- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (294 opinie)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (235 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (84 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów
Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.
Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.
Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).
Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.
Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C
Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych
Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.
- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.
- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.
Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa
Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie . Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy a jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.
Czytaj również:
Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec
Materiał archiwalny z 2018 r.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-04 10:38
Nie jestem fanem władz Gdańska,
Ale tunel i dortmundy to moim zdaniem dobre posunięcia.
- 11 21
-
2019-07-04 10:40
Żenada (1)
Tak Dulkiewicz wspiera Niemców. Traktują nas jak gorszych. Dobrze że furmanek nie kupuła.
- 35 12
-
2019-07-04 13:19
Traktuja nas jak gorszych, a przeciez jestesmy narodem wybranym...
Nawet Jezus był Polakiem, każdy to wie.
- 3 2
-
2019-07-04 10:42
Wszystko jest lepsze od pesy. A to będą tramwaje techniczne, więc całkiem rozsądny zakup.
- 14 23
-
2019-07-04 10:44
Stare części zamienne?
Nic dziwnego, że potem koła odpadają!
- 24 3
-
2019-07-04 10:44
Sami fachowcy od narzekania się wypowiadają (1)
- 8 20
-
2019-07-04 10:49
a ty każdej głupocie przyklaskujesz
- 3 2
-
2019-07-04 10:44
No tak. (2)
A potem na tramwajach napis Freie Stadt Danzig.
- 28 12
-
2019-07-04 11:43
kolejny kretyn od Kacpra
- 1 4
-
2019-07-04 14:25
Nie przeszkadzałoby.
- 1 0
-
2019-07-04 10:47
Będą tram. Techniczne nie będą was wozić to co narzekacie.
- 8 9
-
2019-07-04 10:47
Niemieckie tramwaje...
...posłużą jako barykady na ulicach w celu odparcia polskiego ataku.
- 16 3
-
2019-07-04 10:48
Sprzedać ten żlom jak najszybciej na wschód
Niefunkcjonalne, zużyte rupcie. Transport takiego kloca kosztował pewno więcej niż nowe części u producenta.
- 17 4
-
2019-07-04 10:48
Lepsze niż nowe pesy (1)
lepsze bo polskie a 70% nadaje się do remontu
- 7 16
-
2019-07-04 18:58
lecz się na nogi
na głowę już za póżno
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.