- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (133 opinie)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (162 opinie)
- 3 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (38 opinii)
- 4 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (120 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (95 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (53 opinie)
Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów
Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.
Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.
Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).
Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.
Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C
Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych
Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.
- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.
- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.
Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa
Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie . Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy a jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.
Czytaj również:
Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec
Materiał archiwalny z 2018 r.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-05 10:12
Nic dziwnego że mówią na nas beton
Beton w budownictwie i beton we władzach - jak można inwestować raz, że w archaiczny środek transportu, dwa, że marnujemy pieniądze na szroty. Kluczem do rozkorkowania Gdańska jest zwiększenie przepustowości głównych arterii - a infrastruktura tramwajowa ma beznadziejną przepustowość. Tyle w temacie. Czas najwyższy wejść w XXI wiek!
- 8 1
-
2019-07-05 12:29
Gduńsk niemiecka kolonia
Co wy w Gdańsku tak włazicie w D Niemcom
- 5 2
-
2019-07-05 12:31
Taniej jest to wysłać do Gdańska jak na smietnik
Niemcy mądry naród wie gdzie śmieci wysyłać . Pacany cieszą się jak dzieci ze z Niemiec coś dostali buhahajajha
- 6 1
-
2019-07-05 14:03
Wolne miasto Gdańsk
Już Niemcy zwożą swoje trmawaje :-))
Ciekawe co jeszcze??
czy nie stać nas na nasze Polskie trmawaje???- 5 1
-
2019-07-05 22:50
Badziewie
Cholery można dostać z tymi tramwajami.codziennie coś, dzień w dzień stoją
- 3 0
-
2019-07-06 11:01
Słownie - jeden tysiąc Euro???
- 2 0
-
2019-07-06 23:39
Szrot od ziomali szkopów kupują popa..ra..ncy
Dalej będą jeździć te hałaśliwe stare szwabskie szroty
- 1 0
-
2019-11-14 11:15
co narzekacie
przecież najlepsze nasze czołgi to stare wysłużone w Niemczech sztuki. Tak jesteśmy dumni, ze je posiadamy iż pokazujemy na dorocznych paradach wojskowych. Nawet nie mamy kasy aby je usprawnić. Nie ma co narzekać bogatszy może więcej.
- 0 0
-
2019-11-24 17:40
Te tramwaje ponoć już są
Mają numery z Kasselu: 417, 419 i 422. (info z Phototrans.eu)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.