- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (205 opinii)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (174 opinie)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (56 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (67 opinii)
- 5 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (163 opinie)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (24 opinie)
120 dzików odstrzelono w Gdańsku i Gdyni w tym roku
W Gdańsku i Gdyni prowadzony jest odstrzał dzików. W Gdańsku to odstrzał redukcyjny, który objął ponad 80 dzików. W Gdyni myśliwi odstrzelili 40 dzików agresywnych i rannych w wypadkach.
Nic więc dziwnego, że inni mieszkańcy skarżą się na szkody, które dziki powodują: zryte ogródki, porozrzucane odpadki i w końcu zwykły strach przed tymi - z reguły niegroźnymi - zwierzętami. Wszystkie te przypadki regularnie trafiały również do Raportu z Trójmiasta.
Dziki rozkopują ogródki na Żabiance
Do niedawna dziki, które śmiało odwiedzały ogródki czy przyblokowe trawniki odławiano, czyli wyłapywano i wywożono do lasu. Teraz - jak się okazuje - w Gdańsku prowadzony jest ich odstrzał redukcyjny.
Gdańsk: odstrzelono ponad 80 dzików
Na początku roku, "w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców", prezydent Gdańska wydał decyzję o odstrzale dzików na terenie miasta. Jest ona ważna do 31 grudnia 2019 r.
- Do wykonania odstrzału redukcyjnego wyznaczono pięciu doświadczonych myśliwych, członków Polskiego Związku Łowieckiego, uprawnionych do wykonywania polowania - informuje Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
W 2019 roku ma być odstrzelonych sto zwierząt, a do 10 lipca ustrzelono już 83 dziki. Odstrzał redukcyjny prowadzony jest na obszarze Gdańska niestanowiącym obwodów łowieckich.
Dziki widziane bywają np. na Ujeścisku
Dlaczego jednak zwierzęta nie są odławiane? Okazuje się, że odłów wstrzymano w 2018 r. ze względu na wirus ASF.
- Obowiązuje zakaz przemieszczania dzików wprowadzony przez Głównego Lekarza Weterynarii, w związku z wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń (ASF). Ponowne odławianie dzików będzie możliwe po cofnięciu zakazu - tłumaczy gdański urzędnik.
Niewykluczone, że na odstrzale setki zwierząt się nie skończy.
- Jeżeli dziki w dalszym ciągu będą stwarzały zagrożenie dla mieszkańców, to najprawdopodobniej prezydent Gdańska podejmie taką decyzję w przyszłym roku - mówi Jędrzej Sieliwończyk.
Koszty redukcyjnego odstrzału dzików w Gdańsku w 2019 r. wynoszą 25 tys. złotych.
Gdynia: chodzi o poprawę bezpieczeństwa, a nie redukcję populacji
W Gdyni decyzja administracyjna prezydenta dotycząca odłowu wraz z uśmierceniem oraz odstrzału redukcyjnego ma na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa mieszkańców, a nie zmniejszenie populacji dzików.
- Odstrzał redukcyjny dzików prowadzony jest w Gdyni sporadycznie, tylko w przypadku osobników agresywnych. Od początku roku w mieście, poza granicami obwodów łowieckich, zredukowano 41 dzików - mówi Agata Grzegorczyk, rzeczniczka gdyńskiego magistratu.
W tej liczbie są także przypadki, w których konieczne było skrócenie cierpienia zwierząt rannych w wypadkach komunikacyjnych.
- Prezydent Gdyni stoi na stanowisku, że obowiązek redukcji populacji dzików spoczywa przede wszystkim na podmiotach prowadzących gospodarkę łowiecką, tj. na dzierżawcach i zarządcach obwodów łowieckich, a nie na samorządach Trójmiasta. Najbardziej skuteczną i humanitarną metodą usuwania dzików z terenów zurbanizowanych był odłów z przesiedleniem do odległych kompleksów leśnych. Ze względu na zagrożenie ASF służby weterynaryjne oraz leśne wstrzymały takie przesiedlenia - podsumowuje Agata Grzegorczyk.
Jak informuje Główny Inspektorat Weterynarii, afrykański pomór świń (African Swine Fever - ASF) to groźna, zakaźna i zaraźliwa choroba wirusowa świń domowych, świniodzików oraz dzików. W przypadku wystąpienia ASF w stadzie dochodzi do dużych spadków w produkcji: zakażenie przebiega powoli i obejmuje znaczny odsetek zwierząt w stadzie, przy czym śmiertelność zwierząt sięga nawet 100 proc. Ludzie nie są wrażliwi na zakażenie wirusem ASF, w związku z czym choroba ta nie stwarza zagrożenia dla ich zdrowia i życia.
Dziki przy ul. Abrahama w Gdyni
Opinie (657) ponad 50 zablokowanych
-
2019-07-16 10:23
Opinia wyróżniona
Człowiek "Pan" świata (43)
Jeszcze natura się odpłaci za to co ludzie wyrabiają na tym świecie. Jak można zabijać bezbronne zwierzęta których pozbawiamy ich naturalnego domu pchając się wszędzie ze swoimi betonowym blokowiskami.
- 639 362
-
2019-09-16 07:09
ale mieszkać
na miłym, kameralnym osiedlu to się chce, prawda ?
- 0 0
-
2019-07-17 21:45
Proponujesz utylizację
populacji ludzkiej (lub części) by oddać panowanie dzikom?
- 0 0
-
2019-07-17 00:23
Jesteśmy panami zwierząt
Bo jesteśmy na szczycie łańcucha pokarmowego, czy chcesz tego czy nie
- 4 2
-
2019-07-16 23:07
i**ota jesteś. Potrzeba tragedii, abyś zrozumiał pewne fakty?
- 2 0
-
2019-07-16 17:47
(1)
Dokładnie, ludzie pchają się z butami i wszędzie by tylko budowali cegły i stanawiali nowe budynki , a przecież najpierw była natura i to my się wpychamy do domu zwierząt a nie odwrotnie.
Karma wraca.- 7 4
-
2019-07-16 20:26
jesteśmy
Częścią tej natury, ze wszystkimi tego zaletami i wadami.
- 2 1
-
2019-07-16 14:59
Tak bardzo się zgadzam!
- 0 0
-
2019-07-16 13:56
Człowiek "Pan" świata (1)
A wolisz być ofiarą 150 kilowego osobnika oraz poczuć uderzenie jego "szabli". bardzo nie przyjemne oraz kalectwo.
Popatrz i porównaj statystyki na odstrzałów w Niemczech- 4 18
-
2019-07-16 21:35
Tylko, że Niemcy mają kilka razy więcej dzików, niż Polska.
- 2 2
-
2019-07-16 13:47
Heh
Sam pewnie masz mieszkanie czy dom
- 1 5
-
2019-07-16 13:10
a kolega/koleżanka rozumiem zamieszkuje jakiś szałas?
Czy może jest hipokrytą który krytykuje "ludzi", ale samemu mieszka w domu na fundamentach?- 3 12
-
2019-07-16 11:34
Ja się pytam (2)
Kto wyróżnia te opinie?! :D
Gdyby mielibyśmy duże drapieżniki w lesie nie byłoby problemu, ale z kolei jakby wilki lub niedźwiadek zjadło komuś dziecko to byłoby oj oj oj lub dotkliwie kogoś zaatakowały. Takim komentarzem pokazujesz, że masz zerową wiedzę o naturze :p
Weź dzika do domu, uchroń od odstrzału :)- 24 13
-
2019-07-16 20:03
doucz się, wilki nie atakują ludzi chyba że będziesz je denerwował lub będą bardzo głodne
- 8 0
-
2019-07-16 17:00
Miejsce dzika jest w lesie.
Tylko, że przez ludzką chciwość tych lasów coraz mniej. On też muszę mieć przestrzeń do życia.
- 17 1
-
2019-07-16 11:45
(1)
A nasz naturalny dom to gdzie był?
- 10 8
-
2019-07-16 12:38
W.piekle
- 8 1
-
2019-07-16 11:10
Dzik w trójmiejskim lesie nie ma naturalnego drapieżnika (3)
który ograniczyłby jego liczebność. O ile warchlaki stanowią pokarm drapieżników, a tych nie mamy to mamy problem z liczebnością tego zwierzęcia. Przypominam, że przez łągodne zimy i ogólną dostępność pożywienia dziki mają nawet 2 mioty w ciągu roku nawet po 10 młodych.
Od tego mamy mózg, by móc obliczyć jaka jest wartość graniczna populacji dzika.- 34 10
-
2019-07-16 16:59
A czemu mamy łagodne zimy? Może ty wina dzika? (1)
- 10 1
-
2019-07-16 20:51
Oczywiscie że dzika
- 5 2
-
2019-07-16 13:51
a kto wykonczyl ich ich naturalnego wroga?
Hmm, czyzby czlowiek? Wilki powoli porwacaja do Trojmiejskich lasow, to juz jest lament, ze wybija pol ludnosci...
- 31 1
-
2019-07-16 10:57
Oświecę pana/panią (20)
Żeby mógł powstać komputer lub smartfon, z którego napisał/a pan/pani tę wiadomość, trzeba było odebrać pewnym gatunkom część ich naturalnego środowiska, by wybudować fabrykę komputerów/smartfonów. Również pozyskiwanie surowców do produkcji tych sprzętów i wszelkich innych produktów wymaga ingerencji w świat zwierząt. Chce pan/pani żyć w 100% w
Żeby mógł powstać komputer lub smartfon, z którego napisał/a pan/pani tę wiadomość, trzeba było odebrać pewnym gatunkom część ich naturalnego środowiska, by wybudować fabrykę komputerów/smartfonów. Również pozyskiwanie surowców do produkcji tych sprzętów i wszelkich innych produktów wymaga ingerencji w świat zwierząt. Chce pan/pani żyć w 100% w zgodzie z naturą? Proszę oddać wszystkie sprzęty, mieszkanie, samochód i zamieszkać w jaskini, żywiąc się znalezionym runem leśnym. A jeżeli nie zamierza pan/pani tego zrobić, to w istocie to pan/pani jest tym/tą "Panem/Panią" świata, którymi tak pan/pani gardzi w komentarzu.
- 133 58
-
2019-07-17 07:41
Inne rozwiązania nie istnieją?
Dość absurdalne tłumaczenia
- 1 1
-
2019-07-16 20:23
aaa (1)
Obrońcy powinni siedzieć w jaskiniach a nie korzystać ze zdobyczy cywilizacji, bo zawsze są kosztem życia zwierzęcia/rośliny. Pytanie- czy kiedyś to do nich dotrze i wrócą do normalności? ja naprawdę widzę grubą przesadę w tej obronie.
- 3 7
-
2019-07-17 07:43
nie widzisz - jesteś ślepy
- 1 1
-
2019-07-16 17:27
(1)
Czyli co, smartfon, apropos nie wymyślony i nie wyprodukowany w wolsce popisu zawiera jakieś 200 dzików? Czy może 1000?
A może by tak nie karmić troli ani zwyklych użytkowników? Bo to zadepcze i rozjedzie bezczelnie wszystko.- 5 0
-
2019-07-16 17:46
I zamorduje prewencyjnie wszystkie pożyteczne zwierzaki. Rozpyli tony jakichś chemikalii i na koniec umrze na raka.
- 3 1
-
2019-07-16 16:57
Człowieku, weź się puknij w ten pusty łeb.
To wszystko byłoby możliwe również w przypadku zrównoważonego rozwoju - człowiekiem rządzi chciwość i dla kasy, władzy zrobi wszystko. Poza tym wskaż mi tę jaskinię daleko od cywilizacji - ludzie już są wszędzie.
- 11 3
-
2019-07-16 14:20
wystarczy robic to z umiarem. Tak robiono jeszcze do lat 70-tych w Trojmiescie.
- 13 0
-
2019-07-16 12:38
I dlatego róbmy rozkirz na pełen gwizdek, a nie tylko tyle, ile konieczne?
- 7 1
-
2019-07-16 12:33
nie trzeba schodzić do poziomu jaskiń (2)
wystarczy budować tam gdzie nie ma lasów ale nie bo przecież jaśnie Pan chce apartamencik z widokiem na las w ciszy i blisko morza oświecę Pana żyłem w czasach gdy nie było smarfonów komputerów i plastikowych butelek i dało się zyc bezproblemowo dla mnie to nie problem niech zniknie wszystko co przynosi szkodę
- 40 8
-
2019-07-16 14:21
dokladnie. (1)
sa setki nieuzytkow poaza miastami. dawne pola i laki.
- 15 2
-
2019-07-19 13:43
A na tych nieużytkach nie ma żadnych zwierząt
- 0 0
-
2019-07-16 12:32
pojecia nie masz ani o komputerach ani o telefonach, ani o produkcji, w ogole do szkoly wroc
- 5 16
-
2019-07-16 12:31
nie trzeba bylo, tak bylo latwiej i taniej
lamusie bez wyborazni
- 6 0
-
2019-07-16 11:29
(2)
Mieszkam w jaskini, nie mam samochodu, żywię się tym co znajdę w lesie, piszę z ogólnodostępnego komputera w bibliotece miejskiej, gdzie wypożyczam książki, które potem czytam w świetle słonecznym.
- 23 23
-
2019-07-16 18:44
Jestes dzikiem?
- 8 1
-
2019-07-16 12:00
Ogólnodostępny komputer jest ekologiczny i nawet prądu nie pobiera.
- 32 1
-
2019-07-16 11:19
(2)
Bardzo lubię ten komentarz.
- 31 21
-
2019-07-17 07:38
a ja nie - jest po prostu głupi (1)
- 3 11
-
2019-07-18 17:13
on wcale nie jest głupi a wręcz
napisany przez trzeźwo myślącego autora.. Mięsa póki co nie można jeszcze "wyhodować" w fabryce, choć są czynione ku temu badania. Jednak do tej produkcji będzie potrzebna energia, a jej pozyskanie odbije się na dziko żyjących stworkach. Takie są właściwości przyrody i pan/pani tego nie zmieni
- 0 0
-
2019-07-16 11:21
Co to za narracja?
Bez komentarza
- 11 11
-
2019-07-16 10:57
kasa, kasa, kasa, kasa Panie, kasa - to jest to przez co sami się unicestwimy
- 14 6
-
2019-07-16 10:51
I to niedługo się odpłaci, bardzo niedługo. Modły do waszych wyimaginowanych bożków nie pomogą.
- 34 18
-
2019-07-16 10:40
Opinia wyróżniona
Bardzo dobrze (28)
Niektórzy pseudo milosnicy zwierzaczkow zapomnieli że dzik to nie pluszowa maskotka ale czasem niebezpieczne stworzenie dużo groźniejsze od psa który musi być w kagańcu czy smyczy.Brak mroźnych eliminujące najsłabsze sztuki zim,brak w mieście bezpańskich wałęsających psow odstraszających to towarzystwo sprawiło że łatwiej dzika w mieście zobaczyć
Niektórzy pseudo milosnicy zwierzaczkow zapomnieli że dzik to nie pluszowa maskotka ale czasem niebezpieczne stworzenie dużo groźniejsze od psa który musi być w kagańcu czy smyczy.Brak mroźnych eliminujące najsłabsze sztuki zim,brak w mieście bezpańskich wałęsających psow odstraszających to towarzystwo sprawiło że łatwiej dzika w mieście zobaczyć niż dzikiego kota których populacja jest ograniczana.Co będzie gdy dzik ranny i przestraszony po potrąceniu przez auto zaatakuje dziecko lub locha w trosce o warchlaki kogoś zabije?
- 413 364
-
2019-07-18 20:51
głupoty
Ludzie, przestańcie sie nakręcać jakim to strasznym zagrożeniem jest dzik to po pierwsze. Jesli wiemy jak się zachować nic nam nie grozi. Spotykam dziki często i to spacerując z psem i NIGDY nie zwracały na mnie nawet specjalnie uwagi.
Po drugie pretensje trzeba mieć do siebie istoto rozumna za bezmyślność i arogancję. Za wysypywanie śmieciLudzie, przestańcie sie nakręcać jakim to strasznym zagrożeniem jest dzik to po pierwsze. Jesli wiemy jak się zachować nic nam nie grozi. Spotykam dziki często i to spacerując z psem i NIGDY nie zwracały na mnie nawet specjalnie uwagi.
Po drugie pretensje trzeba mieć do siebie istoto rozumna za bezmyślność i arogancję. Za wysypywanie śmieci gdzie popadnie, rozrost terenów miszkalnych kosztem lasów oraz dokarmianie dzików przez myśliwych. Ludzie przyzwyczajaja zwierzęta do "kuchni" dalekiej od tej jaką w naturze ma dzik. W efekcie zwierzęta płacą najwyższą cenę za ludzką opieszałość i lenistwo. Czego od takich rodziców nauczą się ich dzieci jeśli nie lekceważenia natury !!!!! ?- 0 0
-
2019-07-18 11:43
k.
no, codziennie media donoszą o atakach tych krwiożerczych bestii na biednych ludzi, po prostu codziennie
- 0 0
-
2019-07-17 17:45
Niezbyt dobrze...
> dzik to niebezpieczne stworzenie
Jakby słuchać myśliwych, to lasy i łąki roją się od zwierząt niebezpiecznych. Dzik może zadeptać, wilk może ugryźć, jeleń wziąć na rogi, zająć zjeść kapustę, a kuropatwa... już zapomniałem, co dorosłemu człowiekowi może zrobić kuropatwa, ale również coś bardzo groźnego. I tylko oni, obrońcy> dzik to niebezpieczne stworzenie
Jakby słuchać myśliwych, to lasy i łąki roją się od zwierząt niebezpiecznych. Dzik może zadeptać, wilk może ugryźć, jeleń wziąć na rogi, zająć zjeść kapustę, a kuropatwa... już zapomniałem, co dorosłemu człowiekowi może zrobić kuropatwa, ale również coś bardzo groźnego. I tylko oni, obrońcy ludzkości z giwerą, piórkiem i C2H5OH w żyłach z poświęceniem bronią ludzkość przed tymi strzygami i wampirami. Aż dziw, ile ludzi idzie do lasu po jagody i grzyby i z nich wraca, mimo że nie zabierają ze sobą żadnego mysliwego obrońcy.
Dzik groźniejszy od psa?! -- chyba nie masz żadnej statystyki na potwierdzenie tej egzotycznej tezy. Przypadki, kiedy pies uszkodził człowieka, są rzadkie, ale się zdarzają. Przypadków, kiedy to samo zrobił dzik albo wilk N I E MA . To znaczy są, ale tylko w chełpliwych opowieściach myśliwych, którym strach odebrał ostrość widzenia.- 1 0
-
2019-07-17 13:22
Ale dlaczego ktokolwiek o zdrowych zmysłach widząc lochę z młodymi narażałby się i podchodził na tyle blisko, że w końcu samica musiałby chronić młode
Jednak jeśli ktoś ma tyle niskie IQ żebyś to zrobić, to chyba sam się prosi... za głupotę trzeba płacić- 2 0
-
2019-07-16 22:37
Bardzo źle
A był już taki przypadek o jakim piszesz? Chciałbyś żeby strzelano do ciebie? Raczej nie...
- 2 0
-
2019-07-16 21:07
To samo mówili konkwistadorzy jak wybijali Indian
- 3 1
-
2019-07-16 20:28
populacja "dzikiego"
kota jest likwidowana. Będzie miejsce dla szczurów ;)
- 2 0
-
2019-07-16 17:45
(2)
Dziki same z siebie nie atakują, mogą zaatkować tylko wtedy, gdy widzą, że są w niebezpieczeństwie albo jego młode. Kiedy ostatnio słyszałeś o sytuacji, w której dzik kogoś zaatakował? Takie sytuacje zdarzają się naprawdę bardzo rzadko.
- 12 1
-
2019-07-16 22:12
Nie mozna tego sluchac. (1)
Powiedz to 10 letnim dzieciom, ktore musza przejsc kolo dzikow. Jest ich pelno w Oliwie.
- 4 4
-
2019-07-17 17:52
Nie mozna tego sluchac.
> Powiedz to 10 letnim dzieciom, ktore musza przejsc kolo dzikow. Jest ich pelno w
> Oliwie.
Jeśli tych dzieci jest tak dużo, to sam wszystkim nie powiem. Ale mogę napisać:
Drogie dzieci! To, co Wam różni tchórzliwi myśliwi i strachliwe babcie opowiadały, jakoby dziki były złe i atakowały dzieci, to wszystko> Powiedz to 10 letnim dzieciom, ktore musza przejsc kolo dzikow. Jest ich pelno w
> Oliwie.
Jeśli tych dzieci jest tak dużo, to sam wszystkim nie powiem. Ale mogę napisać:
Drogie dzieci! To, co Wam różni tchórzliwi myśliwi i strachliwe babcie opowiadały, jakoby dziki były złe i atakowały dzieci, to wszystko bujda. Przechodźcie obok nich śmiało. Tylko im nie przeszkadzajcie w żerowaniu, jako i dziki Wam nie przeszkadzają z Waszym żerowaniu. Jeśli zachowacie spokój, to i one zachowają spokój.- 2 0
-
2019-07-16 17:01
Powtarzam pytanie: kto jest odpowiedzialny za łagodne zimy?
I czemu dziki i inne zwierzęta muszą za to odpowiadać?
- 9 0
-
2019-07-16 16:50
Je...j się w mozg
Zoolog myśliciel się znalazł. A ile miałeś przypadków że dzik zaatakował dziecka pajacu?
- 4 7
-
2019-07-16 16:35
Z pewnością człowiek jest groźniejszy a jakoś pozwolenia na odstrzał nie dają. No może jak wrócą odyńce z PO to będzie zgoda na odstrzał ludzi.
- 7 3
-
2019-07-16 14:22
(1)
Jakoś kiedyś dzików nie było, teraz przebudowują osiedla na ich terenie to nie dziw, że wychodzą
- 8 1
-
2019-07-17 09:17
Kiedy nie było? Zawsze były, chyba że w 1510, to faktycznie mogło ich w Gdańsku nie być
- 1 0
-
2019-07-16 13:59
Nic nie bedzi
Dla mnie smierć dzika to taka sama tragedia jak smierć czlowieka
- 8 7
-
2019-07-16 12:14
Dziki nierzadko widywane są nawet w centrum miasta. Ten odwiedził 15 lipca przystanek autobusowy na Karwinach. Czytaj więcej
Serio, Karwiny to centrum miasta?
- 14 3
-
2019-07-16 12:12
A niedźwiedzie jakie są groźne. Odstrzelić!
- 8 5
-
2019-07-16 12:11
Gdyby roszczeniowy człowiek tak się w naturze nie panoszył i nie ładował z "betonami" coraz głębiej w las, dziki nie straciłyby swojego domu. To nie dziki wchodzą do miast ale ludzie pchają swoje miasta do lasu.
- 30 3
-
2019-07-16 11:13
Najniebrzpieczniejszym stworzeniem w miescie jest niestety tylko i wyłącznie człowiek, zazwyczaj nieprzewidywalny i zdolny do zlosliwosci, chciwy i agresywny bez powodu.
- 43 3
-
2019-07-16 10:59
taki bełkot się wyróżnia? bezpańskie psy w mieście marna istoto, są o wiele bardziej groźne od dzika (2)
- 42 33
-
2019-07-17 10:10
to jak zaczną odławiać te psy to podniesiesz larum że to jednak kanarki są groźniejsze. dla takich jak Ty to niestety tylko bliskie spotkanie ze świńską rodziną zakończoną Twoją kontuzją byłoby najlepszą szkołą i nauczką że to nie miłe pluszaki tylko dziki zwierz. im wcześniej to pojmiesz tym mniej będzie bolało bo na razie głowa tylko w niebezpieczeństwie.
- 0 0
-
2019-07-16 12:06
I nietopyrze! Nietopyrze!
- 18 2
-
2019-07-16 11:03
Tak na marginesie - zdziczałe psy nie służą odstraszaniu dzików. To raczej rola drapieżników; na które w trosce o bezpieczeństwo też się polowało...
- 23 1
-
2019-07-16 11:03
(3)
człowiek jest bardziej niebezpieczny od zwierzęcia !!!!! Tez powinien mieć zakazy i noszenie kagańców a zwłaszcza dzieci powinny byc prowadzone na smyczy i w kagańcach
- 43 19
-
2019-07-16 11:26
(2)
porażająca wypowiedź.. po prostu ty jesteś osobą niebezpieczną, chorą psychicznie. zapewne bezdzietną
- 15 40
-
2019-07-16 13:58
Uwaga, madka spotted hahaha
- 18 1
-
2019-07-16 11:48
ania nie mierz innych swoją miarą
- 23 6
-
2019-07-16 13:00
Opinia wyróżniona
Z powodu ASF w Europie redukuje się populację tych zwierząt na potęgę i nikt nie płacze (9)
Niemcy odstrzelili 1 mln dzików w sytuacji prewencyjnej, Francuzi - 750 tys. sztuk. "Duńczycy, którzy nie mają nawet ASF udostępnili specjalne aplikacje na smartfony. Jeśli ktoś zobaczy dzika, uruchamia aplikację, szybko przyjeżdżają służby, które likwidują zwierzę".
- 186 122
-
2019-07-17 00:16
A kiedy aplikacja dla obcokrajowców?
- 1 1
-
2019-07-16 22:43
pz (1)
Najlepsze" Autorze" ze dziki nie przenosza ASF-u do obor i chlewni,nie slyszalem o przypadku takich odwiedzin-wiec odpowiedz jest prosta to rolnik wycinając na lewo drzewo w lesie na opal ,zanim wlezie do chlewu powinien odkazić swoje oblocone kalosze a dopiero potem pchac sie do srodka-ale po co to robic_ za drogo za dużo zachodu a później
Najlepsze" Autorze" ze dziki nie przenosza ASF-u do obor i chlewni,nie slyszalem o przypadku takich odwiedzin-wiec odpowiedz jest prosta to rolnik wycinając na lewo drzewo w lesie na opal ,zanim wlezie do chlewu powinien odkazić swoje oblocone kalosze a dopiero potem pchac sie do srodka-ale po co to robic_ za drogo za dużo zachodu a później pretensje do całego swiata ze swinie mu padly.poczytajcie troche ludzie o temacie a później się wypowiadajcie na ten temat-dziki sa najmniej winne tej sytuacji.Wybicie takiej populacji do smierc dla Lasu może Niemca,Dunczka nie zależy na lasach ale bez dzika las się nie odrodzi w sposób naturalny a chyba nie chcemy w naszej Polsce lasow sadzonych od linijki.
- 11 1
-
2019-07-17 08:46
takie tam
ale chore na ASF padłe sztuki są pożywką dla innych zwierząt, które są wektorami do przenoszenia wirusa właśnie do chlewni
- 1 0
-
2019-07-16 22:05
Piszesz nie mając wiedzy. (1)
Na terenie Niemiec podobno zabili 1000000 dzików ?
Tylu dzików nie ma w całej Europie.- 9 5
-
2019-07-16 22:37
Pisze o 1 mln dzikow. 1 mln
- 1 1
-
2019-07-16 22:01
To że inni źle postępują, to my też mamy? Naśladujmy to co dobre, unikajmy tego, co złe.
- 7 4
-
2019-07-16 21:33
a dzik wchodzi do obory gdzie są świnie ???
- 10 0
-
2019-07-16 20:33
Chory swiat mam nadzieje ze was tak samo ktos zlikwiduje jak zachorujecie (1)
- 11 6
-
2019-07-17 00:25
A wiesz jaki dobry jest pasztet z dzika?
- 5 2
Wszystkie opinie
-
2019-07-16 10:18
Niestety, ale to konieczność. (44)
Bardzo dobrze. Jest ich zbyt dużo, zrobiły się zbyt bezczelne. Trzeba pamiętać że podstawową sprawą, to jest obrona naszego bezpieczeństwa, a tymczasem na wielu dzielnicach nie można dzieci puścić samych na dwór, ponieważ dziki są głodne i nieprzewidywalne.
- 221 214
-
2019-09-29 12:39
???
Jak mozna o dziku napisac ze jest zbyt beszczelny???? To czlowiek jest zbyt beszczelny ze tak mocno zaingerowal w srodowisko naturalne z egocentrycznych I egoistycznych pobudek.
Smutne :-(- 0 0
-
2019-07-22 01:31
Ludzie niszcza ich tereny !
Gdyby nie to że ludzie zaczeli wycinać lasy aby zbudować se jakieś bloki czy poprowadzić ulice dziki i zarównie inne zwierzęta nie chodziły by po mieści i po między blokami w celu znalezienia pokarmu. Niedość że ludzie niszczą ich terytorium to jeszcze je zabijają !
- 0 0
-
2019-07-18 12:57
Chyba już co niektórym telewizja zjadła mózg
- 1 0
-
2019-07-18 11:45
k
Ciebie też atakowały? nie? no dziwne! Przecież masowo to robią, atakują ludzi i ich dzieci
- 1 0
-
2019-07-17 08:18
Dziki są głodne i nieprzewidywalne i na pewno zjedzą Twoje dziecko...
- 0 0
-
2019-07-16 22:45
bb
Zapomniales dodac, ze jedza dzieci- litosci co za bzdury
- 0 0
-
2019-07-16 10:22
(6)
Strach wyjść na dwór jak Twoje dzieci po nim biegają. Też są nieprzewidywalne.
- 35 20
-
2019-07-16 11:25
(5)
Niestety, też drą się jak opętane. Serio, czemu rodzice nie zwracaja własnym dzieciom uwagi, żeby nie krzyczały, niczym żywcem obdzierane ze skóry? Nie bójcie się, nie wyrośnie Wam potem zahukany osobnik, lecz osoba na poziomie. Wiadomo, że podwórko to nie kaplica - dzieci mają się wyszaleć i dobrze bawić, ale takiego ekstremalnego wrzasku na podwórkach jeszcze jakieś 20 lat temu nie było.
- 21 10
-
2019-07-16 11:40
(1)
było jeszcze głośniej. Teraz spotkać dzieci bawiące się na dworze to szok
- 12 0
-
2019-07-16 22:40
Masz racje było jeszcze głośniej, a darcie ryja "mamo rzuć picie" było słychać przez cały dzień i wtedy dziki bały sie wychodzić z lasów jak taka szarańcza cały dzień.biegała po osiedlach. Poza tym wtedy lidzie wszystko zjadali i próżno im było szukać w śmietnikach.
- 1 0
-
2019-07-16 12:10
wrzasku nie ma (1)
bo nie ma dzieci na podwórkach.
- 8 1
-
2019-07-16 14:35
chyba na tych nowobudowanych osiedlach
- 1 0
-
2019-07-16 14:34
dziki sie nie dra jak opetane
- 5 0
-
2019-07-16 21:34
ty sie sam nie obronisz przyjdzie czas na ciebie
- 0 0
-
2019-07-16 21:33
Ludzi jeat zbyt duzo i sa zbyt beszcElni
- 0 0
-
2019-07-16 11:05
Bezczelny(a) to ty jesteś! Nie mówi się "na dzielnicach" lecz "w dzielnicach"! (3)
Widać, skąd rodowód i to właśnie tacy histeryzują, bo dzika zobaczyli! Spokojnie, to prawie to samo, co tato w obórce trzymają...
- 6 7
-
2019-07-16 12:34
Mieszkasz w Przymorzu czy na Przymorzu? (2)
- 2 2
-
2019-07-16 13:27
przy morzu (1)
- 3 0
-
2019-07-16 15:09
Na Chełmie
- 0 0
-
2019-07-16 11:28
Do Mr.g (1)
W Gdańsku jest za dużo ludzi, są zbyt bezczelni. Jakie proponujesz rozwiązanie dla naszej poprawy bezpieczeństwa przed nimi?
- 6 1
-
2019-07-16 14:19
Ciebie, jako pierwszą osobę, należy zamknąć w klatce po nutriach.
To dla bezpieczeństwa pozostałych.
- 3 0
-
2019-07-16 10:22
konieczność bzdura (4)
społeczeństwo strachu.... napisze taki d**ilny komentarz. Czy ktoś słyszał, żeby dzik coś komuś zrobił?
Należy zacząć traktować dziki jak bezdomne koty. ignorować.- 28 16
-
2019-07-16 12:31
"Czy ktoś słyszał, żeby dzik coś komuś zrobił?" (3)
Ty poważnie pytasz? Czy klepiesz dla samego klepania?
Gdybyś uważał na lekcjach biologii labo nawet polskiego (sic!) w podstawówce to byś wiedział, że dziki potrafią być bardzo agresywne i niebezpieczne jeżeli są rozdrażnione albo czują się zagrożone- 10 10
-
2019-07-16 13:32
Ale sposób zachowania dzikow sie zmienil (1)
Teraz to zwierzeta miejskie jak koty. Interesują je smietniki
- 9 1
-
2019-07-16 14:04
Zatrudnić dziki do recyklingu !!!!!!
- 4 0
-
2019-07-16 13:18
no własnie
jeśli są rozdrażnioe i zagrożone...przez takich im...li jak ty
- 9 4
-
2019-07-16 10:21
Jak zabieracie im wszytskie skrawki ziemi, lasu pod deweloperkę, to logiczne, że musi isc szukać jedzenia gdzie indziej (3)
- 52 17
-
2019-07-16 11:38
(1)
lasy są ogromne, one wolą ryć w zadbanych miękkich trawnikach, ogródkach
- 12 15
-
2019-07-16 14:02
Zadbane trawniki?
Mamy pod oknami łaki bardziej niż wypielęgnowane trawniki. Problem w tym że ludzie karmią dziki i wyrzucają zywność masowo - dziki idą do śmietników jak do paśników. sami jesteśmy sobie winni
- 10 1
-
2019-07-16 12:41
Zabieracie?
A Ty gdzie mieszkasz? W szałasie z gałęzi po środku lasu? Hipokryzja nie zna granic...
- 6 5
-
2019-07-16 14:00
Ludzi
Jest zbyt duzo
- 3 0
-
2019-07-16 10:43
najbardziej nieprzewidywalni są ludzie. (1)
korki na ulicach, to co, strzelamy do kierowców?
- 13 3
-
2019-07-16 12:32
jestem za. - lepiej niz do dzików
- 5 1
-
2019-07-16 12:31
Beszczelnych to ja widze na drogach i ulicach Gdańska Gdyni I Sopotu.
ale nie maja czterech łap.
- 3 0
-
2019-07-16 10:39
Do Mr.g (5)
To my weszliśmy na ich teren
- 17 7
-
2019-07-16 10:49
Zapewnijmy im, jak to w przyrodzie, wrogow naturalnych, czyli wilki i bedzie spokoj.. (1)
- 9 1
-
2019-07-16 12:18
Niestety, PiS nienawidzi wilków... Chyba, że na "koszulkach patriotycznych". Poguglaj "wilki Nowy Targ Faber".
"Krzysztof Faber, starosta z Nowego Targu, wystosował pismo do ministra środowiska, Jana Szyszko, w związku z wilkami, które mają coraz częściej nawiedzać nowotarskie okolice. Jak stwierdził w liście Faber, wilki atakują zwierzęta gospodarskie i "obserwują dzieci wracające ze szkoły czy nabożeństw"."- 3 5
-
2019-07-16 12:11
bzdura.
Na Dąbrowie ich nigdy nie było. Zaczęły ryć po trawnikach jakieś 3 lata temu.
- 9 0
-
2019-07-16 11:12
aha, 100 lat temu Gdynia to były nieużytki nad Bałtykiem
poszukaj sobie archiwalnych zdjęć. Z tego co mi wiadomo dziki nie żyją na łące.
- 10 0
-
2019-07-16 10:47
Taa, zwłaszcza na Karwiny- 40 lat temu
- 3 4
-
2019-07-16 11:27
Wszysykie wystrzelac !!!
Masz rację absolutna !!!!! Strach wyjść na zewnątrz !!! Jestem za odstrzalem !!! A obrońcy się w du.....pocalujcie !!! G....wiecie!!!
- 5 6
-
2019-07-16 11:20
hymm
A spotkałeś się gdzieś z niesprowokowanym atakiem dzika na człowieka?
Ja tak to podeślij link- 8 1
-
2019-07-16 10:46
Krwiożercze dziki pożrą dzieci.
- 9 2
-
2019-07-16 10:24
zapomniałem leniwe społeczeństwo strachu.
Wystarczy robić porządek z własnym śmietnikiem i nie wyrzucać jedzenia.
- 15 5
-
2019-09-29 12:20
Za mało. Niszczą i same wypadki pre nich a jeszcze roznoszą choróbska.
- 0 0
-
2019-07-21 18:17
Historia zapisze rzeź dzików jako haniebne dokonanie dygnitarzy "dobrej zmiany" (1)
120 ? To mikro-liczba z największej w calej historii nadwiślańskich lasów rzezi ponad dwustu tysięcy dzików przeprowadzonej 2017/2018 poza wiedzą i wolą Sejmu i społeczeństwa. Na rozkaz urzędników i dygnitarzy "dobrej zmiany" Jak na rządowym folwarku. Co w tym dziwnego gdy minister z PIS Jan Szyszko był przed sądem oskarżony o strzelanie do bażantów wypuszczonych z klatki. To fakt. Nie hejt. Historia zapisze rzeź nadwiślańskich dzików jako jedno z najbardziej haniebnych dokonań dygnitarzy PIS którzy do perfekcji opanowali sztukę przemilczania niewygodnej prawdy. W istocie kłamstwa. O prowizji płaconej przez rząd od trupa, członkom 120 tysięcznej armii Związku Łowieckiego cicho. O propagandowym "demonie" ASF - spreparowanym na użytek gawiedzi z pominięciem pozarządowych ekspertów weterynarii i organizacji pozarządowej cicho.O udokumentowanych ekscesach sadyzmu płatnych snajperów także cicho. "Po owocach poznacie ich. Bo nie może dobre drzewo przynosić złych owoców." Ideały PIS ? Dawno sięgnęły bruku. A "propaganda sukcesu"władzy natomiast przykłady cenzurowanie w rządowych mediach, krytyki pod adresem dygnitarzy sięgnęły wyżyn PRL.
- 0 0
-
2019-09-16 11:22
a ten jodłowski i do tego stanisław to się skąd wział
widziałeś ty te pieniądze , sprobój z raz obejrzeć cały proces tego zarobku, zestasz się ,porzygasz i zaczniesz mysleć po ludzku
- 0 0
-
2019-07-19 05:09
Co dalej z nimi będzie? (1)
Co się dzieje z takimi odstrzelonymi dzikami? Idą na mięso czy co?
- 0 0
-
2019-09-16 11:18
ciekawy ?
spalarnia koło Kartuz - koszty ponosi oczywiście miasto a nie obrońcy
- 0 0
-
2019-07-17 09:58
Może... (1)
Może by tak wyłapywać te zwierzęta i przenosić je do puszczy i gęstych lasów , miast zabijać jak to czynią idioci z uni europejskiej ? Przeszkolić ludzi pod okiem służb weterynaryjnych i do dzieła.
- 3 1
-
2019-09-16 11:15
no to wyłap ni pisz
- 0 0
-
2019-07-16 22:16
(4)
Nie można wywozić np w bory Tucholskie , inne lasy???
Ludzie niszczą swoją ziemię aż sami siebie zniszczą- 4 1
-
2019-09-16 11:10
co wy ludzie z tymi borami
a tam co białe niedzwiedzie nie ludzie mieszkają
- 0 0
-
2019-07-16 22:56
(2)
czyli afrykański pomór świń w Borach jest ok wg Ciebie?
- 0 2
-
2019-07-16 22:59
ty masz pomor mozgu (1)
- 1 0
-
2019-07-16 23:18
zamieszkaj w Borach z dzikiami, wykop sobie norę , może rozumek Ci wróci
- 0 1
-
2019-07-16 22:10
Ech teoretycy. (2)
Obroncy zwierzat od 7 bolesci, dalabym was na pol roku do Dworu VII w Oliwie, gdzie ma kazdym kroku boje sie dzikow. Wychodza lochy ogromne, wychodza dzieci do szkol. Uciekalam nawet z przystanku autobusowego, bo szla tam cala grupa dzikow. Za d*psko dzik by zlapal albo rozerwal lydke, to byscie inaczej gadali.
- 3 2
-
2019-09-16 11:08
brawo anka brawo
- 0 0
-
2019-07-16 22:25
No nie wiem
Pracuje na tym osiedlu ponad rok, a dzika widziałam raz. Owszem widać, że są, ale nigdy nie są agresywne z zaslyszanych opowieści.
- 2 1
-
2019-07-16 22:02
Dziki (1)
Najpierw ludzie zapraszają dziki (wyrzucane jedzenie ,nieraz można rzec że wyganiają z lasu poprzez wycinkę lasów) do miasta a później ludzie zabijają je. wniosek jest taki: nie karmić,nie wyrzucać jedzenia i zabronić wycinek w lasach miejskich (bo tak mozna okreslic trojmiejski park krajobrazowy który styka sie z miastem) - oraz jest kwestia zabijania - najprostszy,najglupszy i najtanszy sposob!!!
Można dzika uśpić - zbadać czy nie przenosi chorób i wywieść np. w bory tucholskie .
Kazda ze stron ma spokoj.- 3 2
-
2019-09-16 11:07
ty madrala od Borów Tucholskich
a taka jedna głowa w telewizorze raz powiedziala złapać i do Borów Tucholskich wywieżć i wtedy odezwała się Pani z Tucholi - wy sobie te dziki w d*pe wsadzcie my mamy dość problemu z naszymi i jeszcze co wasze, która strona będzie miała spokój, ktora ? uspić ? zapytaj w ZOO bo tylko tam jest specjalna strzelba ilekk osztuje zastrzyk - zapłacisz? dwa zastrzyki to twoja pensja, wywieżć kto? czym ? pierdoły pisać to każdy potrafi
- 0 0
-
2019-07-16 20:34
banda morderców (2)
staje im jak zabijają. I kto tu jest fair.
- 5 5
-
2019-09-16 10:59
ty henio chodz pwolutku
prejdzie ci heniu heniu i głowka nie b,edzie bolecć
- 0 0
-
2019-07-16 23:04
Heniu , te wizje miną
- 0 1
-
2019-07-16 18:06
Zastanawiające jest dla mnie z jaką łatwością większość ludzi akceptuje zabijanie zwierząt (5)
(z psychologicznego punktu widzenia) a jakie ogromne emocje wzbudza krzywda fizyczna wyrządzona człowiekowi. Jak ktoś zabije, pokroi istotę ludzką to jest to niebywale dramatyczne i okrutne ( zakłada się, iż sprawca pewnie jest zaburzony psychicznie, albo psychopatą).
Niesamowite jest też to jak prawo podchodzi do okrucieństwa wobec zwierząt. Albo to że do tej pory trwają debaty na temat tego czy zwierzęta czują oraz czy mają emocje :/. To tak nie tylko apropos tych biednych dzików.- 9 4
-
2019-07-17 09:25
Jeżeli (1)
Zabicie i zjedzenie świni ma dla Ciebie taki sam wymiar jak zabicie i człowieka to masz zaburzony system wartości...
- 0 0
-
2019-09-16 10:54
no no no no no
- 0 0
-
2019-07-16 19:40
(1)
A czy orzeł przejmuje się uczuciami schwytanej myszy?
- 2 1
-
2019-07-16 20:49
Orzel poluje by przezyc,
Nie dlatego ze sie boi tej myszy jak tchorz mysliwy czy inny urzednik z GDańska.
- 0 1
-
2019-07-16 20:34
nie filozofuj
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.