Fakty i opinie

Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu

Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce Mapka. Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.



Inwestycje związane z poprawą infrastruktury przystankowej w ostatnich latach w Gdańsku oceniam:

pozytywnie, powstające albo remontowane przystanki są wygodne i bezpieczne 19%
neutralnie, są miejsca, gdzie jest lepiej, ale są też dzielnice, gdzie inwestycje są konieczne 32%
negatywnie, przykład Przeróbki pokazuje, że nie wszystko idzie po myśli urzędników 49%
zakończona Łącznie głosów: 1104
Przystanki wiedeńskie na Przeróbce powstały w 2015 r. w trakcie przebudowy torowiska tramwajowego. Dzięki podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wysiadają i wsiadają nie tylko do tramwajów, ale jeżdżących po torowisku autobusów.

Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.

84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku



Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.


- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. SiennickiejMapka w kierunku Stogów oraz przystanku "Lenartowicza 01" na ul. LenartowiczaMapka w kierunku centrum Gdańska. Istniejąca na obu przystankach nawierzchnia z płyt kamiennych zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Prace planowo potrwają do 4 września - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

30 nowych wiat na przystankach



Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.

W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

  • może jeszcze przebudować te na których (22)

    droga rowerowa biegnie przed wiatą przystankową, a nie za nią i co gorsze buduje się w ten sposób nawet na nowych lub przebudowanych odcinkach dróg

    • 191 8

    • Niestety (9)

      taki jest efekt wciskania dróg rowerowych bez patrzenia na wygodę pieszych.

      • 37 4

      • dzięki zbudowaniu wielu dróg rowerowych przy okazji poprawiono zdecydowanie jakość (8)

        chodników przy wielu ulicach Gdańska, Gdyni i Sopotu. Wyzwaniem jest skłonność wielu kierowców do parkowania na chodnikach bez pozostawiania odpowiedniej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Wówczas miasto często instaluje słupki, które psują estetykę miasta, ale są potrzebne ze względu na roszczeniowe zapędy wielu (na szczęście nie wszystkich) użytkowników samochodów.

        • 11 15

        • No cóż. (5)

          Mniej się boję zaparkowanego na chodniku auta, niż pędzącego tym chodnikiem rowerzysty. A ty jeśli masz problem ominąć rowerem stojące auto, to może zrezygnuj z jazdy na rowerze.

          • 17 16

          • Wiesz, rower i tak jest porysowany od jazdy po lesie (3)

            Tylko jak przeorzesz kierownicą jakiegoś gruza o wartości średniego amortyzatora, zaraz wyskakują na Ciebie Janusze.

            • 2 5

            • (2)

              A to ciekawe rzeczy piszesz. Bardzo ciekawe.
              Najdroższe amortyzatory rowerowe z którymi się spotkałem kosztowały w okolicy 1000USD.
              No ale przecież wiemy. Wszystkie auta na drogach nie są więcej warte niż 1000PLN, co nie?

              • 1 3

              • Wiekszosc nie jest warta nawet 1000pln.

                • 0 0

              • Średnia wartość auta na polskich drogach to 12kpln

                To teraz pomyśl ile musi być gruzów za parę tysi, żeby wyrównać "złodziei ze Skodą w leasingu".

                Fox 40 kosztuje 10kpln, więc mało widziałeś :)

                • 1 1

          • w skali od 1 do 10 dostajesz 10 za glupute wypowiedzi

            • 1 0

        • "przy okazji poprawiono zdecydowanie jakość chodników " (1)

          I dzięki temu piesi chodzą drogami rowerowymi.

          • 5 0

          • mandaty dla takich

            • 0 1

    • Jest kasa podatników (5)

      Jest i zabawa , a gdzie odpowiedzialność wykonawcy . Kolejna rzecz to masa bitumiczna , która pewno po kolejnym letnim sezonie będzie jak fale na morzu

      • 26 4

      • Polska to PAństwo Teoretyczne

        gdzie urzędnik odbiera "te nagrody nam się po prostu należały!"
        ale nigdy nie ponosi żadnej odpowiedzialności! - Za NiC!

        • 11 3

      • (1)

        Nie wykonawca tylko projektant. Wykonawca wykonał prace zgodnie z projektem. No ale czego wymagać od projektantów zero praktyki i nawet tyłka się nie chce ruszyć w teren, wszystko przetestowane w teorii.

        • 6 0

        • a instrukcję kancelaryjną zna?

          konstruował, sprawdził, zatwierdził.

          Trzy podpisy.

          • 3 0

      • (1)

        Przecież napisane, że wykonawca naprawiał w ramach gwarancji. Skoro ciągle pęka to raczej wina projektu

        • 4 0

        • nikt, niczego nie naprawiał

          jak z ręki majstrowi wypadło, tak leży...

          • 5 0

    • No tak znowu PO .... (2)

      Zrobicie coś na dłużej niż rok?

      • 16 16

      • Kasperek, czy co? (1)

        • 12 11

        • kacperek juz swoje pieniadze unijne bezzwrotne na rozwoj biznesu wzial w celu zbankrutowania

          • 1 1

    • (2)

      Lepsza szeroka wspólna przestrzeń przed wiatą, niż wciśnięta ddr między wiatę, a płot czy krzaki, z zawijasami i brakiem widoczności, pieszymi wychodzącymi zza wiaty i innymi "atrakcjami".

      • 7 7

      • (1)

        Nie, nie!

        • 1 1

        • Tak Tak!

          • 1 1

  • Pięć lat i już do wymiany (5)

    Brawo!

    • 234 23

    • Do wymiany były już po 3 ale przeciągali ile się dało.

      • 43 1

    • Komu bijesz brawo ? (2)

      Wykonawcy wyłonionemu zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych ? Oczywiście od razu wiedziałeś, ze materiał z którego zrobią ten przystanek nie wytrzyma próby czasu. Może tobie podobni uważaja ciebie " alfę i omegę" dla mnie jesteś małym g-nym trollem!

      • 8 19

      • Tak - to było wiadome od początku (1)

        Na studiach z budowy dróg każdy student nauczy się, z czego nie robić nawierzchni w takich miejscach. Tutaj zastosowane płyty to najgorsza forma jaką mogli sobie wymyślić. Ba, ogółem zasady projektowania przystanków są w Gdańsku żenujące - polecam zwiedzić ot choćby Kraków, gdzie takich problemów nie ma.
        Robienie kosteczki czy drobnych płyt to proszenie się o kłopoty.

        • 27 4

        • tylko beton zbrojony wysokiej klasy!

          • 0 0

    • Świadomy wyborca

      Przecież to twoi idole!

      • 2 0

  • Przystanki wiedeńskie to świetna sprawa (8)

    Bardzo podnoszą komfort pasażerów i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
    Mam nadzieję, że będzie ich powstawać więcej.

    • 86 52

    • (2)

      Akurat zmniejszają bezpieczenstwo

      • 6 23

      • ? troll czy gość odklejony od rzeczywistości? (1)

        ach nie, po prostu się dowiedział, że swoim paserati nie może lekceważyć limitów prędkości w mieście. Dla jadących 100 km/h faktycznie taki przystanek wiedeński może być niebezpieczny. Nie tak dawno kierowca porsche na ulicy Myśliwskiej na Morenie nie zmieścił się na jezdni, na której były progi spowalniające i strefa Tempo 30, potrącił pasażerkę czekającą na autobus i uciekł z miejsca wypadku.

        • 17 4

        • A najgorsze, że nie poniósł z tego powodu większych (jeśli w ogóle) konsekwencji...

          • 13 0

    • Mieszkanka (2)

      Ludzie jakie bezpieczeństwo? Kilkukrotnie wysiadając z tramwaju, samochody nie stają a jadą dalej! Więc efekt taki ze auto jedzie z 2 cm od stóp!

      • 12 2

      • samochody wysiadają z tramwaju?

        • 8 5

      • Żeby przystanek nie był wyniesiony do góry, to tak samo by przejeżdżali tyle, że z dużo większą prędkością, zatem teraz jest bezpieczniej. Do ideału oczywiście wiele brakuje i piszę to jako kierowca, czasem pieszy. Mnie też irytują barany co jadą mi metr za zderzakiem i ciągle im coś nie pasuje.

        • 8 1

    • (1)

      Ale kierowdy maja to gdzies i jada prosto w ludzi wysiadajacych z tramwaju

      • 6 1

      • bo NIE MA

        sygnalizacji swietlnej przed takimi przystankami (jak to ma miejsce w miastach niemieckich p. München). Sygnalizacja jest uruchamiana przez tramwaj z wyprzedzeniem, czyli zanim tramwaj pojawi sie rzeczywiscie na danym przystanku.
        W innym miescie niemieckim widzialem, ze oprocz sygnalizacji z progu wysuwaja sie kolczatki, bo widocznie byli tacy, co nie zatrzymywali sie przed sygnalizatorami.

        • 0 0

  • Beton technologiczny (12)

    Najlepsze jest beten technologiczny wówczas przez co najmniej 28 lat nie trzeba nic robić. Autostrada A1 na odcinku od Łodzi do Katowic budowana jest z betonu. Płytki popękają a masa bitumiczna spowoduje że będą koleiny.

    • 160 4

    • Obwodnica też z betonu (3)

      Obwodnica też z betonu i dobrze się trzyma po tylu latach nawet przy takim natężeniu ruchu. Mimo to w zarządzie dróg i zieleni "czarna plastelinka" jest popularniejsza, po kilkunastu miesiącach się zapada i rozjeżdża na boki

      • 20 6

      • Ale która obwodnica? Bo na pewno nie trójmiejska

        • 19 4

      • Powiedzieć masa bitumiczna to nic nie powiedzieć (1)

        Jak znam doniesienia medialne to podawane nazwy mogą być skrajnie dalekie od prawdy. Może zrobią to z AC, albo MMA. Natomiast sama nawierzchnia to zwykle efekt skopania podbudowy, także do wymiany jest nieco więcej niż tylko wierzchnia warstwa.

        • 14 0

        • Nie zawsze.
          I nie z "AC albo MMA" - beton asfaltowy (AC) jest właśnie mieszanką mineralno-asfaltową (MMA).

          • 1 0

    • wszyscy o tym wiedzą (3)

      ale wówczas nie będzie co poprawiać i remontować

      • 37 3

      • I o to chodzi.

        • 9 1

      • jest jeszcze sprawa kosztów (1)

        beton jest dużo droższy więc jednorazowy koszt się liczy. To że w przyszłości oszczędzimy, to sprawa następnej władzy i kolejnych pokoleń. Dla polityków liczy się dzisiaj a nie jutro.

        • 8 0

        • bo wyborcy nie docenia polityka ktory mysli dalekosieznie, taki tez staje sie latwym celem ataku konkurencji

          • 0 0

    • Co innego autostrada, co innego miejsce, gdzie kilkadziesiąt razy dziennie hamuje kilkudziesięciotonowy autobus. (3)

      Inaczej zatoki byłyby z asfaltu, który też potrafi przeżyć kilkadziesiąt lat.

      • 3 11

      • Autobus hamuje przy przystanku a nie na tych płyta h (2)

        • 8 2

        • samochody hamują przed przystankami, a nie na tych płytach

          • 6 1

        • Aha, zatrzymuje się przed płytami, a potem teleportuje 20m dalej?

          • 2 7

  • Kto za to płaci? (7)

    Z tego co pamiętam niedawno je wykonano. I znowu do przerobienia?
    Chyba mamy za dużo pieniędzy w kasie miasta?

    • 136 14

    • Nie można (3)

      wymiany potraktować jako naprawę gwarancyjną? Wykonawca powinien za bubel zapłacić.

      • 10 1

      • No tak, ale ciekawe czy wybór materiału był jego pomysłem czy wynikał z warunków przetargu?

        • 8 0

      • Gwarancji nie ma. Jezdza ciezarowki pomimo zakazu

        • 5 0

      • jaka pewność że wykonawca jeszcze istnieje

        • 8 0

    • Pan, Pani... Społeczeństwo...

      • 7 0

    • (1)

      przeróbka.. nazwa zobowiazuje

      • 5 0

      • naciągana nazwa

        Trojan - tak to miejsce nazywano.

        • 3 0

  • Tylko po co bitumiczna?! (19)

    W Gdyni wszystkie przystanki autobusowe sa zrobione z betonu/zelbetonu. To jest o wiele lepsze i trwalsze. Autobus wazy kilkanascie ton i i zawsze niszczy nawierzchnie gwaltownie hamujac i ruszajac.

    • 122 7

    • W gdansku zrobili betonowy przystanek przy galerii manhattan i tez dziala. To dobre rozwiązanie

      • 24 0

    • Chidzi o to zeby kaskę skubać (2)

      a poza tym masa bitumiczna jest eko-vege bo z ropy naftowej taka naturalna a gda jest czołowym przedstawicielem nurtu ekologicznego, zwłaszcza jeśli chodzi o takie ekologiczne przedsięwzięcia jak Portservice :)

      • 30 7

      • Jeśli ropa to w domyśle Orlen.

        Wspieramy w ten sposób spółki skarbu państwa. W TVPiS padło, że te spółki wspierają społeczeństwo, to trzeba się odwdzięczyć!

        • 8 4

      • Dwa tysiące pensji

        Od ojczyma

        • 0 0

    • Wszystkie nie, bo ktoś mądry na węźle wyklętych pomyślał, że z małych kosteczek brukowych można to zrobić

      kto ciekawy, niech sobie zobaczy jak wygląda zatoka z kostek bauma po kilku latach. To jest niebezpieczne.

      • 12 0

    • Tak,tylko przedtem w Gdyni robili przystanki z kostki i to nie brukowej,jeszcze parę takich bubli pozostało,na szczęscie wyciągnięto odpowiednie wnioski i teraz robią betonowe.

      • 11 0

    • (2)

      Autobusy nie jeżdżą po tej kostce tylko zatrzymują się na torowisku.

      • 11 2

      • Autobusy nie, ale ciężarówki tak.

        • 4 0

      • już

        nie jeżdżą...

        • 0 0

    • Zgadzam się. Przystanki z betonu są świetne.
      Natomiast urzędnicy który zatwierdzili budowę przystanku z kostki brukowej lub co gorsza małych kamieni, powinni ponieść konsekwencje.
      Autobusy na do hamowaniu wyrywają z flakami zawieszenie a pasażerowie podskakują jak pacynki z Mauppet Show.

      • 19 1

    • Istnieje też coś takiego jak beton asfaltowy :) (1)

      Beton to kruszywo zmieszane z czymś co je zlepia. Może to być cement, może być asfalt.

      • 1 0

      • Beton to kruszywo, czy kruszywo betonowe?

        • 1 0

    • (1)

      Klepisko powinno być albo kocie łby jak na 10 lutego.

      • 1 0

      • Kocie lby to bzdura.

        • 1 0

    • Ale wiesz, że autobus nie wjeżdza na tę powierzchnię?

      • 0 1

    • W Gdyni wcale nie jest tak idealnie (1)

      Betonowy przystanek na Wiśniewskiego już był w całkowitej naprawie bo się ten super beton mocno zapadł.

      • 0 0

      • bo z**bano podbudowe

        • 4 0

    • Po to by trzeci raz na tym zarobić.

      • 3 0

    • Autobus nie wierzdża na przystanek tylko obok

      • 1 0

  • Oczywiście tą nawierzchnie która jest uszkodzona robiła jakieś 2 lata temu firma która wygrała przetarg najniższą ceną (3)

    Cena to nie zawsze jakość. Ps. nie jestem spamem! Tylko człowiekiem!

    • 85 11

    • Nie było przetargu tylko naprawa gwarancyjna gamoniu. (2)

      Polecam naukę czytania ze zrozumieniem!

      • 2 11

      • Same walki budowlane .....naprawion po gwarancji i juz do wymiany i jeszcze wyzywasz bo nie umiesz budowac, do roboty sie wez albo zmien zawod. Umiesz zrozumiec to co piszesz czy tylko udajesz? I kto tu jest..........

        • 5 4

      • Głąbie Kapuściński przeczytaj komentarz jeszcze raz

        • 1 1

  • A w gdyni na piłsudskiego idzie kostka granitowa..

    Na wyniesieniach jedzdni po roku też będzie do remontu. No tak tylko kiedy skończą ten remont dobrej drogi i przemienią go w koszmarek kierowców?

    • 25 3

  • (13)

    > Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe

    Na zdjęciach tego nie widać. Natomiast doskonale widać, że płyty te się zapadają, czyli została niewłaściwie przygotowana podbudowa pod nie.
    Ewidentna fuszerka wykonawcy - nie można zatem pociągnąć go za to finansowo? Czy rzeczywiście miasto musi naprawiać to za nasze pieniądze?

    • 172 1

    • Ale to jest do przewidzenia nawet na sucho, bez danych. (8)

      autobus jak hamuje to siła z hamowania idzie przez koła punktowo, a nie, że cała powierzchnia pojazdu rozkłada tę siłę równomiernie. Jak zastosujesz malutkie kostki tam, gdzie autobus Staje za każdym razem w tym samym miejscu to siła hamowania ciągle będzie szła w te same małe kosteczki. Jak zrobisz dużą betonową powierzchnię - masz monolityczny obiekt, który przyjmie siłę hamowania, rozprowadzi do niższych warstw podbudowy i dzięki temu tak szybko się nie zniszczy.
      Tymczasem urzędnicy: o, kosteczki granitowe, jakie słodkie i małe. A takie drogie, że na pewno będą w stanie utrzymać ciężki autobus podczas hamowania!

      • 23 4

      • (5)

        Tylko autobus na tych płytach się nie zatrzymuje. Przeczytaj, znafco, co to jest przystanek wiedeński.

        • 16 4

        • Ale po tej kostce jadą inne pojazdy osobowe i ciężarowe.

          • 7 0

        • już

          nie.

          • 0 0

        • A spójrz na zdjęcie. (2)

          Na tym przystanku jak najbardziej autobus zatrzymuje się na płytach.

          • 2 7

          • (1)

            Białe myszki też widzisz? :D

            • 4 3

            • Następny co prawo jazdy wyjął z czipsów i nie rozumie znaków?

              Ech niezłe promocje musieli mieć te 20-30 lat temu.

              • 0 2

      • (1)

        Z dużymi płytami jest inny problem. Bardzo ciężko wykonać dobrą podbudowę i te płyty mają tendencję do pękania. Czy są lepsze - od drobnej kostki fazowanej to wszystko jest lepsze.

        • 4 0

        • plyty powinny byc wieksze i grubsze

          • 0 0

    • nie można (2)

      ponieważ projekt został uzgodniony z inwestorem i z wadami przeszedł. a dzięki temu można już po kilku latach (5-ciu) (trwałość projektu (unijna kasa)) remontować , naprawiać , poprawiać

      • 21 0

      • Sugestywna opinia

        I kasa się zgadza..

        • 3 0

      • ochudzamy administrację zwalniając fachowców, bo zewnętrzne firmy wszystko zrobią...

        a wtedy urzędnik będzie bezczelnie załaniał się własną ignorancją i niekompetencją, bo on jest od "zarządzania" a nie od merytoryki...
        A jak "zarządziłeś" i się zgodziłeś, to "widziały gały, co brały..." i twoja wina a nie wykonawcy...

        • 4 0

    • Zadna, powtarzam, zadna plyta na przystanku Przerobka nie jest zlamana!!!

      Sa zapadniete i wykruszone na krawedziach.

      • 0 0

  • Oby tego typu przystankow było jak najwiecej (tylko przystosowane do przeciązonych samochodów). (1)

    • 18 17

    • raczej nie

      jak najwięcej powinno być przystanków wydzielonych na osobnej wyspie. Po co takie przystanki np. we Wrzeszczu czy Zaspie ??

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.