• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu

Maciej Korolczuk
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W pierwszej kolejności nawierzchnia zostanie wymieniona na przystanku Przeróbka w kierunku Stogów.
  • W opłakanym stanie jest też nawierzchnia przystanku w kierunku centrum. Ona także zostanie wymieniona - z płyt na masę bitumiczną.

Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce Mapka. Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.



Inwestycje związane z poprawą infrastruktury przystankowej w ostatnich latach w Gdańsku oceniam:

Przystanki wiedeńskie na Przeróbce powstały w 2015 r. w trakcie przebudowy torowiska tramwajowego. Dzięki podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wysiadają i wsiadają nie tylko do tramwajów, ale jeżdżących po torowisku autobusów.

Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.

84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku



Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.

  • Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe pod kołami jeżdżących przez Przeróbkę ciężarówek.

- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. SiennickiejMapka w kierunku Stogów oraz przystanku "Lenartowicza 01" na ul. LenartowiczaMapka w kierunku centrum Gdańska. Istniejąca na obu przystankach nawierzchnia z płyt kamiennych zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Prace planowo potrwają do 4 września - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

30 nowych wiat na przystankach



Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.

W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

  • do poprawy (1)

    Tablica przy Galerii Morena w kierunku Wrzeszcza do poprawy nie czytelna

    • 4 3

    • To do poprawy, czy jednak czytelna?

      • 2 0

  • (3)

    Przecież te płyty w 90 procentach są zapadnięte a nie popękane. Krótko mówiąc firma spartoliła robociznę, a mieszkańcy będą bulić. Miasto zarządzane przez nieudaczników.

    • 40 1

    • Są popękane. Zalecam wizytę osobistą na obiekcie. (1)

      • 1 2

      • są złamane w kilku przypadkasz szczególnie dużego zapadliska

        większość płyt jest zapadnięta i luźna, wyszczerbiona na krawędziach od nacisku i uderzeń. Płyta sama nie pęknie...
        Podłoże "się sprasowało" a płyty zakleszczyły. Na pewno też pomogło, że autobusy przestały wjeżdżać na "wyniesienie".
        Widuję to codziennie.

        • 2 0

    • Ro rozwalone bno jezdza po nich 40tonowe ciezarowki

      • 0 0

  • (2)

    1) zrezygnować z zatok na przystankach!
    2) przesunąć drogi rowerowe ZA wiaty. Układ gdzie DDR są przed wiatą to koszmar i jest to miejsce gdzie jadę po chodniku (za wiatą) lub jeśli nie ma miejsca to przeprowadzam rower pieszo.

    • 13 6

    • Dlaczego chcesz rezygnować z zatok.

      To tylko utrudni wszystkim życie. Łącznie z pasażerami autobusów.

      • 0 0

    • Dokladnie, przesunąć drogi rowerowe za wiaty, na adamowicza przystanek kolo kartuskiej, droga rowerowa konczy sie przed przystankiem i zaczyna zaraz za nim. Czy ktos normalny to projektowal ? , a przepraszam to jest dzielo gdanskich urzednikow, lub braku nadzoru inwestorskiego przez nich

      • 0 0

  • Przebudowa po 5 latach?

    Nie... no ewidentnie widac, ze ktos to dobrze zaprojektowal i wykonal...

    • 28 3

  • A kto tam wpuścił te ciężkie najczęściej przeładowane samochody ciężarowe? (5)

    Logiczne było, że delikatne płyty szlag trafi.

    • 13 5

    • (1)

      Nikt nie wpuścił, są zakazy bodajże do 12 ton a zdarzają się tam tiry 40 tonowe

      • 4 0

      • To gdzie jest ITD i/lub Policja pytam?

        • 4 1

    • to pretekst (2)

      rzadko widuje się tam pojazdy ciężarowe a płyty nie sa połamane a zapadnięte.
      Oznacza to złe wykonanie podłoża, bo zapadnięcia są w niektóryxh miejscach - głownie tam gdzie samochód "przysiada" przy "lądowaniu" po "wyskoku" na podjeździe przystanku.
      Wielokrotnie obserwowałem zaskoczone miny kierowców, jak samochód podrywał się "do lotu" na tych podjazdach.
      Połączenie tych dwóch zjawisk (stromy podjazd, słabe i nierówne podłoże) jest przyczyną stanu przystanków.
      Administracja oczekała końca okresów gwarancyjnych i rozgląda się za nowymi "zabawkami" do zepsucia (pieniędzmi do wyrzucenia)...
      Może i dobry jest to pomysł te "wiedeńskie przystanki" ale projekt i wykonanie woła o pomstę do nieba. Szczególnie dokuczliwe są małe "perony" przeznaczone na wiaty i oczekiwanie. Wciśnięte między jezdnię a uczęszczaną ścieżkę rowerową są przyczyną wielu niebezpiecznych sytuacji.

      • 6 1

      • (1)

        Rzadko? Jada jedna za druga do portu, a Policja udaje, ze nie widzi

        • 2 0

        • jedno nie wyklucza drugiego

          ale ciężarówki jada głównie Przetoczną albo przez wantowy. W godzinach, gdy stoję na tym przystanku, tirów nie widzę. Przez Lenatrowicza to chyba desperaci albo totalnie pogubieni obcokrajowcy...
          A to znaczy, że z dojazdem do portu nie jest tak różowo jak się "wszyscy" chwalą. Bo faktycznie jest cdd (całkiem do d***y).

          Za to autobusy i owszem, jeżdziły przez płytę, do czasu jak się stało o stanie płyty głośno. Teraz stoją na torowisku i jest zabawnie, jak spotka się z tramwajem... Na szczęście kierowcy nie robią sobie problemów i tramwaj na Stogi czeka na ewentualny autobus za zakrętem. Choć czasem się nie zgrają... ;) Gorzej jest z kierowcami osobówek, którzy równiez nauczyli się w ten sposób jeździć. Tylko patrzeć "konsternacji" i kolejnego wozu w bramie ZNTK... ;)

          • 0 0

  • Kto winny w zdiz?

    Dowiemy sie? Takie marnotrawstwo przrz niedouczonych urzedasow. Zarzad drog to Prezydentini.

    • 16 3

  • Kostka popękała już miesiąc po oddaniu, a nie pięć lat.

    • 20 3

  • Dno i metr mułu (1)

    Tak to jest jak wygrywa najniższa oferta a przy budowie i odbiorach nie ma żadnej kontroli. Przystanki na przeróbce już dawno wymagały naprawy. Następny przykład braku kontroli władz miasta jest przy budowie torowiska na Stogach. Już po raz 5 jest demontowana kostka na torowisku gdzie wcześniej była położona izolacja itp. Przy demontażu izolacja została uszkodzona i niestety nie ma możliwości jej uzupełnienia. Tramwaje na zakrętach skrzyżowanie Stryjewskiego przed zajezdnia Pasanil piszczą jak piszczały. Budowa trwa już 2 lata. Objazdy porobione tragicznie. Nawierzchni na objazdach brak dziura na dziurze. Może tak redakcja Trójmiasto.pl podjechała by na Stogi i zrobiła artykuł o tym. Panią Dulkiewicz też zapraszamy prywatnym samochodem niech się przejedzie ulicą Tamka później objazdem na drugą stronę Stogów przez Kaczeńce po takim tripie od razu niech zaklepie sobie wizytę w warsztacie

    • 22 3

    • To są odległe rubieże Gdańska a tam rydwan nie dojeżdża.

      • 4 0

  • I tak się robi lody w Gdańsku wieczne remonty i POprawki ! To już jakaś jawne mafijne przekręty kiedyś robiono mosty ulice i wytrzymywały 10 lecia a teraz ?

    • 25 4

  • To bardzo niebezpieczne przystanki może sprawdzają się we Wiedniu nie w Polsce gdzie Janusz rozjeżdża wsiadających pasażerów

    • 11 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane