- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (114 opinii)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (10 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (73 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (21 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (331 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Gdańsk chce zlikwidować 300 dzików w sześć miesięcy
Dziki w Trójmieście można spotkać już wszędzie, nawet na plaży.
Odstrzał 300 sztuk "grubej zwierzyny łownej" w sześć miesięcy - takie zadanie miasto Gdańsk zamierza powierzyć wykonawcy usługi, której zamówienie ogłoszono w piątek, 16 czerwca br. Jeśli sytuacja będzie tego wymagała, umowa zostanie przedłużona o kolejne pół roku i będzie dotyczyła takiej samej liczby zwierząt dzikich. Sopot i Gdynia nie podejmują na razie działań mających na celu redukcję liczby dzików w miastach.
- Zmniejszenie populacji dzików przez uśmiercenie to obecnie jedyna możliwość
- Gdańsk rozstawia odłownie. Gdynia i Sopot nie podejmują działań
- Zamówienie na odstrzał 300 dzikich zwierząt w pół roku
- Myśliwy będzie rozliczany nie tylko z liczby ubitych zwierząt, ale też z czasu reakcji
- Mobilne odłownie są ustawiane tam, gdzie zachodzi potrzeba
- Działania mają charakter zmienny, dlatego nie ma możliwości uprzedzenia i poinformowania mieszkańców
- Gdańsk powróci do wywożenia odłowionych zwierząt, kiedy zniknie zakaz
Zmniejszenie populacji dzików przez uśmiercenie to obecnie jedyna możliwość
- Zakaz przemieszczania dzików obowiązuje na terytorium całej Polski od 30 sierpnia 2021 r. i został wprowadzony Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 sierpnia 2021 r. w sprawie środków podejmowanych w związku z wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń - informuje Główny Inspektorat Weterynaryjny.
Zakaz ten dotyczy nie tylko Polski, ale wszystkich państw należących do Unii Europejskiej (art. 101 rozporządzenia delegowanego (UE) 2020/688). Dzików nie można relokować w obrębie całego terytorium państwa członkowskiego do innego państwa członkowskiego czy też do państw pozostających poza unią.
Pozostają zatem dwie możliwości - redukcyjny odstrzał dzików bądź odławianie z uśmierceniem (zwierzęta schwytane do klatki uśmiercane są na miejscu za pomocą strzału bądź farmakologicznie). Podkreślamy jeszcze raz - nie ma obecnie możliwości przewiezienia odłowionej zwierzyny i wypuszczenia np. w lesie, daleko poza miastem.
Dziki na plaży w Gdyni. Gonitwa między plażowiczami
Gdańsk rozstawia odłownie. Gdynia i Sopot nie podejmują działań
Gdynia wykonawcę zamówienia na odstrzał redukcyjny dzików wybrała już w kwietniu, jednak z odłowni nie zamierza korzystać właśnie dlatego, że wiązałoby się to z uśmierceniem zwierząt. W mieście znajduje się aktualnie 5 odłowni stacjonarnych i 1 mobilna, jednak stoją zamknięte i są wyłączone z użytku.
- Nie są wykorzystywane, bo zabijanie dzików zamkniętych w odłowniach w naszym przekonaniu jest niehumanitarne - wyjaśnia Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta Gdyni.
Redukcji populacji dzików nie prowadzi też Sopot.
- W Sopocie nie ma odłowni dzików i nie planujemy systematycznego odłowu tych zwierząt - informuje Marek Niziołek z sopockiego magistratu.
Gdańsk, w odpowiedzi na liczne apele mieszkańców, zdecydował się podjąć stanowcze działania mające na celu zmniejszenie liczby dzików w mieście.
- Gdańsk posiada 2 odłownie stałe (nieprzygotowane do łatwego transportu z miejsca na miejsce). Na stanie są również 4 odłownie przenośne, które są ustawiane wedle potrzeb w miejscach z największą liczbą zgłoszeń dotyczącą dzików i występowania zagrożeń z tym związanych - informuje Paulina Chełmińska z Urzędu Miasta Gdańska. - Obowiązujące obecnie przepisy sanitarne związane z występowaniem afrykańskiego pomoru świń zakazują odławiania zwierząt. W związku z tym przez prezydent Gdańska została wydana decyzja administracyjna dotycząca odstrzału redukcyjnego dzików na terenie miasta. Działania te prowadzone są w ścisłym porozumieniu z Powiatowym Lekarzem Weterynarii i mają prowadzić do znacznego zmniejszenia populacji dzików zagrażających bezpieczeństwu mieszkańcom i wyeliminować rozprzestrzenianie się wirusa ASF.
Kiedy miasto zamierza coś z tym zrobić? (41 opinii)
Ludzie spaceruja z psami, z malymi dziecmi... czy musi dojsc do tragedii????
Ludzie spaceruja z psami, z malymi dziecmi... czy musi dojsc do tragedii????
Zamówienie na odstrzał 300 dzikich zwierząt w pół roku
W piątek, 16 czerwca br., w internecie zostało opublikowane ogłoszenie o "świadczenie usługi całodobowego podejmowania interwencji w zakresie odstrzału redukcyjnego grubej zwierzyny łownej na terenie m. Gdańska z wyłączeniem terenów wchodzących w skład obwodu łowieckiego".
Plan zakłada podpisanie umowy z myśliwym/myśliwymi, mającymi wszelkiego rodzaju pozwolenia, na odstrzał/odłów (łącznie z zabiciem odłowionych dzików na miejscu) do 300 sztuk zwierząt, z opcją zwiększenia tej liczby o drugie tyle na okres kolejnych 6 miesięcy.
Zlecenie ma dotyczyć nie tylko dzików, ale też innej niebezpiecznej czy agresywnej zwierzyny.
Myśliwy będzie rozliczany nie tylko z liczby ubitych zwierząt, ale też z czasu reakcji
W ogłoszeniu czytamy, że zleceniobiorca będzie musiał składać raporty o liczbie zabitych zwierząt. Podlegać też będzie współpracy z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Punktacja w przetargu to:
- Cena brutto (z VAT) 60 pkt.
- Czas reakcji na zgłoszenie potrzeby podjęcia niezwłocznej interwencji 40 pkt, przy czym im czas na reakcję będzie dłuższy, tym mniej punktów się otrzyma.
W interesie myśliwego będzie zatem odstrzelenie dzika w jak najkrótszym czasie.
Mobilne odłownie są ustawiane tam, gdzie zachodzi potrzeba
W naszym niedawnym artykule poruszyliśmy temat odłowni, jaka została umieszczona w rejonie ul. Michałowskiego w Gdańsku.
Odłownia dzików stanęła przy szkole. Wywózka niedopuszczalna, tylko odstrzał
Niedługo po publikacji odłownia została jednak zdemontowana. Nie była to jednak reakcja na uwagi naszej czytelniczki, przeciwnej stawianiu odłowni w bliskim sąsiedztwie szkoły, a rutynowe działanie.
- W odniesieniu do wskazanej sytuacji możemy potwierdzić, że w rejonie ul. Michałowskiego 14 czerwca były przeprowadzone działania redukcyjne związane ze zgłaszanym przez mieszkańców dzielnic VII Dwór oraz Strzyża zagrożeniem ze strony bytujących w okolicy dużych grup dzików. Przenośna odłownia została ustawiona w tym miejscu dzień wcześniej, w godzinach wieczornych, po starannym rozpoznaniu okolic pod kątem możliwości przeprowadzenia działań redukcyjnych w terenie zabudowanym - tłumaczy przedstawicielka gdańskiego magistratu. - Wobec dzików odłowionych przy ulicy Michałowskiego został zastosowany odłów z uśmierceniem w ramach właściwej decyzji administracyjnej. Odłownia została zabrana z uwagi na realizację zaplanowanego odłowu w innym rejonie miasta i umieszczona na terenie Gdańska, w którym dziki stale bytują, a ich obecność stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa życia i zdrowia mieszkańców. Ze względu na bezpieczeństwo i poprawną realizację zadań nie możemy wskazać dokładnej lokalizacji.
Działania mają charakter zmienny, dlatego nie ma możliwości uprzedzenia i poinformowania mieszkańców
W naszym poprzednim artykule, wspomnianym powyżej, czytelniczka skarżyła się na brak informacji na temat planowanego odstrzału.
- Brak informacji o działaniach redukcyjnych wynika z ich zmiennego i nagłego charakteru - tłumaczy Paulina Chełmińska z Urzędu Miasta Gdańska. - Odłownie są otwierane jedynie w porze nocnej, a o poranku zamykane, aby nie doszło do sytuacji pochwycenia zwierząt w ciągu dnia przy największej aktywności mieszkańców w okolicy. Dodatkowo ich stały dozór pozwala sprawnie reagować i zminimalizować ryzyko, jak również skrócić czas potencjalnej ekspozycji mieszkańców na widok schwytanych zwierząt.
Gdańsk powróci do wywożenia odłowionych zwierząt, kiedy zniknie zakaz
Miasto zapewnia zarazem, że przestanie uśmiercać odłowione zwierzęta i przewozić z odłowni na tereny leśne, kiedy tylko będzie taka możliwość.
- Prowadzenie działań redukcyjnych wobec dzików w mieście jest niezwykle trudnym i złożonym zadaniem - podkreśla przedstawicielka gdańskiego magistratu. - Liczymy, że w wyniku prowadzonych działań w oparciu o właściwą decyzję administracyjną redukcja populacji dzików w mieście zmaleje. W przypadku zmiany przepisów i zniesienia zakazu przemieszczania zwierząt niezwłocznie powrócimy do ich relokacji na tereny leśne, z dala od miasta.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-20 13:39
Dlaczego nie można ich sterylizować ? (77)
Czyli zapobiegać, nie krzywdząc niewinnych zwierząt.
Jak najbardziej jestem świadoma tego ze niszczą, rozgrzebują śmieci, atakują ( w swojej lub potomstwa obronie) psy i czasem ludzi.
Co więcej nie ukrywam ze dotychczasowa polityka miast w tym zakresie mocno mnie irytuje, bo problem dzików jest i nie da się go zamieść pod dywan.
rozwiń...Czyli zapobiegać, nie krzywdząc niewinnych zwierząt.
Jak najbardziej jestem świadoma tego ze niszczą, rozgrzebują śmieci, atakują ( w swojej lub potomstwa obronie) psy i czasem ludzi.
Co więcej nie ukrywam ze dotychczasowa polityka miast w tym zakresie mocno mnie irytuje, bo problem dzików jest i nie da się go zamieść pod dywan.
Nie mniej jednak uważam, ze zabijać jakiekolwiek zwierzęta to zaprzeczenie człowieczeństwa i porażka systemu ludzkiej cywilizacji.
Świat nie należy do człowieka bardziej niż do innych stworzeń ;-(- 220 522
-
2023-06-21 11:11
Weź je do domu. Daj parę Ochojskiej.
- 0 0
-
2023-06-21 09:10
Brawo!
skoro nie ma naturalnego łowcy, to jest OK. W przyrodzie musi być równowaga. I dlatego dałem łapkę w dół.
- 0 0
-
2023-06-20 21:12
Dokładnie
Dziki są u siebie. Odławiać należy nadmiar ludzi. Miasta należy zalesić aby oddać zwierzętom ich środowisko.
- 2 4
-
2023-06-20 18:32
A co Berlin na to?
Ostatnio półgłówki krzyczały żeby nie zabijać dzików, na FB wszystkich usunąłem ze znajomych. Czekam teraz na ich reakcje. A nie.. Zaraz przecież to Niemcy pozwoliły nie będzie sprzeciwu.
- 2 2
-
2023-06-20 17:58
Niemcy zrobili podobnie i cisza
- 5 2
-
2023-06-20 17:24
Wystrzelać jak najwięcej
- 3 4
-
2023-06-20 16:12
Sterylizacja to nie jest krzywdzenie? Jakim cudem? (1)
- 1 3
-
2023-06-20 17:04
jakoś psy i koty się sterylizuje lub kastruje
i jest to świadome działanie
gdybyśmy dzikich kotów nie sterylizowali to byłaby chmara kotów w mieści,- 4 0
-
2023-06-20 16:01
Ale po co? Dziki się zabija, jak kury, kaczki, świnie i byki.
- 7 1
-
2023-06-20 15:32
Polemizował bym - są smaczne :)
- 5 0
-
2023-06-20 15:26
ty człeku lub kobieto nie pleć bzdur
przecież my są naród katolicki , ty idz do kościoła pomódl się, posłuchaj co kto stworzył dla kogo i do czego kto ma sobie i co podporządkować i głupot nie pisz, OK ?
- 2 4
-
2023-06-20 15:02
(1)
można, wystarczy wydać rozporządzenie że każda locha ma się stawić u najbliższego weterynarza :)
- 7 1
-
2023-06-20 17:06
wystarczy odławiać, uśpić, wysterylizować i zakolczykować
sterylizować i samce i samice, pozbawiasz je płodności ale nadal są produkowane odpowiednie hormony,
- 2 3
-
2023-06-20 14:52
To nie zwierzęta domowe
Zgłoś się że je wyłapiesz
- 5 0
-
2023-06-20 14:22
Nie masz tego czegoś to nie wiesz jak to boli!
- 1 2
-
2023-06-20 14:07
To jest własnie lewacko Powska tolerancja !!Najwiekszymi szkodnikami są koty w miescie zabijaja rocznie tysiace niewinnych (2)
Dzik nikomu nie szkodzi i nie jest zagrożeniem dla nikogo!!
Byłem nie raz podarapany przez koty i pogryzione przez psy a psiarz twierdził ze on nie gryzie!!- 9 33
-
2023-06-20 15:31
Koty przynajmniej złowią myszy a nie muszę ci mówić jakie szkody owe myszy potrafią czynić
- 6 6
-
2023-06-20 14:20
to co ty z tymi zwierzakami wyprawiasz, że cię gryzą i drapią!?
- 25 2
-
2023-06-20 13:57
(6)
Bo jest ich za dużo, tu i teraz. Czas na ewentualną sterylizację był parę lat temu.
- 16 5
-
2023-06-20 14:06
Działanie z wyprzedzeniem? Nic dziwnego, że się nie udało:) (5)
Ale mogliby je chociaż usypiać. Tak, jak robi się z psami i kotami.
- 6 9
-
2023-06-20 15:17
Jasne, ale skoro dziecko w łonie matki można zabić to dzika też. Ale to dzika szkoda. Taka logika u niektórych (2)
- 14 9
-
2023-06-20 16:50
Nikt nie nawołuje do zabijania dzieci, ani ludzkich, ani 'dziczych'. W łonie jest płód, u dzika też. (1)
Prosta logika, za trudna dla katola.
- 6 9
-
2023-06-20 17:15
Jaka ta logika???
Prostacka a nie prosta.
To mówiłem ja...- 3 3
-
2023-06-20 14:08
(1)
Uśmiercanie farmakologiczne w przypadku takiej dużej zwierzyny jest bardziej bolesne niż strzał z broni palnej.
- 18 3
-
2023-06-20 14:19
Wujcio Myśliwy tak powiedział?
Serce mu pęka, gdy taka ładna góra sadła umiera śmiercią bezołowiową?
- 8 22
-
2023-06-20 13:55
A tam sterylizować, od razu modyfikować genetycznie
- 8 1
-
2023-06-20 13:56
Bo nie da to efektów teraz
Dzików jest zwyczajnie za dużo, i ten problem trzeba rozwiązać jak naszybciej. Sterylizacja żyjących osobników nie zmniejszy ich populacji przez kilka - jeśli nie kilkanaście - lat
- 27 7
-
2023-06-20 13:53
Bo o kosztuje, i jest czasochlonne (5)
To tak jakby steryzliowac muchy zamiast je packą zabijać
- 32 10
-
2023-06-20 18:10
co z bakteriami?
- 0 0
-
2023-06-20 14:04
No tak, jest bardziej humanitarne. (3)
A wiadomo, że w Gdańsku różne frazesy są tak długo użyteczne, jak da się na nich zarobić albo przynajmniej nic nie kosztują. Nie ma elektoratu wrażliwego na zmniejszanie cierpienia dzików. Niczyj szwagier nie prowadzi usług sterylizacyjnych.
- 11 14
-
2023-06-20 15:15
No, jeszcze zjeść można. Dobre, naturalne i ekologiczne mięsko. (2)
- 12 2
-
2023-06-20 16:46
Ale asf nie pozwala:( (1)
- 2 2
-
2023-06-20 17:07
raczej inne choroby które ma dzik
a których nie jesteś w stanie wykryć poprzez badanie laboratoryjne
- 1 1
-
2023-06-20 13:50
Apropos sterlyzacji (1)
Średnia długość życia dzika to ponad 10 lat - nawet jeśli złapią wszystkie i wysterylizują lub wykastrują (czego się nie praktykuje w odniesieniu do zwierzyny łownej / dzikożyjącej), to nadal problem będzie z ich nadmierną populacją w mieście.
- 33 8
-
2023-06-20 15:14
Oczywiście. Odstrzał to jedyny sposób.
- 22 9
-
2023-06-20 13:50
Więc
adoptuj ..
- 16 9
-
2023-06-20 13:45
Chodzi ci o ten system ludzkiej cywilizacji, który opiera się na masowym niewidocznym przetwórstwie zwierząt na pokarm? (10)
- 16 10
-
2023-06-20 15:13
Zwierzęta to nasz pokarm, jak chcesz jeść robaki, droga wolna (9)
Swoją drogą ciekawe czy gdyby nie było zimą świeżych owoców i warzyw z południa, ci wszyscy nowocześni jarosze jedliby tylko kartofle, kapustę i buraki? Przecież transport to zanieczyszczanie środowiska. Hipokryzja i tyle z ekologizmu :D
- 34 11
-
2023-06-21 09:16
Od kiedy robaki to nie zwierzęta?
- 1 0
-
2023-06-20 20:24
To sprawdź z czego E330 robią.
- 1 0
-
2023-06-20 16:46
A jedz sobie co chcesz, chociaż tłuszcz ci się na mózg rzuca.
Ja napisałem tylko, że jeżeli ktoś broniąc dzików przed ostrzałem powołuje się na wartości cywilizacjii, która w najwyższym punkcie rozwoju używa hodowli przemysłowej zwierzyny w rzeźniach do produkcji pokarmu - to jego argumentacja jest dziurawa jak rzeszoto.
- 12 4
-
2023-06-20 15:38
robaki to też zwierzęta.są tylko małe (2)
- 15 3
-
2023-06-20 18:09
(1)
tak ale obrzydliwe
- 2 6
-
2023-06-20 19:14
Krewetki to ładne są?
- 3 0
-
2023-06-20 15:29
(2)
A myśliwi to co ustrzelili to potem jedzą czy tylko traktują to jako rozrywkę bo nie rozumiem?
- 8 13
-
2023-06-20 16:13
Nie muszą ci się tłumaczyć! (1)
- 8 7
-
2023-06-20 20:25
Muszą.
- 2 3
-
2023-06-20 13:42
ciekawe co pani powie (29)
jak zaatakuja pani wnuczki...
zycie ludzie jest cenniejsze.- 105 65
-
2023-06-20 19:48
Ciekawe czego ona nierozumni ?
Nie ma miejsca w mieście na dziki ,możesz je adoptować .
- 3 3
-
2023-06-20 15:54
XD
- 1 2
-
2023-06-20 15:22
(1)
Nie słyszałam aby dzik atakował wnuczki.
- 12 10
-
2023-06-20 16:52
U zwierząt samiec nie zaatakuje samicy to i wnuczki też,chyba to humanitarne.
- 5 1
-
2023-06-20 14:51
masz na myśli myśliwych? (3)
tak, no niestety oni mogą zamiast dzika zabić czyjeś dziecko, to im się często zdarza, dziki nie zabijają dzieci ale zamiast pozbyć się groźnych myśliwych pozbywamy się bezpiecznych dzików, taki dziwny kraj, no ale kierowców morderców też się u nas wielbi zamiast ich eliminować więc nie ma się co dziwić
- 20 40
-
2023-06-20 23:39
Poziom zidiocenia przedstawiony w powyższym komentarzu jest porażający
- 2 2
-
2023-06-20 15:10
Tak, na pewno myśliwi zabiją dziecko.. Co za de.beel (1)
- 35 15
-
2023-06-20 15:52
całkiem niedawno myśliwy w Kluczkowicach zabił ucznia w szkolnym sadzie sądząc, że to zwierz. I kto de.beel?
- 17 7
-
2023-06-20 14:08
meduzo czyli psy i koty tez trzeba odławiac i zabijac co? Tylko ze psy zagryzły juz wielu ludzi dzik nie atakuje nikogo (9)
przeciwnie dzik ucieka od ludzi atakuje tylko gdy są zagrozone jego dzieci!
- 28 62
-
2023-06-20 15:09
Jasne, ale one weszły do miast. Często na Jaskowej Dolinie przy brzegu szosy i lasu spacerują. Czekam na wypadek.. (8)
Ich obecność niestety jest niebezpieczna, m. In dla dzieci
Populacja za bardzoysie rozrosła, całe trójmiasto zalane dzikami.
Nie ma tu dla nich miejsca, a wywiezione - wracają. Słuszna decyzja nareszcie- 47 16
-
2023-06-21 12:55
Dzisiaj mamy więcej psów niż dzieci!
- 1 0
-
2023-06-21 10:23
Ludzie wypad z lasu!
ludzi trzeba wywieźć/wywalić z lasów, gdzie tłumnie budują kolejną patodeweloperkę, zabierając naturalne tereny życia wszelkiej dzikiej zwierzyny... Czemu winne są zwierzęta? Że nie mają głosu i nie potrafią się bronić a CZŁOwiek decyduje o ich życiu???
- 5 2
-
2023-06-20 18:26
Wow one, one tu były !!! (1)
To miasta włażą na ich tereny, aż szkoda że człowiek nie ma naturalnego wroga, proponuję wrócić skąd przyjechaliscie do Gdańska i po problemie
- 8 10
-
2023-06-21 09:53
To co Ty jeszcze robisz w Gdańsku.
- 2 1
-
2023-06-20 15:25
(3)
Ostatnio łosie też były widziane one podobno też są niebezpieczne zagrażają nam też bobry lisy wilki a w ogóle zwierzęta powinny się wynieść z Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.
- 11 20
-
2023-06-20 15:34
(2)
A czy bobrów, wilków i łosi też jest tyle co dzików, bambinisto?
- 24 8
-
2023-06-20 20:20
Nawet więcej.
- 0 0
-
2023-06-20 19:35
a wiesz jakie szkody potrafią czynić? nie patrz na ilość ale na skutki
- 4 2
-
2023-06-20 14:09
Przecież to nie na temat
potrafisz w ogóle czytać?
- 10 3
-
2023-06-20 14:00
Więcej (6)
Jest wściekłych ludzi niż dzików.
- 78 31
-
2023-06-20 18:33
Jeden wsciekly szwab ostatnio pieni się z niemocy (4)
- 15 12
-
2023-06-21 17:22
Owczarek POniemiecki?
- 1 1
-
2023-06-20 20:19
Kacap z żuliborza to się dopiero pieni. (1)
- 8 13
-
2023-06-21 09:14
Jak się zdenerwuje mówi po niemiecku
- 6 3
-
2023-06-20 19:11
Mateusz? Oni z Rządu tak mają.
- 12 13
-
2023-06-20 14:27
Więcej jest ludzi niż dzików więc to nie dziwne
- 35 4
-
2023-06-20 13:44
(2)
Szybciej wnuczki zostaną zaatakowane przez psy.
- 64 66
-
2023-06-20 19:50
Przez jakie psy ? (1)
- 7 5
-
2023-06-20 20:21
Z komisariatu
- 12 7
-
2023-06-20 13:45
Super (13)
Szkoda tylko ze Gdynia nic nie robi. Może skoro Gdynia jest tak przyjazna dzikom to zaadoptuje te z Gdańska i automatycznie tamtych nie trzeba będzie zabijać :-) Obrońcy tłuściochów będą zadowoleni.
- 315 115
-
2023-06-20 23:01
Gdynia już nawet na to chyba nie ma pieniędzy - sytuacja finansowa jest tragiczna.
- 2 0
-
2023-06-20 16:58
to jest wojna !! (1)
Do likwidacji tych potwornych zwierząt może należy użyć np kierowanych pocisków p-panc Javelin, ew działek min 30 mm
W odwodach mieć wszystkie dostępne F-16 uzbrojone w AGM-65D / F Maverick'i i te pierwsze partie zakupionych śmigłowców szturmowych AH-64d Apahe. Te Mi-24D z Pruszcza Gd też się nadadzą....najwyżej będą większe straty
NieDo likwidacji tych potwornych zwierząt może należy użyć np kierowanych pocisków p-panc Javelin, ew działek min 30 mm
W odwodach mieć wszystkie dostępne F-16 uzbrojone w AGM-65D / F Maverick'i i te pierwsze partie zakupionych śmigłowców szturmowych AH-64d Apahe. Te Mi-24D z Pruszcza Gd też się nadadzą....najwyżej będą większe straty
Nie ma się co szczypać i nie dać szans tym bestiom na późniejszy kontratak. Na szczęście zaraz będzie 500 himarsów, ufff!
Oczywiście, żartuję sobie ;)- 3 11
-
2023-06-21 09:16
fajny
żart, hi hi hi
- 1 1
-
2023-06-20 15:43
Bo w Gdyni rządzący sobie kpiny robią z problemu.
Az ludzie sie wku...ią i sprawe wezma sami w swoje rece. Zaczna robic śmiertelne pulapki albo zaczna truć te świnie.I to będzie wina i rządzących i i**otów dokarmiających(świadomie czy nie )te świnie.
- 8 5
-
2023-06-20 15:31
Bo Gdynią rzadzą id...ci.
- 10 3
-
2023-06-20 14:53
Skandal, to bestialskie zabijanie.
- 8 16
-
2023-06-20 14:01
Viki
Bredzisz.
- 3 10
-
2023-06-20 13:55
(1)
Szkoda nie da się wyedukować tych wszystkich pań od dokarmiania kotów a jak są bloki przy lesie zostawianie jedzenia po kątach gdzie tylko się da. Tu tylko duża kara po portfelu inaczej się nie da a potem się słyszy że locha pełno młodych ma w ogródkach pod balkonami . Karwiny 3 w tym przodują mówisz mówisz a to jak do cepa nic nie dociera nie dokarmiany.
- 26 2
-
2023-06-20 14:56
Typowi wyborcy...
...PiS. Może gdyby w TVP powiedzieli, to by dotarło.
- 6 14
-
2023-06-20 13:52
(3)
Gdynia już dawno wybrała firmę do odstrzału. Tylko nic o tym nie napisano na tym portalu.
- 10 4
-
2023-06-20 22:22
Restauracje złożyły zamówienie u morderców zwierząt więc trzeba wykonać to "zło", tym bardziej że jest płatne.
- 3 6
-
2023-06-20 21:13
Kto za, ten pierwszy do odstrzału przy jakiejś poważnej pandemii;
- 1 1
-
2023-06-20 18:11
I co to zmieniło
Wybranie firmy jeszcze nie jest równoznaczne z realizacją zadania. Liczy się efekt.
- 3 3
-
2023-06-20 13:32
No i na co było tyle czekać? (23)
Przecież wiadomo, że będzie ich coraz więcej. A na co czeka Sopot i Gdynia to ja nie wiem. Aż coś się stanie?
- 522 141
-
2023-06-21 14:18
Dla sopocian dziki to norma, nie ma strachu.
Dzików najbardziej się boją mieszkańcy nowych gdańskich dzielnic, bo to totalna nowość dla nich.
- 2 1
-
2023-06-21 09:17
(1)
Stanie się, dziki zjedzą człowieka! Pustoglowcu, dziki są roślinożerne nie zjadają ludzi. Co się ma stać? Nigdy jakoś nic się nie stało. Jak widzę takich leszczy w rurkach to mi słabo
- 3 1
-
2023-06-22 13:25
Pustoglowcu
Tak dla twojej wiadomości dzik jak i świnie to zwierzęta wszystkożerne
- 1 0
-
2023-06-21 07:46
.
No mi już się stało. Raz jak szlam z psem to locha na mnie wyskoczyła i mnie goniła. Mojej koleżanki psa dzik wpakował w krzaki. Wiec no.
- 1 1
-
2023-06-20 21:45
A co się stało?
Ludzkość jest gorsza dla tej planety od plagi szarańczy.
- 4 1
-
2023-06-20 18:18
Ale jak to - pani Kinga z tefalenu powiedziała że nie wolno... Trzeba to koniecznie zgłosić do tsue i otua...
- 0 3
-
2023-06-20 17:14
Gdynia czeka na zmianę wladzy.
- 4 1
-
2023-06-20 17:09
a po co mają coś robić? w Gdańsku zmniejszy się populacja dzików to te z Gdyni i Sopotu przyjdą
do Gdańska bo będzie "wolny" teren i tak o to tym sposobem zmniejszy się populacja w Sopocie i Gdyni
Dzik w nocy może pokonać odległość 30 km, więc jest kawał drogi- 2 1
-
2023-06-20 16:56
Jestem za (1)
- 2 7
-
2023-06-20 21:45
A ja przeciw.
- 4 1
-
2023-06-20 15:13
Przesiedleńców... (1)
...też nam przybywa. Roszczą sobie coraz więcej praw, są pretensjonalni bardziej niż dziki. I co miasto chce z tym problemem począć?
- 15 9
-
2023-06-20 15:56
Ostro o wyborcach PiS z Polski powiatowej.
- 7 7
-
2023-06-20 15:14
oni czekaja az dziki się rozmnożą i nie bedzie do odstrzału 300 dzików tylko 1000
- 11 3
-
2023-06-20 15:01
Tak. Czekają aż coś się stanie. (3)
Czekają aż myśliwy kogoś zastrzeli bo "pomylił" z dzikiem. Tymczasem dziki nikomu krzywdy nie zrobią chyba że ktoś się bardzo uprze żeby je zaatakować.
- 18 22
-
2023-06-20 22:20
Faszyści to zawodowi mordercy zarówno dzików jak i ludzi.Polska staje się krajem (państwem już nie jest) faszystowskim.
- 4 3
-
2023-06-20 19:06
(1)
Przestaniesz pisać że dziki nie robią krzywdy dopiero jak któryś zaatakuje Cię bez powodu - sama miałam taką sytuację
- 7 7
-
2023-06-21 07:36
Myśliwi już od dawna strzelają do ludzi bez powodu.
Powód typu że człowiek wyglądał jak dzik jakoś do mnie nie trafia. Za to ataki dzików bez powodu się nie zdarzają a głupich ludzi drażniących dziki lub nie panujących nad kundlem to akurat nie żal.
- 2 1
-
2023-06-20 14:45
Ile było dzików w 2020, 2021, 2022 i wcześniej? Są dane GUS na ten temat, poczytaj.
- 5 1
-
2023-06-20 14:01
Liczą na to, że jak w Gdańsku odstrzelą 300 dzików to część tych z Gdyni i Sopotu się do nas przeniesie.
- 23 4
-
2023-06-20 14:03
Od Gdyni (1)
Się odwal.
- 7 34
-
2023-06-20 18:12
To niech Szczurek odwali się od niej
On ja zadłużył.
- 11 1
-
2023-06-20 14:00
(1)
Gdynia wybrała taką firmę już w kwietniu.
- 8 3
-
2023-06-21 07:54
Jaką? MTM?
Jesli tak to będzie ciężko z tym odstrzałem.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.