• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Traktu Konnego będzie droższy

Szymon Zięba
7 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.

Gdańsk planuje drugi etap remontu Traktu Konnego. Tym razem prace objąć mają odcinek od Politechniki Gdańskiej do ul. Smoluchowskiego. Inwestycja wygeneruje większe koszty niż pierwsza faza przebudowy drogi, która kosztowała ponad 4,5 mln zł. Z tego względu potrzebne będzie dofinansowanie zewnętrzne.



Czy po zmianach na Trakcie Konnym często jeździsz tą trasą?

Trakt Konny to ruchliwa trasa, która biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. Wielu kierowców jadących w stronę centrum miasta korzysta z tej alternatywy.

Z tego powodu nawierzchnia ulicy była mocno sfatygowana i wymagała remontu. Pod koniec sierpnia tego roku oddano do użytku około kilometrowy, zmodernizowany odcinek Traktu - od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja).

Prace trwały od 23 kwietnia i pochłonęły ponad 4,5 mln zł. Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.

Strefy "tempo 30" w Gdyni



Już teraz wiadomo, że drugi etap remontu Traktu Konnego wymagać będzie zaangażowania dużo większych środków finansowych, proporcjonalnie większy bowiem będzie zakres robót. Według planów, przebudowana zostanie istniejąca już infrastruktura podziemna.

  • Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy po pierwszej części remontu, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.
  • Drugi etap remontu Traktu Konnego będzie kosztowniejszy. Według planów, przebudowana zostanie m.in. istniejąca już infrastruktura podziemna.

Szeroko zakrojona przebudowa kanalizacji



Zakres planowanych prac zależy od ustaleń zarządcy drogi i będzie obejmował m.in. wymianę nawierzchni jezdni oraz kompleksową przebudowę kanalizacji deszczowej. Ostateczny kształt dokumentacji znany będzie jednak dopiero po uzyskaniu wytycznych i uzgodnień.

- Budowa drugiego etapu Traktu Konnego generuje ponadto potrzebę wypracowania rozwiązań w zakresie kanalizacji deszczowej w innych rejonach Wrzeszcza. W chwili obecnej miasto jest na etapie konstruowania finansowania dla planowanego przedsięwzięcia - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ze względu na zakres prac i ich koszt, rozpoczęcie drugiego etapu remontu Traktu Konnego uzależnione jest od pozyskania zewnętrznego finansowania - środków z Unii Europejskiej.

- W związku z tym, będzie on możliwy nie wcześniej niż po 2020 roku - podsumowuje Jędrzej Sieliwończyk.

Miejsca

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Mam nadzieję że na całym odcinku powstanie strefa 30 i ścieżka rowerowa. Jeden pas wystarczy.

    • 5 16

    • Korek od Wrzeszcza do Gdańska. Stefa i**otów.

      • 3 4

  • Co to za pieniądze w porównaniu za namalowanie białej linii za 880tys. na dziurach na Wita Stwosza. (2)

    • 13 0

    • (1)

      Hahaha dobre

      • 4 0

      • Hahaha nie

        • 0 2

  • Strefa tempo 30

    Nareszcie na Trakcie Konnym jest spowolniony ruch i stała się ona drogą serwisowa dla dzielnicy Aniołki.
    Brawo, trzeba spowalniać kolejne ulice na których wariaci pędzą 120/h "bo mi się spieszy" w swoich 25 letnich śmierdziuchach.

    • 2 17

  • (1)

    Trakt Konny tylko dla koni zamknąć dla samochodów. Wiec po co remont.
    Teraz to żadna alternatywa dla Al. Zwycięstwa. No chyba że miejsca parkingowe dla wybranych bo na wyremontowanym odcinku nawet o prawoskrętach zapomniano

    • 5 2

    • Popieram - na całej al. zwycięstwa zrobić spacerniak

      • 2 1

  • Ej, ktoś włodarzy Gdańska wybrał? Skoro tak, to nie narzekajcie na skutki własnego wyboru bo to dziecinne.

    • 3 3

  • Piszecie o kontrapasie czy ścieżce rowerowej

    Obcisłogaci kolarz z kaskiem na łbie i tak będzie jechał ulica

    • 0 0

  • To była budowa parkingu dla kasy.

    Ucięto jedną część jezdni i zrobiono parking. Podobnie tzw. Czarną np. Zamiast udrażniać ruch, to się ogranicza. Niech Miasto zamieni ze dwa pasy Grunwaldzkiej, Alei i Podwala na parkingi, ale niech pamięta, że nie wszyscy latają rydwanami, choć może niektórzy już nieźle odlecieli.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane