Fakty i opinie

stat

Gdańsk: 3 mln zł na przebudowę siedziby urzędników

Prawie 3 mln zł będzie kosztowała przebudowa budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Urzędnicy przekonują, że po 21 latach wymaga on gruntownego remontu, a ponadto brakuje miejsca dla pracowników. Przez ostatnie pięć lat na remonty i rozbudowę pomieszczeń biurowych przy ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska wydano ponad 4,5 mln zł.



Czy wart 3 mln zł remont dla 38 urzędników powinien być wykonany?

tak, muszą pracować w dobrych warunkach 29%
nie, to marnowanie publicznych środków 34%
nie, za te pieniądze można zbudować większy obiekt 37%
zakończona Łącznie głosów: 786
Najnowsza inwestycja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni dotyczy budynku biurowego C zobacz na mapie Gdańska, zlokalizowanego na terenie siedziby tej jednostki miasta przy ul. Partyzantów 36 we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska.

Zgodnie z zapisami przetargu, planuje się m.in. odświeżenie jego elewacji, kompleksowy remont wnętrz, urządzenie pomieszczenia jadalni pracowniczej oraz przebudowę toalet.

Największą zmianą będzie jednak przekształcenie dotychczas nieużytkowanego poddasza na kolejne pomieszczenia biurowe dla dziewięciu osób. Na I piętrze przewidziano natomiast miejsca pracy dla 15 osób, zaś na parterze dla 14. W sumie w całym budynku pracować będzie 38 urzędników.

Tylko jedna oferta w przetargu



W przetargu została złożona tylko jedna oferta - Przedsiębiorstwa Ekobud z Gdańska, która prace wyceniła na ok. 2 mln 959 tys. zł, podczas gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na cel ok. 37 tys. zł więcej (2 mln 996 tys. zł).

- Budynek biurowy C od 21 lat nie był remontowany i wymaga odświeżenia. Ostatnie prace przeprowadzono w nim w 1997 r. Istniejące pomieszczenia biurowe i sanitarne nie spełniają podstawowych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Budynek przy ul. Wyspiańskiego, do którego tymczasowo przeniesiono część stanowisk pracy z budynku C. Mieszczą się tutaj też działy GZDiZ związane z transportem.
Budynek przy ul. Wyspiańskiego, do którego tymczasowo przeniesiono część stanowisk pracy z budynku C. Mieszczą się tutaj też działy GZDiZ związane z transportem. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Jak wyjaśniają urzędnicy, przebudowa i zwiększenie powierzchni biurowej podyktowane jest również zajęciem części pomieszczeń, użytkowanych dotychczas przez GZDiZ, na potrzeby Gdańskiego Centrum Kontaktu.

- To uszczupliło zasoby powierzchni biurowej naszej jednostki o 167 m kw. - wylicza rzecznik GZDiZ - Zagospodarowanie poddasza bud. C zwiększy powierzchnię biurową o ok. 50 m kw., co zrekompensuje w części utraconą powierzchnię i poprawi warunki pracy pracowników. Dotychczas trudne było zachowanie norm BHP w zakresie powierzchni biurowej przypadającej na jednego pracownika.

Tymczasowa przeprowadzka urzędników



Budynek C jest nieużytkowany od kilku tygodni. Urzędnicy, którzy w nim pracowali, zostali tymczasowo przeniesieni do innych budynków:

  • przy ul. Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska (znajdują się tutaj też: lokalna siedziba systemu Tristar, Centrala Ruchu ZTM, punkt obsługi ZTM oraz działy GZDiZ związane z transportem), gdzie na cele biurowe przeznaczono salę konferencyjną,

  • przy ul. Trubadurów zobacz na mapie Gdańska, gdzie obecnie znajduje się Dział Ewidencji Zajęć Pasa Drogowego oraz Dział Planowania.

Warto dodać, że GZDiZ posiada jeszcze pomieszczenia biurowe w rejonie tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, gdzie zatrudnieni są pracownicy Działu Utrzymania Tunelu Drogowego.

Zobacz również: Materiał z 2012 r. Oto gdańskie centrum dowodzenia systemu Tristar

Łącznie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zatrudnia obecnie 258 osób na 252 etatach. Należy przy tym pamiętać, że znaczna część robót zlecana jest podmiotom zewnętrznym - np. w zakresie odśnieżania czy oczyszczania ulic.

Przebudowa i doposażenie wnętrz budynku D



Niezależnie od przetargu GZDiZ, w budynki przy ul. Partyzantów inwestuje także Urząd Miejski. W sąsiadującym z budynkiem C budynku D zobacz na mapie Gdańska mieści się biuro obsługi klienta w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

W ubiegłym tygodniu rozstrzygnięto przetarg, w ramach którego przewidziano m.in. wykonanie trzech nowych stanowisk obsługi, jednego stanowiska pomocniczego, robót elektrycznych, nowej aranżacji pomieszczeń, a także dostawy mebli biurowych.

W części "budowlanej" przetargu wybrano ofertę firmy WAJP Wieczorek i Jakóbczak z Pręgowa k. Kolbud z ofertą na kwotę ok. 147 tys. zł, zaś w zakresie doposażenia wnętrz - Tronus Polska z Warszawy na kwotę ok. 16,3 tys. zł.

Ciągła modernizacja budynków przy Partyzantów



To jednak jeszcze nie wszystkie wydatki związane z poprawą warunków pracy urzędników oraz komfortu klientów, odwiedzających siedzibę GZDiZ.


  • W 2013 r. wydano ponad 1,5 mln zł na przebudowę budynków D i E. Obecnie budynki te funkcjonują jako jeden budynek, oznaczony literą D.

  • W 2015 r. dokonano wyboru wykonawcy rozbudowy wspomnianego wyżej budynku D. Prace budowlane pochłonęły ponad 2,2 mln zł.

  • Również w 2015 r. wyłoniono wykonawcę dla remontu kapitalnego budynku A zobacz na mapie Gdańska, zlokalizowanego bezpośrednio przy ul. Partyzantów. Na ten cel przeznaczono ok. 824 tys. zł.

Po zakończeniu prac budowlanych w budynku C, jedynym niezmodernizowanym budynkiem przy ul. Partyzantów pozostanie budynek B zobacz na mapie Gdańska. W najbliższym czasie nie planuje się jednak jego remontu.

Czytaj również: 1 mln zł na remont elewacji filii Urzędu Miasta Gdyni

Opinie (153) 8 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.