• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk szykuje kampanię reklamową dla zagranicznych turystów

Katarzyna Moritz
5 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Gdańsk liczy na więcej weekendowych turystów z zagranicy i poza sezonem. Gdańsk liczy na więcej weekendowych turystów z zagranicy i poza sezonem.

Gdańsk chce mieć poza sezonem więcej weekendowych turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Danii, Norwegii i Szwecji. Szuka więc realizatorów kampanii reklamowej na tych rynkach.



Czy lubisz weekendowe wyjazdy za granicę?

Gdańsk z roku na rok odwiedza coraz więcej turystów. W 2015 roku do Gdańska przyjechało prawie 2 mln gości, z czego 23 proc. pochodziło z zagranicy. Najwięcej i to głównie w sezonie, pochodzi z takich krajów jak: Niemcy, potem z krajów skandynawskich, a następnie z Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: Podsumowanie sezonu turystycznego w Gdańsku

Władze miasta chcą, by przyjeżdżało ich jeszcze więcej. Dlatego trwają przygotowania do dużej kampanii reklamowej. Ostatnią o podobnym zasięgu mieliśmy przed Euro 2012.

- W 2014 roku była kampania na Skandynawię, łącząca atrakcyjność turystyczną Gdańska i naszych kulinariów. Ta ma być odnowieniem działań dotyczących budowy wizerunku miasta i ma być nastawiona na turystykę weekendową. W przeciwieństwie do wspominanych kampanii, różnić się będzie tym, że nie nastawiamy się na emisję spotów reklamowych w telewizji - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta.
Obecna kampania nastawiona ma być głównie na emitowanie 30-sekundowego spotu w Internecie, głównie w portalach turystycznych, w mediach społecznościowych, będą też działania na popularnym portalu LonelyPlanet czy w wyszukiwarce Google.

Zestawienie odwiedzin w 2015 roku. Zestawienie odwiedzin w 2015 roku.
Budżet kampanii to 500 tys. zł. Władze miasta oczekują, że wygeneruje ona 4 mln kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych.

Czytaj też: Gdańsk uznany za dużą atrakcję turystyczną

W ramach przetargu ma być wyłoniona agencja, która na zlecenie miasta przygotuje i zrealizuje zaplanowane działania promocyjne na wybranych rynkach zagranicznych i zajmie się stworzeniem koncepcji kreatywnej kampanii. Zgłoszenia można przesyłać do 14 kwietnia.

- Kampania będzie odbywała się we wrześniu, gdyż chcemy zwiększyć turystykę po sezonie. Obecnie najbardziej popularna jest turystyka weekendowa. Chcemy zwiększyć przyjazd turystów ze Skandynawii, Wielkiej Brytanii, tym bardziej że uruchamiane są kolejne połączenia lotnicze. Musimy też odświeżyć rynek niemiecki, bowiem wymiera powoli tzw. turystyka srebrna, sentymentalna, należy mówić do nowych, młodych ludzi, którzy nie muszą znać starego Gdańska - podkreśla Adamska.
Miasto oczywiście chce podkreślać swoje atuty i atrakcje, jako miasto wolności, miejsce, które przyciąga nie tylko niezwykłą historią i kulturą, ale także specyficznym klimatem i wieloma atrakcjami, do których warto wracać.

W spocie i kampanii mają być uwzględnione głównie zabytki: Bazylika Mariacka, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna oraz Żuraw, a także Katedra w Oliwie. W ostatnim czasie dużą sławą cieszy się Europejskie Centrum Solidarności, teraz warto będzie zapewne postawić również na Muzeum II Wojny Światowej.

Opinie (101) 5 zablokowanych

  • w Gdyni na reklamę idzie znacznie więcej

    Tyle, ze to reklama skierowana do mieszkańców.

    • 2 1

  • W ostatni piątek o 23 w Gdańsku full pijanych "turystów" z Norwegii, Szwecji, W. Brytanii, Niemiec

    Nie życzę sobie, aby Prezydent wydawał moje pieniądze
    na zachęcanie do większego chlania,
    tych pseudo- turystów i bez reklamy jest full w każdy weekend.

    • 9 4

  • Gdańsk 2015 - 2 mln gości. Siedziba hitlera w Kętrzynie - 200 tyś. gości. Wniosek: zburzyć kilka inwestycji budynia, to turyści sami przyjadą.

    • 4 0

  • Mało tu jakoś pozytywnych opinii... (1)

    Gdańsk to piękne miasto i warto je promować. Nikt nie ma przecież obowiązku tu mieszkać.
    Taki spot powinna zrobić lokalna firma i twórcy, którzy znają miasto i czują jego klimat. Obawiam się, że spot zrobiony przez firmę z zewnątrz będzie tendencyjny i nie wniesie z wiele nowego w promocję Miasta.
    W każdym razie miasto pięknie się rozwija i warto się tym pochwalić.
    Miłego dnia wszystkim!

    • 1 4

    • każdy spot jest "tendencyjny" bo tworzą go ludzie według swoich subiektywnych kryteriów

      tutaj akurat to zmarnowane pieniadze

      • 4 0

  • MIŚ musi być drogi !

    • 6 0

  • (2)

    Chodzę po starówce i nie słyszę. Nie słyszę języka polskiego.

    • 4 1

    • (1)

      Miszka,to Ty jesteś w Warszawie?pomylone gary

      • 1 1

      • Też kiedyś poprawiałam, ale widziałam program z Miodkiem,

        że słowo "starówka" z małej litery weszło do powszechnego użycia na określenie budynków jakiegoś 'danego" Starego Miasta
        a Starówka- pisana wielką literą, to w Warszawie tylko.

        U nas mylą teren Starego Miasta (kończy się na Podwalu Staromiejskim)
        z Głównym Miastem ( np. Długi Targ).

        • 2 0

  • powodzenia - ale wątpię, by działania w Internecie nagle zaowocowało turystami (1)

    przyciąga się ofertą - pakietami które sa atrakcyjne i jednak bardziej tradycyjną reklamą

    lub niekonwencjonalną - tak by dotarła do odbiorcy i zainteresowała go skutecznie

    • 0 0

    • ale to oznacza wykonanie sporej pracy

      • 0 0

  • Wiadomo już ile ma tych mieszkań czy jeszcze nie ?

    • 2 1

  • kraków już raz sciagnął turystów z anglii

    takich łikendowych, piwo za funta - i zjechała sie pijacka hołota, pochodze z kraka i widziałem, tu naszczęście jest imprezowa pustynia wiec nic z tego nie bedzie poza sezonem, sopot to nie kurort , w krakowie wystarczy wejsc na stare miasto i tydzien to mało by w kazdej knajpie sie zabawić(samo centrum), tutaj nic. bo po muzeach oni biegac nie bedą

    • 9 2

  • naturalnie jak trzeba zmarnowac kase to kampania reklamowa jest najlepsza przykrywka

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane