- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (68 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (493 opinie)
- 3 Był senator skazany na więzienie (250 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (225 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (113 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (134 opinie)
Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów
Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.
Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.
Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).
Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.
Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C
Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych
Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.
- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.
- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.
Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa
Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie . Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy a jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.
Czytaj również:
Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec
Materiał archiwalny z 2018 r.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-04 11:17
Sprowadzimy tramwaje po 1 tys euro za sztukę by służyły jako części zamienne lub magazyny a z wypowiedzi pana dyrektora w reportażu wynika że tramwaj rozbierany jest do zera i zostaje tylko obudowa i szyby a wszystkie inne podzespoły wymieniane są na nowe. Jakie więc części będą wykorzystane, rama czy blachy zewnętrzne?Ale blachy i rama zapewne są skorodowane skoro cena tramwaju wynosi tyle ile koszt złomu a tu jeszcze trzeba będzie dodać kilka tysięcy euro za transport.
- 15 1
-
2019-07-04 11:18
My pasażerowie bardzo dziękujemy za ten zakupiony niemiecki szrot. Na co dzień umila nam podróż do pracy szkoły czy zakupy. Prośba nie powtarzajcie już wiecej tego kontraktu.
- 25 4
-
2019-07-04 11:18
Super
I po co znowu ten stary shieet? Bo Niemiec płakał jak sprzedawał? Oni by to normalnie dali już na kasacje bo u nich taki złom nie jeździ
- 22 1
-
2019-07-04 11:18
Jaka Prezydent, takie tramwaje
- 32 7
-
2019-07-04 11:22
Materiał do Megatransportów!
Nakręćcie jak będą transportować z Niemiec te tramwaje :)
- 19 0
-
2019-07-04 11:22
Dobry pomysl (2)
Uwazam,ze lepszy niemiecki wrak jak polskie nowe cacko..tanio i dobrze a czesci zamienne sa drogie! Nie tylko Polska kupuje tam uzywane tramwaje...Chorwacja i Czechy tez rzucaja sie na te czesci zamienne bo sa nie do zdarcia! Dzisiaj powinno sie patrzec gospodarczo a nie wrednie uczuciowo! Pozdrawiam
- 8 28
-
2019-07-04 11:43
To głupi pomysł !
Leokadia czy kim tam jesteś. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Naprawiam te maszyny i Polskie cacka też są na Niemieckich i Czeskich komponentach, a cena jest lepsza, wykonanie lepsze. Czesi mają doskonałe tramwaje Skoda - cały Wrocław na nich jeździ. Może czas aby ktoś sprawdził na co wydawane są nasze pieniądze... bo kasa miasta to nie kasa Urzędu Miejskiego tylko mieszkańców, którzy tymi niemieckimi śmieciami są zmuszani jeździć. Po co nam za 150 tyś rydwan, którego nikt nie może znaleźć. Wiesz ile części można za to kupić? To się nadaje do prasy i do UKS. To nie lata 90 te aby złomy skupować, a my nie kraj Afrykański. Miasto ma budżet 4 mld PLN a kupuje stare autobusy i tramwaje. Ciekawe kto prowizję za transakcje bierze? Szkoda, ze żaden z włodarzy miasta nimi nie jeździ. Czemu nie kupują używanych niemieckich limuzyn tylko nowe ?!
- 9 1
-
2019-07-04 12:05
W Czechach
W Czechach kursują tramwaje wyłącznie rodzimej produkcji za wyjątkiem fabrycznie nowych stadlerów.
- 5 0
-
2019-07-04 11:22
Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Niechaj niemieckie tramwaje podążą śladem rydwanu,zmierzającego ku miejscu ostatecznego spoczynku,stanowiąc pomnik pomysłowości włodarzy miasta Gdańska.
- 27 1
-
2019-07-04 11:24
Złom
Przecież to są trupy a nie tramwaje! Ciągle się psują ! Z Gdańska na Przymorze ostatnio jadę 1,5 godziny! Zawsze "rozkraczy" się w takim miejscu, że nie ma jak się przesiąść!
- 19 3
-
2019-07-04 11:26
skandal by kupoważ zdezelowany niemiecki szrot- ale władze gdańska muszą być poddane niemieckim panom
- 21 4
-
2019-07-04 11:27
Gdańsk, składowisko złomu? (1)
- 21 6
-
2019-07-04 14:44
zlomowiec i przechowalnia sloikow...
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.