zł więcej (2 mln 996 tys. zł).

- Budynek biurowy C od 21 lat nie był remontowany i wymaga odświeżenia. Ostatnie prace przeprowadzono w nim w 1997 r. Istniejące pomieszczenia biurowe i sanitarne nie spełniają podstawowych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Budynek przy ul. Wyspiańskiego, do którego tymczasowo przeniesiono część stanowisk pracy z budynku C. Mieszczą się tutaj też działy GZDiZ związane z transportem. Budynek przy ul. Wyspiańskiego, do którego tymczasowo przeniesiono część stanowisk pracy z budynku C. Mieszczą się tutaj też działy GZDiZ związane z transportem.
Jak wyjaśniają urzędnicy, przebudowa i zwiększenie powierzchni biurowej podyktowane jest również zajęciem części pomieszczeń, użytkowanych dotychczas przez GZDiZ, na potrzeby Gdańskiego Centrum Kontaktu.

- To uszczupliło zasoby powierzchni biurowej naszej jednostki o 167 m kw. - wylicza rzecznik GZDiZ - Zagospodarowanie poddasza bud. C zwiększy powierzchnię biurową o ok. 50 m kw., co zrekompensuje w części utraconą powierzchnię i poprawi warunki pracy pracowników. Dotychczas trudne było zachowanie norm BHP w zakresie powierzchni biurowej przypadającej na jednego pracownika.

Tymczasowa przeprowadzka urzędników



Budynek C jest nieużytkowany od kilku tygodni. Urzędnicy, którzy w nim pracowali, zostali tymczasowo przeniesieni do innych budynków:
  • przy ul. Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska (znajdują się tutaj też: lokalna siedziba systemu Tristar, Centrala Ruchu ZTM, punkt obsługi ZTM oraz działy GZDiZ związane z transportem), gdzie na cele biurowe przeznaczono salę konferencyjną,
  • przy ul. Trubadurów zobacz na mapie Gdańska, gdzie obecnie znajduje się Dział Ewidencji Zajęć Pasa Drogowego oraz Dział Planowania.

Warto dodać, że GZDiZ posiada jeszcze pomieszczenia biurowe w rejonie tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, gdzie zatrudnieni są pracownicy Działu Utrzymania Tunelu Drogowego.

Zobacz również: Materiał z 2012 r. Oto gdańskie centrum dowodzenia systemu Tristar

Łącznie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zatrudnia obecnie 258 osób na 252 etatach. Należy przy tym pamiętać, że znaczna część robót zlecana jest podmiotom zewnętrznym - np. w zakresie odśnieżania czy oczyszczania ulic.

  • Budynek D, w którym mieszczą się też pomieszczania dla urzędników Urzędu Miejskiego, odpowiedzialnych za gospodarkę odpadami.
  • Wnętrze budynku D. Nz. część użytkowana przez UMG.
  • Wnętrze budynku D.
  • Wnętrze budynku D.
  • Wnętrze budynku D.
  • Wnętrze budynku D.

Przebudowa i doposażenie wnętrz budynku D



Niezależnie od przetargu GZDiZ, w budynki przy ul. Partyzantów inwestuje także Urząd Miejski. W sąsiadującym z budynkiem C budynku D zobacz na mapie Gdańska mieści się biuro obsługi klienta w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

W ubiegłym tygodniu rozstrzygnięto przetarg, w ramach którego przewidziano m.in. wykonanie trzech nowych stanowisk obsługi, jednego stanowiska pomocniczego, robót elektrycznych, nowej aranżacji pomieszczeń, a także dostawy mebli biurowych.

W części "budowlanej" przetargu wybrano ofertę firmy WAJP Wieczorek i Jakóbczak z Pręgowa k. Kolbud z ofertą na kwotę ok. 147 tys. zł, zaś w zakresie doposażenia wnętrz - Tronus Polska z Warszawy na kwotę ok. 16,3 tys. zł.

  • Budynek A, który w ostatnich latach przeszedł gruntowny remont.
  • Wnętrze budynku A - biuro obsługi klienta GZDiZ.
  • Wnętrze budynku A.
  • Wnętrze budynku A.
  • Wnętrze budynku A.

Ciągła modernizacja budynków przy Partyzantów



To jednak jeszcze nie wszystkie wydatki związane z poprawą warunków pracy urzędników oraz komfortu klientów, odwiedzających siedzibę GZDiZ.

  • W 2013 r. wydano ponad 1,5 mln zł na przebudowę budynków D i E. Obecnie budynki te funkcjonują jako jeden budynek, oznaczony literą D.
  • W 2015 r. dokonano wyboru wykonawcy rozbudowy wspomnianego wyżej budynku D. Prace budowlane pochłonęły ponad 2,2 mln zł.
  • Również w 2015 r. wyłoniono wykonawcę dla remontu kapitalnego budynku A zobacz na mapie Gdańska, zlokalizowanego bezpośrednio przy ul. Partyzantów. Na ten cel przeznaczono ok. 824 tys. zł.

Po zakończeniu prac budowlanych w budynku C, jedynym niezmodernizowanym budynkiem przy ul. Partyzantów pozostanie budynek B zobacz na mapie Gdańska. W najbliższym czasie nie planuje się jednak jego remontu.

Czytaj również: 1 mln zł na remont elewacji filii Urzędu Miasta Gdyni
  • Budynek B, który na razie nie będzie remontowany.
  • Wnętrze budynku B.
  • Wnętrze budynku B - niewielka sala konferencyjna w piwnicy.
  • Wnętrze budynku B.
  • Wnętrze budynku B.

Miejsca

Opinie (153) 8 zablokowanych

  • Wydaje się że to oszczędnie i racjonalnie przy kwotach które rozdawała swoim ministrom sołtysowa. (13)

    Każda złotówka jest tutaj dokładnie policzona!

    • 69 69

    • Tyle samo kosztowal pomnik gdyński (5)

      Z dwojga zlego lepszy remont budynku

      • 24 7

      • (4)

        Trolle budynia w akcji,, jestem ciekaw ile społeczeństwa kosztuje kosztuje utrzymanie tego trollingu.

        • 16 11

        • (1)

          no policz kacper siusmajtku

          • 12 14

          • Ty od budynia czy od Jarka?

            • 2 4

        • Hmmmmmmmm... (1)

          Ja przy każdej kolejnej aferze PiS, które codziennie wychodzą na światło dzienne, widzę wysyp trolli z Nowogrodzkiej. Ale nie pytam ile to kosztuje polskiego podatnika, bo PiSowi się to poprostu należy!!!

          • 8 16

          • Chyba POmyliłeś z aferami PO.

            • 2 0

    • to juz szczyt wazeliniarstwa

      • 7 1

    • mało, ciągle mało (1)

      • 3 1

      • Przecież wciąż doicie towarzysze. Skąd mam brać?

        • 6 2

    • Tiaaa, Ekobud (1)

      Jedna oferta i to niższa o 37 tys. niż przewidywał Budyń :) Przypadek ? Nie sądzę ...

      • 11 5

      • trzeba było wystartować ze szwagrem i dać mniej

        • 2 1

    • Ile to kilometrów niewybudowanych chodników?

      • 1 2

    • dlaczego nie płacą za parking?

      czy US rozlicza to jako dodatkowy dochód?

      • 0 0

  • Urzędasy nas doją. (4)

    nie ma pieniędzy których nie przetrawią.

    • 123 32

    • Szczególnie doją nas urzędasy z Rządu pisobolszewickiego! (3)

      • 12 14

      • "tej hydry nienasyconej, ich dzieci, żon i matek" (2)

        • 6 3

        • Mi też się kochanka należała.

          • 4 3

        • hydra jak to hydra ma wiele glow

          we wszystkich partiach, internetowi detektywi i rebelianci

          • 2 0

  • (1)

    A teraz wspólnie krzyczymy kon-sty-tu-cja!

    • 66 42

    • zadzwoń do Piotrowicza

      i krzycz do słuchawki

      • 9 7

  • (1)

    Spoko byle by za parking płacili.

    • 42 5

    • 4,5mln za remonty, ładny abonament
      a na koniec bach 3 bańki za remont :D

      • 0 0

  • (3)

    Wreszcie. Tam takie dziadostwo było że hej.

    • 43 32

    • grzyb na ścianach (2)

      małe okna

      • 4 2

      • Jedzenie niedobre, a do tego porcje bardzo małe. (1)

        • 4 0

        • i nie jest prawdą że dach przeciekał bo prawie nie padało

          • 0 0

  • nie mogę tego pojąć, nie potrafię zrozumieć dlaczego w dobie cyfryzacji wciąż przybywa urzędników?!? (28)

    w Gdańsku w urzędzie miasta jest ich 1200, w Gdyni urząd miasta to największy pracodawca urzędników jest ponad 1000. o co tu chodzi?!?

    • 154 14

    • Tez mnie to dziwi (3)

      Są internetowe platformy do zalatwiania spraw, zatem po ch... tyle urzedasow

      • 37 0

      • bo muszą przyjmować młodych którzy znają się na komputerach

        a starych przez zasiedzenie nie zwalniają
        prawda jest też taka że 20 lat temu jak się poszło do urzędu to na korytarzu stało się 2-4 godzin a teraz bez kolejki lub co najwyżej 10-15 minut

        • 17 4

      • Bo masz pi**zilion nieogarów, którzy muszą stać w kolejce, bo stali za PRLu (1)

        A jak chcesz odebrać dowód, czy paszport, nie ma dla Ciebie urzędnika, bo musi wypełniać tabelki za nieuka...

        • 4 2

        • Bo to jest właśnie nowoczesna

          wizja państwa

          • 1 1

    • gdyby mierzyć zapotrzebowanie na biurokratów efektywnością ich pracy, to te liczby wyglądałyby znacząco inaczej

      a tak, to wolna amerykanka, mówi się tak: przed nami nowe zadania, a nowe zadania to wyzwania, będzie u nas nabór!

      • 12 0

    • to teraz sobie pomyśl że urzednicy i ich rodziny to wierni jak psy wyborcy (4)

      wdzięczni swojemu pracodawcy za ciepły stołek. W Polsce mamy ich ponad 600 tys. w czasie gdy armia liczy 100. W razie zagrożenia wyślemy gryzipiórków to zaleją wroga wnioskami i formularzami ;)

      • 41 4

      • pracuję w urzedzie miasta Gdynie i nie zagłosuje juz na Szczurka, moje koleżanki tez juz głośno o tym mówia. (3)

        • 8 2

        • a na kogo jest teraz trend? bo to i tak wy wybierzecie (1)

          • 4 0

          • Pewnie Żmuda, znają to przecież urzędasy.

            • 1 0

        • napisz poprawnie gdzie "pracujesz" tumanie, a potem

          hejtuj na miarę 8 latka

          • 0 0

    • Do kazdej sprawy internetowej jest przypisany urzednik ktory drukuje wszystko i na koncu stawia pieczątke :) Dlatego tyle ich potrzeba

      • 17 0

    • to celowe dzialania zeby miec jak najwiecej glosow podczas wyborow (4)

      glosy urzedasow i rodzin oraz innych przydu*asow pozwola na trzymanie sie na stolkach obecnych nieudacznikow

      • 15 3

      • errata (3)

        ... trzymanie sie na stolkach obecnych nieudacznikow z Piss

        • 5 13

        • Errata do wypowiedzi powyższego idioty (2)

          Gdansk to bastion po. a zdiz to prywatny folwark POwalonych

          • 14 3

          • (1)

            POmyje lubią odwracać kota ogonem, to ich naczelne zadanie, za psiąt groszy za wpis.

            • 5 2

            • Uwaga, PiSdnięci w akcji

              Nie karmić trolli

              • 3 4

    • Proste. Im mniej pracy, tym więcej chętnych. Urzędnik, to zło konieczne.

      • 11 1

    • Jak to i co chodzi. To jest kupowanie sobie wyborców, za publiczne pieniądze.

      Każdy z tych urzędników czuje się wdzięczny za pracę, do tego dochodzą jeszcze ich rodziny i znajomi. To kupa luda.

      • 5 2

    • Bo zamiast przzyjmować pracowników do prac fizycznych czyli ruszających tyłek zza biurka to przyjmuje się podawaczy papierów i zastępuję nimi drukarki ... Więcej zza biurkami jest niż w zieleni w terenie :-)

      • 5 0

    • Albowiemgdyżboponieważ

      Na jeden komputer przypada jeden obsługujący. W związku ze związkiem im więcej komputerów, tym więcej pracowników.

      • 3 0

    • o rozrastające się przepisy

      • 1 0

    • Cyfryzacja cyfryzacja

      Od kiedy weszla w mojej firmie cyfrowa rejestracja dokumentow trzeba bylo zatrudnic do tej pracy dodatkowa osobe - tyle czasu pochalania rejestrowanie dokumentacji. Wiec nie przeceniajcie jej znaczenia. W dalszym ciagu praca czlowieka jest nieoceniona i - niedoceniona.

      • 6 1

    • To, że coś się załatwia internetowo nie oznacza, że likwiduje się stanowisko pracy. Czasem wręcz przeciwnie

      Bo wciąż przychodzi mnóstwo ludzi, którzy nie mają i nie korzystają z EPUAP i załatwiają sprawy tradycyjnie. No i doprowadza to do sytuacji, gdzie dajmy na to były w dziale 4 osoby obsługujące ludzi, a teraz jest 5-6. Dlaczego? Bo te osoby, które obsługiwały kiedyś wyłącznie na stanowisku osobiście, teraz musiałyby jednocześnie ogarniać osoby przychodzące osobiście i internetowo. Dlatego wygląda to tak, że z tych 4 osób, 3 dalej obsługują tylko okienka, a ta czwarta zajmuje się tym, co wpływa przez epuap, a że jest tego na tyle dużo, że nie daje rady, to zatrudnia się do spraw prowadzonych elektronicznie jeszcze 1-2 osoby.

      No i 500+ oraz inne rządowe pomysły to kolejni urzędnicy potrzebni do obsługi tego, szczególnie jeśli chodzi o 500+, gdzie ze względu na rozmiary tego projektu i ilość wniosków potrzebna jest duża ilość ludzi do ogarniania tego.

      Dodatkowo jeszcze dochodzi od kilku lat masowy najazd Ukraińców i innych obcokrajowców związana z tym fala spraw związanych z legalizacją pobytu (Prawdopodobnie obecnie największy osobowo wydział w większości UW) i masz odpowiedź dlaczego mimo cyfryzacji przybywa urzędników.

      • 4 2

    • Cyfryzacja nie istnieje.

      Dzieje się tak, bo cała ta cyfryzacja to fikcja. 99% spraw i tak finalnie jest drukowana bądź od początku idą droga i papierową i elektroniczną. To powoduje, że urzędnik, który kiedyś obrabiał tylko papier - dziś musi obrobić papier, a następnie go zeskanować, dodać dokumenty do systemu, odpowiednio je w systemie opisać by finalnie przekazać zarówno elektronikę jak i papier do kolejnego urzędnika...

      • 7 0

    • Bo PO-PSL 8 lat rządziło i same afery w tym cyfryzacyjna

      • 0 0

    • to przyjdź i sprawdź (1)

      miasto z roku na rok się rozrasta, przybywa infrastruktury: dróg, chodników, oznakowania, oświetlenia, placów zabaw czy tej związanej z obsługą komunikacyjną. Wszystko wymaga projektu, postępowania przetargowego, utrzymania, oczyszczania, naprawy. To nie wszystko. Setki pism dziennie na które trzeba odpowiedzieć. Nie jak kiedyś: pismo, koperta, znaczek. Teraz maile, komentarze w mediach społecznościowych - to w ramach cyfryzacji. Każdy najbardziej durny tekst uruchamia maszynę. Jeden wnioskuje o progi zwalniające, a drugi wnioskuje o ich demontaż - wszystko na tej samej ulicy. Nie da się dogodzić. Tu za mało koszy krzyczy jeden, drugi po co ich tyle? Jednemu drzewo przeszkadza, drugi posadziłby obok kilka innych. Przykłady można mnożyć. Można na głowie stawać, pracować po 10 h, brać robotę do domu, a i tak powiedzą Ci, że darmozjad jesteś, bo robisz miesięcznie tylko 50 projektów, napisałeś 50 pism, użerałeś się z wykonawcami w terenie, spotkania, szukanie najlepszych rozwiązań, masz specjalistyczne wykształcenie, a na konto wpływa Ci niespełna 3 tysiące. Zapraszamy do pracy na stanowiskach urzędniczych wszystkich którzy wszystko wiedzą najlepiej, są najmądrzejsi a racja jest tylko po ich stronie. Kochamy tę robotę mimo, że ciężka, nie oczekujemy wdzięczności, a jedynie odrobiny rozumienia i szacunku.

      • 0 0

      • Drogi urzędniku.

        Nie chodzi o to, że urzędnicy nic nie robią. Myślę, że tak jak piszesz - pracują bardzo ciężko. Ale tu chodzi o zasadność tych wszystkich działań. Dlaczego urzędnik musi decydować o tym czy i gdzie postawić śmietnik, zrobić kawałek chodnika czy co tam? Kiedyś nie było tylu urzędników i świat jakoś funkcjonował. Teraz o byle co trzeba zwracać się do urzędu. Po co taka biurokracja? Ludzie powinni sami troszczyć się o swoją przestrzeń, zamiast tego w każdy zakątek życia wciska się "państwo" albo "samorząd"

        • 0 0

    • wyborcy

      odpowiedz jest prosta jest to elektorat i chyba ci sie liczby pomylily może 1200 jest na nowych ogrodach ale we wszystkich filiach + inne urzedy powiązane bedzie ich wiecej

      • 0 0

  • Przed wyborami

    Chodzi o to by rozstrzygnąć jak najwięcej przetargów przed wyborami ,a nuż nas nie wybiorą ...

    • 57 18

  • Tylko 3 To mało

    • 26 5

  • A może by zredukować (4)

    Liczbę urzędników, zoptymalizować procesy i zaoszczędzić pieniądze podatnika? Utopia?

    • 98 14

    • (3)

      Urzędas to potencjalny wyborca. Zobacz jaką kardę ma Adamowicz przed wyborami. Takie poparcie wśród swoich urzędasy budują latami. Właśnie dla tego jak przychodzi nowy "szef" to zmienia kadrę kierowniczą a t powoli szczeble niżej. Wiem patola, ale prawda.

      • 14 2

      • (1)

        patola to twoi wyborcy kacperku

        • 4 13

        • Głupi, niedorobiony świr w dodatku z obsesją.

          • 5 1

      • brocha miotła wszystko

        wszędzie pisuary siedzą w zarządach ssp. co pół roku ich wymieniają, z sowitą odprawą i wstawiają następnych. Jak najwięcej swoich musi się obłowić.

        • 2 5

  • 258 osób? (5)

    Chyba muszą się bić żeby znaleźć sobie coś do robienia.

    • 95 14

    • Oni mają tak ułożone wewnętrzne procedury, że klienci są im nie potrzebni. (1)

      Nakręcają się wzajemnie i tworzą wewnętrzne zadania co raz to ważniejsze i pilniejsze a zewnętrzny klient im tą "robotę" dezorganizuje. Jak próbujesz cokolwiek załatwić, czyli zaburzasz ich wewnętrzny rytm obłędu to traktują cię jak wroga i intruza. Tak jest we wszystkich urzędach w Polsce.

      • 27 2

      • hahaha :)

        kapitalny komentarz :D

        • 0 0

    • (2)

      zapraszam do pracy chętnie odpocznę

      • 5 2

      • od czego odpoczniesz? od picia kawy?

        • 3 0

      • też byłem petentem, załamka

        jak nas czołgacie z papierami, wymaganiami itd. ale spoko, tylko tych mniejszych, dużych nie ruszacie, mogą zmieniać układ dróg, likwidować przystanki, prowadzić wąska dróżkę do 10 bloków itd...

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane