- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (212 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Gdańsk nie otworzy przedszkoli 6 maja
- Nie otworzymy przedszkoli i żłobków miejskich 6 maja. Nie ze złośliwości, ale dlatego, że troszczymy się o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci, ich rodziców i personelu. Ministerstwo nie przekazało nam żadnych wytycznych w kwestii bezpiecznego uruchomienia przedszkoli - poinformowała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.
Prezydent Gdańska zaznaczyła, że już wcześniej miasto zaczęło pytać rodziców przedszkolaków, czy będą zainteresowani przysłaniem swoich dzieci do przedszkoli. Poinformowała, że miasto sprawdza też możliwości zorganizowania opieki dla chętnych. Chodzi tu przede wszystkim o dostępność personelu oraz o dostosowanie pomieszczeń przedszkolnych do pracy w warunkach epidemii.
- Niestety nie dostaliśmy żadnych wytycznych, jak zorganizować opiekę nad dziećmi. Nie wiemy, ile dzieci może być w jednym pomieszczeniu, w jaki sposób mają one być zabezpieczone. Z decyzji głównego inspektora sanitarnego wiemy, że osoby powyżej 60. roku życia mają być wyłączone z opieki nad dziećmi. Sprawdzamy, ile personelu nam zostanie - wyliczała prezydent Gdańska.
Dulkiewicz: Decyzja premiera nas zaskoczyła, podobnie brak wytycznych
Prezydent Gdańska podkreśliła, że decyzja premiera była zaskoczeniem dla samorządów. Nie była też z nimi wcześniej konsultowana. Jej zdaniem wprowadzanie zmian bez konsultacji z podmiotami zainteresowanymi - w tym wypadku samorządami - powoduje wielki chaos.
- Polecenie rządu jest trudne do wykonania. Nie jesteśmy w stanie w dwa dni zabezpieczyć rękawiczek, maseczek, środków dezynfekcyjnych. Dlatego nie otworzymy przedszkoli i żłobków miejskich 6 maja - zapowiedziała Aleksandra Dulkiewicz.
Przypomnijmy, że jeszcze w środę w podobnym tonie wypowiedziała się wiceprezydent Sopotu, Magdalena Czarzyńska-Jachim.
- Priorytetem działań podejmowanych przez Sopot jest bezpieczeństwo dzieci, ich rodzin oraz opiekunów i nauczycieli. Decyzja o otwarciu żłobków i przedszkoli już od 6 maja jest dla wszystkich dużym zaskoczeniem. Szkoda, że strona rządowa nie konsultowała proponowanych rozwiązań z samorządami, które te placówki prowadzą - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim. - Uważamy że trzy dni robocze to zdecydowanie za mało, aby przygotować bezpieczne funkcjonowanie placówek.
Ile dzieci pomieści się w nowo otwartych przedszkolach?
Zastępca prezydent Gdańska ds. społecznych Piotr Kowalczuk zauważył, że jeżeli rząd wyznaczy podobne ograniczenie jak w kościołach czy sklepach, czyli jedna osoba na 15 m kw., to znaczy, że w każdej sali będzie po czworo dzieci.
- W całym przedszkolu, gdzie znajdują się po cztery sale, w placówce może być po 16 dzieci, ewentualnie 20, jeśli uwzględnimy salę do rytmiki. Jeśli tak, to znaczy, że będziemy mogli otworzyć placówkę dla co piątego dziecka - zaznaczył Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska.
Będzie problem w komunikacji miejskiej
Prezydent zaznaczyła także, że Gdańsk może nie być w stanie obsłużyć większego ruchu w komunikacji miejskiej w poniedziałek, 4 maja.
- Mimo naszych postulatów rząd nie zmienił reżimu sanitarnego w pojazdach komunikacji miejskiej. Wciąż obowiązuje ograniczenie liczby pasażerów do połowy miejsc siedzących w pojazdach. Z tego powodu w godzinach szczytu na trasy wyjeżdżają wszystkie tramwaje, jakie mamy w Gdańsku. Nie wiem, jak to będzie wyglądało, gdy do pracy wrócą pracownicy galerii handlowych - zaznaczyła Aleksandra Dulkiewicz.
Aktualizacja: Rząd odpowiada na wątpliwości samorządowców
Po godz 13 odbyła się konferencja prasowa trojga ministrów, poświęcona wątpliwościom samorządów ws. otwierania przedszkoli i żłobków
Minister Zdrowia Łukasz Szumowski:
- Uruchamianie przedszkoli to wymóg tego, że wiele osób musi wrócić do pracy, choćby medycy. Ale podkreślamy: to nie jest obowiązek dla samorządów. Musimy to zrobić w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci i pracowników. Będą wytyczne Generalnego Inspektora Sanitarnego w tej sprawie. Grupy dzieci mają być nie większe niż 12, w wyjątkowych wypadkach 14 dzieci. Dzieci oczywiście nie muszą nosić maseczek. Dzieci nie będą mogły wychodzić na zewnętrzny plac zabaw, ale można wykorzystywać plac wewnętrzny, o ile instalacje na nim zostaną zdezynfekowane.
Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski:
Wytyczne co do otwierania przedszkoli zostaną bardziej uszczegółowione.
Minister Rodziny Pracy i Polityki Społecznej Marlena Maląg:
Zasiłki opiekuńcze dla rodziców dzieci, którzy nie poślą dzieci do przedszkoli i szkół, będą obowiązywały do 24 maja.
Opinie (1128)
-
2020-04-30 13:23
Opinia wyróżniona
Jak były zaostrzanie procedury to złe. Cała Unia wielkich miast mowila że złe. Jak luzują to też zle. (62)
W **pie mam wasze przepychanki na temat wyborów. Weźcie się do roboty i tyle.
Co do wirusa to go nie wyplemicie choćbyście że ze..li. On zostanie z nami tak jak wirusy wywołujące grypę.- 995 183
-
2020-05-01 22:57
Nie dla pelo
Cała totalna opozycja...
- 0 0
-
2020-05-01 19:38
co na to jej autorytet i adwokat trzaskowski ?
- 1 0
-
2020-05-01 12:34
Warto pamiętać że...
Dulkiewicz jest po prostu złośliwa i tyle. W Gdańsku jest masa starych komunistów, którzy kiedyś walczyli z Solidarnością i oni maja się bardzo dobrze, a ludzie Solidarności zostali zapomnieni - okrągły stół w tym pomógł.
- 8 3
-
2020-05-01 12:36
Czy to prawda że około 150 troli (1)
jest zatrudnionych na stałe by pisać negatywne komentarze na temat opozycji albo komentarze chwalące pis na pomorskich forach? Do czego to już dochodzi ? Nikt na pomorzu się na to nie nabierze.Mamy swój rozum.Nowogrodzka nie będzie nam dyktować co mamy mówić i jak myśleć.
- 3 7
-
2020-05-02 09:18
Nie, to nie prawda.
Ale są hejterzy, których zatrudnić obiecała Kopacz, jak była premierem.
- 0 0
-
2020-05-01 11:04
i bardzo dobrze mówisz, pewnie to kolejny rodzaj grypy- a z uwagi,że osoby mniej odporne mogą nie przeżyć
nie można zacofać całej gospodarki
- 2 1
-
2020-05-01 07:17
Babo głupia masz wszystko wyraźnie napisane na stronie MEN, ale się nie chciało poczytać...
- 12 5
-
2020-04-30 23:26
(1)
Dzieci nie sa zbytnio zagrozone koronawirusem.Poza tym w pomorskim nie ma duzo przypadkow wirusa a dzieci wozone są przez rodziców samochodami a nie komunikacja miejska.Ale spoko ,niech rodzice dalek siedzą z dzieciakami na opiekach w domu,na odpoczynku.Odpoczną sobie.
- 7 4
-
2020-05-01 21:56
Nie wszyscy dowożą dzieci samochodami. Podróże ZTM czy SKM to dość duży odsetek. Dzieci nie chorują pełnoobjawowo, ale zarażają się. To niesie ryzyko przeniesienia infekcji na dorosłych, w tym seniorów.
- 1 0
-
2020-04-30 20:29
Czekają aż splajtuje cała gospodarka - nic pozostaje wyprowadzić się do Danii , Australii lub nowej Zelandii tam sobie jakoś radzą eh
- 7 6
-
2020-04-30 19:39
koleś, to ja już wolę wysłać dziecko do babci, niż do przedszkola.
jak ogarniesz dzieciaki w wieku przedszkolnym? chyba że przywiążesz do krzeseł i zwiążesz ręce z tyłu
- 12 10
-
2020-04-30 16:22
nie jestem w stanie
Ogarnąć co nimi kieruje chcą siedzieć do śmierci w izolacji bo wirus korona już z nami będzie
- 4 2
-
2020-04-30 15:19
Na złość rządowi (8)
Zrobię wiele...
- 36 13
-
2020-04-30 15:25
(7)
Dlatego tego typu ludzie nigdy nie powinni zostać dopuszczeni do życia publicznego. A zwłaszcza do samodzielnych, decyzyjnych stanowisk. Niezależnie od strony politycznej z jakiej się wywodzą.
- 45 16
-
2020-04-30 18:25
dokładnie ... takie szyszki maciary szydła i reszta nieudolnych matołuszkow (6)
dać im zarzadzać stadniną to im nawet takie zdrowe jak koń klacze padną...
- 14 18
-
2020-05-01 12:10
Gdanskiem i Gdynią rządzą miłośnicy PO i przyjaciele Tuska, także mamy obraz dbania . (1)
o mieszkańców, ich pracę, bezpieczeństwo w postaci mniejszej ilości autobusów, podwyżki cen biletów i w Gdyni likwidacji parkingów na rzecz dewelopera albo chorego snu wariata..
- 8 2
-
2020-05-01 12:53
ty już więcej powietrza nie wdychaj ;))))
bo ci ewidentnie na mózg szkodzi !!!
- 1 5
-
2020-04-30 19:46
(3)
Widzę, że niczego nie zrozumiałeś, młody.
- 12 10
-
2020-04-30 20:29
fakty (2)
fakty mówią za siebie!
.
2015 praca pokora umiar
2017 oni kradli więcej
2019 oni też kradli- 5 12
-
2020-04-30 23:39
2007-2015 (1)
Oni kradli na skalę przemysłową
- 16 3
-
2020-05-01 12:51
PiS szedł do wyborów - przysiegając że kraść nie będzie
a tu proszę od MiSiewicza i Junggera po GETinBank kradnie się poPiSowo Miliony!
nawet się z tym juz nie kryją - via koperta+ Szyszko i koperta+ JArosław+ Dwie Wieże- 4 3
-
2020-04-30 15:19
Unia dała ostatnio popis i pokazała jakie matoły tam siedzą (3)
gdy Polskę zbesztali za to, że nie chce wprowadzić stanu wyjątkowego, a Węgry za to, że wprowadzili stan wyjątkowy......tak, że im już nic nie pomoże, chyba, że wywalą tą bandę darmozjadów, która od lat tam siedzi i wrócą do idei powstania EWG
- 58 15
-
2020-04-30 15:34
Oj, sam z siebie robisz matoła (2)
Jak nie odróżniasz stanu wyjątkowego od stanu klęski żywiołowej.
- 12 27
-
2020-05-01 12:12
jakoś Unia nie krzyczała jak bili się na ulicach Paryża, brak praworżadności widzą tylo w Polsce i na Węgrzech..widać
że swoich Niemców, Francuzów i Belgów, boją się ruszyć..
- 5 1
-
2020-04-30 15:38
Zdaje się, że ty również masz te same problemy.
- 19 5
-
2020-04-30 15:09
Dokładnie tylko narzekać
- 16 4
-
2020-04-30 14:42
Hamulcowa (1)
Tak ją widzę
- 37 9
-
2020-05-01 08:40
Piękny
komentarz
- 6 1
-
2020-04-30 14:27
co za chamski komentarz (1)
jeśli chcesz sie wypowiadać publicznie to rób to kulturalnie. od razu poziom złości się podnosi się po takim komentarzu. czyż nie mozna wypowiedzieć się bez tego jazgotu wyrażając swoje zdanie ?
- 16 32
-
2020-04-30 14:30
lol
Rozumienie krótkich form pisemnych jest twoją piętą achillesową, jak widać.
- 17 7
-
2020-04-30 14:25
Teraz czekają na wytyczne rządu, (5)
a rok temu chcieli się od tego rządu uniezależnić. Stanowisko wojewody chcieli likwidować. Wszystkim sami chcieli zarządzać. Ulice proszę zdezynfekować jak w innych miastach.
- 83 28
-
2020-04-30 17:45
Wytyczne powinien dać Inspektor Sanitarny. To nie powinny być decyzje rządu. (1)
Samorządy proszą o uszczegółowienie wytycznych, bo rząd ogłosił otwarcie przedszkoli, a jednocześnie każe utrzymać dystans 2 m między dorosłymi. Wytyczne płynące od rządu są wewnętrznie sprzeczne, dlatego miasta proszą o wytłumaczenie tych sprzeczności.
- 21 10
-
2020-05-01 13:45
On wie najlepiej co i jak.
- 0 0
-
2020-04-30 17:12
A skoro się nie uniezależnili, to czekają
Nigdy nie wiesz, jaka ustawa pojawi się o 3 w nocy...
- 8 15
-
2020-04-30 14:39
Robią to codziennie w nocy i nad ranem. Patologia trzeźwieje, albo dogorywa w tych godzinach.
- 7 20
-
2020-04-30 14:29
Trzeba wiedzieć od kogo wymagać, kolego
Oni się tak nadają do roboty, jak wół do karety.
- 57 7
-
2020-04-30 14:16
to sobie miej (2)
To idź i sobie choruj a potem zdychaj sam w domu skoro masz wszystko gdzieś to swoje zdrowie pewnie też. Są jednak ludzie którzy gdzieś tego nie mają
- 27 56
-
2020-04-30 15:59
wejdź do beczki po kapuście i się zamknij, będziesz zdrowy
- 13 1
-
2020-04-30 14:24
dosyć długa ta słoma w twoim obuwiu
Twój brak kindersztuby obniżył wiarygodność tego czegoś, co popełniłeś.
- 33 11
-
2020-04-30 14:02
Hipokryzja (22)
Przedszkoli nie chca otwierac
ale juz chca aby poluzowac przepisy aby wiecej osob wchodzilo do autobusow i tramwajow...- 139 27
-
2020-04-30 18:55
za martwe dzieci nie wypłacają 500+ (3)
i jaka to bedzie nieoPiSana oszczędność w budżecie panstwa
- 8 30
-
2020-04-30 22:57
Martwe dzieci? (2)
A od kiedy to dzieci chorują i umierają na covid
- 17 9
-
2020-05-01 21:52
od stycznia mniej więcej
- 0 0
-
2020-05-01 12:07
nie dużo na szczęście alby były, nie w Polsce
- 2 1
-
2020-04-30 16:09
Od poniedziałku również startują centra handlowe i ich pracownicy będą chcieli dojechać do pracy - a nie zostały zniesione obostrzenia dot. komunikacji - więc jak to sobie wyobrażasz - będziesz się modlić, że zmieścisz się do 1 busa, może do 2 czy będziesz wychodzić 3 h wcześniej do pracy? Myślenie nie boli.
- 26 6
-
2020-04-30 14:39
Poluzować coś co już działa, a otworzyć coś co było zamknięte to spora różnica. Poza tym komunikacja działa na innej zasadzie jak przedszkole.
- 14 31
-
2020-04-30 14:27
(15)
Od dorosłych ludzi można oczekiwać dyscypliny i rozsądku. W przypadku dzieci w wieku 3-5 lat jest to niemożliwe. Już prędzej powinni otworzyć szkoły ponadpodstawowe, no ale tu problemu nie ma. Młodzież zostaje sama w domu a rodzice do pracy. Tu też chodzi o to aby rodziców wygonić do pracy bo trzeba zarabiać na 500+. Decyzja należy do samorządówi na nie razie czego spadnie odpowiedzialność za narażenie życia dzieci.
- 65 69
-
2020-04-30 21:04
bla bla ..
cokolwiek aby być antypis kto tą babę wybrał??????
- 32 10
-
2020-04-30 17:28
(2)
Tak prezydenta troszczyla o nasze zdrowie to pierwsze co zrobiła to ograniczyła ilość autobusów po wybuchu pandemi Zamiast zwiększyć to zmniejszyła. Ludzie jeździli ppopycha ni jak sardynki. Teraz będzie wszystko robiła przeciw rządowi. Tak jak to robi od zawsze
- 73 8
-
2020-04-30 19:43
(1)
Bo najpierw tak zrobił kolega z wawy.
- 34 4
-
2020-05-01 09:46
Taki sam Decyzyjny jak i Ona...
nic nie potrafią tylko się kłócić i rzucać kłody, gdy coś się chce zrobić, bo krzycząc nie ponosi się odpowiedzialności, tylko działając...obydwoje wtopy w komunikacją, której nie potrafili zorganizować- patrz Szczurek, przedszkoli nie potrafią, ona z DPSami wtopia, on z oczyszczalnia...ot Prezydenci...tylko gdy nic sie od nich nie wymaga..
- 12 4
-
2020-04-30 15:49
a od osob w wieku Struka?
- 17 2
-
2020-04-30 15:26
(9)
Jakie 500+? Tu chodzi o usługi głównie. Ludzie nie zarabiają w ogóle i 500 im nie pomoże. problem jest troszkę szerszy niż wojenka "popisowa", finanse państwa są z naszych podatków (opieka medyczna, szkoły, służby itd) a za jakiś czas nie będzie i na pensje dla prezydent. Odnoszę wrażenie, że Nasza (mieszkańców Gdańska) prezydent lubi się po
Jakie 500+? Tu chodzi o usługi głównie. Ludzie nie zarabiają w ogóle i 500 im nie pomoże. problem jest troszkę szerszy niż wojenka "popisowa", finanse państwa są z naszych podatków (opieka medyczna, szkoły, służby itd) a za jakiś czas nie będzie i na pensje dla prezydent. Odnoszę wrażenie, że Nasza (mieszkańców Gdańska) prezydent lubi się po prostu przepychać z rządem i tyle, sam już to zresztą zauważyła. Teraz chce wytycznych, a jak je dostaje to im się sprzeciwia. Pani prezydent zapomniała, że nasz kraj jest państwem unitarnym a nie federacyjnym.
- 95 21
-
2020-05-01 09:41
brawo, w sedno..
Pani lubi wojenki...a niczego nie potrafi zorganizować..DPSy, które w gestii samorządów- porazka odrazu się skarżyła, przedszkoli- też nie potrafi ogarnąć...jest dobra tylko wtedy, gdy nic się nie dzieje..
- 19 7
-
2020-04-30 16:14
Takie 500+ (7)
Że, gdyby nie ostatnie lata socjalnego rozdawnictwa to bylibyśmy finansowo przygotowani na takie sytuacje.
A tak?
Wielkie guano zostało, bo czasy prosperity roztrwoniono na rzucanie pieniędzy na lewo i prawo ku uciesze głupich ludzi.- 44 58
-
2020-05-01 12:05
po by przejadło kase jak do tej pory, pieniędzy nie ma i nie będzie...mówi to Panu coś??? (2)
- 6 2
-
2020-05-01 12:34
matołuszek już zapowiedział żadnych 500+ więccej nie będzie (1)
Forsy w Kasie brak .... a i ściągalność VAT tylko na papierze.
- 2 6
-
2020-05-01 13:41
A ten jeszcze po1300 obiecuje.
- 1 3
-
2020-04-30 20:24
(2)
Ty w to naprawdę wierzysz.... litości
- 8 12
-
2020-05-01 12:48
dodruk pustych pieniedzy jest potwierdzonym faktem (1)
nasza GREcJA+ bis ... coraz bliżej
- 4 5
-
2020-05-01 15:00
Może znajdzie się przyzwoity polityk jak Donald
Tusk i dorzuci nam jak my im - Grecji 5 i pół miliarda euro na ratowanie strefy euro- ile za to możnaby przeznaczyć na onkologię czy przedszkola
- 3 4
-
2020-04-30 17:39
Pojęcia nie masz nt., o którym piszesz!
- 30 22
-
2020-04-30 13:27
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze, samorządy, dyrektorzy, przedszkolanki, nie będą odpowiadać za zakażenia dzieci koronawirusem (31)
rząd wie, że kasa mu się kończy, więc młodzi do pracy a dzieci do żłobków. A jak co do czego, to będą pokazywać w TVP1, że w Gdańsku są zakażenia, np. w DPS-ie i to w tak propagandowy sposób, oczerniając władze Gdańska, a tym samym mieszkańców, nas, którzy tu mieszkają.
- 511 761
-
2020-05-01 22:58
Albo fachowiec albo polityk
Niech zmienia prace bo sie nie nadają
- 2 0
-
2020-05-01 21:39
rusz głową i sam sobie odpowiedz jak jesteś głupi
- 0 0
-
2020-05-01 12:13
budzimy się z PO letargu...z jdenej strony krzyczycie, że nie będziecie odpoawidać za zakażonych
a z drugiej, że barkuje kasy i gospodarka pada...rozdwojenie jaźni..
- 1 1
-
2020-05-01 10:32
Staram się być bezstrpnny.Ale tu trzeba przyznaç rację lokalnym władzom.Góra stosuje spychologi i przepisy w stylu ,,jakoś"ć" to będzie i na siebie brat to co się uda,a to co nie .To będzie:to nie my, to wy zchrzaniliście i odwalcie się od nas.
- 4 2
-
2020-05-01 07:54
burak zwykly jestes.
- 3 0
-
2020-05-01 03:12
Haha (1)
w całej Polsce odmrożono przedszkola, nie tylko dla Gdańska. Totalna opozycja musi wszystko torpedować bo inaczej nie byłaby totalną. Polska z czy bez Dulkiewicz poradzi sobie.
- 10 8
-
2020-05-01 07:14
Bo opozycja nie myśli, wiedzą tylko , że wszystko trzeba robić odwrotnie nawet jak to złe.
To ludzie bez ambicji, mający dwie lewe ręce, jedyny dla nich sposób żeby zarobić to okradanie Państwa i społeczeństwa.
- 8 6
-
2020-04-30 16:50
Z pustego i Salomon nie naleje
Skoro kasa się kończy to ciekawe skąd inni wezmą na realizację obietnic... Gdzie zabiorą heh w sytuacji tej co my jest cały świat
- 6 3
-
2020-04-30 15:06
(1)
d**ilu skończony poznaj fakty a nie domysły siejesz. Swoją drogą Gdańsk zawsze na odwrót? W kraju zamykają Gdańsk otwiera, cały kraj otwiera Gdańsk nie. Straciłem już nadzieję że w tym mieście będzie kiedyś normalnie. A nie prywatny folder Adamowicza a teraz dulczesy
- 46 34
-
2020-05-01 07:11
Dulczesa jest identyczna pod względem inteligencji jak Kidawa Błońska , co nie ruszy to zniszczy.
- 12 4
-
2020-04-30 14:24
to ile chcesz siedziec w domu za panstowowe (4)
rok, dwa? Europa juz luzuje przepisy.
- 47 17
-
2020-05-01 11:17
A skąd Państwo ma pieniądze? Hmm.. od takich jak ja czyli pracujących. Więc jak siedzę to za swoje.
- 1 2
-
2020-05-01 10:05
Podobno gotówki mamy mnóstwo...
Tak mówił ten oblech co ma tę dwa blond lachony w banku. Ja żyję za Swoje. I mogę tak dłuuugo. Ci co żyją z 500+ nawet przez te lata Dzieciom nie kupili laptopa i teraz wołają o ratunek. Łatwo kupić ludzi za ich własne pieniądze. Miłego
- 2 5
-
2020-04-30 17:44
Europa luzuje przepisy bo ma spadek zachorowań. (1)
A tu nie ma nawet testów
- 21 19
-
2020-04-30 17:56
Ciekawe w ktorym kraju europy jest spadek zachorowan ?
- 16 4
-
2020-04-30 14:04
Tylko że nie ma dowodów że dzieci mogą się zarażać nawzajem (10)
W Szwecji, Holandii przedszkola normalnie otwarte i jakoś nie ma tragedii.
Ten wirus to nie ebola. A w przypadku dzieci to raczej małe zagrożenie.- 55 42
-
2020-05-02 01:17
Jestem rodzicem. "Małe zagrożenie" mnie nie uspokaja..
- 1 0
-
2020-04-30 16:18
Tylko widzisz (5)
Dla dzieci to żadne ryzyko. W końcu przechodzą chorobę bezobjawowo. Ale dzieci wracają do domu. W domu są rodzice, często dziadkowie. Rodzice idą do pracy. Mam nadzieję, że rozumiesz zależność.
- 35 12
-
2020-05-01 19:18
Sprawdzał.
- 0 0
-
2020-04-30 17:03
A czy rozumiesz "dzieci nie zarażają" ? (3)
Może zrozum tę zależność.
- 9 27
-
2020-04-30 20:03
ZaPiSz się na studia doktoranckie z medycyny u oj.ry(d)zyka
tezę pracy doktoranckiej już masz
- 11 6
-
2020-04-30 17:56
Ekspert?
- 10 3
-
2020-04-30 17:14
Na jakiej podstawie wysnuwasz ta tezę?
- 17 3
-
2020-04-30 14:08
(2)
ale jest dowód że dorosli zarażają się wzajemnie. Jaka różnica?
- 28 28
-
2020-04-30 14:21
Oczywiście, że jest dowód. (1)
Statki, okręty, DPSy i inne odseparowane lokalizacje doskonale to udawadniają. Tam dzieci nie było.
- 31 4
-
2020-04-30 17:13
Potrzebujesz osobnego dowodu dla dzieci?
Może jeszcze sprawdź czy na pewno programiści się mogą od siebie zarazić...
- 17 3
-
2020-04-30 13:33
to za co biora pieniadze? (1)
- 40 12
-
2020-04-30 20:32
bo expose - praca pokora umiar
a te nagrody NAM się po prostu należały
- 11 1
-
2020-04-30 13:30
(2)
Masz racje.
Jeszcze z pol roku posiedzimy i będzie na pewno lepiej.- 78 19
-
2020-04-30 13:55
będziemy gotowali własne dzieci (1)
ma ktoś przepis?
- 42 26
-
2020-04-30 20:30
dobry przePiS na kota a^la jarka
- 6 9
Wszystkie opinie
-
2020-04-30 13:10
Taki prężny samorząd w tym Gdańksu od ponad 20-lat a bez wytycznych nic nie potrafią? (36)
Macie wolną rękę, zadbajcie o swoją małą "ojczyznę" Wołacie o większą autonomię i samodzielnosć a nie możecie przedszkola i żłobka otworzyć bez wytycznych. Czy może to kolejne bicie piany apolitycznej prezydentki.
- 849 244
-
2020-05-06 02:36
Do okradania nie potrzebuja wytycznych
- 0 0
-
2020-05-04 09:03
A co ma autonomia i samodzielność do podjęcia decyzji gdzie odpowiedzialność została przeniesiona na samorządy...samorząd to nie tylko Gdańsk...zastanów się co piszesz.....
- 0 0
-
2020-04-30 22:23
jakiej prezydentki (1)
to słup jest
- 12 1
-
2020-05-02 08:57
Nawet nie słup a zwykły kołek
- 0 0
-
2020-04-30 13:16
Jak brac odpowiedzialnosc to samorzady a jak krasc czolowe pomorskie firmy to rzad. (7)
Jaka mala ojczyzna? Jaka wieksza autonomia? jak zabraliscie nam kapital i wplywy -oszusci. Jak planowac rozwoj regionu i budowe nowych drog czy kolei jak srodki Obajtek z Sasinem transferuja do Plocka?
- 41 45
-
2020-04-30 13:24
Powiedziałbym że widzę to trochę odwrotnie (6)
Jak czerpać profity i zbierać frukta to samorząd chętnie, jak ponieśc koszty i wziąć odpowiedzialnośc to palcem wskazujacym pokazują Warszawę i robią tutaj sceny histerii.
I mam gdzieś trwajacą od lat udawaną wojenkę między członkami bandąy czworga.
Patrzę okiem mieszkańcai przeciwstawiam propagandę wobec rzeczywistości.- 65 22
-
2020-04-30 14:07
(5)
Na tzw. zadania własne samorząd dostaje kasę "z Warszawy" i działa w oparciu o budżet uchwalany każdego roku, gdzie uwzględnia wszystkie wpływy i wydatki, jeśli więc jest obciążany kolejnymi obowiązkami, które generują koszty nie przewidziane lub na które nie otrzymał odpowiedniego zabezpieczenia finansowego to chyba nic dziwnego że "palcem wskazującym pokazują Warszawę"
- 11 22
-
2020-05-02 08:56
Rydwan - nie przewidziany i najpotrzebniejszy wydatek
głąby.....
- 1 0
-
2020-04-30 14:42
samorząd ma też swoje dochody, które przeznacza na swoje cele, czasem całkowicie zbedne (3)
zdrowelove, konferencje blogerek, rydwan, piaskownica na skrzyżowaniu, portal miejski, serial TVN, płatrne wywiady prezydentki, promocje miasta w wyborczej (chociaż to miasto jest bardziej znane niż gazeta więc to tak jakby rollig stones'ow promował ich support koncertowy nieznany prawie nikomu)
To tak tylko kilka wydatków, które miasto bez żalu i szkody dla mieszkańców mogłoby uciąć- 42 4
-
2020-05-01 19:38
Andrzej, te koszty naprawde nic nie znaczą
poza tym miasto poniosło je po pierwsze - w innym roku budżetowym (i nie udawaj, że nie wiesz co to, bo w "GSP" się mądrzysz a tu rżniesz głupa) a po drugie - wiele w porozumieniu z zainteresowanymi mieszkańcami (to się nazywa: kultura, czyli coś, czego "prestiżowcom" brakuje)
- 1 1
-
2020-04-30 17:20
I ile tego razem było? (1)
Starczyłoby na 1/10 pokrycia kosztów i**otycznej reformy edukacji, na którą pieniądze poszły z kas samorządów?
- 1 16
-
2020-04-30 17:31
I to ma być usprawiedliwienie wydawania tych pieniedzy przez samorządy?
Kilkanaście milionów w skali roku nic nie znaczy? To tylko kilka rzeczy wymienionych naprędce jakie przyszły mi na myśl bez głębszej analizy.
- 17 1
-
2020-04-30 13:28
Ty masz głupolu pojecie że jak "coś" wpadnie w wentylator (6)
to będzie na nich? To jest tylko taka piękna bajka przed wyborami "otwieramy" Śmiertelność wzrośnie - bardzo - procedur nie ma - sprzętu nie ma - przychodnie zamknięte - przedszkola i szkoły - nie przygotowane- moje dzieci zostają w domu a o wyborach nitk nie myśli - wszystko do niszczarki- takie wybory "powszechne Jarosławowe"
- 21 31
-
2020-04-30 13:32
po pierwsze przejmą się tym tak samo jak Struk zarażaniem współpracowników (5)
a po drugie po otwarciu nie ma obowiązku posyłania dzieci tylko możliwosć, być może są ludzie którzy tego potrzebują ale miasto nawet nie sondowało i nie zbierało deklaracji od rodziców żeby wiedzieć czy są chętni czy ich nie ma
- 41 4
-
2020-05-01 04:43
miasto sondowało (2)
każdy rodzic otrzymał link do ankiety online. nie szerz dezinformacji pisowski lemingu
- 2 6
-
2020-05-02 08:54
Sr@ło nie sondowało
żadnej informacji, zapytania NIC. Jak zwykle zreszta.
- 1 0
-
2020-05-01 17:02
Nieprawda...
Nieprawda, nie każdy. Mój synek chodzi do państwowego żłobka. Wczoraj o 9.17 przyszedł mail czy dziecko będzie uczęszczało do żłobka? a jeśli tak, to w jakich godzinach. Odpowiedź trzeba było dać do godziny 11. Myślę, że niewielu rodziców dało odpowiedź.
- 1 1
-
2020-05-02 07:14
Jak są zakazy,to krzyk.Jak łagodzenie zakazów,to też krzyk.Przecież wyrażnie jest powiedziane,że nie ma przymusu posyłania dzieci do przedszkoli.Pani prezydent nie potrafi nic zorganizować,ale tęczowy pochód z waginą to owszem ,w którym ochoczo wzięła udział . I ona chce autonomii.
- 2 0
-
2020-04-30 13:43
Struk to VIP - i zrobią mu 7 testów na tydzień i jego rodzinie tez a wy ? Sp ...
- 26 3
-
2020-05-01 10:39
Wolna ręka
Tak jest Towarzyszu. Ręce precz od PiS.
- 1 1
-
2020-05-01 08:28
ewa
wszystkie wytyczne sa na stronach odpowiednich ministerstw, ale ona nie umie czytac :):)
- 5 3
-
2020-04-30 14:27
A czy stan epidemii mamy 20 lat??? (2)
Czytamy ze zrozumieniem kolego;-).Pani Prezydent podjęła słuszną decyzję.Trudno sobie potem wyobrazić pozwy rodziców,że ich dzieci się zaraziły i wtedy to właśnie ratusz miasta Gdańsk będzie winnym nie premier ogłaszając,że od 6-maja otwiera żłobki i przedszkola!!!
- 7 29
-
2020-04-30 14:47
Skoro rząd centralny zniósł zakaz to samorząd nie musi się obawiać pozwów (1)
Przecież otwierając przedszkola i żłobki nie złamaliby prawa. Wczesniej w czasie np sezonowej grypy nikomu do głowy nie przyszło pozywać żlóbki i przedszkola.
Przecież wiele razy dzieci w żłobkach i przedszkolach były zdziesiątkowane rozmaitymi chorobami i nieraz więcej było prersonelu niż dzieci - nikogo to specjalnie nie dziwiło i nie wzruszało, po porstu takie życie- 20 0
-
2020-04-30 18:54
Rząd nie zdjął zakazu
Tylko przerzucił odpowiedzialność na samorządy
- 4 6
-
2020-04-30 18:41
Ten kto wprowadza rozporządzenia lub inny organ państwowy, ten określa szczegóły ich realizacji.
- 3 0
-
2020-04-30 17:48
problemem nie jest brak wytycznych, tylko wewnętrznie sprzeczne wytyczne
Rząd z jednej strony ogłasza - bez porozumienia z samorządami - otwarcie przedszkoli, a jednocześnie o szczegóły każe się martwić samorządom. Samorząd odbił piłeczkę do rządu z pytaniem, jak sobie wyobrażają przygotowanie w 2 dni robocze do otwarcia przedszkoli i zachowanie reżimu sanitarnego w grupie trzylatków. Bardzo logiczne pytania.
Gdyby nie inicjatywa rządu, nie byłoby tych pytań.- 8 4
-
2020-04-30 13:59
Ja zrobiła bym tak samo i 70 % matek też (2)
Jak by otwożyła i doszło by do zakażenia to kogo rząd obrzuci błotem prezydenta miasta. Małe dzieci mają 90 %szans że przeniosą wirusa na rodziny a one do sklepu,pracy. Mądry człowiek nie kazał by otwierać przedszkoli gdzie reżim sanitarny nigdy nie będzie przestrzegany bo jest to nie możliwe wśród 3-4 latków. 14 dzieci w grupie super na 40m2 a w sklepie max3 to sprawiedliwość jak h..!
- 10 25
-
2020-04-30 16:50
Ty mama wpierw naucz się ortografii a później wypisuj te swoje urojone bzdury !
- 15 5
-
2020-04-30 14:27
masz na myśli ten wirus co to występuje mniej więcej u 300 osób na milion
z czego jakieś 20% jest hospitalizowane z powodu dolegliwości (czyli jakieś 60 osób na milion)
Jest znacznie więcej niebezpieczniejszych zjawisk niż ten wirus ale z ich powodu nie wpadamy w jakaś zbiorową histerię i obłęd.- 28 6
-
2020-04-30 16:20
Mają w tym Urzędzie Referat Zdrowia i Profilaktyki
Bodajże tak się ta komórka nazywa. Może rzetelny dziennikarz zapyta czy pytała swoich fachowców o procedury dotyczące podległych jej przedszkoli -a jeśli nie co spowodowało, że nie zainteresowała się podległą jej działką przez kilka tygodni. Wierzę, że w odróżnieniu od pisowcow zatrudnia tam samych fachowców a nie misiewiczy. A teksty o wytycznych rządu są żenujące co najmniej w wykonaniu osoby która ma aspiracje przejmowania kompetencji rządu i decentralizacji. Odbierane są przez opinię społeczną jako przejaw skrajnej niekompetencji, arogancji lub po prostu przeceniania swoich możliwości.
- 23 3
-
2020-04-30 14:01
(1)
Wytyczne są na stronie Ministerstwa Zdrowia.
- 17 3
-
2020-04-30 14:23
Mama,co oznacza ta literka "h" na końcu?
- 7 1
-
2020-04-30 13:42
A później ich osądzą że własne procedury mają. Już TVPis czeka na nich
- 7 21
-
2020-04-30 13:13
to już jest standard od jakiegoś czasu. (1)
Przecież Rafał zadecydował, że nie otwierają, to Gdańsk nie otworzy.
- 78 14
-
2020-04-30 13:31
To mamy anty Polaków jak na dłoni
- 37 8
-
2020-04-30 13:17
Ale tu nie chodzi o zadbanie małej ojczyzny.
- 17 2
-
2020-04-30 13:39
Apeluje o zdrowy rozsadek (8)
Problem ma Warszawa, Wroclaw czy Poznan. Innymi slowy wojewodztwa w ktorych odbywaly sie ferie zimiowe w trakie rozwoju epidemii we Wloszech.
W Gdansku problemu nie ma - wiemy to na podstawie danych raportowanych przez pomorski sanepid.
Zakazen bylo by mniej, gdyby gdanska sluzba zdrowia nie byla nosnikiem epidemii - niestesty to tam i w domach starosci dochodzi do najwiekszej liczby infekcji.
Z epidemia trzeba walczyc lokalnie a nie w skali kraju. Czy Pani Prezydent naprawde nie moze sie spotkac i ustalic czy obecnie lokalnie zagrozenie wystepuje czy nie?
Potrzebne wytyczne?
Porsze bardzo!
- Badamy temp kazdego dziecka i rodzica i opiekuna przed wejsciem na teran zlobka. dodatkowo robimy za kazdym razem ankiete o objawach
- i osoby przebywajace na terenie zlobka maja obowiazek myc rece i miec zaslonieta twarz maseczka
- jezeli to mozliwe z uwagi na budowe zlobkow i przedszkoli dzieci pozostawiamy przed wejsciem na teren
- jakiekolwiek przezeibienie u dziecka traktujemy jak covid 19 - trudno
- dzieci ktore mieszkaja z osobami powyzej 50 roku zycia nie przyjmujemy z powrotem do zlobka
- w momencie wykrycia, potwierdzenia zakazenia zamykamy dana placowke
- w momencie naglego wzrostu liczby zachorowan w powiecie zamykamy wszystkie zlobki
Pani prezydent: prosze sobie te wytyczne przyswoic, za darmo w ramach pomocy spolecznej.- 107 31
-
2020-05-04 16:32
Glupie wytyczne :)
Widać jak się mało wie o tym wirusie wytyczne o kant d... Rozbic mało poważne nic nie da mierzenie temperatury jezeli wiadomo ze taki wirus tez jest bezobjawowy a przypilnuj wszystkie dzieci zeby nie braly paluchow do buzi czy nie dlubaly w nosie lub myly rece i je dezynfekowaly powiedz takim maluchom ze maja siedziec w maseczkach po 6 7 godzin w przedszkolu... Życze powodzenia i bardzo dobrze że nie są otwierane takie placówki bo takie dziecko może nosić taki wirus nawet do 40 dni nie wiedząc o tym... Wiec mało wiesz o wszyatkim i te Twoje wytyczne są tak durne że aż ciężko się je czyta!
- 0 0
-
2020-04-30 20:24
W końcu ktoś napisał coś mądrego !
- 0 1
-
2020-04-30 17:49
A kto wierzy w dane gdańskiego sanepidu?
- 1 1
-
2020-04-30 14:36
(1)
Masz za mocno chłopie i to ostro . Jak ten rząd . Teraz to dopiero wymyśliłeś
- 1 4
-
2020-04-30 15:52
Całkiem dobre zasady
- 0 2
-
2020-04-30 14:07
nie rozumiesz:-) (1)
- 1 0
-
2020-04-30 14:22
mozliwe, tylko czego?
- 0 1
-
2020-04-30 13:45
mala gwiazda
osoby przebywajace na terenie zlobka maja obowiazek myc rece i miec zaslonieta twarz maseczka - nie dotyczy opiekunek i dzieci
- 3 1
-
2020-05-04 09:56
Ośrodek dla dzieci z autyzmem
Dlaczego nie otwarto Ośrodka na Przymorzu dla dzieci z autyzmem? Przecież tam w większości mają terapię indywidualną.
- 0 0
-
2020-05-03 00:40
Szanowny ludu! (1)
W dniu 3 maja życzę wszystkim naszym rodakom wszystkiego dobrego. Pamiętajmy także o Polakach, którzy mieszkają poza granicami naszego kraju, nawet na innych kontynentach. Zmuszeni, musieli opuścić swoją ojczyznę i pojechać ponad 2000 kilometrów na wschód a także w inne rejony świata. M.in. w Usa, Kanadzie, także na Ukrainie we Lwowie, Kazachstanie, Brazylii, Australii czy Nowej Zelandii. Statystycznie mówi się, że Polaków jest 38 mln. Ale łącznie z tymi za granicą jest prawie 60 mln. Pamiętajmy też o bohaterach narodowych. Wojciechu Korfantym, Józefie Piłsudskim, Józefie Hallerze ale także o Janie Pawle II czy nawet Lechu Wałęsie, który mimo tzw. hejtu, nadal trzyma się na swoim stanowisku. Cześć i chwała bohaterom!. Demokracja, wolne media, wolność słowa, praworządność, oraz konstytucja. Konstytucja przede wszystkim.
Dziękuję, Pozdrawiam.- 1 0
-
2020-05-04 08:27
Tylko nie Bolek.prosze nie wspominkac o tym butnym sprzedawczyku. I nie jest to hejt tylko sprostowanie!
- 0 0
-
2020-04-30 13:32
Prywatne zlobki to samowolka (2)
Prywatne przedszkola bez dyskusji sie otwieraja, dostalam juz informacje ze zaczynaja dzialac, nie martwia siezadnym rezimem sanitarnym ale miejsc dla wszystkich nie zapewnia. Ciekawa jestem czy ktos bedzie to kontrolowal jak tam wprowadzono bezpieczenstwo dla dzieci. Mam wrazenie ze tu liczy sie tylko kasa, niewazne co bedzie byle tylko ruszyc na nowo. Kase musimy placic 100% mimo ze dziecko miejsca miec nie bedzie a w obecny syf i masowke nie poslemy dzieci. Nawet nie mozna kwestionawac nowych warunkow bo wytycznych jak byc powinno brak.
- 68 33
-
2020-05-04 08:02
I tu się nie zgodzę
Jestem właścicielka żłobka ruszam 6 maja z 6 dzieci bo rodzice muszą wrocic do pracy. Czesne obniżyłam, wytyczne z sanepidu ogarnęłam, płyny maseczki rrkawiczki fartuchy nowe procedury ogarnęłam. Dla chcącego nic trudnego. Wirus nie zniknie za miesiąc czy dwa a co 24 maja wszyscy na hura rusza do zlobkow i przedszkoli i wtedy już nikt nic nie będzie miała do powiedzenia. Nikt zapewne też nie będzie protestował. Potraficie tylko narzekać zamiast działać.
- 1 0
-
2020-04-30 14:32
Również czekam na informacje od swojego prywatnego żłobka co dalej . Osobiście czytając te wytyczne nie zamierzam posyłać dziecka do żłobka . Nie podoba mi się to w jaki sposób to ma wyglądać .
Odkąd zastał zamknięty to płacę czesne cały czas ale przyszedł moment ,że nie zamierzam dłużej płacić . Jestem ciekawa tylko jak to się teraz rozwiąże bo na pewno i u nas dla wszystkich dzieci miejsc nie będzie i co wtedy z umową ?- 7 1
-
2020-05-01 09:29
Gdańsk nie otworzy przedszkoli 6 maja (1)
Ale hotele to z wielką pompą otworzy. Tu się żyje!
- 14 7
-
2020-05-03 18:34
Hotele nie sa własnościa Gdańska! Same się otwierają.
Samorząd nie odpowiada za hotele, galerie itd. ani za to co się na ich terenie dzieje. Natomiast za placówki oświatowe i owszem. Cokolwiek tam się dzieje złego czy dobrego odpowiada za to samorząd.
- 0 0
-
2020-04-30 13:06
(46)
Bardzo dobrze!
- 371 484
-
2020-04-30 13:29
jakie dobrze? (6)
chorzy beda wszyscy. to warszawa, slask, dolny slask ma problem.
Nie mozna patrzec na epidemie w skali kraju a lokalnie. W Gdansku epicentra zarazen to wszystkie placowki miejskie: szpitale, domy starosci.
Na podstawie obecnych danych Gdansk na chwile obecna powinien umozliwic ludziom normalna prace. Reszta to gra polityczna. Przy tak smieesznej ilosci chorych zadne panswo sie nie zamykalo.- 32 12
-
2020-04-30 13:41
Pomyślcie o konsekwencjach (5)
To jest właśnie pokłosie pandemii lęku i strachu serwowanej wszystkim od rana do wieczora prezentując hasła typu "zostań w domu chroń życie". Takie wdrukowywanie w umysły ludzi przekonania, że wychodząc z domu możesz umrzeć. Brak ruchu, świeżego powietrza, kontaktów społecznych opiero zacznie zbierać swoje żniwo. Zamiast rozładowywać i tak napiętą sytuację ze względu na to chorubsko, to bombardują nas relacjami od rana do wieczora o koronawirusie, jakby innych ważnych tematów nie było zasiewając w co niektórym strach tak wielki, że nie potrafią samodzielnie myśleć. a do tego wmawiają, że mokra szmata na twarzy chroni przed czymkolwiek... Zobaczymy za kilka miesięcy jakie będą tego konsekwencje. Pozdrawiam. T.
- 32 9
-
2020-05-03 14:37
pomyślcie o konsekwencjach
Panie T, jeżeli nie umiesz samemu coś napisać, to chociaż powinieneś więcej pozmieniać w mojej wypowiedzi, a nie bezczelnie wkleić moją, zniekształcając ją, w oryginale brzmiała tak "To jest właśnie pokłosie pandemii strachu serwowanej wszystkim od rana do wieczora prezentując hasła typu "zostań w domu chroń życie". Takie wdrukowywanie w umysły ludzi przekonania, że wychodząc z domu możesz umrzeć dopiero zacznie zbierać swoje żniwo. Zamiast rozładowywać i tak napiętą sytuację ze względu na to chorubsko, to bombardują nas relacjami od rana do wieczora o koronawirusie, jakby innych ważnych tematów nie było zasiewając w co niektórym strach tak wielki, że nie będzie można normalnie kichnąć, czy zakasłać w przestrzeni publicznej, bo cię zabiją, a hejt przy tym to będzie pikuś, niestety" i dotyczyła artykułu "Koronawirus: frustracja i strach potęgują hejt"(str 25 pod artykułem). Więc tak sie nie robi panie T. (str 11 pod tym artykułem), nie kopiuje i nie wkleja czyichś wypowiedzi jako swoich, bo można zostać zdekonspirowanym- wstyd panie T Pozdrawiam
- 0 0
-
2020-05-03 14:19
pomyślcie o konsekwencjach
Panie T., który wkleiłeś (11 strona pod tym artykułem) deformując nieco moją wypowiedź nie miałeś mojego pozwolenia do jej użycia, zdeformowania i wklejenia jako swoją, nie ładnie , oj nie ładnie. Wypowiedź moja dotyczyła innego wątku, w innym artykule
- 0 0
-
2020-05-01 08:03
I na wybory zabraniają iść (2)
Budka z Kidawa straszyli, ze umrzemy przez wybory korespondencyjne
- 7 0
-
2020-05-01 12:50
I Bolek 2 miliony musi zebrać i na Warszawę ruszyć (1)
- 1 0
-
2020-05-01 14:17
sam sobie odPiSujesz!
LOL
- 0 1
-
2020-04-30 13:30
(17)
Tylko w grupie czlowiek buduje swoja odpornosc. Dlaczego tego nie powiedza? :)
Ciagle karmia ludzi tymi bajkami z wirusem a to nic wiecej jak szczep grypy. Robia was w konia. I tyle.- 28 18
-
2020-04-30 13:40
W 2014 roku w Davos ustalili żeby rynek pracownika wrócił do poziomu miski ryzu (16)
Ściema z tym wirusem , ogarnijcie się
- 17 13
-
2020-04-30 13:51
powiedz to lekarzom na sor i rodzinom zmarłych, że to ściema (15)
- 32 20
-
2020-04-30 13:54
(11)
Lekarze wiedza ze musza podciagac kazda chorobe pod korronawirusa. Gosciu, naprawde w to tak bardzo wierzysz?
Po kazdej ziemie czlowiek ma mniejszy odpornosc dlatego wysyp gryp itp. Otworzcie oczy, ludzie. Nie tylko na TV.- 19 27
-
2020-04-30 14:42
(8)
Czyżby?Teść leży w szpitalu z powodu zapalenia płuc,nikt nie zrobił mu testu na Koronę bo z wywiadu wynika ,że nikt Korony w rodzinie nie ma.A co jak jest a członkowie rodziny przechodzą bezobjawowo?
- 14 8
-
2020-04-30 16:10
Zwróćcie uwagę na filmy z Włoch te gdzie wiozą trumny wojskowymi samochodami (7)
To film z 2018 roku ...niestety
- 7 11
-
2020-04-30 16:21
Szpitale w Stanach wcale nie mają tyłu chorych (6)
W UK są filmiki jak szpitale są puste
- 8 6
-
2020-04-30 20:00
a w TVPiS pokazują skarbce NBP+ pełne pieniędzy i zlota (5)
- 3 2
-
2020-05-01 23:02
Piniedzy nima
I co z tego zazdrościsz??
- 0 0
-
2020-05-01 12:51
Nareszcie bogate państwo (1)
Za PO 270 miliardów wyjechało do Niemiec
- 1 0
-
2020-05-01 13:11
inflacja poPiSowa - podstawowe produkty i usługi +40% w cztery lata
- 0 1
-
2020-05-01 08:15
W rosyjskim TVNie cisza
- 3 0
-
2020-05-01 08:14
Czyli wojna?
- 0 0
-
2020-04-30 16:17
Jest dokładnie odwrotnie. Zrobienie szybko testu graniczy z cudem (zatory w laboratoriach nie maleją) i większość podejrzanych nagłych zgonów poza szpitalami zakaźnymi nie jest liczona do koronawirusowej puli. Nie ma testów nie ma koronawirusa! Statystyki podrasowane wg widzimisie prezesa
- 3 4
-
2020-04-30 14:33
Zamilcz
Bo głupi jesteś
- 9 7
-
2020-04-30 19:29
Codziennie ktoś umiera na coś (1)
- 2 3
-
2020-05-01 12:52
Mi pies zdechł
Miał choroby współistniejące
- 0 0
-
2020-04-30 16:08
Zwykła grypa
- 9 6
-
2020-04-30 13:13
Rzad chce nas pozarazac (12)
- 28 55
-
2020-04-30 13:16
Ciebie już nie musi, jak widać (3)
- 43 22
-
2020-04-30 13:29
to jak masz pomysł? prześlij do niekompetentengo rządu (2)
- 19 14
-
2020-04-30 13:32
I ona chciała żeby samorządy same decydowały???!!! (1)
- 40 11
-
2020-05-01 13:06
bo matołuszek z szumowskim - sami nie wiedzą co czynią!
PiS lasy zabrał
PiS lasy oddał
"dobra zmiana"- 0 1
-
2020-04-30 13:30
i tak sie zarazisz (2)
teraz albo za 2 lata. tu chodzi tylko o to, zeby nie wszyscy na raz.
- 28 7
-
2020-04-30 14:51
(1)
A skąd to wiesz?
- 5 16
-
2020-05-01 12:53
Wirus
Wirus Covid-19 przenosi się bardzo łatwo ( zbyt łatwo, żeby wszyscy nie zachorowali ), podobnie jak wirus grypy, na grypę praktycznie każdy raz chorował, jesienią będzie druga tura, w lutym kolejna tura, zamykając gospodarkę można doprowadzić kraj do ruiny. Tylko PO co ci to tłumaczyć, jak ty POdobnie jak Dulkiewicz zawsze będziesz przeciwko polskiemu rządowi, obojętnie co by nie powiedzieli. Do tego prowadzi brak rozsądku i obiektywizmu politycznego.
- 3 2
-
2020-04-30 14:12
Dokładnie (4)
Chcą nas pozarażać, osłabić, sprowadzić do parteru, wypłukać ze świadomości, wszystko pozabierać, pozbawić wszelkich praw, podłączyć pod kabelki i będziemy robić za zasilanie dla jedynego, prawego Jarosława, który już nic nie będzie musiał tylko pozostanie mu rozkoszować się wieczną władzą absolutną
- 7 33
-
2020-04-30 16:34
Dokładnie ...dużo w tym racji. (2)
Kto był autorem spotu wyborczego, "nie swiruj idź na wybory"? Kto stoi za hasłem, "tylko nieodpowiedzialni ludzie biorą udział w wyborach korespondencyjnych"?
Kto wyplukuje świadomość, podłącza kabelki, nakazuje Tobie, jak masz myśleć, postępować ?
"On" myśli za Ciebie... "On" chce mieć na Tobą władzę absolutną.- 8 7
-
2020-05-01 12:43
Zabierz Babci Dowód ... (1)
i zagłosuj korespondencyjnie ;))))
- 0 1
-
2020-05-01 12:49
Niemiecka PO nie ma kandydata
- 2 1
-
2020-04-30 16:12
Ale kto chce , konkretnie ?
- 12 2
-
2020-04-30 15:05
I całkowicie sie zgadzam i poieram pania prezydent powinno sie otwierac szkoły a nie przedszkola (3)
- 8 19
-
2020-04-30 19:30
Albo nakrętki odkręcać (2)
- 7 0
-
2020-05-01 08:05
I bronic wolnych sondów (1)
Koń sty tuc ja!
- 6 0
-
2020-05-01 08:15
Gersdorff już wyleciała
- 3 0
-
2020-05-01 07:58
Ludzie już sami luzują obostrzenia, gromadzą się, tłumnie wychodzą
- 4 0
-
2020-04-30 18:22
Bardzo zła decyzja !
Tragiczna Pani Prezydent podejmuje i**otyczną decyzje.
Wojna Po vs PiS trwa w najlepsze ...
kto by się tam przejmował zwykłymi ludźmi!
Przykre jest to , że trzeba czekać do wyborów aby zmienić tą karykaturę polityka na stanowisku prezydenta.- 14 3
-
2020-04-30 17:39
jak mlodzi potraca prace ..
napewno nie polepszy sie ich sytuacja finansowa to emeryci i tak dostana emeryture...przeciez to oni kreca ta gospodarka i dzieki nim sa wyplacane pensje dla szpitali,policji,budzetowowce..wcale mi was nie zal..
- 3 0
-
2020-04-30 13:43
Ta, bardzo dobrze
Jak sprawa dotyczy czegoś na czym nie można zyskać, to nie mamy wytycznych, nic nie robimy. Jak temat idzie w grube miliony to nie mówcie nam co mamy robić, my wiemy
- 15 6
-
2020-05-03 10:56
Czy Tobie kobieto sni sie wolne miasto ? D
basz przed kamrami o bezpieczenstwo dzieci , przeciez do czwartego roku dzieci nie zarazaja i nie roznosza wirusa. Czyz w Berlinie dostalas wytyczne ,co dalej robic , zeby zaszkodzic . mam nadzieje , ze i to sie w niedlugim czasie skonczy !- 1 0
-
2020-05-03 05:30
Kłamczucha
Wytyczne są na stronie ministerstwa.
Wstrętne uprawianie polityki na dzieciach.- 2 0
-
2020-05-03 05:29
Kłamie w żywe oczy
Wytyczne są na oficjalnej stronie:
https://www.gov.pl/web/edukacja/wytyczne-dla-przedszkoli- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.