- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (375 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (222 opinie)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (80 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (294 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (163 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (53 opinie)
Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł
Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.
- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Niewielki zasięg nowych autobusów
Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.
- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.
22 pasażerów na pokładzie
Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.
- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-09-27 15:40
Zasięg to katastrofa (4)
Przy włączonym zimą ogrzewaniu i przy autobusie wypełnionym pasażerami to on nawet 100 km nie przejedzie, zaręczam
- 85 6
-
2021-09-28 16:35
Wg producenta to akumulatory Li-ion.
Najczęściej deklarowana żywotność to 1000 - 2000 cykli - do redukcji pojemności do 80%.
Czyli po jakiś 3-4 latach zasięg spadnie jeszcze o 20%.
Jeśli jednak będą doładowywane w ciągu dnia - to wymiana akumulatorów już po 2 latach.
W pojazdach profesjonalnych (jeżdżących codziennie zawodowo) powinno się stosować akumulatory LTO (litowo-tytanowe) o żywotności 10 - 20 tyś. cykli - wtedy bateria jest na całe życie pojazdu.- 0 1
-
2021-09-27 17:33
słabe masz pojęcie
A ja zaręczam, że podczas mrozów przejedzie co najmniej 140km.
Jeżeli mi na taxi wystarczył by od biedy taki zasięg na cały dzień pracy, to czemu ma nie wystarczyć w autobusiku, który jeździ wkoło komina, po Głównym Mieście ?- 4 5
-
2021-09-27 16:18
na linii 100 będzie jakieś 80km więc powinien wrócić do bazy
- 6 0
-
2021-09-27 16:03
przed kupnem powinien być na testach
- 2 0
-
2022-01-31 16:16
Czym się chwalicie?
W Krakowie kupili Solarisy po 3,3mln szt które zabierają 141 pasażerów. Ten Karsan przy tym to jakiś żart. Minibusy można np zamówić w Elinta Motors z Litwy Altas Novus Ecoline, Altas Novus Cityline. Jakim cudem Gdańsk kupi po 2,5 mln sztukę elektryczne autobusy? Bez ładowarek i serwisu? Powodzenia
- 1 0
-
2021-09-27 19:56
(1)
Może i eko a tylko -logiczne bo niestety nie -nomiczne. Jeżeli np na gaz są tańsze to powinny być kupione tańsze. Trzeba to wyważyć i zaczekać. Ekologia nie może być fanaberia. Lepiej jest mieć więcej autobusów za mniejszą cenę niż mniej za horrendalna i jeszcze kosmiczny serwis i utrzymanie.
- 31 3
-
2021-09-27 20:45
Ale trzeba miec tzw bezemisyjne autobusy a te na gaz nimi nie sa
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.