- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (54 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (270 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (195 opinii)
- 5 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (255 opinii)
Gdańsk: 3 mln zł na przebudowę siedziby urzędników
Prawie 3 mln zł będzie kosztowała przebudowa budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Urzędnicy przekonują, że po 21 latach wymaga on gruntownego remontu, a ponadto brakuje miejsca dla pracowników. Przez ostatnie pięć lat na remonty i rozbudowę pomieszczeń biurowych przy ul. Partyzantów wydano ponad 4,5 mln zł.
Zgodnie z zapisami przetargu, planuje się m.in. odświeżenie jego elewacji, kompleksowy remont wnętrz, urządzenie pomieszczenia jadalni pracowniczej oraz przebudowę toalet.
Największą zmianą będzie jednak przekształcenie dotychczas nieużytkowanego poddasza na kolejne pomieszczenia biurowe dla dziewięciu osób. Na I piętrze przewidziano natomiast miejsca pracy dla 15 osób, zaś na parterze dla 14. W sumie w całym budynku pracować będzie 38 urzędników.
Tylko jedna oferta w przetargu
W przetargu została złożona tylko jedna oferta - Przedsiębiorstwa Ekobud z Gdańska, która prace wyceniła na ok. 2 mln 959 tys. zł, podczas gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na cel ok. 37 tys. zł więcej (2 mln 996 tys. zł).
- Budynek biurowy C od 21 lat nie był remontowany i wymaga odświeżenia. Ostatnie prace przeprowadzono w nim w 1997 r. Istniejące pomieszczenia biurowe i sanitarne nie spełniają podstawowych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Jak wyjaśniają urzędnicy, przebudowa i zwiększenie powierzchni biurowej podyktowane jest również zajęciem części pomieszczeń, użytkowanych dotychczas przez GZDiZ, na potrzeby Gdańskiego Centrum Kontaktu.
- To uszczupliło zasoby powierzchni biurowej naszej jednostki o 167 m kw. - wylicza rzecznik GZDiZ - Zagospodarowanie poddasza bud. C zwiększy powierzchnię biurową o ok. 50 m kw., co zrekompensuje w części utraconą powierzchnię i poprawi warunki pracy pracowników. Dotychczas trudne było zachowanie norm BHP w zakresie powierzchni biurowej przypadającej na jednego pracownika.
Tymczasowa przeprowadzka urzędników
Budynek C jest nieużytkowany od kilku tygodni. Urzędnicy, którzy w nim pracowali, zostali tymczasowo przeniesieni do innych budynków:
- przy ul. Wyspiańskiego (znajdują się tutaj też: lokalna siedziba systemu Tristar, Centrala Ruchu ZTM, punkt obsługi ZTM oraz działy GZDiZ związane z transportem), gdzie na cele biurowe przeznaczono salę konferencyjną,
- przy ul. Trubadurów , gdzie obecnie znajduje się Dział Ewidencji Zajęć Pasa Drogowego oraz Dział Planowania.
Warto dodać, że GZDiZ posiada jeszcze pomieszczenia biurowe w rejonie tunelu pod Martwą Wisłą , gdzie zatrudnieni są pracownicy Działu Utrzymania Tunelu Drogowego.
Zobacz również: Materiał z 2012 r. Oto gdańskie centrum dowodzenia systemu Tristar
Łącznie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zatrudnia obecnie 258 osób na 252 etatach. Należy przy tym pamiętać, że znaczna część robót zlecana jest podmiotom zewnętrznym - np. w zakresie odśnieżania czy oczyszczania ulic.
Przebudowa i doposażenie wnętrz budynku D
Niezależnie od przetargu GZDiZ, w budynki przy ul. Partyzantów inwestuje także Urząd Miejski. W sąsiadującym z budynkiem C budynku D mieści się biuro obsługi klienta w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
W ubiegłym tygodniu rozstrzygnięto przetarg, w ramach którego przewidziano m.in. wykonanie trzech nowych stanowisk obsługi, jednego stanowiska pomocniczego, robót elektrycznych, nowej aranżacji pomieszczeń, a także dostawy mebli biurowych.
W części "budowlanej" przetargu wybrano ofertę firmy WAJP Wieczorek i Jakóbczak z Pręgowa k. Kolbud z ofertą na kwotę ok. 147 tys. zł, zaś w zakresie doposażenia wnętrz - Tronus Polska z Warszawy na kwotę ok. 16,3 tys. zł.
Ciągła modernizacja budynków przy Partyzantów
To jednak jeszcze nie wszystkie wydatki związane z poprawą warunków pracy urzędników oraz komfortu klientów, odwiedzających siedzibę GZDiZ.
- W 2013 r. wydano ponad 1,5 mln zł na przebudowę budynków D i E. Obecnie budynki te funkcjonują jako jeden budynek, oznaczony literą D.
- W 2015 r. dokonano wyboru wykonawcy rozbudowy wspomnianego wyżej budynku D. Prace budowlane pochłonęły ponad 2,2 mln zł.
- Również w 2015 r. wyłoniono wykonawcę dla remontu kapitalnego budynku A , zlokalizowanego bezpośrednio przy ul. Partyzantów. Na ten cel przeznaczono ok. 824 tys. zł.
Po zakończeniu prac budowlanych w budynku C, jedynym niezmodernizowanym budynkiem przy ul. Partyzantów pozostanie budynek B . W najbliższym czasie nie planuje się jednak jego remontu.
Czytaj również: 1 mln zł na remont elewacji filii Urzędu Miasta Gdyni
Miejsca
Opinie (153) 8 zablokowanych
-
2018-07-26 10:07
nie należy rozbudowywać budynków lub budować nowych siedzib
tylko korzystać z obecnej kubatury i zakupić biurka piętrowe, będzie taniej. i pracować efektywniej, będzie mniej biurek potrzebnych. i nie dawać wysokich premii, miało być skromniej.
k#rwa, jestem 207. do żłobka!!! tego nie chcą rozbudować, ja pier@..ę!!!- 45 2
-
2018-07-26 10:07
(5)
tak PO marnuje pieniądze podatników mafia działa dalej
- 28 8
-
2018-07-26 10:10
odezwał się dyżurny debil od jaworskiego (4)
- 3 9
-
2018-07-26 10:23
(2)
Prawdę powiedział, PO ci płaci, masz jakieś profity z tego, że negujesz prawdę? Zamilcz lepiej propagandzisto... Ludzie bronią swoich polityków normalnie jak by obiady z nimi jedli, wódkę razem pili... Tak na serio to twój polityk cię oszuka jak każdy inny...
- 6 2
-
2018-07-26 10:42
(1)
tyle w tym prawdy co w twoim podpisie, daj już spokój
- 2 4
-
2018-07-26 10:47
Nie każdy jest takim debilem jak Ty.
- 3 0
-
2018-07-26 11:32
Odezwał się niedorobiony świr od Budynia.
- 5 1
-
2018-07-26 10:08
Na koszenie traw w mieście dwa razy do roku chociaż kasy nie ma (1)
Jw
- 27 1
-
2018-07-26 10:44
kacper skosi
- 1 7
-
2018-07-26 10:10
Brakuje, brakuje miejsca - urzędasów coraz wiecej i więcej i kresu nie widać
Ze śmieci nadwyżka tylko kilkadziesiąt milionów ze zbyt dużych opłat, ni eobniżyli ani złamanego grosza tylko kiszą u siebie.
My tu w Gdańsku dbamy o urzędy a wy gamonie łaźcie sobie pod sądy i śpijcie z konstytucją bo sie krzywda dzieje.- 18 3
-
2018-07-26 10:11
I to jest temat
A nie ciągle budyń i budyń :-)
- 8 3
-
2018-07-26 10:11
Z jednej strony warunki mają niezbyt dobre, ale z drugiej sami powinni to remontować w ramach czynu społecznego. Mają przecież ekspertów od wszystkiego - szczególnie od chwastów i brudnych ulic.
- 18 5
-
2018-07-26 10:18
A w Gdyni będzie Park Centralny z garażami dla dewelopera Schabowego za nasze pieniądze
- 7 2
-
2018-07-26 10:18
dostaną 50 m3 za 3 mln pl !!!!!!!!!!!!!! (1)
świetny deal ...
- 10 7
-
2018-07-26 14:08
Będą tym remontem otwierać oczy niedowuarkom!!!
- 0 0
-
2018-07-26 10:20
remont
remontują za nadwyzke oplat smieciowych
- 14 3
-
2018-07-26 10:27
(3)
I pod urzędami cała masa samochodów... A petent niech jedzie autobusem i niech dba o środowisko! Urzędas powinien płacić za miejsce postojowe x2! A najlepiej zastrzec w umowie, że do pracy będzie dojeżdżał komunikacją miejską lub o własnych nogach dla dobra całego miasta!
- 33 8
-
2018-07-26 10:32
(1)
w urzędach powinna być dopłata do pensji p. 500+ dla tych co nie będą przyjeżdżać autami i ich zostawiać przed urzędem.
- 4 2
-
2018-07-26 10:42
i dopłata do mycia rąk po dwójeczce i po podpisaniu lukratywnych przetargów
- 3 2
-
2018-07-27 23:17
Petent
Urzędas tak samo czlowiek. Co to ciebie obchodzi ile samochodów pod urzędem?! zazdrościsz? sam nie masz? ! Urzędas też człowiek - tak samo pracuje jak i Ty.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.