- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (156 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (51 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (209 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (180 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (101 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (179 opinii)
Gdańsk: 3 mln zł na przebudowę siedziby urzędników
Prawie 3 mln zł będzie kosztowała przebudowa budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Urzędnicy przekonują, że po 21 latach wymaga on gruntownego remontu, a ponadto brakuje miejsca dla pracowników. Przez ostatnie pięć lat na remonty i rozbudowę pomieszczeń biurowych przy ul. Partyzantów wydano ponad 4,5 mln zł.
Zgodnie z zapisami przetargu, planuje się m.in. odświeżenie jego elewacji, kompleksowy remont wnętrz, urządzenie pomieszczenia jadalni pracowniczej oraz przebudowę toalet.
Największą zmianą będzie jednak przekształcenie dotychczas nieużytkowanego poddasza na kolejne pomieszczenia biurowe dla dziewięciu osób. Na I piętrze przewidziano natomiast miejsca pracy dla 15 osób, zaś na parterze dla 14. W sumie w całym budynku pracować będzie 38 urzędników.
Tylko jedna oferta w przetargu
W przetargu została złożona tylko jedna oferta - Przedsiębiorstwa Ekobud z Gdańska, która prace wyceniła na ok. 2 mln 959 tys. zł, podczas gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na cel ok. 37 tys. zł więcej (2 mln 996 tys. zł).
- Budynek biurowy C od 21 lat nie był remontowany i wymaga odświeżenia. Ostatnie prace przeprowadzono w nim w 1997 r. Istniejące pomieszczenia biurowe i sanitarne nie spełniają podstawowych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Jak wyjaśniają urzędnicy, przebudowa i zwiększenie powierzchni biurowej podyktowane jest również zajęciem części pomieszczeń, użytkowanych dotychczas przez GZDiZ, na potrzeby Gdańskiego Centrum Kontaktu.
- To uszczupliło zasoby powierzchni biurowej naszej jednostki o 167 m kw. - wylicza rzecznik GZDiZ - Zagospodarowanie poddasza bud. C zwiększy powierzchnię biurową o ok. 50 m kw., co zrekompensuje w części utraconą powierzchnię i poprawi warunki pracy pracowników. Dotychczas trudne było zachowanie norm BHP w zakresie powierzchni biurowej przypadającej na jednego pracownika.
Tymczasowa przeprowadzka urzędników
Budynek C jest nieużytkowany od kilku tygodni. Urzędnicy, którzy w nim pracowali, zostali tymczasowo przeniesieni do innych budynków:
- przy ul. Wyspiańskiego (znajdują się tutaj też: lokalna siedziba systemu Tristar, Centrala Ruchu ZTM, punkt obsługi ZTM oraz działy GZDiZ związane z transportem), gdzie na cele biurowe przeznaczono salę konferencyjną,
- przy ul. Trubadurów , gdzie obecnie znajduje się Dział Ewidencji Zajęć Pasa Drogowego oraz Dział Planowania.
Warto dodać, że GZDiZ posiada jeszcze pomieszczenia biurowe w rejonie tunelu pod Martwą Wisłą , gdzie zatrudnieni są pracownicy Działu Utrzymania Tunelu Drogowego.
Zobacz również: Materiał z 2012 r. Oto gdańskie centrum dowodzenia systemu Tristar
Łącznie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zatrudnia obecnie 258 osób na 252 etatach. Należy przy tym pamiętać, że znaczna część robót zlecana jest podmiotom zewnętrznym - np. w zakresie odśnieżania czy oczyszczania ulic.
Przebudowa i doposażenie wnętrz budynku D
Niezależnie od przetargu GZDiZ, w budynki przy ul. Partyzantów inwestuje także Urząd Miejski. W sąsiadującym z budynkiem C budynku D mieści się biuro obsługi klienta w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
W ubiegłym tygodniu rozstrzygnięto przetarg, w ramach którego przewidziano m.in. wykonanie trzech nowych stanowisk obsługi, jednego stanowiska pomocniczego, robót elektrycznych, nowej aranżacji pomieszczeń, a także dostawy mebli biurowych.
W części "budowlanej" przetargu wybrano ofertę firmy WAJP Wieczorek i Jakóbczak z Pręgowa k. Kolbud z ofertą na kwotę ok. 147 tys. zł, zaś w zakresie doposażenia wnętrz - Tronus Polska z Warszawy na kwotę ok. 16,3 tys. zł.
Ciągła modernizacja budynków przy Partyzantów
To jednak jeszcze nie wszystkie wydatki związane z poprawą warunków pracy urzędników oraz komfortu klientów, odwiedzających siedzibę GZDiZ.
- W 2013 r. wydano ponad 1,5 mln zł na przebudowę budynków D i E. Obecnie budynki te funkcjonują jako jeden budynek, oznaczony literą D.
- W 2015 r. dokonano wyboru wykonawcy rozbudowy wspomnianego wyżej budynku D. Prace budowlane pochłonęły ponad 2,2 mln zł.
- Również w 2015 r. wyłoniono wykonawcę dla remontu kapitalnego budynku A , zlokalizowanego bezpośrednio przy ul. Partyzantów. Na ten cel przeznaczono ok. 824 tys. zł.
Po zakończeniu prac budowlanych w budynku C, jedynym niezmodernizowanym budynkiem przy ul. Partyzantów pozostanie budynek B . W najbliższym czasie nie planuje się jednak jego remontu.
Czytaj również: 1 mln zł na remont elewacji filii Urzędu Miasta Gdyni
Miejsca
Opinie (153) 8 zablokowanych
-
2018-07-27 08:40
Zwolnić połowę a miejsce samo się znajdzie dla reszty !!!
- 0 2
-
2018-07-27 22:03
dziady
te dziady w kontenerach powinni pracować za to co sie dzieje na miescie za ich zarąbiste pomysle generujace jeszcze wieksze korki...
- 0 1
-
2018-07-27 23:18
Beczki! (1)
A nie wystarczy postawić (wewnątrz i dookoła) trochę beczek? We wrześniu dzieciarnia z pobliskich szkół pomaluje w ramach zajęć plastycznych - będzie pięknie i wygodnie.
- 0 1
-
2018-07-27 23:25
Beczki
Może Tobie-mieszkanie tak.... bądź człowiekiem.
- 0 2
-
2018-07-28 10:36
Wybudować nowy biurowiec
Za te pieniądze mogliby wybudować piękny biurowiec niedaleko wysypiska w szadółkach albo bezpośrednio na działce wysypisko przynajmniej pilnowali by aby nie było smrodu. Jakby nie było to Jednym z zadań jest zarządzanie śmieciami
- 1 0
-
2018-07-28 10:37
Wybudować nowy biurowiec na Szadolkach (1)
Za te pieniądze mogliby wybudować piękny biurowiec niedaleko wysypiska w szadółkach albo bezpośrednio na działce wysypisko przynajmniej pilnowali by aby nie było smrodu. Jakby nie było to Jednym z zadań jest zarządzanie śmieciami. Dotychczasową siedzibę można by sprzedać za piękne pieniądze
- 2 0
-
2018-07-29 14:05
GZDiZ nie zrządza śmieciami. Brak wiedzy niestety.
- 1 0
-
2018-08-06 19:13
To może taniej będzie przenieść się do tych wychwalanych nowych biurowców a to sprzedać?
Aaaaaa no chyba że na przetargu ktoś znajomy ma zarobić kosztem gospodarności samorządowej i kosztem naszych podatków?
- 1 0
-
2019-07-26 21:03
W ZDiZ w Gdyni
Jeden dyrektor, dwóch wice i do tego ze 20 kierowników lub temu podobnych ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.