• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce uszczelnić strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
21 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Czy wkrótce poruszanie się pieszo między Huciskiem a Wałami Jagiellońskimi będzie bardziej komfortowe i bezpieczne? Czy wkrótce poruszanie się pieszo między Huciskiem a Wałami Jagiellońskimi będzie bardziej komfortowe i bezpieczne?

W przyszłym roku urzędnicy wraz z drogowcami z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą uszczelnić strefy płatnego parkowania. Będzie się to wiązało z rozszerzeniem już istniejących SPP m.in. w Śródmieściu. Jedną z takich "czarnych plam" na obrzeżach obecnie funkcjonujących SPP jest Targ Rakowy zobacz na mapie Gdańska, gdzie wkrótce pojawią się słupki i - niewykluczone - także parkomaty.



Czy na Targu Rakowym powinny być słupki i Strefa Płatnego Parkowania?

Strefy Płatnego Parkowania porządkują kwestie parkowania w miastach, ale nie rozwiązują wszystkich problemów. Czasem też je stwarzają - zwłaszcza na obrzeżach SPP, gdzie kierowcy szukają wolnych i darmowych miejsc postojowych. Tam, gdzie ich zabraknie, pozostawiają swoje auta na chodnikach, zieleńcach czy wjazdach do prywatnych posesji.

Jednym z takich miejsc, gdzie kierowcy szukają azylu do darmowego, a przy tym komfortowego parkowania jest Targ Rakowy w Gdańsku.

To jedna z ostatnich "czarnych plam" na obrzeżu SPP w Śródmieściu, gdzie można zaparkować auto bez opłat. Problem w tym, że liczba miejsc postojowych na dwóch parkingach przy Poczcie oraz Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej jest ograniczona. Kierowcy wykorzystują więc okazję i parkują na szerokich, odnowionych przy okazji budowy Forum Gdańsk chodnikach.

Obecnie Targ Rakowy leży na granicy obowiązującej strefy płatnego parkowania. Niewykluczone, że wkrótce zostanie do niej włączony. Obecnie Targ Rakowy leży na granicy obowiązującej strefy płatnego parkowania. Niewykluczone, że wkrótce zostanie do niej włączony.

Efekt?

Tylko w środę, gdy postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda parkowanie w tym miejscu naliczyliśmy kilkanaście aut zaparkowanych na chodnikach. Miejsce przeznaczone dla pieszych w kilku miejscach było całkowicie zastawione przez samochody.

Na problem uwagę zwrócili radni miasta. W imieniu pieszych wystąpiła w interpelacji do prezydenta przewodnicząca Rady Miasta Agnieszka Owczarczak, która poprosiła o zabezpieczenie chodników słupkami uniemożliwiającymi nielegalne parkowanie.

- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w porozumieniu z zespołem ds. zarządzania ruchem przygotowuje projekt zmian organizacji ruchu, uwzględniający montaż słupków w rejonie Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej na Targu Rakowym - poinformował w odpowiedzi na interpelację radnej Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
  • Parkowanie na nowych chodnikach na Targu Rakowym to niestety smutna codzienność.
  • Gdy na parkingu zabraknie wolnych miejsc, kierowcy nie mają żadnych skrupułów i parkują na chodniku.
  • Kierowcy niebieskiej dacii i srebrnego subaru także zaparkowali na chodniku.
  • Wkrótce takie parkowanie przy Targu Rakowym mają uniemożliwić ustawione słupki.
  • Nowe szerokie chodniki nie zostały w żaden sposób zabezpieczone i wręcz zachęcają kierowców do pozostawiania na nich swoich aut.

Jak dodał, w tej sprawie prowadzone były także rozmowy z zarządcą Forum Gdańsk, który zadeklarował współpracę przy realizacji rozwiązań porządkujących parkowanie w tej lokalizacji.

- Niezależnie od powyższego, Targ Rakowy jest to jeden z kilku obszarów Śródmieścia, co do którego jest zamiar wprowadzenia strefy płatnego parkowania. W tym kierunku planowane są rozmowy z Radą Dzielnicy Śródmieście w celu uzyskania ich stanowiska. Jeżeli nie będzie sprzeciwu ze strony Rady, to będzie to jeden z pierwszych kierunków rozszerzenia obszaru poboru opłaty - dodał Grzelak.
Konsultacje urzędników z radnymi dzielnicy mają odbyć się w najbliższym czasie. Jeśli zakończą się pomyślnie, zyskają i kierowcy, i piesi. Pierwszym będzie łatwiej znaleźć wolne miejsce w pobliżu biblioteki (dzięki wymuszonej rotacji), a piesi odzyskają chodniki do sprawnego i bezpiecznego poruszania się między Huciskiem a Wałami Jagiellońskimi.

  • Piesi idący np. na pocztę zmuszani są do przeciskania się między stojącymi na chodnikach autami.
  • Chodnik przy budynku, w którym w przyszłym roku powstanie Kunszt Wodny także zastawiony jest samochodami.
  • Są miejsca na Targu Rakowym, gdzie kierowcy swoje auta parkują na chodnikach... prostopadle.
  • W parkowaniu na łuku drogi niektórym nie przeszkadzają nawet ustawione słupki.
  • Niewykluczone, że wkrótce na Targu Rakowym porządek z parkowaniem zaprowadzą parkomaty.

Opinie (363) 7 zablokowanych

  • A co na to sven ? (15)

    Moi mili i kochani

    • 91 11

    • koleszka jest niezniszczalny

      • 12 4

    • Śpi po nocnej zmianie:) (3)

      • 18 2

      • Sven, czyli studenci dorabiający na zlecenie portalu pisząc bzdury, pojechali na święta. (2)

        • 9 3

        • raczej nie, młodzi się prostytucją nie zajmują (1)

          tylko stary komuch na którego Jarozbaw teczkę ma i obiecał mi nowe nogi w szpitalu rządowym, buahaha, a ten uwierzył

          • 2 3

          • Są też młode komuchy.

            • 2 1

    • ta Vectra z drugiej foty to jakby żywcem z Rosji wyjęta. Jesteśmy czyścioszkami i cywilizowanymi Europejczykami pośrodku tego zachodniego buszu i dziczy

      • 4 0

    • Sven jest w forum (3)

      Gdzie jako motocycklista pije kawe z billową.

      • 13 0

      • Ja nie mam zdania. (2)

        • 3 6

        • nigdy go nie miałeś

          • 8 2

        • Janusz Ch.

          Kto ci udzielił głosu?
          Odejdź od komputera trolu internetowy.

          • 9 1

    • (1)

      Kochany,jestem podczas snu po pracy a więc siłą rzeczy nie moge tego skomentować.W fazie REM mam dostęp jedynie do wirtualnej klawiatury,ale jako iż właśnie latam sobie balonem nad jakimś innym światem i niestety nie mam czasu na koment.Pozdrawiam fanów,dajcie mi troche pospać,samo to że w stróżówce mam 3 zł/h jest dość dobijające,ale jako człowiek skromny i bogobojny akceptuję tę szarą rzeczywistość)

      • 16 3

      • Niezła jest ta praca stróża,
        Choć pensja jest nieduża.
        Można sobie pokutasić,
        Radio włączyć, radio zgasić.

        • 8 2

    • Pojechał na dializę

      Wieczorem się uaktywni

      • 1 1

    • co na to SM?

      • 1 0

    • zajęty jest

      uszczelnianiem strefy płatnego parkowania. Tam go widziałam.

      • 2 0

  • Macie zero do gadania, ważne jest to, co chce wasz Budyń!!! (18)

    Niwolnicy z gdańska.

    • 152 140

    • PO-KO od niemca to ojczyzna waszego Budynia!!!!!!!!! (4)

      • 14 20

      • (3)

        A zsrr to ojczyzna twojego jarusia

        • 18 14

        • Niech was (2)

          dyma ile wlezie. Na głupotę nie ma rady!!!

          • 15 3

          • Pan Maciej Korolczuk okrasił zdjęcie bardzo sugestywnym komentarzem a zdjęcie zrobił z dziwnej perspektywy

            Pan redaktor Maciej Korolczuk okrasił zdjęcie bardzo sugestywnym komentarzem a zdjęcie zrobił z dziwnej perspektywy. Piesi - NIE SĄ zmuszeni - tak jak sugeruje Pan Korolczuk - do przeciskania się pomiędzy samochodami. Zdjęcie zrobił on tak, aby sugerowało, że wejście do poczty jest zastawione samochodami. Proszę być obiektywnym i zrobić zdjęcie szerokiego chodnika przed wejściem do poczty. Żadnego przeciskania nie ma.

            • 8 0

          • Wolę sto słupków niż sto kolejnych pomników smolenskich i sto kolejnych kościołów, pogadaj z Rydzykiem to dowiesz się kto kogo dyma.

            • 2 1

    • i co to znaczy..uszczelnić? (2)

      strefa płatnego parkowania albo jest, albo jej nie ma. co tu uszczelniać? Powiedzcie wprost - bedzie powiększona bo to dobre źródło kasy.

      • 27 4

      • Będzie źródło kasy (1)

        Na zniszczone przez strucle chodniki !

        • 12 10

        • Sam jesteś strucel

          • 9 7

    • mało mają haj$u z parkowania, polakom zawsze mało

      • 9 3

    • A co Ty masz u Szczórka? (2)

      U nas przynajmniej sie buduje a W Gdynia co się robi?

      • 4 7

      • on ma kasę

        za każdy wpis i wyzwisko prezydenta Gdańska dostaje 0,07PLN netto

        • 1 1

      • Wyprzedaje tereny, ziemie w Gdańsku!

        • 2 1

    • (3)

      Won samochody z chodników i zabytkowego centrum. Są parkingi. Co prawda płatne, ale stać cię na samochód to płać za parkowanie. Budyń chodzi na piechotę a ty wieśniaku od "niewolników z Gdańska " krok w bok .

      • 14 13

      • Hahaha

        budyń chodzi na piechotę? :D A to ciekawe. Co w takim razie robi zawsze jego limuzyna codziennie pod urzędem?!

        • 15 2

      • niemcze jesteś niewolnikiem prusotussków!!!!!!!!!!!!!

        • 4 6

      • budyń na piechotę???

        od kiedy kupił przecenione mieszkania w Parku Reagana to porusza się wyłącznie limuzyną

        • 6 2

    • Bla, bla (1)

      Jesteś pewnie jednym z tych super kierowców zastawiajacych chodniki itd. Poza tym my, mieszkańcy Gdańska wybraliśmy w uczciwych wyborach Prezydenta naszego miasta, więc nic Tobie pało do tego.

      • 8 6

      • Wszystko zniosem byleby

        pis nie rzondziło

        • 1 2

  • (26)

    Ja jeztem aktywistm rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
    takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
    Wierze, ze dwa trzy pokolenia naucza sie, ze miasto to sztuka kompromisow
    Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

    • 29 106

    • (2)

      Teraz jeszcze raz i po polsku

      • 17 1

      • (1)

        Nie musi. Zawsze to samo pisze w każdym artykule :)

        • 10 2

        • On jest trochę nie w pełni sprawny, ale też chciałby się wypowiedzieć, więc mu to umożliwcie i nie śmiejcie się z kolegi. Forum jest dla wszystkich.
          Wrzuciłem to na translator i wyszła całkiem sensowna wypowiedź :)

          • 2 0

    • Duży

      Bełkot frustrata.

      • 13 2

    • (1)

      jako aktywista rowerowy zacznij robić porządek najpierw wśród swoich, czyli respektowania zakazu jazdy po chodnikach, ustępowanie pieszym pierwszeństwa na przejściach czyli zebrach które znajdują się na ścieżkach rowerowych

      • 16 3

      • Wiesz,że to troll, ultury do kibla jeździ autem?

        Tak, niech zrobi porządek między swoimi upośledzonymi kolegami

        • 1 0

    • Zrównoważony transport (3)

      Oznacza, że rozwija się kazdy sposób poruszania się po mieście. Natomiast, to co Wy rowerzyści nazywacie "zrównoważonym transportem" to likwidacja wszystkiego innego, niż komunikacja miejska i rower... To nie jest zrównoważone...

      • 16 6

      • do tej pory "zrównoważony transport" (2)

        oznaczał 90%+ środków dla zmotoryzowanych - trzeba trochę potrzymać towarzystwo na zerowym finansowaniu, żeby się zrównało ze statystycznym udziałem w ruchu

        • 7 9

        • 90% z 0 to dalej 0.

          Bo tyle Cała "aglomeracja trójmiejska" przeznacza na sensowne projekty dotyczące usprawnienia poruszania się samochodem, rowerem, czy komunikacją.

          • 2 2

        • Z moich obserwacji udział rowerzystów w porównaniu do ludzi korzystających z komunikacji publicznej czy samochodów to jakiś promil, kilkanaście rowerów dziennie i tyle. Adekwatnie do tego udziału powinny być rozdzielane środki. Rower dla pasjonatów, hobbystów wyieczek po lesie i rekreacji. Jak ktoś chce, to niech sobie uskutecznia jazdę po mieście. Ale promowanie tego jako jedynej alternatywy i rozwiązania problemów na drogach w przypadku Trójmiasta to jakiś sen oszołoma...

          • 0 1

    • To co piszesz jest poprostu głupie

      • 2 0

    • Pisz człowieku po polsku, oczy mi krwawią jak to czytam.

      • 2 0

    • nie kazdy musi być tak jak ty biedakiem rowerowym (1)

      • 4 4

      • Ty chyba nie wiesz ile rowery kosztują ;)

        • 2 2

    • Jeżeli "jezdeś aktywistom"

      w co wątpię, to przestań nim być, bo tylko szkodzisz. Co do masakrowania języka też mam wątpliwości, bo tak głupim to się chyba nie da być.

      • 3 0

    • Analfabeta (2)

      Na razie to jesteś analfabetą. Rowery won z centrów miast.

      • 3 2

      • Nic nie won pierdoło ludzka jak chce zapewne Jaco. Widać że nie potrafisz czytać jego

        głupawego sarkazmu.

        • 0 0

      • A dlaczego te parówki na rowerach nie jeżdżą po ścieżkach tylko po drodze dla aut

        • 0 1

    • Dokładnie w punkt (4)

      Doskonale to widać na przykładzie zachodu gdzie ludzie w miastach żyją od pokoleń i jak postrzegają kwestie transportu i przestrzeni. Widać to też jak słuchasz naszych miastowych od 2 lat, którzy myślą, że dla ich passacika zawsze się musi znaleźć miejsce. Wynika to z tego, że na wsi przestrzeni jest pełno i "nic nie znaczy". To po prostu naleciałość, której się ludzie wyzbywają w kolejnym pokoleniu żyjąc w mieście

      • 2 4

      • (3)

        Jeżeli ktoś tym passacikiem jest w stanie w 25 minut dojechać do pracy, a komunikacja miejska mu oferuje 1h40 to nie jest naleciałość tylko pragmatyzm. Zamiast sensownej alternatywy dla auta wprowadzane są utrudnienia, zakazy i opłaty które mają spowodować zamianę samochodu na inny środek komunikacji. Ludzie parkują gdzie popadnie, frustracja rośnie i nic się nie zmienia.
        Przez ostatnie 30 lat zabudowany został praktycznie cały górny taras, a w tym czasie trasa SKM urosła o dojazd do śródmieścia, choć już w latach 70 miała sięgać do Oruni. PKM poprawia trochę sytuację i pokazuje, że ludzie chcą korzystać z komunikacji miejskiej, o ile ta jest sensowa. A tego niestety brakuje

        • 4 1

        • Wczoraj po 16:30 stary "kibel" kolejowy czyli ezt EN71-006 w 12 minut zawiózł (1)

          mnie po torach dalekobieżnych za 4 zety z Orłowa (gdzie zostawiłem samochód) do Wrzeszcza. Jechałem do punktu gdzie nie ma specjalnie wolnych miejsc parkingowych (oczywiście płatnych). Najbliższe darmowe to w Galerii Bałtyckiej (do 1 h dalej nie biorą kasy ?) - piechotą do w/w punktu ten sam dystans co z wrzeszczańskiego dworca kolejowego.

          Obecnie o tej porze z Orłowa do Wrzeszcza autem w 12 minut to można pomarzyć.

          • 2 1

          • To świetnie! Jakbym poruszał się na linii SKM'ek czy sensownej linii tramwajowej to też bym korzystał. U mnie podróż autem do pracy: 15-25 min, komunikacją od 40 minut do godziny, rowerem 45 minut. Wybór jest oczywisty... Każdy zdrowo myślący człowiek wybiera w pierwszej kolejności transport pod kątem czasu dotarcie na miejsce, chyba że go nie stać i wtedy pewne opcje odpadają.
            Czas to jest najcenniejszy zasób - każdy ma go tyle samo dziennie i nie można go kupić...

            • 3 0

        • Jak urzedasy będą jeździć komunikacją to i ja nią będę jeździł

          • 2 0

    • popieram i pozdrawiam

      dobry glos, moze cos do ciemnej masy dotrze choc to jak uczyc krowy spiewu

      • 0 0

    • ..........

      idiot ...???

      • 0 0

    • Jaco83 - brawo za stwierdzenie, że wokół są inni ludzie. Czy siedząc na swoim rowerku też

      o tym pamiętasz. Czy respektujesz prawa pieszych? Czy stosujesz się do świateł na skrzyżowaniach? Czy przestrzegasz przepisów o ruchu drogowym?

      • 0 0

  • kto teraz chodzi na pocztę? (4)

    po co tam chodniki?
    ścieżki rowerowe to rozumiem - rowerzyści muszą zapłacić mandaty, ale piesi - po co na pocztę?

    • 25 102

    • Wszyskie miejsca postojowe powinny być ogrodzone drutem kolczastym!, aby nikt nie chodzi ani jeździł

      Ogrodzić, zalać betonem i postawić pomniki, dużo pomników, tysiące pomników, miliony pomników!

      • 19 10

    • Paczki też e-mailem wysyłasz? (2)

      • 4 2

      • może nie mailem - ale do domu przychodzi spedytor z DPD albo UPS i odbiera (1)

        A ty pewnie jak za króla ćwieczka - szary papier - sznurek i stoisz 2 godziny przed okienkiem
        gratuluję

        • 4 4

        • No i?

          Wszyscy mają robić tak jak Ty uważasz za słuszne? A może ja lubię sobie pójść na pocztę.

          • 4 1

  • Podpowiedź dla władz miasta! (19)

    Uszczelnić tak ale poza tym, zwiększyć liczbę kontrolerów, płacić im spore premie za ujawnione wykroczenia, do tego podnieść opłaty parkingowe. Zwiększenie opłat do np 20 zł / godz. sprawi, że nagle korki znikną, komunikacja będzie mieć większe wpływy z biletów a to są same plusy. Samochód w mieście jest zbędny, jest rower!
    Pisałem w imieniu Svena, bo on jest teraz na obserwacji, ważą się losy czy wyjdzie na święta czy trzeba będzie mu dawkę leków zwiększyć.

    • 97 127

    • Kontroler nie może nałożyć kary na samochód zaparkowany na trawniku. (6)

      W takiej sytuacji tylko straż lub policja. Pojazd może tak stać bez uiszczenia opłaty parkingowej.

      • 8 2

      • (5)

        I dlatego stawia się znak strefowy z zakazem zatrzymywania "nie dotyczy wyznaczonych miejsc parkingowych", tabliczką o możliwości odholowania i odwozi takich gnojków na ich koszt na środek pola kapusty za Chwaszczynem

        • 11 2

        • bzdura (2)

          takie farmazony gimnazjalistow. Nie można poodnosić wyłącznie opłat i karać za jazdę samochodem w momencie, gdy nie ma alternatywy (rower to nie jest alternatywa dla wszystkich). Komunikacja miejska jest droga i niesprawna. Zmieńcie układ i ciągi komunikacyjne, wtedy można mieć pretensję do kogoś, że jest nieekologiczny. W przeciwnym wypadku to nie jest walka o środowisko tylko represja wobec normalnych ludzi, którzy chcą pracować i żyć, a żeby to robić MUSZĄ dojeżdżać samochodem do pracy.
          Wydaje mi się, że kierowcy dodatkowo są obciążani wszelkiego rodzaju opłatami, bo zwyczajnie mają dużą wydolność finansową i pod pretekstem ekologii ściąga się z nich dodatkową opłatę.

          • 26 9

          • nic nie muszą (1)

            Transport indywidualny to poniżej 50% codziennego wolumenu ruchu po mieście. Czyli większość jednak nie jest ślepa i widzi wspomniane alternatywy. Kierowcy dla miasta stanowią czystą stratę - opłaty trafiają do budżetu centralnego i idą wyłącznie na drogi krajowe, a miasto ponosi straty z tytułu utrzymywania i rozbudowy infrastruktury, usuwania skutków buractwa kierowców (permanentnie rozjeżdżone chodniki i trawniki) i środowiskowe. Więc opłaty BĘDĄ podnoszone, strefy BĘDĄ poszerzane, represje dopiero się pojawią - bo na razie żółta karteczka od SM to żadna represja. Im wcześniej się z tym pogodzisz, tym mniej będzie bolało. Ja 10 lat temu nie wyobrażałem sobie życia bez samochodu. Teraz stanowi około połowy mojej logistyki - i ten udział będzie malał. Po prostu szybciej i taniej (nie byłem na tyle naiwny, aby zamieszkać na środku pola kapusty za Chwaszczynem).

            • 7 19

            • Głos rozsądku w morzu głupstw

              • 0 4

        • (1)

          pojazd można odholować tylko gdy blokuje przejazd/przejście albo zagraża bezpieczeństwu ruchu. Jak na trawniku to tylko blokada i mandat.

          • 4 4

          • Proponuję się douczyć. Także wtedy, gdy jest zakaz zatrzymywania z informacją o możliwości odholowania. Notabene każdy pojazd, który nie zostawia 1,5m chodnika dla pieszych spełnia przesłanki utrudniania ruchu (przepis naturalnie dotyczy także ruchu pieszego).

            • 5 2

    • (4)

      haha jak wszyscy przesiądą się na komunikacje miejską to nikt nie dojedzie do pracy. Gdańska komunikacja nie jest wstanie przewieźć nawet połowy dojeżdżających a co dopiero wszystkich., nawet nie uwzględniając codziennych awarii.

      • 24 6

      • Do de..li krytykyjacych transport indywidualny (3)

        Zawieść i odebrać dziecko z przedszkola, i jeszcze zdarzyć do pracy,
        Przedszkola i szkoły nie zawsze są w pobliżu miejsca zamieszkania i węzłów komunikacyjnych

        • 8 4

        • Ja na piechotę odstawiam co rano do szkół dwojke (1)

          Na piechotę lub rowerem. Jak pada tez. Jak się chce to się wszystko da

          • 2 9

          • .

            • 2 0

        • Polska Deweloperska

          i to jest przyczyna jazdy samochodami - gdyby deweloper nie budował w polu ale budowałby osiedla mieszkalne z przedszkolami, placami zabaw, jezdniami i miejscem na szkołę to samochody nie zapychałyby miast. Autobus zabierałby mieszkańców do miejsc pracy.

          • 5 0

    • Paranoja (3)

      A co z ludźmi pracującymi w Śródmieściu, którzy nie maja innej opcji jak przyjechać samochodem? Jak zaproponowałeś 20zl/h parkingu dla ludzi, którzy przyjeżdzają tam codziennie do pracy jest niewyobrażalną kwotą, pracować by opłacić parking jadąc do pracy.
      Od razu dodam, ze Gdańsk nie jest jeszcze tak dobrze skomunikowany, żeby dojeżdżać komunikacją miejską...

      • 5 7

      • Biedacy, nie mają innej opcji. W końcu w śródmieściu komunikacja miejska nie istnieje (2)

        I jest całkowity zakaz poruszania się rowerem

        • 3 2

        • Stop rowerowemu faszyzmowi! (1)

          • 3 1

          • Nikt cię nie zmusza i nie zmusi do jazdy rowerem

            Poczytaj sobie najpierw czym był faszyzm

            • 0 2

    • Dostosowałeś się do intelektu Svena (1)

      Poprę rowery jak użytkownicy będą mieli co najmniej ,,kartę rowerowa,, OC i mierniki prędkości.

      • 3 2

      • Ja mam wszystkie 3, czekam na poparcie

        • 1 0

    • !!! bzdurna idea !!!

      Mafia parkingowa w akcji !!!
      Golenie baranów i zakazy to najprostszy sposób na zapełnianie kieszeni cwaniaków !
      Jakoś mało kto myśli o takim zorganizowaniu komunikacji w Gdańsku aby
      pchanie się bryczką do śródmieścia było po prostu nieopłacalne !
      Całe 3miasto ma świetne warunki do stworzenia racjonalnej komunikacji
      miejskiej, ale cwaniactwo urzędowe nie potrafi się dogadać nawet w sprawie wspólnego biletu na kolejkę, tramwaj, czy autobus !

      • 6 1

  • Jak się parkuje jak te przygłupy ze zdjęć (2)

    to się potem nie powinno dziwić, że strefa ulega poszerzeniu

    • 129 14

    • Na tym polega parkowanie bezpłatne.

      A Ty zawsze byś parkował w strefie czy szukałbyś innego miejsca ? Ja mam takie miejsca o których tu nie napisali i dobrze, tam można bez zakłóceń dla pieszych zaparkować i to gratis.

      • 3 7

    • Przecież tu swobodnie Straż Miejska mogłaby wystawić kilkadziesiąt mandatów już teraz.Wystarczy chcieć.

      • 0 0

  • śmierdzące i trujace diesle szczególnie te z wyciętym filtrem DPF powinny mieć zakaz wjazdu do miasta. (6)

    • 119 56

    • Zaden diesel nie jest bardziej szkodliwy (4)

      Od jednej krowy.

      • 8 16

      • (2)

        Ile krów widzisz w mieście?

        • 8 3

        • (1)

          Zadziwiająco dużo, i wszystkie za kierownicami :)

          • 9 8

          • Za kierownicami rowerów

            • 4 2

      • Ja mam fabrycznie bez filtra

        • 4 0

    • To zarcie do sklepow beda ci dorozkami wozic.

      • 10 3

  • (6)

    auto = obowiązki i koszty

    • 79 36

    • I tak trzymać (1)

      Czekamy na Mevo

      • 8 4

      • Czekaj, czekaj

        Ile ci płacą za pisanie tych peanów na temat "systemu", który miał ruszyc w październiku / listopadzie?

        • 8 6

    • Dokładnie (2)

      Choć stać mnie aby kupić samochód i to nawet za gotówkę z salonu to samochodu nie mam. Ponieważ wiem, że samo kupno pojazdu to nie wszystko są ubezpieczenia, naprawy, przeglądy, akcesoria, benzyna. Do tego jeszcze problem z parkowaniem i możliwe związane z nim kolejne wydatki.

      • 12 2

      • No tak, bo jeszcze trzeba zdać na prawo jazdy...

        • 12 2

      • Jesteś po prostu idiotą i tyle w temacie

        Jakbyś kupił nówkę z salonu to raz że byś się zadłużył na całe życie żebraku dwa że byś w nocy koczował że strachu w aucie żeby Ci spod bloku nie ukkradli

        • 0 2

    • a rower= obowiązki i koszty --> to już nie?

      Niech się rejestrują (dowód rejestracyjny), płacą i zdają za egzaminy, w końcu są uczestnikami ruchu i muszą znać przepisy. Niech zaczną płacić składki - np. OC - w razie jak potrąci pieszego lub wymusi pierwszeństwo, będzie można dojść do tego kto to zrobił i wyegzekwować. Przejazdy w niedozwolonych miejscach itp.
      Znajdzie się kasa na ścieżki rowerowe i stojaki rowerowe. Podatki tez - rower to przecież luksus taki sam jak auto, a w wielu przypadkach jest droższy jak takie stare auto.
      Tyle w temacie.

      • 12 10

  • (2)

    I więcej progów gnojki

    • 31 38

    • szczególnie na ścieżkach rowerowych

      • 10 5

    • Racja, gnojki wciskają te progi gdzie się tylko da.

      Często bez sensu, tak jak np w Złotej Karczmie za CH Matarnia przy działkach, to już komuś się coś poprzestawiało, żeby tam założyć.

      • 1 2

  • Na Białej przy komendzie (8)

    Auta parkują na chodniku piesi natomiast zmuszeni są schodzic na uliceTaka bezkarnosc tylko w tym kraju Skandal

    • 91 15

    • MOGĄ (3)

      bo to auta pracowników komendy

      • 13 4

      • Oni mają swój parking na zapleczu (1)

        • 4 2

        • za mały

          to był parking robiony wieki temu i w tej chwili nie mieści wszystkich prywatnych pojazdów pracowników

          • 3 1

      • To nie auta policjantów

        Tylko tych co przyjeżdżają na rynek

        • 3 1

    • (1)

      tam nie ma chodnika

      • 2 4

      • jest

        ale właśnie tak zastawiony autami że go nie widać

        • 4 1

    • (1)

      Nie bezkarność, tylko brak miejsc postojowych, i zła polityka miasta, patrz "mordor" w Oliwie

      • 4 8

      • Chyba jesteś niepoważny.

        OBC jest otoczone parkingami, a każdy budynek ma 400-800 miejsc pod ziemią. Każde piętro parnikgu jest dziób większe niż piętro biurowca, bo ma szerszą podstawę o kilkanaście metrów. Tam wejdzie chyba z 3000 aut

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane