Szczerbatym krawężnikiem w betonozę
4 lipca 2022
(5 opinii)
Spory o dublujące się gdyńsko-gdańskie przedsięwzięcia co jakiś czas rozpalają głowy mieszkańców Trójmiasta. Czy słusznie? Wiele z tych inicjatyw ma rację bytu, choć faktycznie część jest realizowana bez racjonalnego uzasadnienia.
4 lipca 2022
(5 opinii)
4 lipca 2022
(6 opinii)
4 lipca 2022
2013-06-03 06:02
jeszcze pogłębiają ten "pseudo konflikt"
2013-06-03 06:57
Na wszystko można spojrzeć ta, aby szklanka była do połowy pełna. Przykład pierwszy z brzegu to stadion. Gdanska nie stać na utrzymanie PGE ARENY. Powinny na nim grać Lechia i Arka, tak jak to ma miejsce wszędzie na świecie np. Inter i Milin.
2013-06-03 07:26
a teraz jeszcze chce Arene to już duża przesada
2013-06-03 08:53
2013-06-03 07:40
2013-06-03 11:29
no to niech grają, tylko do domu będą wracać pod eskortą policji, a ich kibice w ogóle do domu nie wrócą.
2013-06-03 07:42
A potem się dziwią że jest nienawiść
2013-06-03 08:58
podziały robią POlitycy bo im sie nie podoba ze rządzą Gdańskiem i Sopotem ,a w Gdyni są w mniejszości.Wtórują im lemingi!!
2013-06-03 12:02
Dla prawdziwych Gdańszczan gdynia jest śledziową osadą, koniec kropka.
2013-06-03 13:34
Dla prawdziwych Gdańszczan liczy się konkurencja z Warszawą, a jeżeli Gdynia może w tym pomóc to trzeba współpracować.
2013-06-03 13:39
Ale najwyraźniej ci szkodzi. Konkurencja z Warszawą? A niby jak ty chcesz z nią konkurować? Koncertami?
2013-06-03 15:22
a na jakim polu? Przyciąganie inwestycji, stopa życia itd.
Trójmiasto wraz z czy to Wejherowem czy Pruszczem może próbować, każde miasto z osobna jest bez szans.
2013-06-03 17:49
a nie wydziwiasz. Łódź się wyludnia
2013-06-03 09:12
Ja ze śledziami nie chcę mieć nic wspólnego.
2013-06-03 11:02
"prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach" tyle w temacie.
2013-06-03 13:46
2013-06-03 06:10
jes
2013-06-03 11:37
a ja nie rozumiem skad ta rywalizacja. Zamiast wspolpracowac i jako Trojmiasto wykosic konkurencje i zrobic tu naprawde centrum rozrywkowo-kulturalne z halami, scenami, lotniaskami. Ozywic Trojmiasto, zeby cos sie dzialo, co a la Wroclaw, ktory jest uwazany za miasto, ktore warto odwiedzac ze wzgledu na oferte kulturalna. Wkurzaja mnie te docinki, ze tu sledzie, tu wies z Gdanska itd. Po co sie klocic, skoro mozna usiasc i wspolnie zrobic cos duzego i fajnego? Przeciez jak widac, zadne z miast nie ucierpi na tym.
2013-06-03 06:23
po przeczytaniu kilku zdań stwierdzam że autor pisze pierdoły, chodzi mi tu o ślązaków i zagłębiaków, chyba nigdy tam nie był, ja często (niestety), to że mają współny bilet kładzie całą komunikację, mega dopłaty miast a komunikacja to horror, rozkłąd od lat nie dopasowany, zamykają kopalnie a rozkład zmieniają po dwóch latach jak już wszyscy zapomnieli że tam nikt nie jeździ, pojazdy to złomowiec, to co trójmiasto utylizuje tu trafia na trasy, większość ikarusów które już od lat nie jeźdzą w gdyni można spotkać na ślaśku, sam bilet jest nadal papierowy, i tylko papierowy, brak kart jak u nas, śląsk to złomowiec trójmiasta i warszawy, rozkład - jeśli uważacie że skm ma "głupi" rozkład to zapraszam do mordoru (śląska), szybko przeprosi skm i będzie się cieszyć że ma taką komunikację jak my w trójmieście,
2013-06-03 07:13
Byłem widziałem potwierdzam
2013-06-03 07:29
pokazali swoją kulturę wczoraj na meczu spiker mówił że są dzieci i prosimy o kulturalny doping a poleciały wyzwiska na Lechię i race na boisko mam nadzieję że ukarają klub to matoły z wioski na ślaśku zrozumieją... brawa dla Kibiców Lechii że nie dali się sprowokowac
2013-06-03 10:51
skoro je...li lechię to są rozgrzeszeni.
2013-06-03 11:45
a pamiętacie jak gieksa tychy jechała na mecz z Arką?
jaja z pasażerami wywalanymi z miejscówek?
inwazja jaszczurów... dzicz...
ale Slunsk ma sieć komunikacji
a tu jest jedna linia SKM i łaty ZTM osobno ZKM osobno
bija nas integracja na głowę
(i na dodatek stamtąd ładniejsze dziewczyny)
2013-06-03 11:56
(i na dodatek stamtąd ładniejsze dziewczyny)- ano takie umorusane węglęm trochę niedomyte
2013-06-03 13:47
2013-06-03 06:32
Jedno co muszę stwierdzić,jako mieszkanka Gdańska, teraz Gdyni....W Gdyni łatwiej i szybciej można załatwić sprawy urzędowe,plus lepsze drogi.
2013-06-03 08:32
Lepsze drogi? Ciekawe :)
2013-06-03 08:52
nie wspominając okresu listopad - marzec... bo po opadach śniegu to dwa różne światy
2013-06-03 08:45
Mieszkałem wcześniej w Gdyni..... Obecnie w Gdańsku :/
Tęsknię za GDYNIĄ
2013-06-03 10:17
Przecież nikt cię nie zmusza do mieszkania w Gdańsku
2013-06-03 12:18
Tylko proszę kup moje mieszkanie !!!! a jutro wyprowadzam się z Gdańska !!!
ul. Myśliwska, 67,4m2 ( 3 pokoje ), miejsce postojowe, duża piwnica 10m2. Mieszkanie w całości urządzone i projektowane przez firmę Dobre Projekty.
Cena 600 tys zł. (wszystko zostaje w mieszkaniu).
2013-06-03 12:29
Jak nie lubisz Gdańska proponuję wynajmi to mieszkanie w Gdańsku i uzyskane w ten sposób środki przeznacz na wynajem mieszkania w ukochanej Gdyni. Np. w słynej tołers.
2013-06-03 12:33
chyba se jaja robisz
2013-06-03 12:55
ot właśnie gdyńska niegospodarność - najpierw robią potem żałują
2013-06-03 13:48
Zejdź na ziemię
2013-06-03 13:54
Buahahaha
2013-06-03 11:31
to wynocha stąd, 5 kolumny nam tu nie potrzeba
2013-06-03 12:19
Odpowiedz wyżej.
2013-06-03 09:18
Ale dlatego ze to kolesie z jednej partii!!Mi sie podoba w Gdyni ze tak nie szastaja kasa podatnika jak budyń!!Gdańsku hala kosztowała 5 razy wiecej i ztruden wychodzi na zero!! Ale nieudacznik budyń jeszce musiał pobudowac stadion do którego musza sie dokladac podatnicy z całego kraju!
2013-06-03 11:16
I z tym nie szastaniem pieniędzmi przez Gdynię to bym uważał. Ma poziom zadłużenia jeszcze większy niż Gdańsk. Co prawda w Gdańsku dokładny poziom zadłużenia ciężko ustalić bo mają naprawdę kreatywną księgowość i te długi po kilkunastu spółkach się walają, ale przynajmniej w przeciwieństwie do Gdyni miasto zachowuje zdolność kredytową.
No i wywalenie 100 baniek na lotniska dla kilkunastu osób to ie jest szastanie pieniędzmi? Toż to inwestycja jeszcze głupsza od pgr areny.
2013-06-03 13:29
Ergo wychodzi na zero, a Gdyńska nie wychodzi, bo w większości jest opłacana z pieniędzy UM Gdynia.
W Ergo zaś takiego sponsoringu nie ma :).
2013-06-03 13:50
2013-06-03 18:13
Szczególnie estakada i morska :D
2013-06-03 06:32
Gdynia ma prezydenta !
Gdańsk ma Budynia !
Gdyby Szczurek rządził Gdańskiem to byłaby kraina mlekiem i miodem płynąca !
2013-06-03 07:19
Lepszy Szczurek niż Budyń, ale to i tak brzmi śmiesznie.
2013-06-03 07:33
dzieki Euro Gdańsk wyprzedził Gdynie wystarczy wjechać w godzinach szczytu do obu miast, Obwodnica Południowa trasa W-Z wezeł Karczemki nowa Słowackiego a w Gdyni wszystko remontuja (Estakada, Klif)i jeden wielki korek raz wjechałem to wyjezdzałem 2 godziny
2013-06-03 07:56
wyprzedzil...chyba w dlugach :D
2013-06-03 08:33
Im większy dług, tym więcej inwestycji.
2013-06-03 11:05
im wiekszy dlug, tym wiekszy dlug.
czyli mniej pieniedzy na terazniejsze potrzeby a wiecej na obsluge dlugu
z czego wiele inwestycji mozna uznac za niepotrzebne
2013-06-03 13:50
2013-06-03 13:50
2013-06-03 13:56
Pracuje w Gdyni a mieszkam w Gdańsku. Gdynia robiła na mnie zawsze lepsze wrażenie od strony organizacyjnej i bardziej przyjaznej biznesowo. Natomiast Gdańsk był zawsze takim nieruchawym molochem do czasu kiedy dostaliśmy EURO2012, Gdańsk ruszył z miejsca od tamtego momentu i robi coraz lepsze wrażenie. Oczywiście długi obu miast niepokoją i generalnie poziom administracji w naszym kraju jest beznadziejny. Trójmiasto w porównaniu do miasta, z którego pochodzę to Eldorado. Przykro jest patrzeć na brak współpracy obu miast.
2013-06-03 11:17
(z uwzględnieniem spółek miejskich)
2013-06-03 08:33
Bo w Gdańsku akurat korki są i remonty.
2013-06-03 10:17
1. Budyń rozdaje miejskie grunty za darmo ale tylko klerowi katolickiemu.
2. Trasa WZ rano korki od Szadółek do Centrum.
3. Słowackiego - tylko rano z Gdańska jest OK.
4. Wszędzie koszmarna czerwona fala - nawet jak nie ma ruchu np. na Chełme cały czas się stoi bez sensu bo co chwila czerwone światła.
5. Dzięki Euro2012 Gdańsk jest zadłużony po uszy i nie będzie przez długi czas inwestycji i będziemy niszczyć swoje samochody na dziurawych ulicach.
2013-06-03 13:41
A teraz minusy Gdyni :
1) Gdynia
2013-06-03 14:12
pomyśl jak wyglądał by Gdańsk teraz
bez zakorkowanej WZ, Słowackiego, nowej Sucharskiego, POG i rozbudowanego terminala na Rębiechowie. Dodatkowo powstały trasy tramwajowe i rozwój infrastruktury drogowej na południu. Gdańsk jest dużym miastem i centrum kulturalno administracyjnym, Przyjeżdża tu wiele osób które korzystają z infrastruktury a płacą podatki u siebie (w okolicznych gminach). Nie podoba mi się utrzymywanie niepotrzebnego stadionu i nie rozumiem potrzeby budowy ECS. Jeżeli chodzi o 30 letnie długi i malkontenctwo to wspomniane wcześnie dokończone inwestycje infrastrukturalne zwrócą się mieszkańcom i to znacznie wcześniej. Nikt nie zauważa, że powstają nie zlokalizowane może bezpośrednio w Gdańsku inwestycje jak nowa trasa E7 i autostrada, które napędzą Trójmiejską gospodarkę.
2013-06-03 10:33
Dzieki euro cymbale mamy same długi i 30 lat na psłacanie stadionu i doplacanie do niego 30 mln.Ale brakuje na wszystko na przedszkola itp
2013-06-03 13:59
Mam ładny widok z okna.
I nie wiem o co się pieklisz przecież i tak nie masz pracy i nic nie będziesz spłacać
2013-06-03 07:23
raczej propagandą i pijarem płynąca...
2013-06-03 08:13
-kolibkowska gównodróżka po drewnianych schodach
-Esta-estakada
-leśne ścieżki w Gdyni wliczane w kilometraż miejskich dróg rowerowych
-wysokie PREMIE jakie gryzonie wzięli za Węzeł Wzgórze
w Gdańsku tak nie pogrywają
2013-06-03 08:34
Gdańsk ma Szanownego Pana Prezydenta
Gdynia ma Populistycznego Wodza Naczelnego Ratka
2013-06-03 12:21
Szczurek The Best !!
Jakoś nikt z Gdańska nie pisze ze to właśnie budyń jest dobrym gospodarzem ... dziwne !!
2013-06-03 12:33
Oceniamy go obiektywnie, jako miernotę, dla której niestety lepszej konkurencji brak i temu rządzi.
2013-06-03 13:49
A my chwalimy :) bo mamy za co !
2013-06-03 14:03
i wybierzecie se go kolejny raz
a potem będziecie tutaj zrzędzić,
a to na infobox
a to na estakadę,
a to na jaja z lotniskiem,
a to na jaja z zabudową portu klockami wysokościowców
a to że nie ma jak kupić biletu na autobus
jesteście idioci. po prostu.
2013-06-03 17:13
Bo Gdańsk miałby pod górkę rządzącej partii.
2013-06-03 06:33
pisanie felietonów to jednak ciężka praca i nie dla każdego:
po pierwsze primo) bliskość Gorzowa i Zielonej to chyba wynika z pana średniej znajomości geografii. Nie ma tam ani dobrego połączenia drogowego, ani kolejowego;
po drugie primo) co jest kuriozalnego w nazwie ZK GOP?
po trzecie primo)hale może i funkcjonują, ale fajnie by było pokazać ile naszych wspólnych publicznych pieniędzy dokładamy do ich funkcjonowania i zakupu kotar;
po czwarte primo) parki funkcjonują, bo dzięki naszej publicznie kasie jest tam niższy czynsz niż komercyjnie. Ja się pytam gdzie jest korzyść dla wszystkich.
po piąte, najważniejsze) nazwa felieton zobowiązuje. Proszę sprawdzić, że to taka forma, która mam sens tylko wtedy gdy zawiera jakąś ciekawą puentę, a Pan ograniczył się tylko do wyliczenia i bardzo pobieżnego komentarza.
Czyżby chodziło tylko o wierszówkę i było przeświadczenie, że "głupi czytelnik t.pl i tak to kupi?"
2013-06-03 08:20
4 razy 'primo'... chyba nie wiesz co te słowo oznacza ;)
Co do reszty komentarza, zgadzam się w 100%
2013-06-03 09:07
oczywiście używam tego jako cytatu ("Kariera Nikodema D.") i zakładam, że czytelnik t.pl jest inteligentny i to wyłapie
2013-06-03 09:39
Raczej "Poranek kojota" ;)
2013-06-03 13:08
Ten cytat bywał używany wielokrotnie,
pierwszy raz chyba w TVPowskim Janosiku,
ale możliwe, że coś było wcześniej.
Po drugie / secundo (to dla meneli czujących powołanie na cenzora) warto pochwalić próbę dążenia do jedności Trojmiasta, trojmiasto.pl jest chyba obecnie jedyną próbą integracji.
2013-06-03 10:22
Panie Norbercie, proszę się nie przejmować ludźmi jak p. Sęk...
2013-06-03 12:20
Po kolejne primo, co ma inteligencja do znajomości cytatów?
2013-06-03 15:40
się, że inteligencja to też znajomość tak zwanego kodu kulturowego, w skład którego wchodzi też kultura filmowa.
To tyle a propos cytatów i inteligencji.
2013-06-03 11:39
ja mogę zrozumieć, że piszesz zazdrośniku z betonowego barbakanu, którego nie stać nawet na pomalowanie tych swoich pylących ścian wiec nawet nie będę się silił na porównania. Ale hala sportowo - widowiskowa Gdynia wielokrotnie chwalona była przez wybitnych artystów po zamontowaniu m.in.kotar uzyskała największe wyróżnienia w Świecie za wyjątkową wręcz akustykę, atmosferę, estetykę,... porównywalną jak Madison Square Garden w Nowym Jorku, czy Royal Albert Hall w Londynie.
Tylko co ja będę dyskutował z totalnym profanem, któremu nawet nie pomogą posiadane już niezbite najważniejsze nagrody i wyróżnienia - dowody, że słuch muzyków nie zawiódł.
No ale ty z Gdańska wiesz lepiej i ci twoi kolesie;))
Po czwarte "parki funkcjonują, bo dzięki naszej publicznie kasie jest tam niższy czynsz niż komercyjnie". Wybacz nie wszystkie Parki wydzierżawiają swoją powierzcnie bogatym firmą z kilkudziesięcioletnim stażem działalnością jak np. Polpharmie???
2013-06-03 13:31
2013-06-03 15:57
że wcale się nie zdziwiłem na tak licznych plusujących POdobnych tobie kolesi:))
Widać intelekt i inteligencja na gdańskim forum rośnie;))))
2013-06-03 13:46
Gdynia porównana do NY i Londynu... Pękam ze śmiechu... :) A Lotnisko Kosakowo to będzie jak Heathrow zapewne! :D
Pozdrowienia z "betonowego barbakanu"! :)
2013-06-03 06:37
2013-06-03 08:18
jak tam twój infoboks i lotnisko dla awionetek? Szkoda, że na osiedlach macie gruntowe drogi z wybojami. Nowoczesne miasto, parodia.
2013-06-03 08:49
no i ta ruina z czasow II WS w centrum miasta.
2013-06-03 08:26
Aż tyle i tylko tyle.
2013-06-03 09:12
no i jeszcze dobrze sie podpisał.Kazdy
niedowartościowany prymityw podpisuje się zawsze tym kim chciałby byc.Idiota podpisuje sie inteligent albo profesor.Ale jak widac takich przygłupów nie brakuje.Nie podobać to sie mogą mi ludzie a nie miasta ja Lubię Trójmiasto!!
2013-06-03 11:08
wypraszam sobie...
2013-06-03 12:03
macho kojarzy mi się tylko z małym "interesem". Prawdziwy facet nie okazuje się prymitywnym krasnalem. Oprócz paplania nie masz nic więcej do zaoferowania. Nie słowa a czyny Panie macho...
2013-06-03 06:43
Niestety różnice są i to znaczące, zwłaszcza w podejściu władz do mieszkańców. Faktycznie Gdynianie sa też bardziej kulturalni. Gdańsk został wyniszczony ekonomicznie i wraz ucieczką dużej części kapitału po zniszczeniu miejscowego przemysłu przy współudziale władz np. Browar we Wrzeszczu odbija się to na jakości reszty spraw
2013-06-03 07:24
Mieszkałem w Gdyni takiego chamstwa jak tam nie spotkałem nigdzie, szczególnie na nowobogackim osiedlu na którym się osiedliłem. Problem jest z najazdowymi którzy "robią karierę" a słoma z butów wciąż wystaje i mówię to również jako przybysz z innej części polski z duzego miasta. W Gdańsku też zaczyna się to dziać pod wpływem przybyszów z okolicznych wiosek bliższych i dalszych. Oczywiście są też miejscowe chamy ale tych jest trochę mniej
2013-06-03 08:43
prawdziwych gdanszczan juz nie ma.... tak od 68 lat
2013-06-03 11:23
Rodzina mieszka w Gdańsku i okolicach od prawie 300 lat. Choć w sumie kiedyś to się nazywało Oliwa i było osobnym miasteczkiem.
2013-06-03 12:03
Volksdeutschu
2013-06-03 13:51
2013-06-03 08:59
2013-06-03 09:03
2013-06-03 09:37
centrala rybna i Dalmor jak dawniej zatrudniają tysiące osób.
2013-06-03 09:49
w Gdańsku jest bezpieczniej (chodzi o centrum).
Gdynianie zróbcie coś z tym (więcej policji).
2013-06-03 12:18
Jedynie mama to pewien mezalians bo jest z Witomina (żarcik).
2013-06-03 06:45
Ten artykuł jest o niczym.
Czy został on napisany za "wierszówkę"?
Żałosne...
2013-06-03 07:57
Dziekujemy za sugestie ale jego treść nie zostanie zmieniona:)
2013-06-03 08:55
2013-06-03 07:21
Z tym brakiem dojazdu do lotniska w Kosakowie, to się chyba autor zapędził. Nie dosyć, że jest praktycznie już teraz 1 km od początku Estakady Kwiatkowskiego (wjazd na lotnisko nie jest od strony Babich Dołów tylko ze skrzyżowania Kwiatkowskiego/Płk. Dąbka) to gdyby udało się pociągnąć ten 1 km Kwiatkowskiego dwupasmówką (co przecież jest w planach i po to jest wolny pas ziemi)w połączeniu z ponownym uruchomieniem linii kolejowej (która wchodzi na lotnisko) to dojazd jest nie gorszy niż na Rębiechowo. Zresztą, mowa o konkurencji między tymi lotniskami jest bezsensowny. A Rębiechowo przypominam ma jeden pas - w przypadku jego awarii lub złych warunków pogodowych (co nie zawsze pokrywa się z takimi samymi w Babich Dołach) lotniska te mogą być dla siebie zapasowymi a nie jak teraz lecisz z Poznania do Gdańska, tu awaria pasa i okazuje się że najbliższe z powrotem Poznań (co już przeżyłem) lub Bydgoszcz.
2013-06-03 07:36
chociaż wczesniej myslałem inaczej uważam że argumenty są sensowne, oczywiscie niezbędna jest dwupasmówka, polecam najpierw ją wybudować to odciąży korki na Obłużu a wtedy mozna rozbudować lotnisko
2013-06-03 12:50
Jeżeli przyjrzeć się bliżej historii lotniska Babie Doły, to była to w czasach braku systemu wspomagania lądowania, genialna lokalizacja. Statystycznie rzecz ujmując zjawisko mgły na pasie startowym praktycznie nie tam występuje, statystycznie jest tam znacznie mniejsze też zachmurzenie niż nad jakimkolwiek innym lotniskiem w Polsce, wiec w czasach kiedy było budowane było strzałem w dziesiątkę. Teraz jednak przy obecnym poziomie technologi, kiedy samolot da się posadzić niemal z zamkniętymi oczami te zalety są zdecydowanie mniej przydatne, wiec z tym lotniskiem zapasowym to bym nie szalał. Komunikacyjnie to również świetne miejsce, tyle że jeżeli dla kilkunastu tysięcy mieszkańców Obłuża i Pogórza nie udało się przebudować jednego skrzyżowania przez 20 lat, to jakoś nie bardzo wierzę że uda się to zrobić dla kilku awionetek z kilkoma pasażerami na pokładzie. Co więcej, gdyby zaraz po otwarciu tego lotniska to skrzyżowanie zostało przebudowane, to obawiam się że będzie to jasny sygnał dla mieszkańców, na kim władzy zależy, a kogo ma w nosie, więc choćby ze względów politycznych nie wróżę tej przebudowie świetlanej przyszłości. Kolejnym za i przeciw jest kolej, owszem istnieje nitka kolejowa z pogórza dolnego na lotnisko, ale każdy kto czasem wybierze się na spacer wzdłuż tej linii bez problemu zauważy, że aby oddać ja do użytkowania trzeba by ja tak naprawdę rozebrać i zbudować od nowa, więc i tu niestety nie wróżę powodzenia. Nie wspominając już nawet o mieszkańcach budynków położonych w bezpośredniej bliskości tej linii którzy raczej nie pozostaną obojętni na śmigający pod oknami wagonik i jak znam życie będą tak długo protestować aż komuś ten pomysł przejdzie, lub postawią warunki których nie da się spełnić finansowo. Reasumując: Lotnisko tak, ale z infrastrukturą, a że ta pozostaje od lat pod dużym znakiem zapytania, to sucha kalkulacja mówi że to chyba jeszcze nie ten moment w historii, kiedy ten pomysł ma sens. Obawiam się że niestety to lotnisko podzieli losy przytoczonego w artykule WTC Expo, które było piękną inwestycją, tyle że powstało w czasach gdy miasto nie było na nie gotowe, zresztą chyba nawet na dzień dzisiejszy jeszcze nie jest gotowe.
2013-06-03 08:11
Warszawa też ma jeden pas, a obsługuje kilka razy wiecej połączeń niż rebiechowo (zreszta większość dużych lotnisk ma po jeden pas).
Budować i utrzymywać kolejne lotnisko dla kilku dni (awaryjnch jak napisałeś) w roku jest bezsensowne
2013-06-03 10:59
2013-06-03 11:11
2013-06-03 11:39
a dwa pasy się krzyżują
2013-06-03 12:02
Inna kwestia, wybudowanie drugie pasa w Rębiechowie nie stanowiłoby żadnego problemu.
A co do dni awaryjnych, po tym jak skończy się instalacja wyższej klasy systemu wspomagania lądowania to szacuje się, że czas, w którym lotnisko Gdańskie nie będzie dostępne a to w Kosakowie będzie mogło być używane będzie się wahał w granicach od kilku do kilkunastu godzin rocznie.
Kolejną kwestią jest rzekoma kolej na Babie doły, co do której czes ten inwestycji jest określony na być może kiedyś.
Zresztą co to za różnica? Lotnisko i tak nie i i nie będzie miało w najbliższych latach kodu C, więc jest to, jak na pierwszy rzut oka widać, inwestycja dla właścicieli prywatnych samolotów. Od prezent od Szczurka dla kilku milionerów, którym z Pruszcza nie chce się dojeżdżać.
2013-06-03 12:12
Dwa równoległe i jeden ukośny zaczynający się na wysokości Banina w kierunku Osowy.
Główny /obecny/ miał być przedłużony do 3600 metrów.
No, ale nie wyszło.
2013-06-03 12:37
jednym z podstawowych problemow Rebiechowa jest fakt, ze dzialka, ktora zajmuje lotnisko jest MALA. Tam najzwyczajniej nie ma miejsca na kolejne pasy startowe gdanscy mitomani....
Jedna z konsekwencji malosci dzialki zajmowanej przez gdanskie lotnisko bylo zamkniecie slowackiego przy lotnisku....
2013-06-03 12:44
Jak projektowano lotnisko /l. 70/ - nie było wtedy czegoś takiego jak "własność".
Była decyzja urzędu, wywłaszczenie i po krzyku.
2013-06-03 12:54
Lub te hektary nieużytków dookoła?
Tam jest dużo miejsca, problemem są tylko pieniądze.
2013-06-03 08:24
Trzeba wydać - bagatela - ponad 100 mln zeta.
Drobiazg.
Co to dla prezia Szczurka?
I gwarantuję - nawet po wydaniu owej kasy na Szczurkowy kaprys - będzie ta sama historia co z Modlinem.
Przerabianie wojskowych lotnisk na cywilne zawsze tak się kończy.
2013-06-03 08:29
2013-06-03 08:35
2013-06-03 09:15
A twoje zaślepienie widać po tym, że masz zdefiniowanego wroga, czyli "urzędnika z UM Gdynia". Ktokolwiek ma inne zdanie niż ty, to od razu jest urzędnikiem z Gdyni. Naprawdę masz klapki na oczach, świat nie jest zero-jedynkowy.
2013-06-03 10:41
A poza tym napisz coś merytorycznie.
A nie personalnie.
2013-06-03 10:40
Z treści artykułu - Ergo Arena - 346 mln, rozbudowa (tylko) Rębiechowa - 400mln. Te 100 mln raczej słabo wygląda przy gdańskim rozmachu. Inaczej mówiąc, gdyby to lotnisko budował Gdańsk, spodziewam się że zamiast skandynawskiego skromnego stylu byłoby Rębiechowo 2 za 600 mln.
2013-06-03 11:33
I podwojenie długu Gdańska.
BraVoo !!
2013-06-03 22:49
rozbudowa Rebiechowa - 400 mln przy zwiekszeniu rocznej przepustowosci o 3 mln pasazerow (z 2mln do 5mln)
przeksztalcenie Kosakowa - koszt 100 mln przy uzyskaniu rocznej przepustowosci okolo. 300 tys pasarzerow...wnioski sobie wyciagnij sam (jezeli jestes w stanie...)
Co do porownania Hal to tylko napisze ze do Ergo sie nie doplaca....
2013-06-03 15:01
Podczas gdy na lotnisko LW wszyscy mają w miarę blisko. Znajduje się mniej więcej na wysokości środka aglomeracji.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.