• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk ponownie szuka wykonawców Nowej Warszawskiej

Krzysztof Koprowski
16 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku. Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku.

Po kilku tygodniach oczekiwania urzędnicy wreszcie zapowiedzieli ponowne ogłoszenie przetargu na trasę tramwajową wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. W pierwszej kolejności będzie poszukiwany wykonawca dla krótkiego odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r.



Czy podział inwestycji na dwa etapy pozwoli na jej realizację w terminie?

Przypomnijmy, w pierwszym przetargu na realizację trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowej Warszawskiej wpłynęło aż osiem ofert od potencjalnych wykonawców.

Najtańsza oferta opiewała na kwotę ok. 66,7 mln zł (najdroższa - ok. 79,3 mln zł), podczas gdy miasto rezerwowało na ten cel zaledwie 38 mln zł. Z tego powodu przetarg unieważniono.

Pod koniec stycznia postanowiono podzielić realizację na dwa etapy:
  1. od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania,
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej - al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej).

Ponowne ogłoszenie przetargu tylko na I etap



Nowy przetarg na I etap miał być rozpisany jeszcze w lutym, ale ostatecznie dopiero w piątek 13 marca wysłano do dziennika urzędowego Unii Europejskiej dokumentację, która niebawem będzie dostępna na platformie przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

- W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto zostanie wybudowany przystanek przy ul. Łódzkiej - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka. Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka.

Dodatkowe tory do skrętu w Nową Warszawską



Przebudowany układ torowy będzie przypominał połączenie rozwiązań zastosowanych na skrzyżowaniu Pomorska-Chłopska oraz w rejonie Opery Bałtyckiej.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice Swiętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Przystanki przed i zaraz za skrzyżowaniem



W efekcie tramwaje jadące na trasie Nowa Warszawska-Havla-Cienista będą dwukrotnie zatrzymywały się na przystankach w obrębie skrzyżowania. Jedynie tramwaje jadące pomiędzy pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nową Warszawską będą miały jeden postój (nie licząc oczywiście oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie).

Udogodnienia tylko dla rowerzystów, ale nie dla pieszych



Na przebudowanym skrzyżowaniu z al. Havla dobudowany zostanie dodatkowy przejazd rowerowy po południowej stronie (czyli bliżej pętli Łostowice Świętokrzyska). Nie przewidziano jednak po tej stronie przejścia dla pieszych, więc nadal będzie trzeba obejść cały układ drogowy, do którego dojdą jeszcze przejścia przez tory tramwajowe.

Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla. Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla.

I etap do końca 2020 r., cała trasa rok później



- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r. - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Ogłoszenie przetargu na drugi etap robót planowane jest w drugiej połowie br. z terminem realizacji do grudnia 2021 r.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • Bo te ceny przetargu to paranoja. (11)

    Taki mały fragment drogi a takie stawki,
    Wariactwo.

    • 39 24

    • (1)

      Bobex rozumiem ze to firma budowlana taka jak np to tak jak Budimex. Policz , zaplanuj wystartuj i wybuduj za pieniądze jakie proponuje inwestor. Gwarantuje że przetarg wygrasz ale......

      • 6 1

      • Bo jak były niższe ceny, to firmy po 2 latach bankrutowały.

        • 4 0

    • (8)

      Stan do przetargu i zrob za polowe ceny

      • 6 3

      • Stanie, zbankrutuje, a potem trolle będą kwiczeć, jak to się przeciąga budowa. (7)

        Nieraz to przerabialiśmy, ale cóż, przecież 70% wzrost cen materiałów budowlanych to nie inflacja...

        • 13 1

        • No właśnie, a jak było taniej to wszyscy krzyczeli jak drogo? Teraz to normalne, że drożej bo przecież wszystko drożeje, no i będzie jeszcze drożej..., więc zamiast całej trasy będziemy się cieszyć ze zrobionego skrzyżowania z Havla albo i tego się nie uda... Może są chętni, żeby się dorzucić?

          • 3 0

        • dokładnie tak (4)

          aczkolwiek co do cen materiałów to nie zauważyłem aż takiego wzrostu. Jak budowałem dom w latach 2011-2014 kupowałem bloczki betonowe po 2zł z kawałkiem. Teraz widzę na allegro cena 2,49. Podobne ceny gazobnetonu

          • 3 0

          • Transparentności jak zwykle brak ....

            Ale przecież tak naprawdę podane są stawki za ,które firmy staja do przetargu ...czy ktoś jest generalnie w stanie zweryfikować dokładnie stawki firm i wymagania zleceniodawcy i odnieść sie do tego ? NIE , wiec po co bicie piany , będzie jak będzie....

            • 0 0

          • (1)

            2.49-2/2=0.24.5x100%=24.5% Czy wzrost o 24.5% od 2014 roku to mało?

            • 1 2

            • Po prawie sześciu latach czy to aż tak dużo ?

              Przez ten czas trochę się zmieniło. Jest popyt na pracowników.

              • 2 0

          • No masz rację 20% przy bloczkach betonowych to pikuś.

            • 1 0

        • Materiały to raz a dwa to praca ludzka zdecydowanie poszła w górę.

          • 0 0

  • (3)

    To poczeka długo,nie wiadomo ile miesięcy czy nie daj boże.lat potrwa obecna sytuacja.

    • 16 9

    • We łbach się poprzewracało tym tramwajarzom z Gdańska (2)

      Zamiast dziesiątek tras tramwajowych każda za dziesiątki milionów powinniśmy zainwestować w kolejkę na południe gdańska za kilkaset milionów. O niebo lepsze i szybsze dojeżdżanie do centrum. A jak tramwaj się zepsuje to kaplica, korek tramwajowy, bez rozjazdów. Kolejka przynajmniej po jednym torze awaryjnie przejedzie i psuje się rzadziej. Szybsza jest. Więcej ludzi zabiera itd.

      • 2 2

      • Zaraz, jak to działa (1)

        Tramwaje i kolejka jeżdżą po identycznych torach.
        Kolejka może awaryjnie jechać jednym z dwóch, a tramwaj nie? :D

        • 6 0

        • skrajnie awarynie to moze

          • 0 0

  • Fajnie, że w Gdańsku się buduje,i buduje i buduje (3)

    • 36 10

    • (1)

      Ale za to nie jesteśmy najlepszym miejscem do życia wg różnych rankingów...

      • 3 3

      • przez ciebie..

        • 2 2

    • Byłaby pełnia szczęścia

      Żeby tak jeszcze z głową i zdrowym rozsądkiem.

      • 7 3

  • Gdańskie tempo. (18)

    Czy można prosić o komentarz Panią prezydent?

    • 52 19

    • Wątpie (10)

      Odpowie Ci że kocha wszystkie gdańszczanki i gdańszczan a jakiś tam tramwaj to oj tam oj tam

      • 23 6

      • Co minister sprawiedliwości sądzi o pracy prokuratury? (8)

        "Zabraliśmy pieniądze dzieciom i daliśmy mafiom!"
        Czy jakoś tak szła ta jego wykuta formułka...

        • 0 12

        • (7)

          Co ma piernik do wiatraka? Rozmawiamy o MS, czy o inwestycjach w naszym mieście?

          • 10 0

          • Zapytaj z kim rozmawiamy :) (6)

            Bo przypadkiem Prokurator Ziobro nie chciał wszcząć postępowania w sprawie kierownika farmy trolli Ziobry, nawet po odwołaniu do ministra Ziobry.

            A że to jeden z jego trolli pisze w ramach kampanii Kacperka, to chyba widzi każdy z IQ powyżej targetu TVP.

            • 3 10

            • "Zapytaj z kim rozmawiamy :)" - nie pytam, każdy jest wartością (5)

              "A że to jeden z jego trolli pisze w ramach kampanii Kacperka, to chyba widzi każdy z IQ powyżej targetu TVP." Wyczytałeś to z kart? Czy z kryształowej kuli? Najwyraźniej, sądząc po twoim nie na temat wpisie, po obu stronach tego, jak dla mnie, nieracjonalnego konfliktu coś się mocno odrealniło. Żyjecie własnym, równoległym do rzeczywistości, życiem. A teoria spiskowa stała się dominującym elementem dialogu. Choć trudno nazwać dialogiem pisanie własnych prawd. Nie wczytując się w słowa interlokutora. Rozmowa na zasadzie: chłop swoja, a baba swoje.

              • 5 3

              • Interlokutoruj się stad. (1)

                • 0 5

              • i vice versa.

                Najlepiej do realnej pracy. A nie bąki zbijać w partyjnej przybudówce.

                • 5 0

              • Jaka teoria spiskowa? (2)

                Przecież farma trolli jest prawdziwa, jest oficjalna wypowiedź o niewszczęciu postępowania.

                Nie z kart, jesteś w Internecie od wczoraj?
                Przecież trolli da się rozpoznać na kilometr...

                A nawiązanie jest bardzo istotne, bo marionetka, która powtarza tekst spindoktora jak mantrę, niezależnie od pytania, wysyła trolli, żeby zarzucali jej przeciwnikom to samo :D

                • 0 2

              • (1)

                Przecież farmy są obecne po dwóch stronach barykady. Sam to doskonale wiesz! Więc nie ma o co kopii kruszyć. To po pierwsze. Po drugie, skoro masz tego pełną świadomość, to w jakim celu podejmujesz polemikę? To niczego nie zmieni. Ignorancja jest najlepszym środkiem do wygaszenia takiego wątku. Jeśli wpadniesz w pętle pyskówki, zaczyna się jazda. Więc zadaję Ci pytanie. Po co? Moim zdaniem nie warto. No chyba, że jesteś z konkurencji... a to już insza inszość.

                • 2 1

              • Gdyby to byli normalni trolle, nie ma problemu, mogą mnie obrażać do woli.

                Ale że rozsiewają nieprawdziwe informacje to staram się robić, co w mojej mocy, żeby to pokazać.

                Niezależnie po której stronie barykady się znajdują.

                • 0 0

      • Odpowie Tobie

        Że jesteś na usługach Pisu i że Twoje pytanie to zamach na demokrację i dobre imię św Pawła.

        • 4 0

    • (5)

      a jakiego komentarz byś oczekiwał.....

      • 1 8

      • (4)

        Takiego, jakiego ty...

        • 5 0

        • (3)

          Ja nie oczekuję żadnego komentarza bo wiem jakie obowiązują procedury przetargowe.Pozdrawiam

          • 3 6

          • (2)

            Nudzicie się dzisiaj w urzędzie? Nie pozdrawiam, bo nie znam.

            • 6 0

            • ja też wiem, bo się po prostu uczyłem (1)

              • 0 5

              • lol

                I co w związku z tym, chcesz nam przekazać?

                • 5 0

    • Toć ta osoba komentuje tylko decyzje rządu. Zapisz się do partii rządzącej. Napisz coś na tt, a szybciutko doczekasz się odpowiedzi:)

      • 7 0

  • Idzie kryzys i to poważny jakiego dawno nn o nie było (3)

    Nikt tego głośno nie chce na razie mówić.

    • 37 8

    • Wszyscty to mowia glosco

      • 4 0

    • Jak nie mówią, jak mówią.

      • 2 0

    • Kryzys już jest.

      • 1 0

  • za jej rządów ta droga chyba nigdy nie powstanie (4)

    • 50 27

    • Widzisz (2)

      bo za nierządów kaczego kaina, to nic nie powstało, więc słuszny masz trend polityczny.

      • 5 7

      • mówisz o rudym donaldzie?

        • 4 3

      • to nie są drugie ferie

        Synu, zajmij się lekcjami.

        • 4 3

    • potem minął mi sen:)

      A może jednak...

      • 0 0

  • Niech od razu wykonają też drogę (3)

    Za jednym zamachem i bałaganem taniej, bo jak widać z czasem znacznie drożeje.

    • 22 8

    • Jakby był Adamowicz, prace na tym odcinku by już trwały. (1)

      Co jak co, ale pod względem inwestycji "nasza ola kochana" do pięt mu nie dorasta.

      • 1 0

      • Adamowicz był prezydentem 20 lat ona jest od roku . Daj jej szansę bo prezydent Adamowicz uczył się być prezydentem przynajmniej 2 kadencje.To proces.

        • 0 0

    • Fantasta, czy naiwny?

      • 0 0

  • Ale spadły nakłady na inwestycje w Gdańsku (11)

    Praktycznie wszystko odkładane, kończą tylko to co zaczął poprzednik.

    • 45 7

    • To tak, jak w całym kraju. (9)

      Dziękujemy Wam, rządzący...

      • 7 7

      • (8)

        Nie kłam.

        • 6 5

        • Żeby nie szukać daleko, jak tam idzie kończenie s7? (7)

          Co zaczęli 6 lat temu, to trzeba było dokończyć.
          Reszta? Jeszcze by pieniędzy na trolli i propagandę zabrakło...

          • 7 4

          • przecież S7 od Nowego Dworu do Koszwał udało się dokończyć (1)

            • 3 1

            • Dokładnie. Dokończyć.

              Jak napisał przedmówca:
              "Praktycznie wszystko odkładane, kończą tylko to co zaczął poprzednik."

              A co udało się zacząć?
              Peło nie zdążyło zrobić przetargu na odcinek od Mławy do Warszawy, więc 6 lat mija i ani widu, ani słychu...

              • 4 0

          • (4)

            A co miejska inwestycja ma wspólnego s7?

            • 4 2

            • A przeczytaj wątek od początku. (3)

              • 1 2

              • (2)

                Akurat ten wątek dot. inwestycji w naszym mieście. I art. również!

                • 1 1

              • Czyli nie przeczytałeś? (1)

                Ech...

                • 1 2

              • lol

                Piłeś, nie pisz.

                • 1 0

    • spalarnia dla zagranicznego operatora ma priorytet

      • 1 1

  • ale się p........ (8)

    Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r. Stawiam moje złoto na przeciw kamieni , że cała trasa nie będzie ukończona nie wcześniej jak za 5 lat . Jak ogłoszą przetargi na roboty , to jak to zwykle bywa to muszą być odwołania , unieważnienia , zaś nowe przetargi i w końcu jak dobrze pójdzie to roboty zaczną się dopiero wtedy gdy plan przewidywał już ukończenie całej inwestycji . Cudem będzie jak roboty ruszą w 2022r.

    • 38 4

    • Dokladnie taki jest ich cel (2)

      Im później, tym mniej kasy wydadzą. No i zawsze lepiej oddać inwestycję tuż przed wyborami niż w połowie kadencji

      • 8 1

      • A po co? (1)

        Z taką opozycją w Gdańsku można nawet olać kampanię.
        Kogo wybierzesz?
        Bezrobotnego Misiewicza, czy naczelnego wykrywacza żydomasońskich spisków?

        • 5 2

        • Mamy jeszcze 4 lata. A może ktoś się objawi?

          • 2 0

    • Ten pierwszy etap to powinien być już zrobiony z Havla (2)

      Koszt dodatkowy niewielki, a by już było. Teraz trzeba drugi raz płacić za to samo ale dużo więcej. Na Emaus w stronę moreny jakoś można było przygotować już tory pod tramwaj.

      • 6 0

      • Jak robili Havla, nikomu nawet nie przyszło do głowy, co się będzie działo przy wysypisku... (1)

        • 2 2

        • Taki mamy klimat:)

          • 1 0

    • Nie będzie ukończona nie wcześniej? To stwierdzenie nie ma sensu. (1)

      • 1 0

      • od ale się p.......

        Masz rację , mój błąd . Pierwsze , nie , wykreśl z tego zdania i będziesz zadowolony . Ważne , że zrozumiałeś o co mi chodziło . Bądź zdrów .

        • 2 1

  • To bzdura - budować bez drogi dla samochodów tylko sam tramwaj (7)

    Doga przez Ujeścisko to jakiś koszmar i te durne duoronda

    • 42 29

    • A drogę bez tramwaju to też bzdura

      Jest pewna różnica w cenie jeśli budujesz tylko tramwaj.

      • 6 2

    • Sam jesteś durny (5)

      Duoronda znacznie usprawniły tam ruch. Wcześniej tam był koszmar.

      • 3 7

      • Odkąd jest zjazd na Jabłoniową z AK, te ronda i tak stoją puste.

        A są do d*py, bo przy tej wielkości nie widać kierunkowskazów zjeżdżających samochodów, co niesamowicie spowalnia ruch.

        • 5 4

      • (3)

        Wolałem mieć pierwszeństwo w ciągu Warszawskiej, niż teraz interesować się skręcającymi z Łódzkiej.

        • 2 3

        • Szczególnie, że Janusze przeciskają się na Łódzką, żeby zablokować ruch.

          Gdyby wszyscy jechali w jedną stronę w prawo na Łódzką, a w drugą prosto Warszawską, ruch byłby płynny.

          Ale nie...

          • 3 0

        • I co z tego że wolałeś ? Skręcając z Łódzkiej w Warszawską widoczność gnających Warszawską aut była tam zerowa co powodowało kor (1)

          • 0 1

          • A po co mi skręcałeś z Łódzkiej na Warszawską w lewo? Dokąd się wybierałeś? Zresztą to tylko pokazuje, że ta jedna jezdnia do Nowej Warszawskiej byłaby potrzebna.

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane