Fakty i opinie

Gdańsk i Gdynia rozważają e-kontrolę w strefie płatnego parkowania

Najnowszy artukuł na ten temat

Przy UCK powstanie parking, bo kierowcy zastawiają drogę do szpitala

Samochody w strefie płatnego parkowania mogą być kontrolowane automatycznie. System umożliwiający to rozwiązanie jest już gotowy i wraz z początkiem nowego roku zostanie uruchomiony w Warszawie. Niewykluczone, że pionierski pomysł wdrożony zostanie również w Trójmieście: analizują go gdyńscy i gdańscy urzędnicy.



Samochód parkuję:

wyłącznie w wyznaczonych miejscach, nawet jeżeli przez to muszę do celu dojść pieszo 75%
czasem tam, gdzie jest zakaz - ale tylko gdy wychodzę na chwilę 13%
jak najbliżej celu podróży, nawet jeżeli jest zakaz. Liczę, że nie dostanę mandatu 12%
zakończona Łącznie głosów: 966
Strefa płatnego parkowania w Trójmieście systematycznie się powiększa. W Gdańsku obejmuje około 6 tysięcy miejsc, w Gdyni - niemal 3 tysiące. Osoby odpowiedzialne za jej obsługę sprawdzają czy kierowca, który zostawił auto, opłacił postój.

Zautomatyzowanie kontroli znacząco by je przyspieszyło. Z takiego założenia wyszli warszawscy urzędnicy, którzy wraz z początkiem roku zamierzają uruchomić nowatorski w skali kraju pomysł e-kontroli SPPN (w Warszawie funkcjonuje Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego).

Umożliwią to auta wyposażone w specjalne kamery, które są w stanie odczytać numery rejestracyjne zaparkowanego samochodu.

graf. trojmiasto.pl
Jak to działa w praktyce? Stołeczni urzędnicy tłumaczą, że auto (które porusza się w normalnym tempie) przejeżdża w pobliżu zaparkowanych w SPPN samochodów i skanuje ich rejestracje oraz robi im zdjęcia.

Takie materiały następnie trafiają do bazy ZDM (Zarządu Dróg Miejskich), w której system analizuje czy postój auta został opłacony. Jedyną "manualną" czynnością, zarezerwowaną dla urzędników będzie przesłanie wezwania do zapłaty osobie, która nielegalnie zaparkowała pojazd. Informacja o opłacie dodatkowej do kierowcy trafić ma maksymalnie w ciągu tygodnia.

Samochody za ponad milion złotych



Warszawscy urzędnicy informują, że koszt całej umowy, w której skład wchodzi stworzenie systemu, jego obsługa oraz zakup wyposażonych dwóch samochodów, wynosi ok. 1 mln 100 tys. złotych.

- E-kontrolę rozpoczynamy od stycznia przyszłego roku. W tej chwili Zarząd Dróg Miejskich ma dwa auta wyposażone w kamery do odczytywania tablic rejestracyjnych samochodów znajdujących się w Strefie Płatnego Parkowania. W ramach zawartej umowy możemy kupić kolejny pojazd - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
W Warszawie system e-kontroli zostanie uruchomiony w przyszłym roku. Wdrożenie go analizowane jest w Gdyni i w Gdańsku.
W Warszawie system e-kontroli zostanie uruchomiony w przyszłym roku. Wdrożenie go analizowane jest w Gdyni i w Gdańsku. mat. prasowe
Jak wynika z testów stołecznych urzędników samochód tylko w ciągu dziesięciu minut jest w stanie zeskanować 254 rejestracje (człowiekowi zajmuje to ok. godziny). W ciągu dziesięciu godzin (czyli w czasie funkcjonowania SPPN w Warszawie), e-kontroli poddanych mogą zostać około trzy tysiące pojazdów.

- Kontrola SPPN będzie przebiegać hybrydowo. W sytuacji gdy samochód nie będzie mógł wjechać w jakiś obszar albo tablice rejestracyjne będą nieczytelne, zaparkowane auto sprawdzone zostanie w tradycyjny sposób - tłumaczy Karolina Gałecka.

Potrzebne będą zmiany w przepisach



Zgodnie z obowiązującymi w Warszawie przepisami wpisanie numeru rejestracyjnego podczas opłacania w parkomacie postoju w SPPN jest obowiązkowe - to dzięki temu system e-kontroli może w ogóle działać.

Jeżeli pomysł zostanie zaadaptowany w Gdyni i Gdańsku, będzie on wymagał zmian w regulacjach. Dzisiaj bowiem numer rejestracyjny kierowcy wpisują fakultatywnie: nie ma obowiązku jego wpisywania i nikt za jego brak nie otrzyma opłaty dodatkowej.

Rozwiązanie wdrażane w Warszawie - mimo kosztów i niezbędnych zmian - jest jednak na tyle atrakcyjne, że poważnie przyglądają się mu gdyńscy i gdańscy urzędnicy.

- Mamy w Gdyni 2900 miejsc w Strefie Płatnego Parkowania, 197 parkomatów, które posiadają funkcjonalność pozwalającą kierowcom na wprowadzenie numeru rejestracyjnego. Co oznacza, że nasz system jest przygotowany do wprowadzenia e-kontroli. Na razie analizujemy, przyglądamy się takiej opcji jako formie uszczelnienia naszego systemu - tłumaczy Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni
W podobnym tonie wypowiada się Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Zastosowanie takiego pojazdu jest absolutnie zasadne. Na początku 2020 roku planujemy wizytę u operatora strefy w Warszawie, który jako pierwszy w Polsce zaczął używać specjalnych pojazdów kontrolnych. Doświadczenia te z pewnością ułatwią podjęcie decyzji o sposobie kontroli w Gdańsku - mówi urzędniczka.

Problem z parkowaniem poza strefą



Tymczasem palącym i niestety wciąż nierozwiązanym problemem w Trójmieście pozostaje parkowanie poza strefą. Samochody nierzadko zajmują chodniki czy pobocza dróg, nawet pomimo zakazów czy akcji strażników miejskich.

Przypomnijmy: w październiku informowaliśmy, że Zarząd Transportu Miejskiego musiał zawieszać przystanek autobusowy Politechnika SKM przy ul. Trubadurów w Gdańsku. Powód za każdym razem był ten sam: zaparkowane na poboczu wąskiej drogi auta, które uniemożliwiały przejazd autobusu.



I choć służby obiecały interwencję, kłopot udało się rozwiązać tylko tymczasowo. Z sygnałów docierających do naszej redakcji wynika bowiem, że samochody wciąż w tym miejscu są pozostawiane.

Z kolei rok temu w Gdyni po naszej interwencji kierowcy przestali parkować na końcowym przystanku przy pętli na Kaczych Bukach. Teraz mieszkańcy okolicy, którzy skontaktowali się z naszą redakcją alarmują, że problem znowu wrócił.

Opinie (367) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Miliony na ściganie mieszkańców. (36)

    Przecież 99 procent płaci za postój.

    • 162 54

    • Ktos musi zarobic na infrastrukturze.... z pewnością jest nam ona niezbednie konieczna

      • 17 8

    • szczur kiedyś w kampani wyborczej mówił że w Gdyni nigdy nie będzie strefy płatnego parkowania (11)

      • 27 10

      • (10)

        Ale strefa parkowania w Gdyni obejmuje od początku centrum i to tyle, a w Gdańsku już to się rozrosło do kilku dzielnic. I kto tu łupi mieszkańców?

        • 10 6

        • twój świat to tylko Gdynia i Gdańsk? (3)

          • 7 7

          • jeszcze Przodkowo

            • 6 1

          • Potrafisz czytać ze zrozumieniem Sproboj (1)

            • 2 4

            • Próbuję ale mam problem ze słowem "Sproboj"

              ...

              • 2 1

        • To nie jest łupienie mieszkańców (2)

          To jest łupienie uciekinierów do innych gmin i miłośników kontaktu z "przyrodą" (tzn. innych przedstawicieli lokalnej fauny za kierownicami swoich samochodów w korku).

          • 11 9

          • aha, bo jak mieszkaniec jedzie swoim samochodem na drugi koniec miasta, (1)

            to płacić nie musi?

            • 10 7

            • nie musi

              bo na obrzeżach miasta nie ma ludzi więc jest sporo miejsca do parkowania

              • 1 3

        • (2)

          Mam nadzieję że niedługo się powiększy i wprowadzą opłatę za wjazd do śródmieścia.

          • 5 5

          • Ciągłe powiększanie strefy świadczy o nieudolności lokalnej władzy (1)

            Ta trwoni pieniądze, a potem zwiększa łupienie mieszkańców

            • 6 4

            • świadczy o zamożności społeczeństwa

              bo każdy ma po kilka samochodów i wszyscy jadą do centrum je postawić

              • 2 2

    • Płaci znacznie mniej niż 99% i o tylko dlatego, że ktoś sprawdza

      Nie czarujmy się, że bez kontroli by to się utrzymało :)

      • 22 11

    • źródło: IDZD Polska

      • 8 3

    • (3)

      Skąd masz te dane?
      Potwierdzają to jakieś wiarygodne badania, czy to Twoje odczucie?

      • 18 6

      • google nie potrafisz używac? (1)

        • 5 8

        • od kiedy google posiada dane?

          bałwanie

          • 5 2

      • Spójrzcie na wyniki ankiety w artykule. 25% kierowców parkuje byle gdzie.

        • 4 7

    • Ten system znakomicie nadaje się do łapania tych bez OC (2)

      Tak samo można poszukiwać samochodów czy tablic zgłoszonych jako ukradzione. Ale niestety. Nie bezpieczeństwo, nie poprawa naszego komfortu. Dojenie kasy najważniejsze.

      • 21 7

      • Do tych bez OC (1)

        to jest inny system w ramach UFG. Nazywa się "wirtualny policjant" i przelatuje wszystkie zarejestrowane w kraju pojazdy, wyłapując te bez OC. Nie musi jeździć po ulicach żeby to robić. Wystarczy skan bazy danych cepiku.

        • 6 1

        • Ale chodzi o to zeby takie auto wyeliminować z ruchu w czasie kiedy porusza się po drodze. Namierzyć , zatrzymać , laweta i parking płatny , zwrot po uregulowaniu wszelkich nalezności.

          • 3 1

    • Nauczmy się szacunku do prawa (6)

      Prawo jest prawem niezależnie od tego czy nam sie to podoba czy nie.
      Mi się to podoba bo w końcu mogę zaparkować tam gdzie chcę. I za to płacę

      • 13 8

      • Prawo jest dla ludzi czy ludzie dla prawa? (2)

        • 10 6

        • Prawo jest po to by uregulować rózne dziedziny życia a Ty obywatel masz się do tego prawa stosować . Jeżeli sie nie stosujesz to mimo ze to prawo sie tobie nie podoba ponosisz konsekwencje , w przeciwnym razie byłby chaos.

          • 5 3

        • jest po to, żebyś się nie kłócił o miejsce z ludźmi

          ile klas podstawówki z łaski pozwolono co skończyć?

          • 1 0

      • Najpierw (1)

        niech szacunku dla prawa nauczą się urzędnicy.

        • 4 2

        • przykłady jakieś? dzwoń cba i daj znać jak poszło

          jeśli coś wiesz (ale nie powiesz)

          • 1 1

      • To pojedź sobie na Smoluchowskiego i zaparkuj gdzie chcesz. Powodzenia. Ale lepiej pojedź taksówką.

        • 0 0

    • Inwigilacja na każdym kroku (1)

      Jeszcze będziecie płakać... Optymisci... To kolejna cegielka muru jaki sobie budujemy. Miasto wolności... Co za bzdura.

      • 16 8

      • ty, bolszewiko nazisto, dziki zachód ci się marzy?

        barbarzyńco bez wykształcenia

        • 0 3

    • niejasnosci

      jak to skanuje rejestracje a przecież oplata za parking lezy pod szyba czolowa ? to ja powinien skanować a nie rejestracje, z tego wynika ze bilety trzeba zachować na potem i przechowywać w archiwum jeśli dojdzie do rozbieznosci w odczycie.i będzie zaplacilem a system nie a ja ze zaplacilem a system nie a dowod będzie wyrzucony do kosza

      • 7 2

    • Rozwiązać jednostki wojskowe bo przecież nie ma wojny.

      • 1 1

    • mieszkańców czego? chyba nie Gdańska

      • 0 0

    • (1)

      44 mandaty dziennie i po roku autokapuś się zwróci.

      • 1 0

      • Nazywasz ten system autokapuś a jak nazywasz tych którzy nie płacą albo parkują w miejscach niedozwolonych byle jak i byle gdzie , tych którzy wjeżdżają w strefy w które wjeżdżać z mocy prawa nie mogą?

        • 2 1

  • Oooo wow!!!! (19)

    XI wiek a to wszystko żeby lepiej ściągać kasę na pokrycie nieuzasadnionych miejskich wydatkow. Miasto wolności, tez mi ha ha chyba raczej miasto represji podporządkowanych ściąganiu kasy. Parkowanie coraz droższe, wywóz śmieci coraz droższy, bilety kom w nowym roku podwyżka a gospodarka drogowa lezy. To miasto kona powoli!!!

    • 137 42

    • w XI wieku to twoi przodkowie na mchu jadali (2)

      • 16 8

      • ....bo stołów nie mieli

        • 3 0

      • Ty jesteś zapewne idealny

        Taki master nieomylności i zwykłe literówki ci się nie zdarzają.
        Każdy myślący wie o co chodziło autorowi, ale zawsze się znajdą takie trolle jak ty.

        • 1 4

    • Ważne, że jest ciągła wojna z rządem.

      Rydwan, tvn i Newsweek

      • 19 11

    • Przestań narzekac (11)

      Myslę że czas przestać narzekać zawsze można przesiąść sie na rower jak komus parkowanie za drogie. Moim zdaniem bardzo dobrze strefa płatnego parkowania ma główne założenie rotację aut oraz ograniczenie ich w centrum co uważam ze jest wazne. A wszyscy Ci co łamią przepisy ruchu powinni byc karani wysokimi mandatami

      • 20 14

      • Jaka rotacja?! (7)

        Chodzi tylko i wyłącznie o łupienie a nie żadną mityczną rotację!

        • 20 15

        • Jakie łupienie? (5)

          Masz przestać wozić swoje 4 litery i parkować gdzie popadnie bo nie tylko ty i twoj samochod istniejecie w tym mieście.

          • 9 11

          • (3)

            A ty jako jakiś anon z internetów nie będziesz mi mówić jak mam się po mieście przemieszczać. Dotarło?

            • 7 5

            • A jeździj sobie jak chcesz (2)

              Ale jak mi znów wyjazd z posesji zablokujesz, to ja owszem, pojadę SKMką, ale Ty będziesz 4 wentyle sam wkręcał.

              • 2 2

              • Jeśli twój wyjazd z posesji jest oznaczony jako twój prywatny teren a nie zwykła publiczna droga, przez ciebie oznaczony (1)

                i opłacony to nie masz się czego obawiać-tam nie stanę.
                Natomiast jeśli nie jest to ja bez problemu sobie wentyle wkręcę i koła napompuje, bo takie rzeczy ze sobą wożę w bagażniku.
                Ty za to będziesz musiał wzywać szklarza na swoją posesję, względnie ślusarza do zapchanych zamków w bramach.

                • 2 4

              • Wyjazd z posesji oznaczony jest

                choć jakbyś nie wyciągnął prawa jazdy z opakowania po chipsach, to byś wiedział, że wcale być nie musi - a parkować i tak Ci tam nie wolno. W bramach zamków nie ma, bo są elektroniczne, a jak chcesz uprawiać taniec między kamerami HD, a płacić na końcu i tak z własnej kieszeni, wolny kraj...

                • 2 3

          • widać że UB i PO to to samo, tylko zabraniają i karzą !!!

            Ma nie wozic moich 4 liter?
            A gdzie ta k o n s t y t u c j a ????
            Gdzie miasto wolności ??
            Chyba że chodzi o wolność po "Sycylijsku" kolesìów PO miotu UBeckiego.

            • 1 0

        • Tak jest , dzisiaj kazali mi zapłacic za zakupy bo chcieli mnie złupić!

          • 5 2

      • (2)

        Się nie madruj bo jeszcze trochę i wjazd rowerem bedzie platny.

        • 10 3

        • I byłoby pięknie!

          • 5 0

        • to zapłacę .

          • 3 2

    • (1)

      Dlaczego mówisz "to miasto kona", ja bym powiedział ten kraj kona , kona od 5 lat a przyszły rok pokaże że ta agonia jest coraz szybsza..We wszystkich miastach jest podobnie , samorządy nie mogą domknąć budżetów bo grupa ludzi w zamian za głosy elektoratu postanowiła roztrwonić bezmyślnie publiczne pieniądze przerzucając wydatki które powinny być finansowane z budżetu centralnego na samorządy..Gdybym ja tak gospodarował swoim portfelem rozdając na lewo i prawo dawno poszedłbym z torbami.

      • 10 3

      • Taaaa.. gdybyś nie kradł to byś biedę klepał. Nie musisz się tłumaczyć.

        • 1 0

    • A od kiedy wolność jest wolnością od płacenia należności? Z anarchią Ci się pomyliło...

      • 3 3

  • Urzędnicy analizują... (5)

    ...jakoś tak groteskowo to brzmi...

    • 132 11

    • Gdynia pierwsza do wydawania na innowacje technologiczne a ostatnia do budowy dróg i budowy czegokolwiek...
      Bo na dzień dzisiejszy to developerzy budują w Gdyni. Chyba że wielkimi inwestycjami włodarzy,można nazwać pustą i wymarła strefę relaxu na Abrahama.
      Najpierw infrastruktura ,potem zabawki.

      • 12 4

    • Po minusach będzie widać ilu...

      ...urzędasów zamiast analizować system płatnego parkowania to analizuje stronę Trójmiasto...

      • 8 0

    • Też chcę analizować ! (1)

      • 7 0

      • To zrób loda i będziesz analizować .

        • 1 3

    • urzędnicy muszą najpierw sie pouczyć na google.pl żeby zobaczyć co to za ustrojstwo i czy czasem nie będzie to za tanie :)

      • 4 0

  • (13)

    Przecież prawo obecnie nie zezwala na wymaganie podania numeru tablicy rejestracyjnej od kierowcy, tak więc jak ten system ma działać? :D

    • 90 18

    • Niestety zezwala :( (5)

      NSA Sygnatura akt: I OSK 2063/17, wyrok prawomocny...
      Chcą wiedzieć o nas wszystko.

      • 11 7

      • permanentna inwigilacja (2)

        zamiast opłacić szybko postój to trzeba stać przy parkomacie i wpisywać dane samochodu. Za mało im że mają Pegasusa to jeszcze chcą kontrolować dokąd jeżdżę. Orwell i Rok 1984 się kłania

        • 5 1

        • (1)

          Niedługo, w imię ochrony dzieci, będą wiedzieć, jakie Ty - dorosły człowiek - oglądasz sobie panienki w internecie. Projekt już leży na stole.

          • 2 1

          • I nie będziesz mógł "przepiłować trzynastki" w Malezji panie sędzio.

            • 0 0

      • (1)

        Wyrok sprzeczny z poglądami TSUE. Jak komuś się będzie chciało walczyć, to uwali ten wyrok NSA. Ale do tego czasu miną lata.

        NSA stwierdził, że tablice rejestracyjne nie są danymi osobowymi dla urzędu, co jest bzdurą, bo jednym kliknięciem urzędnik może ustalić dane właściciela po nr rejestracyjnym. Z tym, że TSUE już wcześniej uznał numer IP za dane osobowe dla dostawcy internetu.

        • 3 1

        • Ochrona danych osobowych jest wtedy gdy ty chcesz od urzędu lub firmy wiedzieć o kimś, wtedy wszystkie cyfry i litery są danymi osobowymi.W drugą stronę - gdy urząd chce wiedzieć coś o tobie to okazuje się, że nic nie jest danymi osobowymi.

          • 2 0

    • (2)

      Dlatego chcą to prawo zmienić czytamy ze zrozumieniem

      • 10 4

      • (1)

        Urzędnicy z Trójmiasta zmienią prawo obowiązujące w całym kraju?

        • 8 8

        • Podałem wyżej sygnaturę akt z naczelnego sądu administracyjnego

          ale po co przeczytać ze zrozumieniem i łapki w dól lecą... Tak tylko przypomnę:

          "Uchwały NSA ujednolicają orzecznictwo sądowe, porządkując poglądy w sprawach, w których orzecznictwo dotychczas było rozbieżne, lub wskazując kierunek rozstrzygnięć w sprawach istotnych i skomplikowanych."

          • 10 3

    • jakie prawo?

      Statut Rzymu i regulamin Facebooka?

      • 8 3

    • (2)

      zezwala ale nie musisz, ja nigdy nie podaję, bilet do auta i tyle mnie mogą cmoknąć

      • 4 1

      • wow, a po kilku minutach pierwsza lepsza kamera i cyk do bazy. kto kogo cmoka, panie anonimowy

        • 2 2

      • I o to właśnie chodzi w artykule

        zmiana prawa lokalnego - konieczność podawania

        • 3 0

  • Jak to jest ze od kilku lat, jak miasto łupi kierowców, (19)

    Budżet nadal się nie spina!?
    Gdzie idą te pieniądze?

    • 92 33

    • 3zł za godzinę i łupi? (7)

      • 14 14

      • Oczywiście. (6)

        Pomnóż to przez tysiące samochodów które codziennie parkują w strefie. Skoro Gdańsk ma 6tys miejsc, niech zajętych będzie tylko 4tys. to jest 12000 zł na godzinę!

        • 15 11

        • Są jeszcze abonamenty dla mieszkańców za kilka zł/mies (4)

          Uwzględnij to i policz jeszcze raz.

          • 7 11

          • To te 2 tys wolnych miejsc które zostawiłem wyżej. (3)

            Nie wiem czy wiesz, ale to że mieszkaniec płaci abonament nie zwalnia go z płacenia gdzie indziej na mieście. Ba, z "jego" miejsca korzysta w tym czasie ktoś inny. Posiadacz abonamentu de facto płaci podwójnie.

            • 11 2

            • Miasto (2)

              Do miasta chcą wszyscy. Trzeba to ograniczyć bo tak się nie da. Ceny powinny być podnoszone aż się ruch uspokoi. Czy to będzie 3 czy 10 zł trzeba poczekać. Jak Cię na to nie stać to może trzeba znaleźć inne miejsce...

              • 3 9

              • Mówisz, że trzeba to ograniczyć. (1)

                Hmm a jak ma się to ograniczanie do szalonej rozbudowy miasta i wciskania gdzie się da wieżowców oraz tworzenia nowych miejsc zamieszkania, bez inwestycji w kluczową infrastrukturę drogową? Jesteś chyba rozsądnym człowiekiem i zdajesz sobie z tego sprawę, że w obecnej formie komunikacja miejska nie jest w stanie ogarnąć tych ludzi którzy jeżdżą na co dzień samochodami?

                • 7 2

              • Obecnie nie daje rady, a co mówić o podwójnej ilości?

                • 1 0

        • ale przeciez o to chodzi , dlaczego cię to dziwi?

          • 0 0

    • (3)

      Tak to jest, że inicjatywy wprowadzenia płatnych stref parkowania wychodzą najczęściej od mieszkańców (Rad Dzielnic).
      Mieszkańcy mają w takim układzie tanie karty upoważniające do parkowania i dużo większą szansę na pozostawienie auta w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.

      W systemie płatnego parkowania nie chodzi o to żeby miasto na nim zarabiało. Istotne jest wymuszenie rotacji, zachęta do korzystania z innych form komunikacji niż samochodowa, stworzenie większego komfortu dla mieszkańców i zachęcenie ich do mieszkania w centrum miasta.

      Dziwię się, że nie są prowadzone prace mające na celu wykorzystanie kamer dla potrzeb kontroli wniesienia opłaty za parkowanie. Wtedy można by mówić o rzeczywistej automatyzacji. Chyba w Londynie funkcjonuje takie rozwiązanie.

      Poza powyższą funkcją można by weryfikować poprawność parkowania, zwiększyć bezpieczeństwo na ogólnodostępnych parkingach i przy okazji rozbudować system monitoringu miejskiego.

      • 10 10

      • To wszystko piękna utopijna teoria. (2)

        W rzeczywistosci kierowcy płacą jak za zboże, a miejsc nie ma. Tylko UM się cieszy na kolejne tłuściutkie premie.
        Tyle praktyka.

        • 17 5

        • Co jest teorią?
          To, że mieszkańcy kolejnych dzielnic (mówię teraz o Gdańsku) wymuszają wprowadzenie stref płatnego parkowania w okolicy swojego miejsca zamieszkania?

          Jak sam zauważasz ilość miejsc parkingowych jest ograniczona i raczej nie zwiększy się bo nie ma podaży gruntu.
          Wymuszenie rotacji i ograniczenie liczby aut w centrum to jedyne rozwiązanie.

          • 7 8

        • Miejsca są, w hurtowych ilościach, wszędzie tam, gdzie wcześniej zapałki nie szło wcisnąć

          Ty nie wiesz, bo nawet w region płatny nie wjeżdżasz szukając okazji na czyimś podwórku lub na granicy strefy ;)

          • 4 8

    • TKM:

      Kasa idzie na nagrody, premie dla urzędasów !

      • 6 5

    • m. in. na rydwany (1)

      Albo półksiężyce... Niejaki Bartolomeo sprzedał miastu jeden za 40 tysi... Istne cuda sztuki...

      • 5 4

      • no i ?

        • 2 2

    • Czy Orlen to kupi?

      czy może kupi GPEC albo Szpitale w Gdańsku

      • 0 1

    • (1)

      Łupi kierowców powiadasz , Ty masz zapłacić za coś z czego korzystasz a jak wynika z praktyki tylko bat moze zdyscyplinować niesfornego Polaka . Żeby była jasność płatne miejsca parkingowe są po to abyś nie postawił samochodu na cały dzień i dał szansę żeby ktoś inny mógł z tego miejsca skorzystać bo musi załatwić sprawę . Oczywiście możesz postawić auto na cały dzień ale za to zapłać .

      • 5 7

      • Za darmo by postawił na cały dzień jak trzeba zapłacić nie postawi . I oto chodzi.

        • 3 2

    • Większośc pieniędzy z parkometrów idzie

      do firm je obsługujących - to super biznes. Nędzne ochłapy zostają dla miasta do roztrwonienia przez urzędasów. A niewolnicy do oskubania czyli my mieszkańcy, którzy wybrali prezydent gdańska, mamy tylko podwyżki, represyjme kary i inwigilację coraz większą.
      Niby dla naszego dobra.

      • 0 0

  • kiedy powstanie jakiś nowy płatny parking? (9)

    Miejsc jest mało a komunikacja fatalna, nie z każdego miejsca można dojechać.

    • 71 21

    • I nie będzie można (2)

      W centrum powinna być tylko komunikacja miejska, samochody się już od dawna nie mieszczą. W tym mieście nie ma miejsca, żeby nie stały samochody

      • 10 12

      • Dałeś sobie to wmówić, lewacy powinni być z ciebie dumni (1)

        • 13 7

        • Jak ktoś używa słowa "lewak" w zdaniu

          to z góry wiadomo, że merytorycznie nie będzie. Jedną z kluczowych cech ideowych lewicowców jest gospodarka nakazowo-rozdzielcza, czyli zostawić jak najmniej dochodu dyspozycyjnego pracującym i potem to rozdawać. No patrz, PIS w tym przoduje w jednej lidze z Zandbergiem, potem przerwa, PO i reszta lewicy, PSL-e - i może powoli zbliżamy się do środka. Ideowych prawicowców to u nas już albo nie ma albo są ciekawostką bez znaczenia.

          • 5 5

    • (3)

      Na Jana z Kolna stoi pusty

      • 5 6

      • Leczcie się z tym parkingiem na Jana z Kolna! (2)

        Co jest mowa o parkingach to pojawiają się komentarze "a bo na Jana z Kolna (...)"
        Jak ktoś jedzie załatwić sprawy w Oliwie, na Przymorzu czy we Wrzeszczu nie będzie parkować na Jana z Kolna!

        • 6 2

        • (1)

          To gdzie chciałbyś taki parking żeby było Ci wygodnie ?

          • 2 3

          • Mi jest wygodnie. Nie mam potrzeby jeździć w miejsca gdzie jest SPP.

            Pod pracą mam darmowy parking, pod domem również.
            Wkurza mnie natomiast wciskanie wszędzie na siłę "parkingu na JzK"

            • 2 0

    • (1)

      A gdzie byś chciał taki nowy parking ?

      • 1 4

      • HE, he dostałeś minusik , on by chciał taki parking mobilny w zależności od tego gdzie jedzie.

        • 1 2

  • Wielki Brat coraz bardziej patrzy nam na ręcę (7)

    "1984"

    • 107 7

    • zbierają informację gdzie się przemieszczasz (5)

      • 16 0

      • (3)

        Czego to nie wymyślicie żeby tylko nie płacić za parkowanie

        • 3 16

        • Biedny jesteś niewolniku jeśli tego nie widzisz. (2)

          • 15 4

          • zdejmij foliową czapeczkę (1)

            boomer

            • 2 6

            • boomer'ka to sobie wyciągaj na innych forach :)

              • 3 1

      • Te informacje sam już dawno podałeś w eter

        dzięki smartfonowi ;)

        • 0 1

    • Przestań bredzić to "pionierskie rozwiązanie" w Amsterdamie działa od co najmniej kilku lat. Jeden parkingowy objeżdża cała strefę w ciągu kilku minut z normalna prędkością. Obstawiam, że u nas to będzie wyglądało tak, że najpierw będzie się musiał zatrzymać przy każdym aucie i co piąty sprawdzić ręcznie. Bo po co kupić działający system skoro można wymyśleć koło na nowo.

      • 3 1

  • A samochód będzie elektryczny czy spalinowy? (3)

    • 50 6

    • (1)

      na napęd nożny, jak w flinstonach

      • 5 0

      • No właśnie, a czy by nie mogli patrolować na rowerach?

        • 3 0

    • z plastiku. przerobią te miliony butelek co w piwnicach urzedu zalegaja

      • 2 0

  • czaskoski z PO zamówił. wróżę sukces, ale tylko temu kto zbierze opłatę za system...

    • 63 17

  • (12)

    Gorzej jak Twoje auto zostanie zeskanowane, zanim zdążysz zapłacić za postój. Pewnie automatycznie kara zostanie wystawiona i będzie można się odwołać w biurze obsługi klienta w godzinach 10-15. Tak bym to wymyślił, gdybym był urzędnikiem :)

    • 151 9

    • Pomijam fakt że dwa samochody na całą Warszawę to na prawdę robi wrażenie... (3)

      Śmiechu warte. Zanim z jednej stefy pojedzie do drugiej miną ze trzy godziny. Jakiś absurd totalny
      W Gdańsku to pewnie jedno auto na spółkę z Gdynią wezmą :-)

      • 20 3

      • Tyle wystarczy (2)

        Sprawdzenie całego miasta w 1 dzień i tak codziennie, nigdy nie wiesz o której godzinie. To kilkadziesiąt razy więcej kontroli niż kilku strażników chodzących losowo po mieście.

        • 9 4

        • No chyba nie wiesz co piszesz (1)

          Tuch kilku kontrolerów obecnych to za chwilę będzie siedziało za biurkiem i wysyłac będą wezwania. Gwarantuję ci że wpływy z opłat spadną a zwiększy się liczba odwołań

          • 5 2

          • Przecież to automat drukuje

            Postawi się kilka drukarek więcej i po sprawie

            • 2 4

    • (3)

      Myślę że powinno byc jak w Szwecji podchodzisz do parkometru płacisz podajesz nr auta lub telefonu i tyle pozniej autko jedździ sprawdza i gicior

      • 6 8

      • (2)

        Ty lepiej mona nie chciej żeby było jak w Szwecji ...

        • 19 3

        • a może by chciała ;)

          • 2 0

        • Byłeś tam kiedy? Nie? Znasz tylko z migawek w TVPiS?

          To lepiej siedź cicho i się nie kompromituj. Nota bene podobnie się zachowują ruSSkie trolle przekazując swoim homosovieticus "wiarygodne" informacje m.i. o Polsce. A potem zdziwienie jaki to obraz Europy funkcjonuje w krajach byłego CCCP.

          • 1 6

    • Kombinujesz strasznie (1)

      Przecież wezwanie do zapłaty nie jest wystawiane 5 sekund po przejeździe samochodu. Jak zapłacisz kilka minut po zarejestrowaniu przez kamerę to można to automatycznie wykryć.

      • 5 1

      • No i mam nadzieję, że będzie tak jak piszesz

        I system będzie to weryfikował. W tej chwili tak nie jest, wszystko jest zero jedynkowo i opiera się o późniejsze odwołanie. w Gdańsku płacąc w aplikacjitrzeba wybrać jedną z trzech stref do parkowania. Żeby to zrobić to albo trzeba sprawdzić w necie która to strefa albo podejść to parkometru na którym jest jej symbol. Strefy różnią się niby tylko zakresem godzin ale gdy staniesz w jednej a przez pomyłkę płacisz za inną to kontroler tego nie sprawdza i buch mandat. Ten system z automatycznym skanowaniem w takim razie musi uwzględniać parkowania rozpoczęte chwilę po zaparkowaniu. Ale też chwilę przed. Wyłączasz aplikację i zanim ruszysz pach, dostajesz zdjęcie. I co wtedy? :)

        • 2 0

    • Ty ksiązki szpiegowskie powinienes pisać .Mam aplikację Mpay i uruchamiam płatność parkowania jak tylko zatrzymuję się na parkingu. No fakt samochód może Cię namierzyć w 2 sek po zatrzymaniu . Jakos w innych krajach to działa tylko w Polsce się nie da.

      • 2 1

    • jak numer się opłacił do 1 minuty w systemie - to nie wystawią. proste.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.