• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk ponownie szuka wykonawców Nowej Warszawskiej

Krzysztof Koprowski
16 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku. Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku.

Po kilku tygodniach oczekiwania urzędnicy wreszcie zapowiedzieli ponowne ogłoszenie przetargu na trasę tramwajową wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. W pierwszej kolejności będzie poszukiwany wykonawca dla krótkiego odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r.



Czy podział inwestycji na dwa etapy pozwoli na jej realizację w terminie?

Przypomnijmy, w pierwszym przetargu na realizację trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowej Warszawskiej wpłynęło aż osiem ofert od potencjalnych wykonawców.

Najtańsza oferta opiewała na kwotę ok. 66,7 mln zł (najdroższa - ok. 79,3 mln zł), podczas gdy miasto rezerwowało na ten cel zaledwie 38 mln zł. Z tego powodu przetarg unieważniono.

Pod koniec stycznia postanowiono podzielić realizację na dwa etapy:
  1. od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania,
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej - al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej).

Ponowne ogłoszenie przetargu tylko na I etap



Nowy przetarg na I etap miał być rozpisany jeszcze w lutym, ale ostatecznie dopiero w piątek 13 marca wysłano do dziennika urzędowego Unii Europejskiej dokumentację, która niebawem będzie dostępna na platformie przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

- W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto zostanie wybudowany przystanek przy ul. Łódzkiej - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka. Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka.

Dodatkowe tory do skrętu w Nową Warszawską



Przebudowany układ torowy będzie przypominał połączenie rozwiązań zastosowanych na skrzyżowaniu Pomorska-Chłopska oraz w rejonie Opery Bałtyckiej.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice Swiętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Przystanki przed i zaraz za skrzyżowaniem



W efekcie tramwaje jadące na trasie Nowa Warszawska-Havla-Cienista będą dwukrotnie zatrzymywały się na przystankach w obrębie skrzyżowania. Jedynie tramwaje jadące pomiędzy pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nową Warszawską będą miały jeden postój (nie licząc oczywiście oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie).

Udogodnienia tylko dla rowerzystów, ale nie dla pieszych



Na przebudowanym skrzyżowaniu z al. Havla dobudowany zostanie dodatkowy przejazd rowerowy po południowej stronie (czyli bliżej pętli Łostowice Świętokrzyska). Nie przewidziano jednak po tej stronie przejścia dla pieszych, więc nadal będzie trzeba obejść cały układ drogowy, do którego dojdą jeszcze przejścia przez tory tramwajowe.

Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla. Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla.

I etap do końca 2020 r., cała trasa rok później



- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r. - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Ogłoszenie przetargu na drugi etap robót planowane jest w drugiej połowie br. z terminem realizacji do grudnia 2021 r.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • (3)

    Już z góry zakłada się oczekiwanie na przejazd przez skrzyżowanie? Czy ktoś tego amatorskiego tałatajstwa wzajemnej adoracji nie jest w stanie rozgonić?

    • 9 2

    • oczywiście, proponuję przejazd przez skrzyżowanie metodą teleportacji (1)

      • 2 0

      • Podaj wzór:)

        • 1 0

    • uff... mamy eksperta

      no to opowiedz nam miśku, jak pokonać skrzyżowanie bez oczekiwania na przejazd,
      czekamy niecierpliwie...

      • 0 0

  • Kolejna "inwestycja" (1)

    Która będzie trwać 5 lat i kosztować będzie 3x więcej. Podziękujmy po-pisowym lemingom i januszom urobionym przez odpowiednią propagandę.

    • 10 3

    • Za to się z tobą napiję:)

      • 0 0

  • wałek

    wygrała nie ta firma co miała i kręcenie lodów trzeba inaczej zorganizować

    • 7 3

  • Budowa linii tramwajowej nie ma sensu (1)

    Ostatnie działania ZTM zniszczyły efekty ponad 10 lat budowy sprawnego, wygodnego i przyjaznego dla pasażerów transportu zbiorowego. Od teraz kojarzy się z chorobami i brudem. Tego nie da się szybko odwrócić.

    • 4 4

    • Gdyby to dobrze zaplanować, może by się udało szybciej?

      • 0 0

  • a gdzie połączenie Havla poprzez nową Warszawską z Adamowicza (1)

    ale dla komunikacji samochodowej? jesteśmy gorsi? możemy stać w samochodach godzinami w korkach bo siedzimy na d*pach w swoich samochodach? ile razy rozkopiecie ten kawałek aby dokończyć właściwie inwestycję? przydławienie AK (wschód-zachód) od strony centrum do skrzyżowania z Łostowicką też jakoś umyka uwadze i regulacji? a może plany zostały okrojone bo kilku pyskatych doszło do wniosku, że łączenie komunikacji samochodowej Adamowicza z Havla poprzez nową Warszawską jest mało ważne? miejsce jest jakby ktoś nie wiedział.

    • 6 4

    • w sumie sam sobie odpowiedziales

      • 1 0

  • Nowa Warszawska (1)

    Od razu nazwijmy ją Aleją Aleksandry Dulkiewicz, po co zwlekać.
    Albo lepiej , niech walec że dwa razy po tej łące przejedzie i przecinamy wstęgę :)

    • 13 1

    • Jestem za, a nawet przeciw:)

      • 0 0

  • a co w końcu z nową cedrową 3 lata trwa przymiarka? (2)

    • 5 1

    • (1)

      Cedrowa jest w 9 kolejności odśnieżania. Musisz uzbroić się w cierpliwość.

      • 1 0

      • Bądź dzielny:)

        • 1 0

  • Nie placa (1)

    Znowu miasto nie będzie płacić.Dulkiewicz wykończy Gdansk.Adamowicz miał za uszami,ale umiał ściągnąć duże pieniądze dla miasta.A teraz ,każdy widzi

    • 4 1

    • Wytrzymasz te 4 lata:)

      • 0 1

  • Gdzie jest Pani Prezyden dlaczego nic nie mówi i nic niedziała oraz zostawiła swoich mieszkańców i wyborców na łaske losu

    • 5 2

  • Brak kasy to prowizorki robią

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane