• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk Miastem Równości. Startuje miejska kampania społeczna

Ewelina Oleksy
2 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Spot nakręcony w ramach kampanii Gdańsk Miastem Równości.

Bilbordy na terenie miasta i spoty w mediach mają uwrażliwić mieszkańców Gdańska w kwestii tolerancji. Wystartowała właśnie nowa kampania społeczna pod hasłem "Gdańsk Miastem Równości", która będzie prowadzona przez najbliższe dwa lata.



Czy takie kampanie społeczne są potrzebne?

"Nie mam nic przeciwko imigrantom, ale.. Tu nie ma miejsca na ale!", "Zapraszam wszystkich, ale... Tu nie ma miejsca na ale!", "Szanuję każdego, ale... Tu nie ma miejsca na ale!" - to tylko część haseł, które w ramach nowej kampanii społecznej mają trafić do mieszkańców Gdańska za pośrednictwem internetowych spotów, plakatów na terenie miasta oraz kalendarzy.

Każde z nich zwrócić ma uwagę na inny temat związany z równym traktowaniem. Wśród tych poruszonych są m.in.: niepełnosprawności, hejt, homoseksualizm, rasizm czy dyskryminacja z powodu pochodzenia, płci, wieku, światopoglądu, sytuacji ekonomicznej, wyznania lub wykształcenia.

Gdańsk Miastem Równości. Po co ta kampania?



Dlaczego urzędnicy uznali, że gdańszczan trzeba przekonywać do bycia tolerancyjnymi?

- Bo w kwestii równego traktowania i przestrzegania elementarnych praw człowieka chcemy być konsekwentni. Ta kampania jest po to, żebyśmy umieli odkryć w sobie wrażliwość na innych. W kalendarzu, który wydaliśmy, są też konkretne podpowiedzi, gdzie zwrócić się po pomoc, do jakich instytucji się zgłosić, gdy doświadczamy nierównego traktowania - tłumaczy prezydent Aleksandra Dulkiewicz, informując o starcie kampanii "Gdańsk Miastem Równości".
Prezydent dodała, że nowa kampania to właściwie kontynuacja polityki przyjętej w 2018 r. w ramach Modelu na Rzecz Równego Traktowania.

  • Kalendarz wydany w ramach kampanii "Gdańsk Miastem Równości".
  • Kalendarz wydany w ramach kampanii "Gdańsk Miastem Równości".
  • Kalendarz wydany w ramach kampanii "Gdańsk Miastem Równości".

Koszt kampanii Gdańsk Miastem Równości? Na razie 200 tys. zł



- Chcemy, żeby w naszym mieście były nie tylko hasła, ale i czyny. Żeby każdy, niezależnie od kraju, z którego pochodzi, czuł się w Gdańsku dobrze, mógł się rozwijać, uczyć, mieć dzieci lub nie - jeśli nie chce ich mieć. Tą kampanią, którą rozpoczęliśmy w symboliczny sposób kalendarzem, chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na różne aspekty równości dotyczące każdego z nas - stwierdziła Dulkiewicz.
Na kampanię "Gdańsk Miasto Równości" na razie wydano 200 tys. zł. W tej kwocie jest m.in. produkcja spotów i pierwsze bilbordy.

Różne twarze kampanii



Podczas inauguracji kampanii zaprezentowano dwa z kilku przygotowanych w jej ramach spotów.

Bohaterką jednego z nich jest Susanna Izzetdinova, która od 7 lat mieszka w Gdańsku. Wcześniej mieszkała na Krymie, skąd musiała uciekać razem z czwórką swoich dzieci, gdy półwysep został zaanektowany przez Rosję.

Bohaterkami kampanii są m.in. Susanna Izzetdinova (w białej sukience) oraz jeżdżąca na wózku Paulina Pohl. Bohaterkami kampanii są m.in. Susanna Izzetdinova (w białej sukience) oraz jeżdżąca na wózku Paulina Pohl.
Na filmie opowiada o tym, jak to się stało, że trafiła do Gdańska i jakie trudności napotykała na początku pobytu w Polsce.

- Jestem Tatarką, muzułmanką, samotną matką czwórki dzieci, która przyjechała z Krymu do Polski z jedną walizką. Uciekałam przed strachem, przed wojną. Jestem bardzo zadowolona, że trafiłam do Gdańska. Uważam, że każdy migrant może tu stanąć na nogi, pracować, żyć - mówiła podczas wtorkowej konferencji prasowej.
W drugim pokazanym we wtorek filmie główną rolę powierzono Paulinie Pohl, gdańszczance, która od ponad 20 lat porusza się na wózku inwalidzkim.

- Najbardziej w tej kampanii cieszy mnie to, że mówi o relacjach, ludziach których spotykamy na co dzień i rozwiązaniach systemowych, które muszą iść w parze z tym, żeby czuć się dobrze w mieście, w którym mieszkamy. Zmienia się na lepsze dostępność architektoniczna i postrzeganie osób z niepełnosprawnością, a ta kampania jest cegiełką, żebyśmy zwrócili uwagę na to, kto jest obok nas i jakich barier doświadcza - mówiła podczas konferencji.
W kampanię zaangażowane jest Gdańskie Centrum Równego Traktowania, które działa drugi rok. W tym czasie z grup wsparcia skorzystało tam ponad 600 osób, a ze wsparcia indywidualnego ponad 200.

Gdy w 2018 r. przyjmowano Model na rzecz Równego Traktowania, przed Radą Miasta odbywały się protesty:

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (958)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane