Fakty i opinie

Gdańsk ubezpieczy tunel pod Martwą Wisłą. Za polisę zapłaci 3 mln zł rocznie?

Wnętrze tunelu pod Martwą Wisłą tuz przed końcem 2015 r.
Wnętrze tunelu pod Martwą Wisłą tuz przed końcem 2015 r. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl

Ruszył przetarg na ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą. zobacz na mapie Gdańska Ze wstępnych założeń miasta wynika, że polisa może kosztować nawet 3 mln zł rocznie. Firmy zainteresowane kontraktem i ich oferty cenowe poznamy pod koniec lutego.



Czy ubezpieczasz się w swoim życiu prywatnym?

tak, mam dodatkowe polisy, m.in. na życie, mienie, OC 58%
tak, ale wykupuję tylko obowiązkowe ubezpieczenia (samochód, kredyt) 25%
nie, ale gdyby była taka okazja lub potrzeba, wykupiłbym je 4%
nie, nie ubezpieczam się 13%
zakończona Łącznie głosów: 622
Gdańsk zbliża się powoli do otwarcia 1,4-kilometrowego tunelu pod Martwą Wisłą w porcie. zobacz na mapie Gdańska Przed nowym rokiem zakończono oficjalnie prace. Pierwsze samochody pod rzeką mają przejechać w kwietniu tego roku.

Jednak jeszcze przed otwarciem tunelu należy obiekt ubezpieczyć, by w razie szkód spowodowanych wadliwym jego funkcjonowaniem lub usterki samej konstrukcji tunelu, kosztów likwidacji szkód bezpośrednio nie ponosiło miasto. W tym celu Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił przetarg, w którym będzie czekać na oferty firm ubezpieczeniowych do końca lutego.

Przetarg podzielony jest na dwa zadania (pozyskanie dwóch polis). Pierwsze przewiduje ubezpieczenie majątku - całego tunelu, a także podstawowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Drugie zadanie to ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, ale o znaczeniu nadwyżkowym.

W ostatnim przypadku nieprzewidziany wypadek może skutkować roszczeniami, których skala wykracza poza ubezpieczenie OC podstawowe. Po wyczerpaniu limitów odpowiedzialności ubezpieczyciela przedsiębiorca, w naszym przypadku miasto, zmuszone byłoby do samodzielnego prowadzenia postępowań związanych z roszczeniami oraz pokrycia odszkodowań z budżetu.

Odszukaj agencje i firmy ubezpieczeniowe w naszym katalogu.

Władze ZDiZ od początku zaznaczały, że z ogłoszeniem przetargu na asekurację będą czekać do ostatniego momentu przed otwarciem tunelu. Zatem pojawienie się takiego przetargu jest sygnałem, że otwarcie tunelu jest już blisko.

- Planowany termin objęcia ochroną ubezpieczeniową to 1 maja 2016 r. Umowa będzie obowiązywać na 12 miesięcy - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.
Jeszcze w zeszłym roku urzędnicy oszacowali, że ubezpieczenie tunelu może kosztować ok. 3 mln zł rocznie. Dlaczego? Składkę dla pierwszej polisy - majątkowej - oblicza się na podstawie wartości odtworzenia tunelu, a, przypomnijmy, realizacja obiektu pochłonęła 885 mln zł. Druga polisa dotyczy odpowiedzialności cywilnej. Tu opłata za ubezpieczanie nie powinna przekroczyć 200 tys. zł.

Dla porównania przedstawiamy ubezpieczenie innej podobnej cenowo inwestycji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Składka roczna OC wynosi 90 tys. zł, a ubezpieczenie majątkowe - 178,5 tys. zł. Na tak niewielką opłatę za ostatnią polisę wpływa fakt, że jest to inwestycja liniowa i nie powinno dojść do jej uszkodzenia na całym odcinku, o czym nie można mówić w przypadku tunelu pod Martwą Wisłą.



Tunel pod Martwą Wisłą

Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (132) 2 zablokowane

  • ledwo zbudowane a juz wiedza ze sie rozwali (11)

    • 46 118

    • (6)

      Chyba byłeś na wagarach gdy były zajęcia czytania z zrozumieniem.
      Polisa != gwarancja.

      Jak ktoś będzie miał wypadek i uszkodzi ścianę tunelu - wtedy bierze się z polisy.
      Jak samo z siebie zacznie pękać - z gwarancji.

      • 13 8

      • gdyby ktoś tam mial wypadek i uszkdozil ścianę tunelu (5)

        to wezmą z jego OC pojazdu,
        a jeśli nie starczy ( chyba do 1 mln euro),
        to na pewno nie z polisy OC miasta , bo to nie miasto było sprawcą szkody,
        - naprawią z polisy majątkowej tunelu a do sprawcy zgłoszą się regresem,
        tak jak było gdy koparka na pojeździe uszkodziła wiadukt

        • 16 0

        • Chyba że wypadek będzie z winy zarządcy tunelu a nie kierowcy (4)

          Np. ślisko albo jakiś element wyposażenia upadnie na drogę itp

          • 6 0

          • Dzisiaj, widzę, sami agenci ubezpieczeniowi na forum (3)

            • 5 1

            • Dokładnie. Pozatym możnaby ubezpieczyć czołgi w armii hahahaha

              • 1 1

            • W każdym razie, koszt ubezpieczenia tunelu powinien nieco głowy (1)

              zwolennikom tunelu pod Pachołkiem.

              • 2 3

              • ostudzić

                • 0 1

    • ledwo się urodziłeś ,a już wiem żeś głupi...

      • 4 0

    • I tacy właśnie debile oddali władzę w Polsce innym debilom..... (1)

      Ale jest i dobra wiadomość - Polska już nie jest w ruinie !!!
      Zaprawdę słuszną linie obrała nasza władza - w 3 miesiące podniosła kraj z ruiny.
      Ciekawe czy tak samo szybko uda się nalać parę gram rozumku w bezmózgie czerepy tedów i jemu podobnych.

      • 3 2

      • Nie zgadzam się z tedem.

        Ani z korkiem i jego agresywną a małobłyskotliwą wypowiedzią.

        • 0 0

    • Ledwo tu wlazłeś a już pierdoły wypisujesz !!!

      • 0 0

  • (2)

    Przezorny zawsze ubezpieczony.

    • 75 6

    • Proponuję zarejestrować ten tunel w Wejherowie lub podobnym kurorcie

      i będzie składka niższa. Tak robią trójmiejskie rekiny przedsiębiorczości, może warto wziąć przykład?

      • 11 1

    • w sumie chcialbym wiedziec, jaka kwota budzetow Gdanska, Gdyni i wojewodztwa idzie na ubezpieczenia

      Mogloby sie okazac, ze lepiej jest te pieniadze co roku wplacac na jakis specjalny fundusz remontowo-naprawczy i np. po 10 latach uzbieraloby sie z 200 mln zlotych, co mogloby z kolei pozwalac na jakies drobne inwestycje komunalne (elektryfikacja PKM, budowa nowego odcinka tramwajowego itp.).

      Moze nawet pozwoliloby stworzyc Pomorski Bank Inwestycji Infrastrukturalnych. Gdansk od zawsze byl miastem kupieckim. Pieniadz nie powinien lezec w sejfie, tylko pracowac.

      Prosze pamietac, ze ubezpieczyciel dokladnie wie, jakie jest ryzyko wystapienia konkretnych zniszczen. I ustanawia na tyle wysoka stawke, aby mu sie to oplacalo. Nikt tam nie doklada do interesu. O ile w przypadku samego tunelu takie 3mln na wiele by sie nie zdalo, to pewnie SKM i PKM jest tez ubezpieczone, podobnie stadion, teatry, szkoly itp.

      Mozna by policzyc. Moze sie oplaca. Ktos to zrobil? Odpowiedz chyba niestety znam :(

      • 0 1

  • a ile gwarancja? (12)

    Za to coś co nawet ścieżki rowerowej nie ma?

    • 27 122

    • W d... sie poprzewracalo (1)

      A kiedy zaczniesz biadolic, ze obwodnica nie ma sciezki rowerowej...

      • 50 13

      • Obwodnica bez ścieżki rowerowej w ogóle nie powinna istnieć.
        https://www.google.co.uk/maps/@59.9507502,10.7356488,3a,66.8y,80.18h,84.43t/data=!3m4!1e1!3m2!1sjLYrbomaFl2rzW_m11OTew!2e0

        • 11 24

    • ha (5)

      sciezek masz juz dosyc w gdasku pajacu w obcislych gaciach

      • 36 17

      • (4)

        Pajac to cie zrobił tempa dzido

        • 12 19

        • "tempa" powiadasz (2)

          • 14 4

          • tak, bo tępy to już jakiś poziom,- a ona jest tylko tempa (1)

            • 5 9

            • niczym kempa!

              Beata...

              • 7 4

        • Poluzuj majciochy, bo cię widać cisną..

          • 6 1

    • pokaż mi gdzieś w Europie kilometrowy tunel ze ściezką rowerową..

      • 17 4

    • Możesz górą ale tylko rowerem wodnym.

      Musisz zastosować hybrydę wodno-lądową.

      • 11 2

    • Janusze w rajstopach i tyle w temacie (1)

      • 0 1

      • Ryśki to głupie chłopy

        • 0 1

  • I tak go zatopią..:)

    Jak w temacie...:)

    • 8 38

  • ubezpieczyciel bezie z przetargu, konkursu czy może wygra teściowa wysokiego urzędnika administracji samorządowej (6)

    • 46 36

    • (4)

      A ja pytam poważnie: czy ubezpieczenie w państwowej firmie, czy nabijanie kabzy zagranicznej firmie prywatnej?
      Bo jeśli to drugie, to dziękuję za taki sponsoring prywatnych firm.

      • 8 9

      • A gdzieś Ty znalazł państwową firmę ubezpieczeniową??? (3)

        Chyba że masz na myśli jakąś północnokoreańską.

        • 9 4

        • Skoki? (2)

          • 2 3

          • Pierwsze słyszę żeby SKOKi były państwowe (1)

            Ja sama nazwa są one społeczne ale z państwem nie mają za wiele wspólnego. O ile wiem to też nie za bardzo prowadzą działalność ubezpieczeniową a co najwyżej pośredniczą przy zawieraniu umów ubezpieczenia wuęc raczej nie sądzę aby się opłacało płacić za ubezpieczenie i jeszcze pośrednikowi.

            • 2 1

            • Już od dawna pislamskie skoki prowadzą ubezpieczenia, siedziba w Sopocie na Władka IV

              • 0 1

    • Wezmą bez przetargu i konkursu..

      Jak szefa telewizji piskiej.. Kempa wybierze spośród czopków Überprezesa..

      • 5 3

  • Po co teraz ubezpieczać! (10)

    Się pytam bo na zdrowy rozum przecież obiekt jest chyba na gwarancji?!?
    Jeżeli tak to po co przez okres gwarancji ubezpieczenie?
    Ubezpieczajcie jak okres gwarancji minie! Teraz to strata kasy a nabijanie złodziejskim firmą portfela!
    I pewnie jeszcze go nazwą np. Tunel Generali, albo Tunel Warta!

    • 47 63

    • wiesz co znaczy OC? (5)

      • 22 4

      • A wiesz (4)

        że wykonawca też ma OC które obejmuje jego inwestycje, po za tym jest GWARANTEM i raczej na pewno się ubezpiecza od ewentualnych zdarzeń

        • 9 18

        • OC wykonawcy przestaje działać gdy przechodzi własność inwestycji na Inwestora (2)

          a gwarancja jest wobec Inwestora

          • 12 5

          • Bzdura.

            • 3 6

          • etapy ubezpieczenia:

            * start inwestycji: :
            - polisa ubezpieczenia prac budowlanych z obiektem budowy ( zawiera wykonawca lub inwestor)
            - polisa OC wykonawcy ( z OC projektanta, geodety, itp.)
            - gwarancja należytego wykonania

            ** koniec inwestycji:
            - gwarancja usunięcia wad i usterek ( chyba min.na 3 lata ten tunel) -wykonawca zawiera na rzecz miasta
            - a polisa OC wykonawcy też działa- z klauzulą ochrony po zakończeniu budowy, tj.po oddaniu przedmiotu budowy w użytkowanie

            *** Właściciel / miasto po odebraniu inwestycji:

            - polisa ubezpieczenia mienia ( tunelu) od wszystkich ryzyk
            - polisa ubezpieczenia OC ( może być jako nadwyżkowa, dodatkowa do polisy OC Miasta)

            • 3 0

        • Skorzystaj z okazji i zamilknij, bo kompromitujesz się niewiedzą.

          • 0 0

    • Po co ubezpieczać?

      A po co się Ubezpiecza samochód jak jest nowy?
      Gwarant nie odpowiada, za siły przyrody.
      Gwałtowne ulewy, pożary i inne zdarzenia losowe się zdarzają :-)
      Lepiej mieć zabezpieczoną taką inwestycję na każdą okoliczność.

      • 9 0

    • No wlasnie tak samo pytali ci odpowiedzialni za Most Lazienkowski w Warszawie (1)

      • 3 0

      • Pytanie, jak dokladnie wyglada taka polisa, co obejmuje i do jakiej kwoty zniszczenia pokrywa

        Polisa ma sie oplacac przede wszystkim firmie w ktorej ja wykupujesz. Jesli im sie nie oplaca to na pewno nie bedzie dzialac.

        • 0 1

    • Murzyni budowali i jeszcze nie skończyli wiec teraz tylko dobrze ubezpieczyć !!! I kasa się zwróci .

      • 0 1

  • a jak przyjdzie do wypłaty.... (5)

    ... to jak zawsze ubezpieczyciel się wywinie i nie zapłaci. Nie warto się ubezpieczać w Polsce bo większość firm to złodzieje. Kto miał z nimi do czynienia to wie o co chodzi

    • 77 17

    • Trzeba się znać na ubezpieczeniach ;-) (4)

      Ubezpieczenia nie są od wszystkiego i nie są sobie równe.
      Każdy chce by było najtańsze a jak coś się stanie to jest złość bo albo otrzymali niepełne odszkodowanie albo odmowę.
      Trzeba znać zakres ubezpieczenia i wiedzieć czego się oczekuje od takiego produktu.
      Ten kto dostał odmowę podejrzewam, że albo coś kombinował albo nie znał swojej umowy ubezpieczenia a OWU nawet nie widział na oczy ;-)
      Większość jednak otrzymuje odszkodowanie w rozmiarze odpowiadającej szkodzie.
      Sam nigdy nie zostałem "okradziony" jak wskazujesz.
      Prędzej są osoby, które chcą okraść osoby, której składają się na fundusz ubezpieczeniowy a Ubezpieczyciel stara się tylko obronić przed wyłudzeniami, które się bardzo często zdarzają (fikcyjne samochody, fikcyjne zdarzenia, podwójne zgłoszone zdarzenia, zatajanie faktów itd.) A później składki idą w górę bo komuś "udało się" wyciągnąć kasę od TU.
      To jest dopiero złodziejstwo ;-)

      • 4 6

      • (2)

        Drogi agencie.
        Zapewniam Cię, że nigdy nie próbowałem okraść TU a zostałem już przez nich okradziony 2- krotnie. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że sprawca który wjechał mi w auto przyznał się ale jego ubezpieczyciel tak kombinował, żeby tylko nic nie wypłacić. Dochodziło juz do kuriozalnych sytuacji, że na infolinii twierdzili, że mi się należy jak najbardziej a likwidator kręcił do momentu aż mój prawnik napisał mu, że kieruje sprawę do sądu. I wiesz co. Kasę miałem po 2 tygodniach na koncie. I teraz najlepsze. Wiesz, że 90% firm ubezpieczeniowych w Polsce odmawia albo celowo zaniża wypłaty i piszę poszkodowanemu, że może dochodzić swoich praw w sądzie i wiesz co robi 90% ubezpieczonych? Olewa sprawę bo nie chcą się ciągać po sądach przez ileś lat i w ten sposób ubezpieczyciele oszczędzają ogromne kwoty. Polecam Ci w googlach wpisz sobie forum ubezpieczeniowe i oczytaj ile tysięcy osób zostało okradzionych prze różne TU w Polsce. Tak tak wiem ty powiesz, że każdy polak to złodziej i próbuje oszukać TU i dlatego tyle osób pisze negatywnie o TU. Zapewniam Cie, że takich ludzi jest 1 góra 2% które chcą się w takie coś bawić. Ja znam także inne osoby które zostały oszukane przez TU i zapewniam Cię, że nikt z nich nie chciał nikogo oszukać. Chcieli tylko uzyskać to co im się należy... a raczej wydawało im się, że im się należy. Dlatego ja nic nie ubezpieczam oprócz obowiązkowego OC na auto. Zresztą robi tak coraz więcej osób.

        • 5 3

        • Masz racje, co nie zmienia faktu, ze niektorzy takze wyludzaja (1)

          i ma to wplyw na wysokosc skladki

          • 2 1

          • wszędzie wyłudzają

            w samej Kalifornii szacują wyłudzenia na 90 mln dol. rocznie

            w Polsce - http://nasygnale.pl/kat,1025343,title,Podpalil-zone-by-wyludzic-580-tysiecy-zlotych,wid,15489184,wiadomosc.html?ticaid=61652c

            • 0 0

      • RaV zwykły kowalski nie wie na czym polegają wyłudzenia na ''fikcyjne samochody czy podwójnie zgłoszone szkody. Musisz sam albo zajmować się wyłudzeniami albo pracujesz w jakimś złodziejskim TU, który właśnie kowalskiemu takie dyrdymały wmawia odmawiając należnej mu zapłaty, Zresztą nie bez powodu 90% polaków ma złe zdanie o TU bo sami zostali oszukani albo ktoś z ich bliskich. Polecam artykuł w necie ''Polacy nieubezpieczeni, bo za drogo i nie wierzą ubezpieczycielom''

        • 3 0

  • 15 mln rocznie dotacji ECS 15 mln rocznie do stadionu (10)

    Teraz 3 do tunelu... Cóż Palac Młodzieży trzeba będzie zlikwidować

    • 65 21

    • (4)

      Przez 23 lata WOŚP dał gdańskim szpitalom sprzętu za ... 5 mln złotych!!!.
      Widać skalę rozrzutności.

      • 16 11

      • Twój karitas nic nie dał.. tylko brał i brał i brał... (3)

        • 3 8

        • akurat Caritas zbiera rocznie wiele wiecej niz WOSP (2)

          Naprawde, mozna robic cos dobrego dla innych i nie znaczy to, ze ktos inny juz nie ma prawa tego robic lub jego intencje sa nieczyste.

          Jak mozna w ogole stawiac to sobie w kontrze? Albo caritas albo WOSP? Tak robia ludzie prymitywni, ktorzy nie widza dalej niz czubek swojego nosa, a do dzialania zawsze potrzebuja bodzca w postaci wroga.

          Slabe, przykre, polskie :(

          • 7 5

          • Zbiera owszem (1)

            Ale on pisal o dawaniu.

            • 6 2

            • W google'u wpisz "raporty caritas"

              Masz pelne rozliczenie.

              Nie wie, nie sprawdzi, ale pluc dookola bedzie. Co za cebulak.

              To, ze ty w zyciu zlotowki uczciwie nie zarobiles, nie znaczy, ze kazdy na swiecie tylko kradnie.

              • 3 0

    • 15 mln do stadionu to tylko rata kredytu (2)

      Jak dodasz do tego inne dotacje Lechii, umorzenie podatków i opłat, kasę za nazwę to wychodzi że do stadionu dokłada się około 50 mln rocznie i już za 11 lat koszt utrzymania przewyższy koszt budowy

      • 14 5

      • Skoro wliczasz do tych 50 milionów

        ratę kredytu na budowę stadionu to idiotyzmem jest wyliczanie, że po 11 latach będzie to równe kosztowi budowy.

        • 2 0

      • Podaj prosze zrodla tych wyliczen

        Skad 50 mln rocznie? Co dokladnie wliczasz w ta kwote?

        • 2 0

    • Dodaj jeszcze każde 3-5mln dokladane do każdej imprezy sportowej w ErgoArenie i wyjdzie na to, że kosztuje więcej niż ECS i stadion razem wzięte. Tam dopiero są "topine" pieniądze ku uciesze związków sportowych, które skrzętnie je sobie po kieszeniach parceluja

      • 0 0

    • Tunel jest nierentowny

      Zamknąć!

      • 0 0

  • dziwne... (9)

    składka 3 mln zł to ile zatem będzie wynosić suma gwarancyjna?? Czyżby brano pod uwagę kradzież tunelu?? Czyli szkodę całkowitą?
    Jakież to musiałby by być szkody, awarie na setki milionów zł?

    • 53 18

    • zatopienie, podejrzewam (5)

      Jak tam p..lnie cysterna czy ciężarówka z trotylem to nic nie zostanie z tej budyniej nory

      • 12 8

      • a może ciężarówka z bombą atomową

        STOP IMBECYLOM

        • 7 5

      • (1)

        To wtedy ubezpieczyciel of ciezarowki z trotylem zaplaci. Teoretycznie

        • 9 0

        • Może nawet i praktycznie zapłaci. Jednak suma gwarancyjna w OC komunikacyjnym na mieniu to 1 mln euro. W artykule widać większą wartość tunelu, czyli ..... windykator ubezpieczalni tunelu będzie ścigał samego właściciela ciężarówki o dopłatę.

          • 0 0

      • ....... (1)

        ..kradna mosty to moze ukradna i tunel..

        • 10 1

        • Do zrobienia

          • 1 0

    • W Warszawie stalowy most tylko według głupka mógłby się spalić. Pożar drewnianych rusztowań sprawił,że stalową konstrukcję szlag trafił. Tunel znacznie łatwiej zniszczyć a nawet tylko zalać wodą.

      • 3 0

    • po co ubezpieczenie tunelu? - odpowiedź

      jeśli przez udowodnioną wadę tunelu dojdzie do karambolu i urazów ludzi to sumy gwarancyjne muszą być wysokie, sprawdźcie sobie ile macie w Waszych OC na samochody - dla przypomnienia do 1 mln Euro na szkody rzeczowe i do 5 mln. Euro na szkody osobowe. To jeśli samochód może takie szkody wyrządzić to co dopiero tunel drogowy ... warto to zrozumieć zanim napiszecie kolejny komentarz po co ubezpieczenie ...

      • 1 0

    • W Polsce możliwe jest wszystko !! Jeśli kupisz mieszkanie, masz akt notarialny, a okazuje się, że

      ten akt jest nieważny i właścicielem staje się syndyk czegoś, co upadło i zrobiło Cię w konia, to kradzież tunelu jest prawdopodobna w 95%.

      • 0 0

  • :] (3)

    Gdyby powstał tunel pod Pachołkiem,także będzie to kosztować słono.Ciekawe,czy podzielą się tym wydatkiem Gdańsk z Sopotem.

    • 33 7

    • Znając kiędzierzawego cwaniaka, to nie, tym bardziej że potencjalny tunel biec będzie przez tereny Gdańska (i o to chodziło by nie wpuścić ruchu i przebudować ul. Reja) więc za co tu płacić a nadto, zbyt długo trwała operacja podziału hali na dwa miasta przez co Sopot musiał bulić za hale pełną stawkę przez blsko dwa lata juz po zbudowaniu.

      • 4 2

    • pod Pachołkiem jedno ryzyko mniej - trudniej zatopić

      • 9 0

    • przede wszystkim w Gdansku nalezy przestac myslec o kolejnych dwupasmowych drogach, ktore niby maja rozwiazac problem korkow

      MIasto o pewnych rozmiarach nie uniknie korkow w godzinach szczytu. Trzeba sie z tym pogodzic.

      Mozna wydac jeszcze 10 mld zlotych na drogi, ale wtedy jedyne co sie stanie to dalsze wyburzenia w rdzennych dzielnicach i wyprowadzka jeszcze wiekszej liczby ludzi jeszcze dalej, no bo:
      - w centrum nie da sie zyc - taki halas
      - z prowincji latwo dojechac - takie szerokie drogi

      jak to zsumujemy otrzymujemy kolejne samochody na drogach dojazdowych = korki.

      Absolutne NIE dla tunelu pod pacholkiem i Drogi Czerwonej. Nadzieja na nagle oswiecenie przy projektowaniu Nowej Politechnicznej oraz Dorgi Zielonej (w obu wypadkach jako alei miejskich, a nie tras tranzytowych).

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.