• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk bada, jak się po nim jeździ

Michał Brancewicz
1 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Co najmniej raz na 10 lat w miastach powinny odbywać się badania natężenia ruchu. Co najmniej raz na 10 lat w miastach powinny odbywać się badania natężenia ruchu.

Trzystu ankieterów odwiedzi 5 tys. gospodarstw domowych, autobusy, tramwaje i SKM-kę. W ten sposób Gdańsk chce do końca maja zbadać natężenie ruchu w mieście.



Ostatni raz podobne badanie odbyło się w 1998 roku. Od tego czasu miasto znacznie rozrosło się w wielu kierunkach, przybyło też mnóstwo nowych aut.

- Gospodarstwa zostały wybrane losowo, ale tak, by zawarła się w nich reprezentatywna grupa społeczna- wyjaśnia Tomasz Budziszewski z Biura Rozwoju Gdańska, które na zlecenie miasta zajmie się analizą wyników badań. - Opinie będą miały wpływ na planowanie rozwiązań komunikacyjnych.

Część badań już przeprowadzono. Odbyły się one w Szybkiej Kolei Miejskiej oraz na około 40 dużych i średnich skrzyżowaniach w Gdańsku. Ankieterzy odwiedzili także ok. 10 proc. gospodarstw domowych.

- Ankieterzy odwiedzają każde gospodarstwo domowe dwukrotnie. Za pierwszym razem pytają m.in. o częstotliwość podróżowania po mieście. Wręczają badanym dzienniczek podróży, który ma zostać wypełniony konkretnego, ustalonego wcześniej dnia. Po tym terminie prowadzący badanie przyjdzie go odebrać - mówi Tomasz Dziedzic z firmy PBS DGA z Sopotu, która przeprowadza badania.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się badania kierowców na drogach wjazdowych do miasta. Ankieterzy wraz z policją będą zatrzymywać samochody, by zadać kierowcom kilka pytań. Nie powinno to trwać dłużej niż minutę. W kilkunastu punktach miasta w ten sposób przepytanych zostanie ok 20-25 tys. właścicieli pojazdów.

Badania, które rozpoczęły się w połowie kwietnia zakończą się wraz z końcem maja. Ich analiza potrwa do końca listopada. Efektem ma być lepsze zarządzanie ruchem w mieście i dostosowanie komunikacji miejskiej do potrzeb mieszkańców.

Pytania zadawane podróżnym w środkach komunikacji miejskiej oraz kierowcom

1. adres/miejsce rozpoczęcia podróży,
2. adres/miejsce zakończenia podróży,
3. motywacja podróży - skąd, dokąd
(dom, praca, szkoła, uczelnia wyższa, miejsca dokonywania drobnych zakupów/usług, centrum handlowo-usługowe, galeria handlowa, hipermarket, miejsce wypoczynku i rozrywki, wizyty towarzyskie, rodzinne, sprawy służbowe, interesy, podwożenie/odwożenie innych osób)
4. jeśli podróż rozpoczęła i zakończy się poza granicami Gdańska - którędy podróżny wjechał do Gdańska/opuści Gdańsk,
5. czas podróży od początku do teraz (dla podróży wyjazdowych z Gdańska)
6. częstotliwość podróżowania na tym odcinku (codziennie, kilka razy w tygodniu, rzadziej)

Kierowcom samochodów ciężarowych i dostawczych zadawane będzie również pytanie o ładowność pojazdu i masę oraz typ przewożonego ładunku.

Dzienniczki podróży wypełniane w domach, będą tylko nieco bardziej szczegółowe: dodatkowo będzie trzeba zapisać czas dojścia do przystanku i środek transportu.

Opinie (384) ponad 10 zablokowanych

  • (21)

    Po Gdansku sie nie jezdzi. Po Gdansku sie stoi!

    • 331 16

    • wolne miasto Gdańsk (2)

      trelemakrele

      • 17 13

      • heh (1)

        dobre, dobre,

        zapodam to komus jak bede stal w korku ;-)

        • 5 6

        • Kierowcy, wykorzystując warunkowy skręt w prawo blokują drogi rowerowe i przejścia dla pieszych. Jeżeli chcą stać w korkach, to niech sobie stoją, ale cyklistów do tego waszego stania nie mieszajcie.

          • 1 1

    • No ale ważniejszy od dróg bedzie stadion...

      • 17 12

    • Dlatego ankieterzy będa mieli dla kierowców nie minutę

      a 20 minut bo tyle się stoi w jednym miejscu na słowackiego czy kartuskiej zanim samochód przed nami przesunie się o 1 metr dalej !!! :)

      • 27 3

    • gdzieś od tygodznia widze takich kołków co stoją (2)

      i robią notatki ile samochodów przejedzie przez skrzyzowanie na jednych światłach !! kurka blaszka wiadomo ze jeden maksymalnie dwa - po co te pseudobadania ??

      • 7 13

      • jakto po co ?

        zeby ktos mogl zarobic ( ktos z otoczenoa Pawla A. ) no i zeby pokazac bydlu czyli wyborom ze sie o nich dba :>

        • 10 10

      • Na pewno ankieterzy nie zarobią bo pewnie robią to w ramach praktyk jacys studenci. Czyli czysty zysk dla organizatora tego liczenia

        • 1 0

    • ok w Gdańsku sie stoi

      Ale najważniejszy jest pomysł chcą coś z tym zrobić a bez dobrej wiedzy i danych nie zrobią za wiele. Jak dla mnie bardzo dobry pomysł oby tylko coś z tych badać wynikło sensownego dla nas.

      • 8 3

    • tosie przejedź po warszawie :) (1)

      w gdańsku się stoi ale nie tak straszne długo i nie wszędzie...

      • 7 4

      • no proszę cie, w warszawie aż tak się nie stoi ;)

        • 1 4

    • Wracaj do siebie lepiej jak cie korki przerażają

      na wieś...

      • 5 6

    • STOJE.... (5)

      ...stoje...stoje...ruszam...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...stoje...ruszam....i TAK przez godzine odcinek 2km.

      • 8 1

      • odwiedź Olsztyn

        to nawet zdążysz poleżeć.

        • 7 0

      • a jak po kieszenie dostajesz (3)

        przesiądź się na ZTM

        • 1 4

        • (2)

          Ekonomista sprytnie żeś sobie to wykombinował.
          Dajmy na to, jak w dane miejsce nie dojeżdża tramwaj tylko autobus, a ten w tym samym korku stoi to co wtedy?? Pewnie na piechote albo na rower w upale 25stopni?? :/

          • 1 1

          • (1)

            Rower to świetne rozwiązania, a i piechotą można się przejść - niewyobrażalne!?

            • 0 0

            • to się przechodź piechotą 2x dziennie

              na przykład wzdłuż grunwaldzkiej kilometrami a potem na górny taras

              • 1 0

    • no ewentualnie można pochodzić

      jak jest mniej turystów , bo w sezonie to co najwyżej można się " poprzeciskać " . pozdrawiam ;)

      • 0 0

    • co zrobiles

      a co zrobiles w tym kierunku zeby sie jezdzilo a nie stalo???

      • 0 1

    • po co wypełnianie ankiet....

      Skoro można poczytać forum...bardzo obiektywne medium

      • 1 0

  • jak się jeździ?? (15)

    każdy wie jak się jeździ-zazwyczaj się stoi-albo z toczy z górki. Taki obraz to codzienność. Dlaczego w gdańsku nie ma ani jednego ronda dwupasmowego jak np. w Olsztynie bądź Słupsku??na orunii mamy rondo, ale sie korkuje przy nie wielkim ruchu(część nie potrafi jechać właściwie zamulają). Takie rozwiązanie jest skuteczne bo obserwowałem jak spływa ruch-nie jest to złoty środek ale warty uwagi...

    • 90 11

    • Na dwupasmowym rondzie (6)

      pozabijamy się... tak my Polacy nie umiemy jeździć po więcej niż jednopasmowych rondach... na jednopasmowych jest problem i większość zamula ;)

      • 14 4

      • (4)

        Rondo przy pomniku Sobieskiego jest 2 pasmowe :)

        • 12 1

        • i jest okropne (3)

          • 7 3

          • Ronda dwupasmowe są po prostu do niczego. (2)

            Widzieliście centrum Paryża? Bez pasów... tylko szerokie rondo. Co chwila stłuczki, co chwila coś się dzieje.

            Tak samo w innych eurpejskich miastach (ca. 1 mln mieszkańców). To właśnie ronda powodują tam korki.

            Jedynym sensownym rozwiązaniem jest korzystanie z komunikacji miejskiej! Mamy tramwaje, trolejbusy, autobusy, SKM... wykorzystajmy to, a w Trójmieście nie będzie korków!

            no... chyba, ze Pan X czy Pani Y musi przewieźć swój tyłek w samochodzie :/

            • 7 12

            • (1)

              tramwaj nie wszędzie dojeżdza, skm ma jeszcze bardziej ograniczony zasięg, a tylko one zasługują na okreslenie 'komunikacja' Ty chyba nie jechałeś gdanskim autobusem w godzinach szczytu...korek, tłok(bo i tak sa juz zapchane, strach pomyślec, co by było,gdyby wszyscy się nagle przesiedli na autobusy), smród przepoconych ciał, które nigdy nie widziały dezodorantu, do tego duszno i goraco, a bez jakiejkolwiek ulgi na większości tras wychodzi drożej niż samochodem...do tego samochód jest szybszy. więc to nie kwestia przewiezienia tyłka, ale chłodna kalkulacja zyskow. uwierz mi, jezdzę samochodem rownie często, jak komunikacją miejską i w porównaniu z siedzeniem w autobusie, to stanie w korku(zresztą tym samym, co autobus) to czysty relaks...
              a co do rond wielopasmowych, to np. w berlinie jest kilka takich, które świetnie spełniają swoją rolę...

              • 3 2

              • .

                Chłodna kalkulacja finansowa wskazuje na komunikacje.
                A jeśli 'wszyscy nagle przesiedliby się na autobusy' to te autobusy nie stały by w korkach tworzonych przez samochody osobowe wożące najczęściej jedną osobę.

                • 2 1

      • to nauczmy się jeździć na dwupasmowych rondach :)

        na zachodzie, nie mówię że wszędzie, ale wiele razy spotkałem się z takim rozwiązaniem, że przed rondem jednopasmowa jezdnia 'rozszerza' się do dwóch pasów - rondo jest również dwupasmowe...

        u nas, jak już zdarzy się dwupasmowa jezdnia, to przed rondem zwęża się do jednego pasa...

        paranoja.

        • 12 2

    • proszę nie przywoływać żadnych rozwiązań komuniakacyjnych z olsztyna. Gdyby nie to, że były święta i się luzowałem, to bym nie wyrobił z nerw ;)

      • 4 3

    • debile ankieterów wysyłają,, szkoda kasy

      ronda to porażka juz kiedyś pisałem jak to jest u nas,,,,
      kiedys jakis mądry hehe nukowiec z japoni wypowiedział sie dlaczego powstaja korki:):) uwaga: ze zbyt dużej ilości samochodów hahaha rozbawiał mnie strasznie,, ćwierćinteligent z sopotu o tym wie hahahaha
      problem gdańska jest taki sam od lat ,powstające nowe dzielnice bez porządnych drug dojazdowych, władza ma na was wylane, dlaczego można kupić mieszkanie za 3900 za m2, 5km od centrum, bo jedzie sie tam jak do Kościerzyny z Gdyni w tym samym czasie :):),,

      mam znajomych którzy sie właśnie zwinęli z okolic świętokrzyskiej w gdańsku do Rumi ,,,, hehe zaznaczę że pracują w gdańsku,, wolą skm szybciej dojechać niż flustre łapać jadąc samochodem,,, z tego co wiem to nie-odosobniony przypadek

      • 6 6

    • kiepskie porownanie

      olsztyn to kiepskie porownanie w stosunku do gdanska. tam juz 10 lat temu bylo tak jak w gdansku teraz. obecnie porownujac olsztyn i gdansk, to w tym w tym pierwszym sie stoi, a w tym drugim ledwo toczy. tak czy siak trzeba cos zrobic, bo pod wzgledem korkow galopem doganiamy olsztyn i inne zadupia

      • 2 1

    • Ronda nie zwiększają przepustowości

      Zmniejszają ilość kolizji. Przepustowość obniżają. Ronda wielopasmowe się nie sprawdzą w Polsce, ludzie nie umieją po nich jeździć. I się nie nauczą.
      Nie porównuj Olsztyna do Gdańska - natężenie ruchu jest absolutnie nieporównywalne.

      • 1 2

    • nie każdy wie jak się jeździ bo mało kto jeździ rowerem

      • 1 1

    • niech kierowcy najpierw nauczą się używać kierunkowskazów przy zjeżdżaniu z ronda :/

      • 2 0

    • Nie ma rondadwupasmowego bo polacy jeszcze nie wpadli na to że szybciej sie jedzie na takim rondzie.

      • 0 0

    • co zrobiles

      a co zrobiles zebysmy mieli rondo???aaaa zapomnialem ze ty ttylko obserwujesz...

      • 0 1

  • jedyna recepta : budowac nowe drogi i parkingi podziemne !!! (14)

    nie ma innej szansy na rozladowanie korkow!

    • 90 10

    • JEST ROZWIĄZANIE: ZAKAZAĆ ARMII URZĘDNIKÓW PAŃSTWOWYCH JEŻDŻENIA SAMOCHODAMI, OD RAZU BĘDZIE LUŹNIEJ. NIECH DYGAJĄ NA TRAMWAJ (8)

      • 16 3

      • (5)

        to też są ludzie, powiem Ci wiecej, mają nawet takie same prawa jak Ty miszczu. Dlaczego wybrałeś akórat urzędników, a nie np lekarzy, adwokatów, bankierów, stoczniowców ... Oni też jadą przez centrum i zostawiają swoje samochody na parkingu na 8 godzin.
        Wszystko sie zbilansuje samo. Jak będą takie korki, że sie będzie opłacało tramwajem jechać, to ludzie pojadą tramwajem.

        • 3 8

        • nigdy (3)

          w wagonach bydlęcych
          ze świńską grypą
          i cuchnącymi pijakami?
          Nie namówisz mnie choćbym miał iśc piechotą.

          • 7 5

          • no to zasuwaj piechotą (1)

            • 7 2

            • mam skuterowy gang

              i se skuteruję,
              we francji mają takie fajne ,
              że nie ochlapiesz sobie nóg
              a jak się zatrzymasz to nie musisz nogi wystawić
              no i se brykam
              tylko w zimę ciężko
              ale w zimę niedzielni kierowcy nie jeżdżą
              więc jest luz na mieście i można samochodem jeździć

              • 4 2

          • Choć wg Ciebie jestem śmierdzącym pijakiem, :)

            informuję Cię uprzejmie, że jak dotąd nie zapadłem na świńską grypę :)

            • 0 0

        • DO LELKA

          AKURAT ortografia się kłania !
          PS. Jest tu taka opcja - SPRAWDŹ PISOWNIĘ :)

          • 0 1

      • racja (1)

        ludzie sami by o lepiej zrobili niz ta armia gryzipórków wysoko oplacanych i nic nierobiacych

        • 0 2

        • Nie używam takich słów,

          ale jeśli użyłeś go dla PO, to takiego samego co najmniej trzeba użyć dla PiS - żeby było zgodnie z prawdą :)

          • 0 0

    • Przeca są parkingi nadziemne i stoją puste (1)

      Poszerzanie ulic i rozbudowa parkingów jako walka z korkami to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa

      • 4 5

      • racja parkingi naziemne ,podziemne stoja pustawe!!

        dlaczego bo pajace chciały by były zadarmo a one sa platne.na całym swiecie trzeba za nieplacic.

        • 5 1

    • ale stadion jest ważniejszy. Bydło musi miec gdzie sie paść

      • 7 1

    • Na granicy miasta budować parkingi.

      Mogą być podziemne.Mnóstwo ludzi mieszka w ościennych gminach,a do pracy i szkoły dojeżdża do Gdańska i dla nas Gdańszczan jak najbardziej takie rozwiązanie jest korzystne.Nie wiem dlaczego mamy budować w centrum parkingi i poszerzać ulice oraz zatruwać spalinami środowisko skoro ci ludzie płacą podatki w miejscu swojego zamieszkania.
      Lepiej nasze pieniądze przeznaczyć na zieleń,ścieżki rowerowe ,nowe linie komunikacji masowej i remonty chodników.

      • 3 1

    • co zrobiles

      czy zaczales cos zeby sie budowaly drogi juz?

      • 0 0

  • ZNOWU DURNIE Z URZĘDU CHCĄ WYDAC KONIECZNIE PIENIĄDZE NA JAKAŚ BZDURĘ, ŻEBY JAKIŚ INNY BARAN ZAROBIŁ, A ODPOWIEDŹ NA PYTANIE (35)

    JEST PROSTA I OCZYWISTA I NIE TRZEBA ROBIĆ ŻADNYCH BADAŃ. PO OBDZUNDZLANEJ WSI GDAŃSKU JEŹDZI SIĘ BEZNADZIEJNIE!!!!! JAZDA CZ co to wogóle za kretyński pomysł robić BADANIA. urzędników zagoniłbym do łopaty, chociaż mogą się nawet do tego nie nadawać. Wjeżdżając, a raczej usiłując wjechac do Gdańska rano od strony Oruni jedyne co przychodzi do głowy to POGARDA dla baranów co rządzą tą inżynierią ruchu i stanem dróg. Czemu np. w Hamburgu który jest dużo większy, ma więcej samochdów, czemu tam NIE MA KORKÓW??? bo tam jakoś umieją myślec. i drogi wcale nei są dużo szersze w mieście, tylko jakoś jest to z głową zrobione. światła koło urzędu wojewódzkiego są chyba tylko po to, żeby banda brudasów urzędniczych mogła sobie wjechać pod drzwi swojej pracy, a tymczasem trakt wojciecha stoi od sandomierskiej. Rozwiązanie jest proste: ZAKAZAĆ URZĘDNIKOM PAŃSTWOWYM JEŹDZIĆ SAMOCHODAMI!!!!!! zobaczycie że będzie luźniej. Niech dygają na tramwaje autobusy i skmkę którą HIPOKRYCI ADAMOWICZ SZCZUREK I INNI TAK PROMUJĄ.

    • 130 38

    • (1)

      zgadza sie... albo Berlin.. u nich w godzinach szczytu smiga sie jak u nas po godzinach szczytu.
      raz mialem przyjemnosc stac w korku, 5 min, a tak to nigdy nie uswiadczylem.

      pomijam juz parkowanie, jest czasem ciezko, ale tam nie zauwazylem, zeby ktos parkowal na "Łosia". U nas, kapelusznik zajmie 2 miejsca i nic.

      jaki wniosek? pseudo urzednicy wmawiaja nam, ze korzystaja z technologii zachodnich, a wynik jest taki, ze drogi rozsypuja sie po 3 latach, a korki tylko rosna.

      pozdr

      • 13 3

      • Nie widziales korkow w Berlinie?

        Może to był Będzin?

        • 6 3

    • W mieście powinno się jeździć tylko komunikacją i taxi. (7)

      Ale u nas każdy właściciel byle złomu musi się pchać swoim kaszlakiem do centrum.

      • 14 12

      • (4)

        Chętnie nie pchałbym się kaszlakiem do centrum ale kaszlak nie potrafi fruwać a alternatywne drogi istnieją tylko w budyniowych mrzonkach. Zresztą korki są już na rogatkach, czy np. szadółki, łostowicka albo wyjzad na żukowo kartuską koło auchan to centrum miasta?

        • 9 1

        • Tam też powinna jeździc komunikacja

          oczywiście odpowiednio częściej niż teraz.

          • 5 0

        • drogi alternatywne to drogi dla innych środków lokomocji (2)

          na drogach żelaznych i na drogach rowerowych nie ma korków

          • 7 3

          • Parowozem szybciej?

            Szkoda tylko że w Polsce rozwiązania infrastrukturalne są na poziomie XIX, początku XX wieku. Czasami mam wrażenie iż osoby projektujące nasze drogi, odpowiadające za stan kolei, są silnie uzależnionymi alkoholikami z silnym porannym kacem.

            • 4 2

          • Po drogach rowerowych chodza piesi-moze by w koncu Straz Miejska zaczela debili karac mandatami!!!A drogi zelazne????????Pieszo jest szybciej.PKP osiagnela dno!!!

            • 0 0

      • dokładnie tak

        i jeszcze musi zaparkowac 0,5metra od miejsca do którego idzie!!

        nowe drogi według zachodniej technologi rozsypuja sie unas po roku czasu moze trzeba zastosowac technologie marsjańska?:)
        albo wystarczy ze dozor techniczny przestanie brac w łape!!

        • 7 0

      • "W mieście powinno się jeździć tylko komunikacją i taxi"

        Zgadzam się, zgadzam! Ale od czerwca przestanę się zgadzać. Znikają bilety miesięczne "przystankowe". W efekcie czego mam podwyżkę o ponad 100%(do 6 przystanków). Teraz zamiast 35 trzeba będzie zapłacić 76 zł...

        • 0 0

    • PBS DGA, wiadomo Sopot, Karnowskiego tez tam widzialem, krecil sie przed budynkiem przed ostatnimi wyborami samorzadowymi

      a corka prezesa nie zostala radna to na pocieszenie zostala pelnomocnikiem prezydenta sopotu ds koni i hipodromu.
      Poza tym jest chyba specjalista od pozyskiwania funduszy unijnych, szkoda tylko ze wnioski pbsu zazwyczaj bardzo daleko sa na listach rankingowych.
      No ale coz, takie jest, takie jest w wielu miejscach
      Zeby nie byc niesprawiedliwym dodam ze pracuje tam kilka naprawde fajnych i kompetentnych osob:)

      • 5 3

    • NA WIDŁACH WYNIOSĄ CIE ADAMOWICZ PSIE NIEMYTY, DURNIU!!! DURNIA MACIE ZA PREZYDENTA GDAŃSKA!!! (3)

      • 10 8

      • pyt (1)

        Popieram!!! CWANIAK NAD CWANIAKAMI.

        • 5 3

        • popieram

          skończyła się zabawa i skończymy z układami

          • 0 0

      • popieram!!!!Nieroba do lopaty.razem z karwowskim i goclowskim.

        • 0 0

    • no cóż, stadion dla bydła jest ważniejszy

      • 3 6

    • az 15 osób nie zgadza sie z tą opinią. urzędasy pierd...ne? (2)

      • 0 4

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Wybudujemy przy karzdej jezdni specjalny pas dla ciebie

        śmierdzielu.

        • 3 5

    • do miszcza kierownicy (10)

      Skoro widzisz, że w hamburgu dobrze się jexdzi i ulice nie są wcale szersze i "tylko jakoś jest to z głową zrobione" i "bo tam jakoś umieją myślec" to nie przyszło ci do głowy, że może właśnie były dobrze zrobione badania kierowców, pało? Ale ty jadąc od strony Orunii potrafisz raczej poczuć POGARDĘ i oblać póxniej kogoś publicznie jadem niż ruszyć mózgiem. Skm akurat rządzi, bo jest ekologiczna i jak cie tak denerwuje jazda golfem, to może się przesiądx.
      Poza tym już widzę jaki z ciebie mistrz kierownicy. Nabuzujesz się w korku na Orunii i potem robisz wiochę na mieście:)

      • 7 9

      • poza tym smuci mnie takie poparcie dla miszcza, bo 2/3 czytelników tr.pl mysli podobnie... (3)

        • 3 3

        • więc usiądź i płacz urzędnicza kanalio (2)

          • 1 3

          • Kanalio, (1)

            ile masz latek chłopczyku? źli urzędnicy okłamują cię na trójmieście? Chyba jesteś autorem tego wywrzeszczanego posta.

            • 1 1

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • (1)

        Tylko do SKM reprezentującego poziom organizacyjno-techniczny z początku XX wieku trzeba jakoś dojechać z tej Oruni. Komunikacja jest mało konkurencyjna-do przeciętnych zarobków droga, nie ma miejsc parkingowych przy punktach przesiadkowych-co powinno być obecnie standardem. Po drugie nie każdy lubi użerać się z renomą tylko dlatego iż ZTM nie potrafi zadbać o stan kasowników. Dlatego trójmiasto dalej jest dużą wsią a nie europejską aglomeracją.

        • 4 3

        • SKM od dawna nosi się z zamiarem stacji Orunia. Ale cos im nie idzie... Może się boją;)

          • 1 0

      • zamknij z łaski swojej morde urzędniczy psie, siedzisz pewnie nic nie potrafiąca kanalio za moje pieniądze w urzędzie i (3)

        śmierdzisz na pewno w Hamburgu zrobili badania i pewnie zerżneli ten pomysl od adamowicza i innych mu podobnych NIEKOMPETENTNYCH pseudofachowców. WY URZĘDNICZE DURNIE, CO WY ŻEŚCIE PRZEZ 20 LAT ZBUDOWALI???? NIC!!!!!!!!! 80 % DRÓG W GDAŃSKU Z PRZYLEGŁOŚCIAMI ZBUDOWALI NIEMCY, 20% POWSTAŁO ZA PRL-u. Co zbudowaliście???? GUWNO!!! GDZIE DZIŚ PRZEZ WAS JESTEŚMY? - W CZARNEJ DUPIE!!!!!

        • 7 2

        • Co na to lekarze? (1)

          • 0 3

          • zbadają cie zbadają you fuckin junkie

            • 0 2

        • brawo miszczu !!!!

          • 0 0

    • opf. (1)

      miszczu Ty Hamburg to tylko na mapie widziales!!!!! tam swiatla sa co 100m!!!! ALE...... tam jest wiele alternatywnych drog a nie tak jak w 3miescie JEDNA GLOWNA praktycznie bez mozliwosci objazdu, dopisze ze glowna bolaczka to duze nowe osiedla z nowymi ciasnymi jednopasmowymi uliczkami. pomijam dojazdowe do obwodnicy. amen, za ten post nalezy mi sie kasa za badania jak sie jezdzi po Trojmiescie:)

      • 1 0

      • małe sprostowanie

        dodam ze rano są korki jak cholera i pelno ludzi wysyla maile do rpacy ze sie spozni:)

        • 1 0

    • Pamietaj ze tam jest jeszcze ulica torunska i łakowa na która jedzi autobus wiec sie zastanów buraku zanim cos napiszesz pomysl tez o innych mieszkancach a propo Hamburga jak tam tak dobrze to po prostu sie przeprowadz,tam demokracje mieli troche dłuzej jak w polsce.

      • 0 0

    • co zrobiles

      fakt duzo mowisz a co zrobiles???

      • 0 0

    • Popieram w pelni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • motocyklem sie jezdzi. autem sie stoi (10)

    i chyba tyle w temacie. ja do tyry rano jade 15 min, z powrotem 1,5 godziny. beka. poki na elblaskiej beda korki i na kartuskiej tez, a tamtedy musze jechac, to mam dziennie wyjeta godzine z zyciorysu. i z tego wzledu pomykam motocyklem i zachecam innych.

    • 56 10

    • (3)

      phi, dawca

      • 4 15

      • (2)

        Typowe myślenie. Motocyklista = wariat/samobójca... Mimo, że w samochodach liczbowo ginie więcej ludzi niż na motorach...

        • 0 0

        • za to procentowo prawie wcale w porównaniu z motocyklistą:D motocyklista ma roczne ryzyko zgonu wynoszące 2% z samego tylko tytułu jazdy na motorze:D no i większosć motocyklistów jest bezczelna-najpierw zajezdza droge pod czerwonym, poteem na zielonym poprawia sobie wszystko i dopiero wtedy rusza z piskiem opon prawie na żółtym- a reszta zostaje na czerwonym...

          • 0 0

        • bo i aut jest

          więcej niż motorów.

          Porównaj tę samą liczbę motocyklistów i kierowców i adekwatne wskaźniki wypadków

          • 0 0

    • niby tak ale to rozwiązanie na lato i dobra pogodę

      • 3 0

    • Czy ty jestes tym durniem co jezdzi obwodnica na skuterze? (3)

      Codziennie widze idiote co pedzi malym skuterkiem miedzy tirami, facet około 50 lat, po zjezdzie z obwodnicy w straszynie, oczywiscie nie stoi tak jak inni w korku tylko wszystkich omija jadac z prawej strony poboczem:/

      • 6 1

      • (1)

        i co, zal ci ze ty stoisz a on jedzie?

        • 1 4

        • Nie istotne czy stoi czy jedzie, skuterek do 50 cm3 nie ma prawa wjazdu na obwodnice.

          Mam nadzieje ze policja zajmie sie tym imbecylem
          cwok pewnie prawka nawet nie ma

          • 0 0

      • tym chyba powinna zająć się drogówka

        zadzwoń do nich

        • 1 0

    • Rowerem też się szybko jedzie , czasem ścieżek tylko brak.
      No i paru kierowców nie patrzy na rowerzystów , generalnie trza uważać.

      • 0 0

  • Dobrze się jeździ ale na rowerze (9)

    A zarząd miasta na czele z cwaniakiem nic nie robi

    • 64 5

    • jestem tu tylko przelotem, ale się wypowiem (3)

      Jest jedno proste rozwiązanie 'doraźne' na poprawę płynności ruchu - wydłużyć czas świateł 2x. Zauważcie że jak stoją auta w koreczku, przed światłami to często przejedzie tylko kilka aut i znowu czerwone. Te z tyłu już się rozpędziły, i znowu hamują. 'bezedura' - mogli by już przejechać.

      Tak jest w berlinie. Jak są światła to się długo czeka, ale potem na 'bank' się przejedzie na drugą stroną. U nas, niestety nie bardzo

      • 1 1

      • dłużej zielone = korek gdzie indziej (2)

        no niestety... A swoją drogą, to Trójmieszczanie mają kłopot z ruszaniem ze świateł. To ma wyglądać jak ruszanie pociągu, a nie jak wagony na gumce od gaci.

        • 1 0

        • (1)

          no nie... skoro wszędzie światłą się wydłużą dwa razy (prosta matematyka - we wszystkich urządzeniach pomnożyć podstawę czasu razy dwa - takie to trudne). To korek nie będzie się tworzył większy aniżeli teraz....

          Ludzie ruszcie głową, to nie boli

          • 0 0

          • no właśnie prosta a już popełniasz błąd

            za każdym ruszaniem człowiek dodaje swoje opóźnienie ruszania,
            jeśli w ciągu dnia zamiast 100razy światła zmienią się 50 razy
            to będzie (50 razy ilośc ludzi ruszających) mniej opóźnień ruszania,
            zamodeluj sobie numerycznie i popatrz na wyniki symulacji

            • 0 0

    • też nie do końca (4)

      dobre drogi rowerowe są właściwie tylko nad morzem. ja jeżdżę z Oruni Górnej do Śródmieścia i mam problem, bo muszę jeździć po korzeniach, chodnikami pomiędzy ludźmi, po krawężnikach... bajka to to nie jest

      • 3 0

      • ROWERY GÓRĄ (3)

        A ja jeżdze rowerem z Orunii- przy kanale radunii. I co? Mijam samochody machajac pana w puszkach gniotacych sie, najgorsze jest to, ze sznur samodow- a w 1 aucie 1 osoba! Paranoja! Ruszac dupska! BUDOWAC TRASY ROWEROWE! I po drugie: zakazac deweloperom budowania kolejnych osiedli w poludniowym gdansku. Trudno- tak tylko mozna powstrzymac paraliz miasta!

        • 2 0

        • Trasy rowerowe??? (2)

          Już wydano grube miliony na trasy rowerowe po których miało się poruszać setki tysięcy gdańszczan i turystów dziennie....
          I co i wyszło jak zwykle.
          Zamiast poszerzyć drogi i zwiększać przepustowość skrzyżowań znów wydaliśmy mnóstwo kasy aby kilkuset entuzjastów rowerów mogło sobie popedałować na brukowej kostce...
          Są odpowiednie priorytety...

          • 0 4

          • no właśnie: jakie priorytety? (1)

            Rowerzystów mogłoby być 15 x więcej gdyby prócz dróg rowerowych budowano (strzeżone) parkingi rowerowe choćby na stacjach SKM

            Rowery nie są liczone, nie stoją w korkach i stąd decyzje o strukturze priorytetów nie są oparte o rzetelne badania.

            Internauci piszą co im płytka refleksja podpowiada; mało kto zagląda choćby na www.streetfilms.org

            • 1 0

            • drogi rowerowe sa najtansze

              w trakcie tego (jak i poprzedniego) badania ruchu, rowerzysci oczywiscie są liczeni. od czasu kiedy miasto zaczelo rozbudowywac siec drog rowerowych, ruch rowerowy wzrosl ok 10krotnie. aktualnie w gdansku jest ok 75 km drog rowerowych (z czego 3/4 na poziomie zachodnioeuropejskim, 1/4 to niebezpieczne relikty). pomyśl ile ludzi jezdziloby samochodami gdyby mieli do dyspozycji oszalamiajaca ilosc 75 km jezdni. na wiekszosci drog szybkich ruch rowerowy jest zakazany, na wiekszosci chodnikow rowniez, a jesli jest tolerowany to odbywa sie w warunkach zniechecajacych do uzywania roweru. Od poczatku budowy drog rowerowych wydano na nie ok 60 mln zlotych. z czego ok 20 mln na przebudowe towarzyszacych im chodnikow, zieleni, zatok autobusowych. Stricte na drogi rowerowe ok 40 mln zl. za tyle nie zbudowalbys nawet wiekszego niz kilometr kawalka dwupasmowej ulicy dla samochodow. Ruch na tych drogach rowerowych jest mierzony. Na bardziej uczeszczanych to jest ok 1000 - 2000 osob (hallera) do nawet 10 000 (pas nadmorski). Na mniej uczeszczanych sa to rzedy wielkosci 500 - 1000 osob dziennie. utrzymanie tej infrastruktury (sprzatanie, odsniezanie, remonty) kosztuje grosze. Porownujac naklady na budowe i utrzymanie drog dla rowerow z budowa i utrzymaniem jezdni albo linii transportu zbiorowego dla porownywalnej ilosci osob, wniosek jest prosty - NIE ma tanszej infrastruktury komunikacyjnej niz drogi rowerowe. To w ogole inne rzedy wielkosci. Wiec nie pisz na temat o ktorym nie masz pojecia.

              PS. w Berlinie jest ok 1000 km tras rowerowych, w Wiedniu ok 1200 km. Nie liczac zwyklych ulic po ktorych rownolegle moga poruszac sie rowerzysci i sa na nich respektowani i bezpieczni.

              • 2 0

  • CO ZA IDIOTYZM????????????!!!!!!!!!!!!!!! (8)

    . Ankieterzy wraz z policją będą zatrzymywać samochody, by zadać kierowcom kilka pytań.

    TO DOPIERO BĘDZIE SAJGON. CO ZA IDIOTA TO WYMYSLIŁ??? 300 ANKIETERÓW??? KTO IM ZAPŁACI???? ADAMOWICZ NAPLUŁBYM CI W TWARZ ZA TWOJĄ GŁUPOTĘ, A TY I TAK POWIESZ ŻE DESZCZ PADA

    • 74 30

    • niech mnie tylko zatrzymaja.... niech rusza dupsko po elblaskiej w czasie korku, powdychaja spalinki

      • 3 1

    • caps off noob

      • 2 2

    • jak nie masz argumentów to sie nie wtrancaj (2)

      Zanim się wykona jakiś ruch, warto go przygotować a nie bezrefleksyjnie budować drogi, które się korkują natychmiast po wybudowaniu

      Warto żeby kierowcy wiedzieli, że nie są sami w mieście - i że na 1 kilometr nie warto wsiadać do samochodu

      • 0 6

      • wtrącaj

        trelemakrele

        • 0 1

      • argument

        Jakie drogi Kubuś???? W tym mieście nową drogę oddaje się raz na kilka lat i to jest problem.

        • 0 0

    • kto im zaplaci? - odp. PBS DGA sopot,

      osrodek badania opinii publicznej:) a na czyje zlecenie? to chyba wiadomo

      • 1 2

    • (1)

      ty mistrzu kierownicy a jak mają sprawdzic ocenic i polepszyć nam życie ??? ot żartowniś się znalazł he he

      • 2 1

      • Co tu sprawdzać?

        Badanie było w 1998. Już wtedy panował Pan
        prezydent. I co im wyszło? Nie budować dróg? Ja jakoś nie widzę, żeby WZ i Słowackiego od 1998 powstały. Do czasu aż tego nie zrobią, badania są niepotrzebne! Planów co budować jest mnóstwo i wiadomo co budować. Była akcja UM by mieszkańcy wskazali co można tanim kosztem usprawnić. Zostało wytypowane kilka "łączników" i co? Czy je zrealizowano? W przyszłym roku wybory. P. Adamowicz odważ się, odejdź sam!

        • 3 1

  • drogi gdanska (3)

    po cholere te ankiety przecierz wiadomo jak sie jezdzi po gdansku

    • 59 9

    • kto wie ten wie

      być może jeździ się swietnie tylko niektórzy puszczają takie złośliwe plotki

      Takie jak byłe badania, w których Gdańsk wypadł na końcu lub prawie na końcu miast w Polsce.

      • 0 2

    • bzdruą jest co innego

      KTO WYMYŚLIŁ żeby robić badania w majówkę kiedy jest pusto jak w niedziele. niech badają to w ciągu tygodnia pracy!

      • 6 0

    • badanie ma udowodnić, że marudy nie mają racji

      po Gdańsku jeździ się bez problemów
      decyzja o odłożeniu w czasie na trudny do zdefiniowania okres inwestycji drogowych jest w pełni uzasadniona.
      W tej chwili pieniądze niezbędne są na stadion, ECS, teatr itp. Jak spłacone zostaną kredyty na te priorytetowe inwestycje będzie można wziąć się za drogi.

      Postawiono określoną tezę, a badanie ma ją udowodnić, bo inaczej badający nie dostanie zapłaty

      Urzędnicy po to dysponują pieniędzmi z podatków, aby móc przy ich pomocy udowodnić swoje racje.

      • 2 4

  • no mnie akurat ankietowali w pociągu PKP PR (2)

    Ciekawe czy ankieterzy nie umieją rozróżnić SKM i PR, czy redaktor miał niekompletne informacje.
    Ale idea szczytna. Oby miało to przełożenie na układanie rozkładów jazdy

    • 22 2

    • mówiłam!...

      • 0 1

    • ankieter

      jestem jednym z ankieterów..i przykro sie czyta obrazy na nasz temat, a nie wiem czy wiecie..ale to w wiekszosci studencie pracuja na skrzyżowaniach..Jejku,nikt z Was nie musi na Nas patrzec ani z Nami gadac..my robimy swoje.

      • 2 0

  • Te same badania można zrobić w internecie za 1% tej kwoty (17)

    Już mówię jak się jeździło ( a raczej stało) wczoraj :
    Hallera (od Kościuszki do Opery Bałtyckiej - 30 minut)
    Trakt św Wojciecha (od ZREMB-u) na Orunie Górną - 30 minut)

    Gdańskowi gratulujemy budynia i jego świty.

    • 111 4

    • na pochód towarzysze z budyniem na plakacie

      • 9 3

    • ale stadion musi byc... dla bydła (4)

      • 12 3

      • eeee tam

        za to później będzie gdzie handlować towarem z Tajwanu :)

        • 6 1

      • bydlo to Cie zrobilo (1)

        Stadion jest dla:
        - dybla
        - ludzi lubiacych sport
        - rodzin, zeby miialy gdzie zabrac dzieci
        - rozwoju turystycznego
        i innych, A ty juz mnie wkurasz jeszcze raz to napiszesz a Ci klawiature polamie na glowie ;-)

        • 2 15

        • tak, szczegolnie rozwoju turystycznego haahahahahaha Cymbał hahaha

          • 4 1

      • Dla BYDŁA, bo wystarczy spojrzeć jak zachowują się na mieście kibole Lechii. I koniec w tym temacie.

        • 6 1

    • Internet nie jest reprezentatywną grupa społeczną do tego badania. (8)

      • 1 5

      • (5)

        Ale co tu kurde badać? Poziom niezadowolenia kierowców? Czy darmozjady zlecające takie badania mieszkają i pracują na księżycu czy może sa skoszarowani w zakładzie pracy i wychodzą tylko po bułki i papierosy do kiosku. Co to jest to Biuro (niedo)Rozwoju Gdańska i kto tam siedzi skoro do takich oczywistych faktów muszą zlecać badania.

        • 5 2

        • Czy sądzisz, że biuro rozwoju Gdańska powinno mieć swój własny sztab ankieterów? (4)

          A co do tego co można badać to nie sięgasz zbyt daleko rozumem. Jak widzisz zakorkowaną ulicę, to myślisz pewnie, że trzeba ją poszerzyć. A zbadać trzeba nie tylko natężenie ruchu na wszystkich ulicach, ale też jak przebiegają typowe trasy mieszkańców, gdzie i skąd jadą ludzie stojący w korku, a nie ich poziom niezadowolenia.

          • 1 1

          • Badać to trzeba było 10 lat temu. Co wtedy robiło Biuro Rozwoju czy jakkolwiek to się nazwało. Teraz to można tylko naprawiać zaniedbania.
            A co do ankiet przez internet, nie wiem na jakiej podstawie niektórzy uważają je za niewiarygodne. Oczywiście nie mam na myśli takich ankiet jak na tym portalu bo to są zabawy przy użyciu 3-4 radiobuttonów a nie ankiety. Internet to tylko TECHNOLOGIA tak jak kartki papieru i długopisy, z którymi będą zaczepiać wkurzonych kierowców "badacze"

            • 1 1

          • Trzeba dokończyć WZ i Słowackiego, to widać gołym okiem (2)

            I co jak teraz im wyjdzie coś innego to zostawią tak jak jest? Niech chociaż wybudują jedno poważne połączenie! Po co badania czy myć ręce czy nogi?

            • 3 0

            • popieram (1)

              zgadzam sie w 100000000%, choc jest tylko 100%. i trzeba koniecznie wybudowac na skrzyzowaniu w-z z lostowicka bezkolizyjny wezel. poza tym w gdansku jest wiele zupelnie niepotrzebnych i w dodatku zle zsynchronizowanych swiatel. zamiast tego powinno sie na glownych trasach wybudowac przejscia podziemne.

              • 5 1

              • dlaczego uczestnicy tego "forum" myslą tylko o jeżdżących samochodami

                budowa przejść podziemnych w centrum miasta kosztuje i nie poprawia warunków ruchu pieszym, a kierowców skłania do rozpędzania się bez zwracania uwagi na innych (kierowców, pieszych etc. etc. etc.)

                Nie same samochody jeżdżą po mieście

                • 2 2

      • Dokładnie. (1)

        W internecie zbadasz internautów, którzy odwiedzają akurat te portale, na których jest ankieta, a nie Gdańszczan.

        A NAJGORZEJ ZBUDOWANE ANKIETY SĄ NA TROJMIASTO.PL!!!

        • 2 1

        • Niech badacze zapytają stojących w codziennym w korku kierowców z Oruni Górnej 0 "Dokąd jedziecie". A usłyszą odpowiedź: "Nieważne gdzie, i tak to jest jedyna droga, żeby się stąd wydostać. Jeszcze przedwojenna droga do Kolbud i dalej do Kościerzyny"

          • 6 1

    • co zrobiles

      jak mozna to zorganizuj bo jak narazie stoisz w korkach po 30minut

      • 0 1

    • No,ale przy badaniach internerowych trudno ukrasc kase....co ty?nie wiesz po co adamowicze tego swiata robia badania?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane