• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupi 14 tramwajów z Kassel

Krzysztof Koprowski
8 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dotychczas ZKM-owi udało się nabyć 46 tramwajów N8C z Dortmundu, które poddano modernizacji, polegającej m.in. na wstawieniu niskopodłowego członu. Dotychczas ZKM-owi udało się nabyć 46 tramwajów N8C z Dortmundu, które poddano modernizacji, polegającej m.in. na wstawieniu niskopodłowego członu.

Wszystko wskazuje na to, że Gdańskowi wreszcie udało się pozyskać tramwaje z Kassel. Kilka godzin temu chęć sprzedaży potwierdziły niemieckie zakłady komunikacji miejskiej. Do Gdańska trafi jednak nie szesnaście, a czternaście pojazdów typu N8C.



Oprócz używanych tramwajów z Niemiec, Gdańsk wkrótce zyska też pięć całkowicie nowych Pes. Oprócz używanych tramwajów z Niemiec, Gdańsk wkrótce zyska też pięć całkowicie nowych Pes.

Czy Gdańsk powinien kupować kolejne używane tramwaje?

O sprowadzeniu kolejnych używanych tramwajów, obok 46 eksploatowanych od kilku lat Duewagów N8C (popularnie zwanych Dortmundami ze względu na miejsce pierwotnej eksploatacji), mówi się od dawna. W grudniu pisaliśmy, że planuje się licytację ustną na sprzedaż 16 kolejnych N8C z Kassel.

- Ostatecznie nie doszło do licytacji ustnej, lecz przewoźnik z Kassel prosił o złożenie swojej oferty pisemnie, co uczyniliśmy kilka tygodni temu - mówi Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk, który nie kryje, że o zamiarze sprzedaży tramwajów z Kassel dowiedział się od nas.

- Sprawdziłem informację i faktycznie, kilka godzin temu dostaliśmy komunikat drogą telefoniczną, że Kassel jest zainteresowane sprzedażą tramwajów do Gdańska. Do końca tygodnia mamy otrzymać potwierdzenie tej decyzji na piśmie. Procedura niemieckiego przewoźnika sprawia, że trudno powiedzieć czy daliśmy najlepszą cenę, czy byliśmy jedyni ze swoją ofertą czy Kassel wybrał nas z innych względów.

Do Gdańska trafić ma jednak nie 16 tramwajów typu N8C, lecz czternaście. Przewoźnik z Kassel podjął decyzję, że dwa pojazdy z partii, która miała być wystawiona na sprzedaż, nie trafią do Gdańska i przypuszczalnie nadal zostaną w zasobach taborowych niemieckiego miasta.

- Jeżeli faktycznie dojdzie do sprzedaży i już oficjalnie tramwaje będą przekazane do Gdańska, z pewnością będziemy je modernizować tak, jak zrobiliśmy to z pojazdami z Dortmundu - zapowiada Wojtkiewicz.

Warto pamiętać, że Gdańsk oprócz używanych tramwajów, wkrótce wzbogaci się też o pięć fabrycznie nowych, również dwukierunkowych, pojazdów z bydgoskiej fabryki Pesa.

Miejsca

Opinie (278) 8 zablokowanych

  • Brzydzę się jazdą tramwajem. (1)

    Wolę z Moreny na Przymorze piechotą, w równym tempie, na świeżym powietrzu a nie co chwila na jakimś przystanku stawać, słuchać trzaskania drzwi, kichania ludzi, warkotu silnika.

    • 0 0

    • od kiedy silnik w tramwaju "warczy"?

      • 0 0

  • (13)

    Pan Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są GIGANTYCZNE! Nec temere nec timide - Bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu Gdańska, rodzinnego miasta Pana Prezydenta idealnie pasuje do Jego postępowania. Pan Prezydent jest politykiem Platformy Obywatelskiej, to widać po Jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy PiS-u! Pan Prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona Ergo Arenę, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozpudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, Trasa Sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w Polsce! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.

    • 16 33

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (1)

      Bezstronny! Zajmij się swoja Gdynią i szukaj kasy na rozbiórkę Kosakowa.

      • 8 3

      • Tak piszą osły ogłupione tym co czytają i oglądają.

        Normalny człowiek wie, że obw. Płd. Budował rząd od czasów sld conajmniej, kolej metropolitalna to finans samorządu wojewódzkiego(85% ue), terminal kontenerowy to australijski kapitał(zgodę na dzierżawę podpisał rząd sld), kawałek zielonej drogi do eroareny - pół na pół z sopotem (75% kasy ue), słowackiego obiecywana przez pawełka od 12 lat za 160mln zł(75% ue), park regana za grosze zrobił bo chciał sprzedać trochę gruntu(jelitkowo!!!!! Brzeźno, mieszkanko w jelitkowie ma i proku dziwi się że tak tanio kupił,), wztka - kosztorys skoczył z 60 mln na 240 mln za 2,5km(skrzyżowanie z obwodnicą finans z rządu), sucharskiego w szczerym polu niedrogo wyszło ale kto tunelem się zapuści na przymorze to utknie w sopocie, port lotniczy wziął kredyt a gdańsk ma w nim tylko 40% udziałów. Jedynie na pustawy stadion i eroarenę gdańszczanie wybulili z 1 mld z własnej kieszeni. Oddadzą z odsetkami. Takie tramwaje i autobusy ma każde porównywalne polskie miasto. Zatem pierwszy z brzegu cieć porządziłby miastem nie gorzej....

        • 2 3

    • (5)

      z drugiej strony mamy najbardziej zapuszczone Śródmieście w Polsce, rozpadające się chodniki i ulice w ścisłym centrum, całe dzielnice które od niemca nie widziały kawałka nowego chodnika a domy odrobiny farby. Estetycznie odwiedzając Toruń, Poznań czy Wrocław doznaje się kulturowego szoku, ma się wrażenie jakby z PRLu przyjechało się do RFNu. Gdańsk nie jest miastem dla pieszych. Na Kartuskiej od Zaborni w górę na chodnikach leży wieloletnia 5 cm warstwa piachu. Ewentualnie chodników nie ma w ogóle. Najlepiej przemknąć szybko samochodem z domu na dalekim południu do pracy i z powrotem nie patrząc na wszechogarniającą brzydotę i zaniedbanie..

      • 15 5

      • Takie bajki to można w Gdyni emerytom opowiadać by dalej na Szczurka głosowali. (4)

        Młodzi co pracują w Gdańsku widzą jak szybko Gdańsk się rozwija. Ile powstaje nowych dróg, tramwajów i innych inwestycji. A w mieście z morza i marzeń co? Coś tam się dzieje ale raczej bardzo skromnie to wygląda albo trzeba będzie do tego dopłacać ogromne kwoty jak za PPNT czy Lotnisko w Kosakowie.

        • 5 6

        • nowych dróg, tramwajów? (2)

          piszą o starych zużytych Dortmundach? - no może czegoś nie zauważyłem?

          • 0 5

          • Tak, tego że gdańskie tramwaje i autobusy są najnowsze w Polsce (1)

            • 4 1

            • zakupione jako 20-letnie to faktycznie jak na Gdańsk nowoczesne

              a dlaczego nie ma cichych z nakładkami teflonowymi na pow.jezdne kół?

              • 0 4

        • Jedno jest pewne, na prezydenta Szczurka, na pewno nie będzie głosować młodzieżówka Lewicy, cały czas karmiona komunistyczną propagandą. Dla niej najważniejsze dorwać się do waadzy. A przy tak rozpanoszonej agenturze da sobie radę.

          • 2 1

    • Łubudubu......łubudubu.....niech...

      • 2 0

    • Wiwat Nasz Prezydent !!! (1)

      życzę następnych 4 kadencji i 8 mieszkań

      • 9 2

      • Ja mu życze i 30 mieszkań

        Widać przynajmniej, że gość ma głowę do interesów jak mało który urzędas. Dla miasta to zdecydowanie dobrze bo widać jak szybko Gdańsk się rozwija za jego kadencji. Wystarczy spojrzeć jak Gdynia zostaje coraz bardziej z tyłu przez ostatnie 10 lat

        • 8 5

    • Liże du--- warszawce więc dostaje

      • 2 5

  • (14)

    To oznacza, że możemy jako pierwsze miasto w Polsce mieć 100% kursów z niską podłogą. Te tramwaje po modernizacji spokojnie pojeżdżą jeszcze ze 20 lat. Będzie czas na całkowite odnowienie floty. Ekonomicznie to też ma sens. Zakup i modernizacja tych 14 sztuk N8C (dwukierunkowych!!) będzie kosztowało tyle co jeden fabrycznie nowy Bombardier. Brawo Gdańsk!

    • 125 26

    • brawo za robienie skansenu niemcom

      • 0 0

    • Jeden mercedes kosztuje tyle co klikanaście używanych opli czy octavii. Dlaczego urzędnicy kupują mercedesy do celów służbowych.

      • 1 0

    • czego spodziewac sie po lemingach tylko wazeliniarstwa (5)

      • 2 13

      • zazdroszczę ci serio (1)

        wszystko tak łatwo sobie mozesz wytłumaczyć lemingami..

        • 8 1

        • Dla niego to dobrze jak można wszystko zrzucić na lemingi czy na PO.

          Nie dochodzi wtedy do przeciążenia poznawczego niezbyt sprawnego rozumku

          • 2 0

      • (1)

        A może oni po prostu cieszą się z tego, co pozytywne. Może nawet dumni są z osiągnięć i rozwoju miasta?

        • 6 3

        • głupi jestes czy tylko udajesz rozwoju miasta? leming przestań bo ztej głupoty nawet rudno sie smiac

          • 0 8

      • wazeline pożycze od ciebie o ile nie zuzyłeś całej PIeSeczku ;)

        • 6 3

    • (4)

      Z tego co podaje strona ZKM, Konstali 105Na na stanie jest 60, zakładając nawet że tylko połowa jest czynnie używana, to 14sztuk N8C nie rozwiąże problemu.

      • 6 4

      • (1)

        14 szt. N8C to likwidacja 28 Konstali. Do tego dochodzi 5 nowych Pes. To kolejne 10 do likwidacji. Poza szczytem wszystkie kursy będą niskaczami. No i czekają pieniądze z ZIT na resztę nówek.

        • 15 1

        • 5 nowych PES to nie likwidacja 10 konstali bo one maja jezdzic na nowej trasie na Morenie.

          • 7 2

      • 60 wagonów (1)

        pociągów tramwajowych wychodzi = 30

        • 5 2

        • Jeżdżą też solo (np. linia 10)

          • 8 1

    • Obecnie jest 30 składów, więc zostanie tylko jakieś 16. Za pięć nowych Pes raczej nie skasują ani jednej stopiątki, ponieważ trzeba jakoś obsłużyć dodatkową trasę. Ciekawe tylko gdzie te tramwaje pomieszczą, ponieważ w obydwu zajezdniach brakuje miejsca

      • 5 1

  • (18)

    jeszcze nikt nimi nie jechal, a juz narzekaja, ze zlom z niemiec...co za ludzie...

    • 165 65

    • co za dziwaki z tych co myślą że to dobry zakup.
      u nas już od siedmiu lat jeżdżą podobne złomy
      psują się, gniją, są ciasne i duszne

      • 0 0

    • (3)

      zaraz nastapia lamenty, ze zly niemiec pozbywal sie gratow. Ich stac na nowe, nas nie, to sprzedaja. Sprzedaja w pelni sprawne, w czym problem? Czy my nie kupujemy sprawnych (dobrze zachowany), uzywanych aut, ciuchow, plyt cd/dvd, sprzetu rtv/agd itd, itp?

      • 44 11

      • Brawo !!! (2)

        Dać mu wina !!!

        • 15 2

        • Chyba wódki (1)

          Polskiej. Nieużywanej

          • 9 0

          • Przecież cała Polska jeździ używanymi autami z Niemiec, a tramwaje to złe ? Przecież za te 14 używanych trajtków nie kupiłbyś nawet jednej nowej Pesy

            • 7 1

    • (2)

      Będąc w Kassel widziałem te ich tramwaje. Patrząc z boku, to żadna rewelacja, no chyba że są inne przyczyny, że kupujemy te pojazdy. Poruszały się dosyć cicho, ale to chyba zależy również od torowiska.

      • 3 0

      • pomyslmy czy sa inne powody, dla ktorych kupujemy ichniejsze tramki niz wstpliwy wyglad z boku...? mysle, ze nadrabiaja wygladem z tylu, stad decyzja o zakupie.

        • 4 0

      • głównie od torowiska ;)

        • 5 0

    • (4)

      Może tymi konkretnymi egzemplarzami nikt u nas jeszcze nie jechał, ale to są tzw. dortmundy, które od kilku lat już straszą w Gdańsku. To złomy, które trzeba modernizować, a nawet zmodernizowane są beznadziejne pod względem układu siedzeń, wąskich przejść, umiejscowienia uchwytów, itd. itd. Można tego tramwaju nie lubić.

      • 12 24

      • to tramwaj, nie boisko, logiczne ze jest wasko i niewygodnie. to tak jakbys narzekala, ze nie jestes w stanie na krawezniku rownowagi utrzymac, bo za wasko, stopy ci sie nie mieszcza. Wez mysl.

        • 8 3

      • złom, a kiepski układ siedzeń to dwie różne sprawy

        • 7 2

      • bzdura (1)

        dużo lepszy układ siedzeń niż w nowych pesach

        • 22 7

        • Mógłbyś chociaż dodać, formułkę "moim zdaniem" zanim powiesz komuś, że pisze bzdury.

          • 8 9

    • Ale gamoń (4)

      lubisz starocie to twój problem polaku w golfie TDI z 2001 - powinno się kupować nowe polskie produkty

      • 4 17

      • (2)

        Nowe polskie tramwaje kupują Niemcy, bo ich stać. Gdańsk zresztą też.

        • 12 1

        • Akurat (1)

          jak mi powiesz, że Gdańsk jest biedny to cię wyślę na stadion i na budowę ECS - przyjrzyj się i powtórz to jeszcze raz

          • 7 8

          • z uwagi na wskazane przez ciebie powody Gdańska nie stać już na nowości

            • 14 0

      • FSO???

        Powiedzial wlasciciel fiata 125p (rocznik 89, nie bity, po lifcie)

        • 4 0

  • NIEMCY SIE CIESZA/OTO ORGINALNY ARTYKUL

    Abschied von alten Trams: KVG verkauft 14 Straßenbahnen nach Polen
    Kassel. Aus dem Kasseler Stadtbild werden die alten Straßenbahnen bald verschwinden, am heutigen Mittwoch haben sie noch einmal einen großen Auftritt. Im Betriebshof Wilhelmshöhe präsentiert die Kasseler Verkehrsgesellschaft (KVG) Fahrzeuge der Baujahre 1981 bis 1986, die jetzt ausrangiert und verkauft werden.

    Straßenbahnfans aus ganz Deutschland, in der Szene auch liebevoll Pufferknutscher genannt, kommen deshalb nach Kassel. Kaum war der Termin bekannt, hatten wir schon mehr Rückmeldungen, als wir annehmen können, sagt KVG-Sprecherin Heidi Hamdad. Nach 70 Anmeldungen habe man die Liste geschlossen. Mehr verkrafte der Betriebshof an einem normalen Werktag nicht.

    Für alle, die bei dem Fototermin am Donnerstag (16 bis 17 Uhr) nicht dabei sein können, zeigen wir die Straßenbahnen noch einmal. Am Donnerstag drehen wir ein Video. Zudem sind unsere Kassel-live-Reporter vor Ort und berichten.

    Insgesamt fuhren bis vor Kurzem 22 Hochflurbahnen der Düsseldorfer Waggonfabrik Duewag in Kassel. Als sie Anfang der 1980er-Jahre angeschafft wurden, war das ein verkehrspolitisches Signal. In Kassel hatte es wie in anderen deutschen Großstädten Diskussionen darüber gegeben, die Straßenbahnen ganz abzuschaffen. Die Herkulesbahn, die durch eine Buslinie ersetzt wurde, traf dieses Schicksal bereits 1966. Ansonsten gab es in Kassel eine starke Lobby für den Erhalt der Straßenbahn. Zur Bundesgartenschau 1981 wurden die ersten neuen Bahnen in Betrieb genommen.

    © MalmusGeschmack der 1980er-Jahre: Blick in den Innenraum der alten Straßenbahn.

    Damals war die stufenlose Fahr- und Bremssteuerung ein technischer Meilenstein. Mittlerweile haben die Bahnen zusammen mehr als 20 Millionen Kilometer auf dem Buckel. Es gibt kaum noch Ersatzteile, auch deshalb wollen wir sie ausrangieren, sagt Karsten Kamutzki, Leiter der Abteilung Fahrzeugtechnik bei der KVG. Über den Verkaufspreis macht er keine Angaben.

    Die Bahnen gehen nach Polen und sollen bald in Danzig fahren. Zunächst müssen sie aber gründlich überholt werden. Bis zu 40 Trams aus dem Ruhrgebiet und aus Kassel kaufen die Polen. Daraus werden 25 funktionsfähige Bahnen gemacht. Der Rest dient als Ersatzteillager.

    Ganz von der Kasseler Bildfläche werden die alten Bahnen nicht verschwinden. Die sechs jüngsten von ihnen (Baujahr 1986) werden noch einige Jahre für Sonderfahrten eingesetzt, zwei weitere als Ersatz für Bahnen, die nach Unfällen gerade repariert werden.

    • 0 0

  • Kupuja stare szroty az wstyd, te tramwaje maja PO 30 lat a polacy jeszcze za nie placa ku uciesze niemcow. Czy naprawde stac nas na tylko tyle????
    Jak nisko upadlas POLSKO!!!!!!

    • 0 0

  • Może wreszcie (1)

    wycofają te najstarsze gruchoty obsługujące już chyba tylko linię Jelitkowo - Stogi

    • 3 0

    • Mi sie o wiele wygodniej jeździ tymi starymi tramwajami typu 105 niż tymi dwustronnymi badziewiami

      • 0 0

  • gdańsk (2)

    lepiej jeździc niemieckim złomem niż całym tramwajem załadowanym rano ; ) pozdrawiam

    • 3 2

    • ale te niemieckie złomy rano są zapchane bo np do 7 albo 1 przy dworcu o ok godziny 6:30 wsiada prawie cały przystanek ludzi

      • 0 0

    • złom

      najpierw ten złom musi dojechać....

      • 0 0

  • po co...

    No i po co oni te tramwaje zamawiają? Co z tego że dwustronne, jak jest w nich ciasno i duszno. Te tramwaje nie nadają się do jazdy do pracy w godzinach 6-8. Już o wiele wygodniej jeździ mi sie 105-tkami (stare tramwaje, zazwyczaj 2 wagony). Pozatym niewiem czy zwróciliście uwage ale w środku tych dwustronnych tramwajów niema żadnej wentylacji. Wagony są szczelne i jak jedzie tłum to ludziom sie słabo robi. Są uchylne okienka ale nikt nie odważy sie ich otworzyć bo mu zaraz jakaś kobieta ryknie że jej sie fryzurka popsuje... W dodatku nasza Gdańska władza wmawia nam że to tramwaje niskopodłogowe... ok fajnie , ale TYLKO PRZY JEDNYCH DRZWIACH !!!
    My chcemy PESY a nie jakieś 30letnie rzęchy...
    P.S. Dlaczego nie wznowiono ruchu tramwajów typu PESA do N.Portu? Przed remontem ronda na letnicy jakoś jeździły i było ok, dlaczego teraz nie jeżdzą? :[

    • 0 0

  • (15)

    Problemem nie jest wiek tych pojazdow, a raczej dbanie o nie i ich sposob eksploatacji. Prosty przyklad, przejedzcie sie naszymi 105Na, a przejedzcie sie krakowskimi, roznica jest KOLOSALNA. Problem lezy w mentalnosci ekipy mechanikow na zajezdni we Wrzeszczu i w Nowym Porcie (to samo sie tyczy jednakze autobusow na zajezdni Hallera). Dopoki bedzie tam krolowac sposob naprawy "młotka oraz tasmy klejacej", to zaden pojazd dlugo nie pociagnie ;)

    • 105 7

    • zgadzam si e z opinią o serwisowanie

      niemiecka jakość i dbałość konserwacji pokazuje 30 lat użytkowania u nich , u nas nówki nawet nie pojezdża tyle, bo tak dbamy , do du..y . serwis , konserwacja tego co mamy , a nie tylko nowe i nowe , bo tak jest nowe to jeżdzi az padnie i wtedy krzycze Nowe Trzeba . niech każdy wykonuje swoją Prace solidnie z godnie z warsztatem, procedurami , a będzie sprawnie ,bezpiecznie i czysto , , nieroby z warsztatów . do roboty

      • 0 0

    • (10)

      jestem mechanikiem w zajezdni na Hallera i gwarantuje tobie że metody naprawy młotkiem i taśmą klejącą minął bezpowrotnie wraz z ikarusami

      • 13 13

      • (7)

        Sam nie wiem czy jestem w stanie to uwierzyc. Niejednokrotnie w nowych solarisach widzialem swiecaca sie kontrolke uszkodzonego systemu ABS zaklejonego...tasma klejaca i nie byl to przypadek jednego pojazdu, w ciagu 1 dnia moglem zobaczyc takie 4 o roznych numerach taborowych.

        • 23 2

        • (6)

          komputer łapie błędy i świeci kontrolka do czasu wykasowania komputerem tych błędów

          • 5 10

          • (4)

            To z calym szacunkiem ale usuwanie tych bledow trwa podejrzanie dlugo. Nie chodzi o to, ze chce sie czepiac na sile tylko stwierdzam fakt, ze spotkac pojazd ktory sprawia wrazenie sprawnego mechanicznie oraz wizualnie to jak bialy kruk.

            • 14 3

            • (3)

              wizualnie masz coś im do zarzucenia ??????? nigdzie w kraju niema taboru autobusowego w tak dobrym stanie wizualnym i technicznym będąc malkontentem nie możesz tego ocenić

              • 5 10

              • Otoz moge poniewaz widzac poprzednie "Dortmundy" gdy przyjechaly swiezo z Niemiec moze nie byly odrestaurowane ale pod wzgledem czystosci, spasowania elementow wnetrza itd. nie bylo nic do zarzucenia. Natomiast w modernach widac jakies dziury po wierceniach, niektore ustrojstwa zwisaja wiec to chyba oznacza, ze mozna lepiej prawda? A jesli nie mozna to nalezy wywalic "mechanikow" brzydko mowiac na zbity pysk.

                • 9 0

              • to jeszcze raz - czemu te autobusy tak piszczą, zgrzytają zwłaszcza przy hamowaniu i na zakrętach?

                • 9 1

              • W przypadku autobusów jest postęp i to zauważalny.
                Inaczej wygląda sytuacja w przypadku tramwajów. Znaleźć w pełni sprawny tramwaj w tym mieście to święto. Praktycznie każda 105tka hamuje hamulcem roboczym, w Pesach szwankuje stan systemu ogrzewania/klimy. Siedzenia są nieczyszczone, podobnie elementy plastikowe wewnątrz pojazdu. Jedyny postęp jaki jest dostrzegalny w kwestii konserwacji tramwajów to regularne użycie tokarki podtorowej - od jakiegoś czasu ciężko napotkać tramwaj z wypaczonymi kołami. Ogólnie w kwestii konserwacji taboru tram.zajmujemy niechlubne ostatnie miejsce w Polsce ( może ex aequo z GOPem)

                • 16 2

          • a to kasowanie trwa na okrągło i dalej są błędy !!!! jestem kierowcą z Hallera i wiem coś o tym !!!! i awaria ogrzewania- wietrzenia też jest nie do naprawienia !!!!

            • 10 0

      • A ja jestem pasażerem i codziennie korzystam z "uroków" podróży zdezelowanymi stopiątkami. I wnioskuję z tego, że czas napraw na "ślinę, taśmę klejącą i młotek i drut" bynajmniej nie minął.

        • 12 0

      • to czemu te autobusy tak piszczą?

        • 11 4

    • nowa zajezdnia tramwajowa (1)

      Nalezy wybudowac nowa, nowoczesna zajezdnie tramwajowa na Poludniu Gdanska - z dobrym wyposazeniem i nowa ekipa mechanikow.
      Ogolne w Gdansku jest bardzo niska kultura biezacej eksploatacji taboru. Brak zwyklej codzinnej dbalosci o wyposazenie miasta - na poludniu czy w centralnej Polsce jest inaczej - o niebo lepiej. Wynika to chyba z tej slynnej "zabuzanskiej" mentalnosci zasiedlencow...

      • 8 1

      • Wystarczyła by zajezdnia z dyspozytorem/stróżem. W przypadku awarii pojazd byłby serwisowany w pozostałych zajezdniach.

        • 3 0

    • Dokładnie....

      tak jest ,zwłaszcza w zaj.NP.Kultura techniczna zatrzymała sie u pracowników na etapie wozów typu"N"tylko wtedy był" młotek i sznurek".No cóż,ale jeżeli nadzór i kierownictwo to olewa......

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane