- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (475 opinii)
- 2 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (102 opinie)
- 3 Mała uliczka, duży problem (189 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (132 opinie)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (129 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (289 opinii)
Większa Strefa Płatnego Parkowania w Gdańsku
Radni Gdańska przegłosowali powiększenie Strefy Płatnego Parkowania m.in. we Wrzeszczu Górnym oraz w rejonie UCK. Znowelizowane zapisy uchwały zezwalają na wprowadzenie mobilnej kontroli uiszczenia opłat oraz wybór sektora przez mieszkańców ulic, które są granicami sektorów SPP.
W czwartek (25.03.2021 r.) projekt uchwały, który uwzględniał te wnioski oraz wprowadził podstawy prawne dla automatycznej mobilnej kontroli z wykorzystaniem samochodu wyposażonego w kamerę odczytującą numery tablic rejestracyjnych, zyskał aprobatę radnych.
Za głosowali radni Koalicji Obywatelskiej i Wszystko dla Gdańska (łącznie 22 radnych), przeciwko 11 radnych Prawa i Sprawiedliwości.
Powiększenie SPP we Wrzeszczu Górnym
Największe zmiany dotyczą dzielnicy Wrzeszcz Górny - tutaj SPP zostanie rozszerzona o obszar wzdłuż ul. Słowackiego i granicy ze Strzyżą aż do nasypu kolejowego Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Gdzie zaparkować w Trójmieście? Sprawdź strzeżone parkingi
Korekta we Wrzeszczu Dolnym, SPP na całej Smoluchowskiego
W sąsiednim Wrzeszczu Dolnym (obecnie bez poboru opłat w SPP) drobne korekty przebiegu wprowadzono w sektorze AWD, czyli obejmującym obszar Wyspiańskiego - Mickiewicza - tory kolejowe do Nowego Portu - tory kolejowe SKM (granica z Wrzeszczem Górnym).
Na granicy Aniołek i Wrzeszcza Górnego do SPP włączony został górny odcinek ul. Smoluchowskiego. Obecnie pobór opłat kończy się na ul. Jarowej, po zmianach zostanie wydłużony do tzw. ul. Nowej Medyków (wybudowanej kilka lat temu drogi łączącej ul. Sobieskiego i Cygańska Góra).
Czytaj też:
Przy UCK powstanie parking, bo kierowcy zastawiają drogę do szpitala
Zmiana przebiegu sektorów w Śródmieściu przy Wałowej
W Śródmieściu zmiany obejmują rejon ulic Wałowej - Aksamitnej - Łagiewniki, która zostanie "przeniesiona" ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania do sektora "zwykłego" Młode Miasto, co wynika z chęci zrekompensowania mieszkańcom tej części dzielnicy likwidację części miejsc postojowych po przebudowie ul. Wałowej.
Mieszkańcy ulic "granicznych" wybiorą swój sektor SPP
Ponadto w przyjętej właśnie uchwale radni miasta poprawili swój błąd z dotychczasowego brzmienia uchwały, dotyczący mieszkańców ulic przyległych do granic sektorów.
Przykładowo, we Wrzeszczu Górnym mieszkańcy domów wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina nie mogli wykupić abonamentu zezwalającego na postój na przyległych ulicach Akacjowej czy Sobótki, ponieważ włączono je do sąsiedniego sektora Politechnika AWP, podczas gdy ul. Jaśkowa Dolina z bardzo ograniczoną liczbą miejsc postojowych była w sektorze Wrzeszcz Górny AWG.
Zgodnie z przyjętą nowelizacją zapisów teraz mieszkańcy takich ulic (we wszystkich dzielnicach Gdańska) będą mogli sami wybrać, do którego sektora chcą należeć i wykupić odpowiedni dla siebie abonament.
Miesięczny abonament dla mieszkańca - 10 zł za pojazd
Przypomnijmy, że tzw. opłata zryczałtowana mieszkańca wynosi obecnie 10 zł miesięczne za pierwszy oraz drugi pojazd przypadający na lokal oraz 50 zł miesięcznie za trzeci i każdy kolejny pojazd. W tym zakresie nie planuje się zmian.
Rozpoczęcie poboru opłat po zakupie parkometrów
Uchwała wejdzie w życie 14 dni po publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Nie oznacza to jednak, że natychmiast na rozszerzonych obszarach SPP zostanie wprowadzona opłata za postój. Zanim to nastąpi, niezbędne będzie jeszcze oznakowanie miejsc oraz ustawienie parkometrów, na zakup których nie rozpisano jeszcze przetargu.
Czytaj też:
Gdańsk rezygnuje z budowy nowego parkingu kubaturowego przy 3 Maja
Tak działa system e-kontroli płatnego parkowania w Warszawie
Opinie wybrane
-
2021-03-25 16:01
Jestem zadowolony ze zmian
Dzięki poszerzeniu spp polepszy się.moja jakość życia. Oby tak dalej!
Kolejny krok to zwiększenie śmiesznie niskiej opłaty za samochód. 10 zł to zdecydowanie za mało, zwłaszcza w obliczu bardzo wysokiego kosztu biletu miesięcznego na transport zbiorowy.- 12 26
-
2021-03-25 22:33
Dobra decyzja.
Mam nadzieję, że szybko wejdzie w życie ustawa o opłatach za wjazd samochodem do miast bo prace nad nią już trochę trwają.
- 6 9
-
2021-03-25 20:40
Najpierw komunikacja, dopiero potem utrudnianie życia ludziom. Nie na odwrót. Ludzie i tak znajdą sobie miejsce do parkowania, jeśli mają wybor 20 minut autem albo 1,5h komunikacją. Gdańsk to najgorzej skomunikowane miasto wojewódzkie w Polsce, pod kątem średniego czasu dojazdu do pracy komunikacją.
- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.