- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (278 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (217 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (121 opinii)
Gdańsk chce uporządkować reklamy, a miejska spółka szuka chętnych na bilbordy
Jeszcze w lutym na sesję Rady Miasta Gdańska powinien wreszcie trafić projekt uchwały krajobrazowej. Jednocześnie gminna spółka przewozowa szuka chętnych na montaż reklam na działce pod przyszłą zajezdnię przy ul. Warszawskiej . Działanie to jest zgodne z polityką poprawy estetyki miejskiej przestrzeni.
Zanim na teren wjadą pierwsze maszyny budowlane, GAiT chce wykorzystać potencjał lokalizacji przy ruchliwej ul. Warszawskiej i al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) do montażu reklam. Obecnie miejska spółka oczekuje na oferty dzierżawy terenu od firm zainteresowanych taką współpracą.
- Rodzaj, liczba i wielkość nośników oraz terminy ich umieszczenia będą zależały od oferentów i propozycji, jakie zostaną nam przedstawione - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Nośniki muszą spełniać wszystkie wymogi dotyczące umiejscowienia i estetyki zgodnie z obowiązującym prawem.
Miejskie spółki mogą zarabiać na reklamach
Okazuje się, że działania spółki są jak najbardziej zgodne z polityką miasta w tym zakresie. Bo choć włodarze od lat deklarują chęć ograniczenia liczby reklam, to takie postępowanie w pełni akceptują.
- Tak, istnieje możliwość, aby spółki [należące do miasta - dop. red.] wynajmowały na terenach, jakie do nich należą, miejsca na nośniki reklamowe - oczywiście z dostosowaniem się do obowiązujących przepisów - potwierdza Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
W tym przypadku, oprócz prawa budowlanego, najważniejsze są zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Ten w tym miejscu dopuszcza nośniki reklamowe, "stanowiące tradycyjne wyposażenie ulic". Został on jednak uchwalony w 2003 r., czyli na wiele lat przed szeroką dyskusją publiczną na temat nadmiaru reklam w przestrzeniach polskich miast.
Czytaj też: Nielegalna miejska reklama w centrum Wrzeszcza
Uchwała krajobrazowa w lutym
Obecnie dokumentem, który ma służyć regulacji reklam, jest tzw. ustawa krajobrazowa. Została ona podpisana przez prezydenta Bronisława Komorowskiego w maju 2015 r. Mimo upływu prawie trzech lat i licznych zapowiedzi, wciąż nie udało się wykorzystać jej zapisów i skierować na sesję Rady Miasta Gdańska stosownego dokumentu.
- Planujemy skierowanie uchwały krajobrazowej na najbliższą sesję Rady Miasta Gdańska, zaplanowaną na 22 lutego - zapowiada Bittner.
Czy tym razem wreszcie uda się dotrzymać terminu? Wkrótce zapewne będzie można to zweryfikować. Nieoficjalne mówi się, że podczas głosowania radnych PO będzie obowiązywała dyscyplina klubowa za przyjęciem uchwały.
Na pierwsze efekty uchwały przyjdzie poczekać
Przypomnijmy, że przyjęcie uchwały nie oznacza, że reklamy natychmiast znikną z gdańskich ulic. Na uporządkowanie swoich posesji właściciele będą mieli określone w uchwale terminy - dla legalnych nośników reklamy (powstałych w oparciu o pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót) będą to 24 miesiące, zaś dla pozostałych nośników (w tym nielegalnych) - 12 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały.
Miejsca
Opinie (67) 1 zablokowana
-
2018-02-09 07:03
Jak chcecie poprawić estetykę miasta to rozwalić tego betonoego potwora Forum Gdańsk.
- 24 0
-
2018-02-09 07:04
nie zabieraajcie tylko Trabanta i Wartburga
- 6 2
-
2018-02-09 07:17
wszystko wam przeszkadza sami sobie grob kopiecie jestescie gorsi niz zaraza w swojej krotkowzrocznosci
- 2 12
-
2018-02-09 07:18
Czyli wreszcie koniec z reklamami tych idiotycznych targów dla czarownic w hali Olivia...
:-)
- 13 1
-
2018-02-09 07:22
no rece opadają
trzeci rok tłuczona sprawa a wdwa dni wszytskie reklamy zniknęły by na amen
Na co Ci urzędnicy czekają...
Trójmiasto zasyfiałymi szmatami stoi....wstyd....- 15 1
-
2018-02-09 07:35
Lepiej zróbcie jezdnię w ramach Nowej Warszawskiej
Stara Warszawska jest rozjechana przez ciężki sprzęt z okolicznych placów budowy i wąska. Jak otworzą Nową Bulońską, to dodatkowo spotęguje się na niej ruch, bo będzie stanowić skrót dla połowy południa. Gdy do tego dojdą ledwo przeciskające się autobusy, to wieczny zastój murowany.
- 9 0
-
2018-02-09 07:50
Dzięki tym szmatom przynajmniej życie jest kolorowe. (1)
Większość zarabia 1500, dajmy im trochę radości, nie usuwajmy reklam, które pomagają budować polskie PKB.
- 6 16
-
2018-02-09 08:02
Tylko całkowity zakaz reklam w przestrzeni publicznej.
- 6 3
-
2018-02-09 08:01
Najpierw niech należycie zadbają o porządek na ulicach
bo wszechogarniający brud we Wrzeszczu Dolnym to istna plaga. To mi bardziej przeszkadza niż reklamy.
- 7 3
-
2018-02-09 08:02
I tak w koło Macieju (2)
Ile to już lat? Miasto, FRAG, jacyś menadżerowie śródmieścia... leją wodę i leją, a reklamodawcy mają się dobrze, dzikie szmaty mają się jeszcze lepiej.
Ale pogadaliśmy sobie, poklepaliśmy się po plecach, spotkania odbyte, kawy wypite, szaliczki założone. Jest git, działamy.
Pisanie o tym i mądre wypowiadanie się nie usunie syfu reklamowego.
Jako mieszkaniecc Gdańska jestem rozczarowany biernością, czy też może nieróbstwem radnych i instytucji, które tak chętnie zabierają głos w tej sprawie.- 19 2
-
2018-02-09 08:06
Zapomniałeś dodać, że budyń już dawno temu, (1)
powołał do życia referat estetyzacji miasta. Szefem został prezes frag-u.
- 4 2
-
2018-02-09 08:12
Już nawet nie chce mi się pisać o tych akcjach. Cała sytuacja mnie zwyczajnie osłabia.
- 3 2
-
2018-02-09 08:15
(1)
Czy Platforma Obywatelska już wie, dlaczego przez takie leserstwo może przegrać wybory czy musi się przekonać na własnej skórze?
- 14 0
-
2018-02-09 10:03
Musi się przekonać. Jak się nie przewrocisz to się nie nauczysz
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.