• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk ogłosił przetarg na budowę Nowej Bulońskiej

Maciej Naskręt
3 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach

Wizualizacja Nowej Bulońskiej


W 2019 r. pojedziemy ul. Nową Bulońską z Moreny na Jasień. DRMG ogłosiła przetarg, w którym wyłoni wykonawcę wspomnianej ulicy. Prace powinny rozpocząć się na przełomie tego i przyszłego roku.



Czy Nowa Bulońska ułatwi ci poruszanie się po Gdańsku?

Przypomnijmy na początku, że planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim.

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej miedzy Jasieniem a Moreną. Przebieg ul. Nowej Bulońskiej miedzy Jasieniem a Moreną.
Dwuetapowy przetarg

Urzędnicy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska w środę ogłosili przetarg na budowę ul. Nowej Bulońskiej. Z uwagi na fakt, że budowa wspomnianej ulicy ma być dofinansowana ze środków Unii Europejskiej, zdecydowano się ogłosić zamówienie ograniczone. Oznacza to, że w pierwszym etapie odbędzie się weryfikacja firm i konsorcjów zainteresowanych budową. Do drugiego etapu zostanie zaproszonych 10 podmiotów, które spełnią wymogi DRMG. Wtedy przedstawią one swoje oferty cenowe na realizację zadania.

- Sądzimy, że postępowanie przetargowe uda się przeprowadzić w ciągu trzech miesięcy, a to oznaczałoby, że pierwsze prace ziemne rozpoczęłyby się na przełomie tego i przyszłego roku. Wszystko jednak uzależnione będzie też od warunków pogodowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Jeśli przedsięwzięcie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem, wtedy nową drogą z Moreny na Jasień pojedziemy w 2019 r.

Teren gotowy do prac

Niedawno zakończyły się prace rozbiórkowe na terenie ogródków działkowych położonych w ciągu planowanej ul. Nowej Bulońskiej. W sumie zlikwidowanych zostało ok. 220 parceli, na których łącznie do rozbiórki było 3,3 tys. m kw. budynków o różnej konstrukcji.

Oprócz altanek rozebrane zostały też znajdujące się na terenie przeznaczonych do likwidacji ogrodów drobne obiekty, takie jak szklarnie, inspekty, a także ogrodzenia działek ogrodniczych. W ramach zadania, w niezbędnym zakresie, prowadzona była też wycinka drzew i krzewów.

Docelowe skrzyżowanie ul. Nowej Bulońskiej z ul. Jabłoniową i ul. Warszawską i planowane przedłużenie tej pierwszej w kierunku południa Gdańska. Docelowe skrzyżowanie ul. Nowej Bulońskiej z ul. Jabłoniową i ul. Warszawską i planowane przedłużenie tej pierwszej w kierunku południa Gdańska.
Prace nad Nową Bulońską od 2012 r.

Na koniec przypomnijmy, że prace nad ul. Nową Bulońską trwają od 2012 r. Wydano na ten cel m.in. 1,5 mln zł, które pochodziły jeszcze z poprzedniego budżetu Unii Europejskiej - na lata 2007 - 2014.

Autorem projektu drogi i trasy tramwajowej jest firma Europrojekt Gdańsk, która przygotowała go na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska za 1,180 mln zł. Oprócz projektu Nowej Bulońskiej Północnej biuro opracowało też dokumentację niezbędną do pozyskania decyzji środowiskowej w sprawie tej inwestycji.

W 2015 r. przeprowadzono także konsultacje z mieszkańcami. Przez niespełna dwa lata miasto czekało na uruchomienie konkursu, w którym przyznawane są środki finansowe z UE.

Do tych placówek edukacyjnych będzie można dojechać z Moreny ul. Nową Bulońską. Do tych placówek edukacyjnych będzie można dojechać z Moreny ul. Nową Bulońską.
Są też pieniądze na przedłużenie ulicy

DRMG lada dzień ogłosi również przetarg na prace budowlane związane z przedłużeniem ul. Nowej Bulońskiej. Chodzi o doprowadzenie drogi do kompleksu placówek edukacyjnych przy ul. Jabłoniowej. Inwestycja będzie realizowana ze środków własnych miasta.

W sumie powstanie ok. 600 m dodatkowej drogi od istniejącej ul. Warszawskiej w kierunku południa Gdańska.

Miejsca

Opinie (169) 3 zablokowane

  • A co z Nowa Swietokrzyska?! Tam bardziej jest potrzebna droga aby odkorkować południe miasta!!!!!!!!

    • 3 1

  • o wiele ważniejsza jest budowa nowej świętokrzyskiej!

    • 2 1

  • Zbudujcie zbiorniki retencyjne w pobliżu!

    żeby nie było, że nie mówiłem

    • 1 2

  • Jestem przekonany ze 2 pasy dla tej drogi bedzie zamalo a skrzyzowanie bulonskiej z To jest spory skrot dla mieszkancow poludniowych dzielnic w kierunku Wrzeszcza, Sopotu.
    Na krzyzowaniu Rakoczego Bulonska juz teraz z rana tworza sie korki. Bedzie tam makabra po wybudowanu nowej Bulonskiej.

    • 1 0

  • Przystanki tramwajowo-autobusowe

    Pętla tramwajowa na skrzyżowaniu z warszwawską i jabłoniową wygląda źle. A dokładniej przystanki, skoro chcą puścić tramwaje na warszawską i jabłoniową to ludzie przesiadający się z tramwajów/autobusów będą biegać po całej pętli. Czy nie lepiej jest zrobić coś takiego jak na przystanku/pętli siedlce że wszystkie przystanki są w niewielkiej odległości od siebie a tramwaj i autobus może potem zjechać sobie na pętle?

    • 0 0

  • Tramwaj z Chełma na Brętowo

    Ciekawe czy będzie linia tramwajowa która z pętli chełm witosa będzie jechała do krańcówki gdańsk brętowo bezpośrednio przez witosa havla, nową warszawską, nową jabłoniową, nową bulońską, bulońską i rakoczego do stacji Gdańsk Brętowo. Przydałoby mi się te połączenie gdyż chce jechać z chełma na Osową, a jednocześnie autobusy 210 i 227 stoją w korkach i baaaardzo długo jadą, a jednocześnie żeby nie jechać na około jadąc pkmką do wrzeszcza potem skmką do głównego lub śródmieścia i potem tramwajem na chełm. Uważam że także tramwaj z chełmu na brętowo skrócił by mieszkańcom chełma czas dojazdu na lotnisko

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane