• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk luzuje zasady parkowania w centrum

Maciej Korolczuk
23 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Urzędnicy chcą poluzowania niektórych zapisów w uchwale o utworzeniu w centrum Gdańska Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Urzędnicy chcą poluzowania niektórych zapisów w uchwale o utworzeniu w centrum Gdańska Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania.

Gdańsk chce poluzować zasady parkowania w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Urzędnicy chcą zwiększyć z jednej do dwóch limit abonamentów dla mieszkańców oraz wydłużyć z 7 do 14 dni okres dla gapowiczów, by zdążyli zapłacić karę w wysokości 130 zł za brak opłaty za parking. Nowe przepisy umożliwią również wydanie identyfikatora N+ osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia.



Wprowadzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania:

Obowiązujące zasady parkowania w centrum Gdańska powstały wiosną i weszły w życie tuż przed wakacjami. Wprowadzona Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania okazała się - przynajmniej na razie - ruchem generującym spore wpływy do budżetu miasta. Tylko w wakacje dochód z nowego obszaru płatnego parkowania w Śródmieściu wyniósł 3,1 mln zł.

Nie oznacza to jednak, że urzędnicy uznali, że produkt jest skończony i nie wymaga dalszych zmian. Korekty mają nastąpić jeszcze jesienią, a ich zarys precyzuje uchwała, którą radni miasta zajmą się na czwartkowej sesji. I choć proponowane zmiany nie dotyczą wysokości ani czasu poboru opłat, to nieco poluzowują obecne przepisy i powinny spotkać się z przychylnością kierowców.

Urzędnicy chcą m.in. umożliwić wydanie identyfikatora N+ osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności wydanego przez przewodniczącego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.

Ponadto projekt uchwały zakłada zwiększenie z jednej do dwóch limit kart opłaty zryczałtowanej mieszkańca na jeden lokal mieszkalny w przypadku, gdy wydanie takich kart następuje na pojazdy będące we władaniu mieszkańca na podstawie umów użyczenia, najmu lub leasingu, a także wydłużenie okresu z 7 do 14 dni na uiszczenie opłaty dodatkowej w obniżonej wysokości 130 zł (zamiast 200 zł).

- Dotychczasowy okres siedmiu dni okazał się niewystarczający ze względu na liczbę odwołań, jakie spływają do urzędu. Często takie wnioski docierają po dwóch-trzech dniach od otrzymania wezwania. Zanim zostanie sporządzona odpowiedź, mijają kolejne dwa-trzy dni i czasem zdarza się, że termin siedmiu dni upływa. Stąd decyzja o wydłużeniu tego okresu. Mówiąc inaczej - 14 dni gwarantuje, że osoby odwołujące się zdążą zapłacić mniejszą kwotę. Warto też dodać, że ok. połowa składanych reklamacji rozpatrywana jest pozytywnie - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jeśli na czwartkowej sesji Rady Miasta uchwała zostanie przegłosowana, wejdzie w życie po 14 dniach od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Pamietajcie (1)

    o tym przy wyborach. Może antypisowość zwyczajnie się nie opłaca ?

    • 21 7

    • Lemingi nie zrozumio

      • 1 1

  • Pfff

    Niech szanowne władze Gdańska doprowadza do porządku funkcjonowanie komunikacji miejskiej i ludzie sami zaczną rezygnować z jazdy autem do centrum. Podniesienie cen za parkowanie nic nie da, ale jakby tramwaje się nie psuły średnio co dwa dni, SKM jeździłaby na czas, a pasażerowie byli traktowani jak ludzie nie jak bydło to przyniosłoby efekty.

    • 16 0

  • Bzdura

    Nic się nie zmieniło , czy jest płatne czy nie i tak wjeżdża kto chce! Nikt nie patrzy na abonament za szybą, w środku starego miasta pełno aut z obca rejestracją ! SM nie robi nic żeby to zmienić. Jeżdżą slalomem między autami i oglądają widoki.
    Niestety mieszkańców tam zaraz nie będzie w ogóle bo miasto jest robione pod turystów. Knajpy na chodnikach, na jezdni chodzą ludzie jak na deptaku, a człowiek nie ma nawet gdzie zaparkować pod własnym domem.

    • 19 1

  • Zasady parkowania w SOD nie są egzekwowanie (7)

    W 2019 -na początku zmian- jakoś to działało i były miejsca.

    Nie powinno być zgody na parkowanie gości hotelowych ponad ilość własnych miejsc.

    Tyle zgód w nowych budynkach ile własnych miejsc w np. garażu podziemnym.

    Wiadomo ile jest miejsc parkingowych (także na podwórkach) i tyle można wydać zgód.

    Parking podziemny wzdłuż podwala przedmiejskiego od kotwiczników do zbytki (poza murami miasta gdzie była kiedyś fosa - gdyby ktoś chciał narzekać na osiadanie budynków)...

    • 12 2

    • Co do braku egzekwowania zasad parkowania pełna zgoda (6)

      To samo jeśli chodzi o parkowanie dla gości hotelowych, ale skąd pomysł, że wszystkie podwórka zapewniają mieszkańcom miejsca do parkowania? Są takie, gdzie takich miejsc po prostu nie ma. A parking podziemny na Podwalu Przedmiejskim to poroniony pomysł, budynki jak najbardziej osiadają, piwnice się zapadają, więc proszę sobie zakopać własne autko w piaskownicy.

      • 4 1

      • Z (5)

        podwórkami chodzi o to, że przestały pełnić swoją funkcję przez szalonych mieszkańców zawłaszczających je na parkingi - należy podworkom przywrócić ich funkcję !

        Za osiadanie budynków odpowiada ogólna susza... Przed wojną była jeszcze gęściejsza zabudowa a w podanym przeze mnie miejscu historycznie była fosa

        • 1 3

        • Tylko kontekst nie uwzględnia zaburzenia (4)

          stosunków wodnych spowodowanych np. budową teatru szekspirowskiego czy forum Gdańsk, przedtem nie było problemów z dziurami w piwnicach czy pękającymi ścianami... A tu jeszcze parking podziemny, ludzie...

          • 3 1

          • Wcześniej (1)

            także były problemy z osiadaniem budynków (znam to z doświadczenia!) a nie było teatru, forum i wielu innych nowych budynków (chociaż zabudowa GM przed wojną była gęściejsza).

            By zapobiec temu trzeba by odtworzyć fosę wokół GM by nawilżać grunt bo fundamenty starej zabudowy to kamienie i pale drewniane... Ale to inna historia...

            Nie znam się na geologii i wodach gruntowych, ale warto poszukać odpowiednich miejsc bo szkoda byłoby szpecić wszystkie wolne place parkingami naziemnymi...

            A w temacie... to poszerzanie możliwości wjazdu i parkowania w centrum jest błędem.

            • 0 2

            • a jeszcze głębszy niż fosa wykop pod parking podziemny na Podwalu Przedmiejskim oczywiście

              te warunki poprawi... i czymże innym, jak nie zapraszaniem do wjazdu do centrum jest umiejscowienie parkingu na Podwalu Przedmiejskim ?

              • 1 0

          • co za bzdury (1)

            Rzym, Paryż, Wiedeń są upstrzone podziemnymi parkingami, wszędzie tam pobudowali metro, pobudowali tunele dla samochodów i nic im nie osiada, nic im nie pęka, konserwatorzy nie mają problemów..
            widać można, tylko trzeba chcieć i umieć

            • 1 2

            • trzeba się odnosić do warunków miejscowych, nie rzymskich, paryskich czy wiedeńskich

              • 1 0

  • Mieszkanic

    Czy radni też płacą za parkowanie?
    Czy maja wszystko za darmo ?.

    • 13 1

  • Jak miejsc nie ma tak nie ma (1)

    Polecam znalezc miejsce pod UCK. Czlowiek po operacji ma niby jak tam dojechac? Nieistniejaca komunikacja z przesiadkami? Znalezc miejsce nawet platne do wyczyn jak wejscie na Mont Blanc. Tylko oplaty wyzsze dla urzadu. Co za to zrobia? Dadza sobie nagrody zamiast zainwestowac w komunikacje. Szkoda gadac. Moze by pierw poprawili poruszanie sie po miescie srodkami transportu, a potem zaczeli zdzierac kase za parkowanie. No tak, ale to Polska. Nikt nie pomysli wczesniej, byle sie nachapac! Jak mozna robic cos takiego bez zadnej alternatywy! Kogo na to stac???

    • 16 2

    • A taxi?

      • 2 6

  • ZigZag (2)

    W Gdańsku parkowanie droższe niż w Berlinie.

    • 15 5

    • bo tu masz aromat doliczony

      • 3 0

    • nie kłam

      • 1 1

  • wyznaczenie stref dla mieszkańców Gdansk z opłata np 1 zł za godzine (3)

    Ma to być symboliczna opłata tylko dla mieszkańców Gdańska ,reszta przyjezdnych ,musi liczyc sie z kosztami wiekszymi, to bedzie uczciwe

    • 7 2

    • Czemu nie? Przecież nawalone wszędzie samochody nie przeszkadzają tam bardzo jeśli na ich tablicach jest GD.

      • 2 0

    • Będzie to uczciwe jak każda miejscowośc w Polsce to wprowadzi.

      • 1 0

    • tak by było idealnie ale tu chodzi by wydoić z kasy jak najwięcej kierowców.
      Wszystko jedno czy gdańszczanin czy obcy. Urzędasy maja to w d...

      • 2 0

  • Podajcie nazwiska by było wiadomo kto dba o zatruwanie ludzi spalinami w śródmieściu!

    I niema sie co dziwić ze niema żadnych efektów skoro urzędasy potrafią anulować polowe mandatów.A pirat drogowy nie potrafi zaplacic mandatu w ciagu 7 dni bo 130 zł to dla niego majątek !!!Urzedasy kolejny raz pokazuja ze sa szkodnikami w tym miescie!! To moze za jazde bez biletu autobusem tez bedą połowe anulowac co i wydłuzyc oplacenie mandatu do pól roku :)

    • 8 3

  • a dlaczego mamy promować posiadanie 2 samochodów wśród mieszkańców srodmiescia ??

    Wiedzieli ze do miasta nie wprowadzają, jest komunikacja

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane