• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Inwestycje w strefach płatnego parkowania

rb
5 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Od końca czerwca kierowcy korzystający ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania za pierwszą godzinę parkowania zapłacą 5,5 zł. Od końca czerwca kierowcy korzystający ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania za pierwszą godzinę parkowania zapłacą 5,5 zł.

Pod koniec czerwca w Gdańsku zacznie obowiązywać Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania. Powstaną też dwie nowe strefy: na Przymorzu oraz we Wrzeszczu Dolnym oraz zmienią się ceny za godzinę postoju. Aby poprawić wydajność kontroli wnoszenia opłat we wszystkich strefach urzędnicy zamierzają podwoić w nich liczbę kontrolerów. Przybędzie też parkomatów, a dotychczasowe zostaną zmodernizowane. Łącznie w ciągu trzech lat miasto na obsługę i inwestycje w płatnych strefach chciało przeznaczyć 15 mln zł, ale cięcia kosztów spowodowane epidemią koronawirusa mogą spowodować, że na inwestycje GZDiZ będzie miał mniej pieniędzy.



Czy podwojenie liczby kontrolerów to dobry pomysł?

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania ma być lekiem na zalew samochodów w ścisłym centrum Gdańska. Wyższe opłaty mają wymusić większą rotację miejsc postojowych, skłonić kierowców do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej a także zmniejszyć ruch w Śródmieściu, ograniczyć hałas i zredukować zanieczyszczenie powietrza.

Zmiany wejdą w życie 29 czerwca.

Od tego czasu kierowcy będą musieli zwrócić uwagę, w jakiej strefie parkują (wokół centrum będą też strefy bez poboru opłat), będą też musieli wprowadzić w parkomacie numery tablic rejestracyjnych. W przyszłości ma to umożliwić wprowadzenie w Gdańsku warszawskiego modelu kontroli płatności przez samochody z systemem kamer skanujących tablice zaparkowanych w SPP aut.

  • W sumie na obsługę i doposażenie stref płatnego parkowania Gdańsk wyda w ciągu trzech lat 15 mln zł.
  • Niewykluczone, że za parkowanie trzeba będzie wkrótce płacić na całym Przymorzu Małym.
  • Nowa strefa płatnego parkowania we Wrzeszczu Dolnym (na razie bez poboru opłat).
Do już istniejących stref dołączą też dwie kolejne: na Przymorzu oraz we Wrzeszczu Dolnym. W kolejce czekają już kolejne dzielnice zainteresowane uporządkowaniem anarchii parkingowej. To m.in. Strzyża.

Planowane zmiany powodują, że Gdański Zarząd Dróg i Zieleni już teraz musi się do ich wprowadzenia przygotować: zarówno pod względem logistycznym, infrastruktury, jak i zatrudnienia.

Dwukrotnie więcej kontrolerów, nowe parkomaty



Obecnie we wszystkich strefach pracuje 19 kontrolerów. 13 z nich to pracownicy firmy zewnętrznej, a sześciu pozostałych to kontrolerzy GZDiZ. Jak ustaliliśmy, od lipca liczba zewnętrznych kontrolerów będzie systematycznie rosła, by w ciągu dwóch lat (do lipca 2022 r.) podwoić się. Szacowane koszty dodatkowego zatrudnienia wynoszą ok. 3,2 mln zł.

Warto jednak dodać, że są to szacunki sprzed epidemii koronawirusa. Na razie żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale po zapowiedziach cięć wszelkich wydatków bieżących i inwestycyjnych, można założyć, że zarówno te, jak i pozostałe koszty mogą zostać ograniczone.

- Jeżeli wprowadzimy pojazdy skanujące tablice, to liczba kontrolerów zewnętrznych będzie ograniczana, adekwatnie do potrzeb - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Podobnie w przypadku pracowników Działu Strefy Płatnego Parkowania w GZDiZ. Obecnie w biurze pracuje siedem osób. Do 2022 r. przewidujemy zwiększenie liczby pracowników biura o dwie kolejne osoby. W terenie pracuje obecnie sześć osób i nie planujemy zwiększenia zatrudnienia w tym zakresie.
Wkrótce na ulicach pojawi się 30 nowych parkomatów, a dotychczasowe zostaną zmodernizowane. W ciągu dwóch lat podwoi się też liczba kontrolerów. Wkrótce na ulicach pojawi się 30 nowych parkomatów, a dotychczasowe zostaną zmodernizowane. W ciągu dwóch lat podwoi się też liczba kontrolerów.
Do obsługi wszystkich stref potrzebnych będzie też więcej parkomatów. GZDiZ przed kilkoma dniami rozstrzygnął przetarg na zakup nowych parkomatów - na początek 30 z zaplanowanych 347 sztuk. Na postępowanie odpowiedziała jedna firma. Za dostawę i montaż nowych urządzeń otrzyma 805 tys. zł.

Urzędnicy chcą też w ciągu trzech najbliższych lat zmodernizować 361 dotychczas eksploatowanych urządzeń. Zostaną one przeprogramowane, by kierowca nie mógł zapłacić za postój bez wcześniejszego wprowadzenia numerów tablic rejestracyjnych. Pojawi się w nich także możliwość płatności przez BLIK. Łącznie na zakup parkomatów GZDiZ ma zabezpieczone ok. 11 mln zł, kolejny 1 mln zł ma kosztować modernizacja już posiadanych parkomatów. Przetarg w tej ostatniej zostanie rozstrzygnięty w połowie kwietnia.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania

Pobór opłat w ŚSPP będzie obowiązywać w Śródmieściu na Starym i Głównym Mieście oraz Długich Ogrodach.

Opłaty w ŚSPP będą pobierane codziennie w godz. 9-20.

Opłata jednorazowa za pierwszą godzinę w ŚSPP ma wynosić:

  • 5,50 zł,
  • drugą - 6,60 zł,
  • trzecią - 7,90 zł,
  • czwartą i kolejne - 5,50 zł.


Strefa Płatnego Parkowania

Opłata jednorazowa za pierwszą godzinę w SPP ma wynosić:

  • 3,90 zł,
  • drugą - 4,60 zł,
  • trzecią - 5,50 zł,
  • czwartą i następne - 3,90 zł.
rb

Opinie (327) ponad 10 zablokowanych

  • Z ,,szczelnej " kompostowni capi . (3)

    Wy tam z Ratusza weźcie się lepiej za tą śmierdzącą kompostownię na Szadółkach , a nie za parkomaty .

    • 53 8

    • Chciałeś słoiku tanie mieszkanko na Szadółkach to wąchaj albo wracaj do swojej Kozie Wólki!

      • 0 0

    • Przecież to jest "prawie" hermetyczna kompostownia.

      A "prawie" robi jednak różnicę, więc się nie dziw. Przykład: zdążyłeś do toalety? - prawie.

      • 5 1

    • w Gdańsku nie śmierdzi.

      • 3 6

  • Banda złodzieji

    Żeby chociaż ta z*ebana komunikacja byla konkurencja dla auta, to może bym się zastanowił nad zrezygnowaniem z auta. Samochodem z okolic Kościuszki/Haallera do OBC jedzie sie ok 10-15 min, a tramwajem 2 razy tyle I to na około!

    • 0 0

  • Zdzierstwo .............. (2)

    Wbijanie numerow rejstracyjnych w parkomaty jest niezgodne z przepisami. Nigdzie w Europie nie ma takiego przymusu. Inwigilacja staje sie powszechna w naszym kraju. A niby mamy wolnosc i demokracje w tym bananowym kraju.

    • 4 2

    • Zapraszamy na dokształcanie się do Szwajcarii (1)

      Wszędzie się płaci, wbija się numery rejestracyjne jest porządek, chodniki są dla ludzi. Oby jak najszybciej w Polsce też tak było.
      W Szwajcarii każdy może sprawdzić po numerze rejestracyjnym do kogo auto należy

      • 0 0

      • i Belgii

        • 1 0

  • Czy dulkiewicz też płaci za prywatne auto ? Czy parkuję na terenie UM za free ?

    • 2 1

  • (4)

    dlaczego nie pobierac oplat za sam wjazd do Gdanska, juz na rogatkach, powiedzmy 10zl od auta i kazdy niech parkuje gdzie chce, jaka oszczednosc na parkometrach i kontrolerach
    idac dalej tym samym tokiem rozumowania - gminy oscienne tez powinny pobierac myto za wjazd na ich teren, stopniowe podnoszenie tych oplat spowoduje, ze bedzie mniej aut na drogach, mniej zanieczyszczen a i nawet najbardziej krnabrni kierowcy w koncu tez przesiada sie do zbiorkomu

    • 23 10

    • (1)

      Nie wiem ile masz lat, ale ja pamietam jeszcze jak sie podrozowalo w latach 80tych. Prawie nikt nie mial samochodu, a siec komunikacji publicznej byla gesta i siegala nawet do zapadlych wiosek. Do pociagu wchodzilo sie przez okno. Jak sie dostalo miejsce siedzace w kiblu to bylo super, ale tak naprawde to jechalo sie na jednej nodze, czasem kilkaset km. Podobnie bylo w autobusach o ile udalo sie wejsc. Wlasny samochod to jedna z najlepszych zmian ktore nas spotkaly.

      • 3 1

      • Tylko pozornie

        W tej chwili nigdzie nie dojedziesz jak nie masz auta lub nie możesz nim jechać z różnych powodów. Nie uważam, że to komfort. Komfort to móc dojechać tymi pociągami, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Oczywiście w normalnych warunkach

        • 0 0

    • A za wypad nad jeziorko dwie stówy. (1)

      • 4 0

      • tez 10 zl od auta i bedzie ok. Z reszta w Gdańsku mamy jeziorko więc chętnych w tą strone jest mniej

        • 0 1

  • I po co tyle hejtu? (11)

    Ruszyliście się kiedyś do innych miast w Europie? Nie widzicie, że wszędzie w centrach są opłaty? Ja mam nadzieję, że wkrótce za sam wjazd do centrum Gdańska będą pobierane opłaty. Tylko tak można ograniczyć ruch.

    • 27 96

    • (3)

      oni mają polskie myślenie. Wszystko powinno być za darmo i każdy powinien robić co chce.

      • 14 13

      • (2)

        Cepie, ludzi płacą podatki więc co za darmo?

        • 4 5

        • Co ma piernik do wiatraka?

          Podatek to podatek. Opłata za parkowanie to opłata za parkowanie.

          • 1 0

        • na całym świecie płacą podatki

          i płacą za parkingi w centrach miast

          • 4 2

    • Co stref płatnego parkowania (2)

      Czy dzielnica Przymorze stanowi centrum Gdańska?Te opłaty w innych dzielnicach Gdańska to nic innego niż forma podatku,dlaczego mieszkańcy dzielnic poza centrum Gdańska mają
      płacić za "komfort" postoju na ulicy przed swoim budynkiem mieszkalnym 120 zł , a teraz chyba 130 zł rocznie?Ma to miejsce w całej Starej Oliwie jak np przy ul.Żeromskiego,Wita Stwosza,Kaszubskiej,Miraua ,Kręckiego.Te uliczki też nasze szanowne władze zaliczają do centrum Gdańska, a rady dzielnic bez żadnej konsultacji z mieszkańcami ochoczo wnioskują o rozszerzenie SPP, by tylko mamona wpływała do kasy Gminy jak do studni bez dna.Co za te pieniądze zrobiła Gmina dla dzielnicy Stara Oliwa poza wymalowaniem pasów dla SPP,które spowodowały zmniejszenie miejsc parkingowych.
      Mieszkańcy dzielnicy Przymorze nie było żadnych konsultacji z mieszkańcami, a
      zapowiedziane miały się odbyć na początku 2021 roku ,a potem wprowadzenie SPP.Rady Dzielnic mają za nic mieszkańców,nie reprezentują naszej woli tylko tańczą jak im Gmina zagra dla jakichś osobistych interesów. Może w przyszłych wyborach do Rady Miasta
      Gdańska maja już przyobiecane stołki.

      • 16 5

      • No przeciez zarowki na stadionie wymienia za to!

        • 1 0

      • Ty raczej nie jesteś mieszkańcem dzielnicy

        W Oliwie po wprowadzeniu strefy mieszkańcy mogą w końcu normalnie zaparkować. Przed wprowadzeniem strefy podjeżdzając pod swoją posesję nie było jak zaparkować.

        • 3 0

    • No właśnie

      O co tyle hejtu. Rząd i samorząd potrzebują pieniędzy, a my wszyscy jesteśmy bogaci. W innych krajach też podwójne podatki, akcyzy i inne składki, by czasem ktoś nie zsumował sobie, ile tego, co wypracuje idzie na bandę kolesi, z jednej sekty kultu śmierci, czy z drugiej zorganizowanej grupy.

      • 3 3

    • Przymorze to centrum ?? (1)

      • 15 8

      • to sypialnia ale niefortunnie położona blisko biurowcow OBC i Alchemii. Współczuję mieszkańcom

        • 14 2

    • Zgadzam się w 100%

      • 10 16

  • Bez restrykcyjnej polityki parkingowej każde miasto obumiera (14)

    jakość życia w mieście się stopniowo obniża w wyniku nadmiaru hałasu i spalin w warunkach nadmiaru samochodów. Szkoda, że wielu tzw. 'publicystów' nie zauważa, że podwyżka opłat za parkowanie służy nie tylko zwiększeniu rotacji (pomaga w skracaniu czasu na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania) ale także zmniejsza skłonność do korzystania z samochodu a nawet do posiadania samochodu, na czym zyskują wszyscy. To, że w Gdańsku jest dwa razy więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Belinie jest wynikiem między innymi prowadzonej tam restrykcyjnej polityki parkingowej. Jak stać cię na samochód, to płać także za przestrzeń miejską, którą zajmujesz przez 23 godziny na dobę (rzadko który samochód prywatny jeździ więcej niż godzinę dziennie).

    • 5 31

    • Berlin (1)

      Czynsze też jak w Berlinie?

      • 3 2

      • co ma piernik do wiatraka?

        czy wysokie czynsze powodują, że w Berlinie ludzie obywają się bez samochodów? Mam wrażenie, że na to mają wpływ bardziej wysokie opłaty za parkowanie stosowane w tym mieście.

        • 0 0

    • (1)

      W Berlinie nie ma restrykcyjnej polityki parkingowej. Samochodów jest więcej niż w Gdańsku- nasze statystyki zawierają dane że wszystkich lat np. zarejestrowanych w Polsce jest 2mln maluchów. Aby wyjechać z Berlina w letni piątek spędzisz w korku 2godziny. Parkowanie w weekend za darmo.

      • 1 1

      • W Berlinie jest aktywna polityka prorowerowa

        Za parkowanie w wielu miejscach centrum trzeba płacić dużo więcej niż się proponuje od czerwca w Gdańsku. Jeśli piszesz, że mieszkasz w Gdańsku daleko od stacji SKM to mogę ci jedynie współczuć.

        • 0 0

    • (4)

      Nie zauwazaja tez, ze restrykcyjna polityka miasta powoduje, ze miasto rozlewa sie na okolice co powoduje jeszcze wiekszy ruch samochodow. Po kazdej zlosliwosci ze strony wladz ilus ludzi, ktorych na to stac podejmuje decyzje o wyprowadzce pod miasto. Oni i tak beda jezdzili samochodami bo ich stac, a centra duzych miast skoncza jak amerykanskie Detroit. Miejsca do ktorych jedzie sie do pracy i czym predzej ucieka.

      • 6 2

      • Przykładem miasta stosującego restrykcyjną politykę parkingową jest Kopenhaga i wiele innych miast (3)

        Miasta z małą liczbą samochodów znajdują się na wysokich miejscach rankingu jakości życia. Miasta takie jak Detroit obumarły ponieważ nie stosowały restrykcyjnej polityki parkingowej ani zrównoważonej polityki transportowej, Rozlewały się bez ograniczeń i likwidowały komunikację publiczną. Teraz wiele miast amerykańskich zaczyna zmieniać swoją politykę w sensowną stronę: na przykład wyburzając estakady pseudobezkolizyjnych pseudoautostrad wewnątrz miejskich.

        • 1 5

        • I dalej te durne, lewackie teoryjki (2)

          Zrozum człowieku, że centrum miasta Gdańska już dawno umarło poza sezonem bo przez wiarę w takie d**ilizmy nie ma mieszkańcom nic do zaoferowania. Ludzie dojeżdżający do centrum tramwajami i autobusami to mogą puszki pozbierać, a nie wydać pieniądze.
          Ci, co je mają oczekują rozrywki, atrakcji niespotykanych gdzie indziej, innowacji.
          Szkoda mi Ciebie, bo przez taką politykę Gdańsk jest brudny, zaniedbany i zadłużony. Jedyne co się tu rozwija to okazjonalny wynajem i burdele.

          • 1 3

          • naprawdę mi ciebie żal

            szkoda nawet komentować takie teksty. Być może przedstawiłeś swój program wyborczy: Gdańsk bez samochodów na Długim Targu i Stągiewnej to miasto w ruinie.

            • 0 0

          • no tak, ta dluga czy mariacka, co tam robic bez samochodu?

            a jak piwna zamykali na sezon, jaki byl krzyk, ze teraz padnie biznes. A tu niespodzianka, rozkwitl jak nigdy. A janusze wciaz mysla, ze jak jada samochodem, to znaczy ze sa paniska. Ja zarabiam jako inzynier pewnie kilka razy co ty,, a jezdze tramwajem

            • 1 0

    • Jestem za ale

      Tylko z tym porownaniem do Berlina...
      1. moze zacznijmy od tego ze w Berlinie jest doskonale rozwinieta siec komunikacji miejskiej? Mieszkam pod Berlinem(poza granicami administracyjnymi miasta), do centrum moge sie dostac bez problemowo w takcie co 15 minut. bilet kosztuje mnie relatywnie mniej w stosunku do zarobkow niz w Gdansku. Komunikacja miejska jest szybciej niz autem.
      2. W Gdansku mieszkam w granicach administracyjnych miasta. Autobus mam co pol godziny albo rzadziej. Cena biletow nie zacheca. Czas dojazdu nie zacheca.
      Szybciej jestem w centrum pieszo niz czekajac na autobus.

      Wiec co tu porownywac.

      Zacznijmy od przyjaznej komunikacji miejskiej. Wtedy nawet ja ktoremu duoa przyrosla do auta wybierze komunikacje miejska.

      W Berlinie jakos potrafie zostawic auto i jezdzic komunikacja. W Gdansku to nie dziala. Czemu? Brak spojnej i zachecajacej komunikacji.

      Wprowadzmy wysokie oplaty - Tak. Ale w zamian dajmy alternatywe.

      • 2 2

    • Mi jakosc zycia w miescie definitywnie obnizala ciagla walka o skrawek miejsca do zaparkowania wracajac z pracy. No i probujacy dyktowac zycie nnym sasiedzi.

      • 0 0

    • miasta powinny miec coś do zaoferowania w zamian. (1)

      • 5 1

      • Miasto Gdańsk już oferuje wiele alternatywnych sposobów poruszania się

        Pomorze ma najwyższy wskaźnik liczby podróży odbywanych koleją (SKM etc.) wśród wszystkich regionów kraju. Sieć tramwajów jest nieźle rozwinięta. Dla kogoś mieszkającego w pobliżu stacji SKM oferuje wiele - można znakomicie funkcjonować bez samochodu. Stąd najwyższe ceny nieruchomości w pobliżu stacji SKM w całym Trójmieście.

        • 2 4

    • ale im się należy

      • 0 2

  • (12)

    A ja jestem ciekawa jak "szanowna" pani prezydent ze swoimi równie "wspaniałymi" zastępcami zamierza rozwiązać utylizację jednorazowych rękawiczek? Parkowanie nadal płatne, numer rejestracyjny trzeba wbijać, wszędzie trąbią żeby takich urządzeń dotykać tylko w rękawiczkach, a gdzie te rękawiczki wyrzucać? Żadnych śmietników przy parkomatach, nic. Po całej ulicy mają ludzie latać i szukać tych śmietników? Może tym by się nasza "wspaniała" pani włodarz w końcu zajęła?

    • 24 2

    • widać że nigdy nie korzystałaś z parkometru, więc po co to trolowanie ? (6)

      numeru rejestracyjnego nie trzeba wbijać

      • 0 3

      • o, jeszcze trzech wbija numer rejestracyjny

        • 0 0

      • (2)

        Po pierwsze, o ile sobie przypominam,nie przeszliśmy na "ty". A po drugie w Pcimiu, z którego Pani/ Pan pochodzi, pewnie nie trzeba wbijać, niestety w parkomatach miejskich miasta Gdańska, trzeba.

        • 1 1

        • nie trzeba (chociaż można to zrobić, tylko po co ?)

          instrukcja obsługi dostępna na stronie zdiz

          • 0 0

        • proponuję zapoznać się z instrukcją obsługi, tego niezbyt skomplikowanego urządzenia

          numer rejestracyjny będziemy wbijać od czerwca, na dzień dzisiejszy jest to czynność dobrowolna

          • 1 0

      • Czytać artykułu też nie trzeba (1)

        by pod nim coś napisać? Żal.

        • 1 1

        • No to proszę go przeczytać ze zrozumieniem

          • 0 0

    • a przed każdym sklepem masz kosz ? (1)

      jak wychodzisz ze sklepu wyrzucasz rękawiczki na ulicę, czy szukasz najbliższego kosza ?

      • 0 1

      • A wyobraź sobie, że przed każdym sklepem (lub w sklepie), w którym byłam był kosz na śmieci.

        • 0 1

    • Polecam do śmietnika (1)

      Dziś próbowałem. Zdjalem rękawiczki. Wrzuciłem do kosza i nic nie wybuchło

      • 4 2

      • Oczywiście śmietnik był tuż przy parkomacie? Bo np. na ul. Sobótki owszem jest, ale na drugim końcu ulicy niż parkomat.... Czytanie ze zrozumieniem się kłania Panie Niewybuchowy

        • 1 1

    • Dulkiewicz

      To prezydent figura, jest bo jest i tyle.

      • 1 1

  • (28)

    Aha. Trzy godziny parkowania 20zl? No pieknie sie Gdansk bawi. Rozumiem,ze powstana parkingi w okolicy by mozna przyjechac autem i dojsc pieszo np na obiad czy kawe.

    • 197 24

    • Żenada (2)

      Spacerkiem na kawkę A nie samochodem

      • 1 4

      • Yhmm z Zaspy będę sobie dymał do głównego spacerkiem na kawę (1)

        Już lecę!

        • 0 0

        • z Zaspy proponuję

          Skm, Zkm

          • 0 0

    • (4)

      masz pusty parking na Jana z Kolna.

      • 14 10

      • jak będę chciał podjechać do ergo areny albo na Przymorze,

        to też mi napiszesz o parkingu na Jana z Kolna? Leczcie się z tym parkingiem! Jeden źle wybudowany, w miejscu gdzie nie jest powinno być płatnego parkingu ale co drugi komentarz to Jana z Kolna pusty, Jana z Kolna pusty.

        • 0 0

      • już widzę Twój spacer (1)

        Aha, już widzę jak parkujesz sobie na Jana z Kolna i idziesz spacerem na ul. Długą czy Szeroką. Gdzie Jana z Kolna, a gdzie Główne Miasto?

        • 4 1

        • Naprawde to az tak daleko??

          A mi sie wydawalo ze to mi d*pa przyrosla do auta...

          • 1 1

      • Szkoda, że w artykule nie napisano ile wynoszą rocznie wpływy do budżetu miasta z ŚSPP i SPP

        Łatwiej byłoby ocenić czy zasadne są te inwestycje za miliony w infrastrukturę obsługującą te strefy.

        Druga sprawa: sama idea stref płatnych jest ok, chociaż o sprawiedliwość trudno, bo dlaczego mieszkaniec np. Przymorza Małego i jego goście mają płacić za parkowanie do miejskiego budżetu, a już mieszkaniec sąsiedniej dzielnicy i jego goście nie? Czym mieszkaniec ten i jego goście zawinili, że muszą płacić dodatkowy podatek?

        Zresztą strefy się poszerzają, więc może kiedyś będą nimi całe miasta...

        • 2 0

    • Heh...

      Przecież nie podnoszą opłat po to aby ludzie przyjeżdżali komunikacją miejską tylko po to żeby było więcej kasy w budżecie. Więcej kasy = większe premie

      • 2 1

    • mało parkingów.. (11)

      ogromny Jana z Kolna, 3 piętrowy przy hotelu Scandic, Madison, Krewetka, Galeria Forum
      mało ?

      • 10 12

      • (10)

        Dużo? Na ten ogrom aut w sezonie? Bo startuje od wakacji.

        • 4 7

        • przez Jana z Kolna przejeżdżam codziennie (latem też) (9)

          i codziennie kilka pięter pustych

          • 12 1

          • Ale po co ten parking piętrowy (8)

            w tym miejscu? Nawet na przystanek stamtąd daleko. To jakiś park&ride po gdańskiemu.
            Nie po to jade samochodem do centrum, by stawiać go daleko i iść pieszo po dziurawym chodniku.

            • 25 9

            • przystanek daleko ? (4)

              3 minuty od parkingu...,
              a później dwa przystanki tramwajem (5 minut) i jesteś przy Locie, czyli w centrum

              • 8 13

              • 3,80 dwa przystanki ? (1)

                Dla 4 osób 30,4 za podjechanie z parkingu i z powrotem?

                • 8 1

              • no to zaparkuj w Forum w samym centrum

                nawet w sezonie zawsze były tam miejsca, w czym problem marudo

                • 1 3

              • Człowieku (1)

                W 8 min dojeżdżam autem z Zaspy pod Madison. O czym mówimy. W 8 min pociąg w Japonii czy Chinach przejeżdża około 45-50 km, czyli trasę z Gdańska do Malborka na przykład.

                • 7 9

              • jak 8 minut z Jana z Kolna do centrum to dla ciebie dużo

                to dla ciebie powinni wybudować parking na Długiej

                • 9 6

            • (2)

              Dokładnie. Przyjmijmy że ktoś jedzie na Stare miasto np z Sobieszewa i ma sprawę do załatwienia na Piwnej. Odjeżdża całe centrum na ten parking Jana z Kolna by później tyle z buta smarować. Parkingi powinny powstać gdzieś przy stadionie GKSu i np piętrowy w miejscu istniejącym na Rzeznickiej.

              • 5 5

              • mieli budować na Podwalu Przedmiejskim, przy Pałacu Młodzieży

                ale jakoś ucichło

                • 2 2

              • no to będziesz miał za chwilę bliżej

                budują nowy na Okopowej,
                a na Piwną to masz blisko z Forum

                • 3 3

    • (1)

      Słusznie zauważyłeś o tym, że aby pójść na obiad czy kawę trzeba dodatkowo wydać 20 zł. Ten/ci, z ktrymi się spotkasz - również wydadzą kolejne 20. Ponieważ w lokalach gastronomicznych w centrum i tak tanio nie jest - poddaje to pod wątpliwość sens jeżdżenia w te miejsca. Oczywiście, zaraz ktoś powie, że czym jest 20 jak się wydaje 150-200 na obiad. OK. Może i 20 to niewiele samo z siebie, ale po trochu się składa.

      • 18 3

      • 200 za osobę? Chyba nie masz co z pieniędzmi robić.

        • 0 7

    • miały powstać podziemne, ale konserwator zablokował (4)

      • 9 16

      • Konserwator to sobie mógł zablokować wacka w majtkach

        wszystkie 3 inwestycje czyli Targ Węglowy, Park Kobzdeja oraz parking koło pomnika Macierzy zablokowała woda z Raduni. Kościół św. Mikołaja to najlepszy przykład co się może wydarzyć.

        • 9 3

      • (2)

        Dobrze,ze zablokowali. Dość już lania betonu w samym sercu Gdańska.

        • 17 6

        • rozumiesz, co znaczy podziemne, czy potrzebujesz słownika? (1)

          • 7 14

          • a podziemne parkingi robi się z papieru?

            Nie, wycina się całą istniejącą zieleń i zostawia potem betonowy skwerek z trawkami w doniczkach. Coś w rodzaju odnowionego skweru na Podmłyńskiej

            • 18 6

  • Gdańskie inwestycje: (1)

    Najpierw stawiane są biurowce w centrum miasta. Ludzie z ościennych gmin przyjeżdżają do pracy samochodami, bo przed laty zlikwidowano transport podmiejski. Ulice są zastawione, bo o parkingach na obrzeżach miast nikt nie pomyślał. Teraz likwiduje się miejsca parkingowe i wprowadza opłaty dla przyjezdnych i abonamenty dla mieszkańców łupiąc jednych i drugich. W sumie to logiczne bo lepiej jest zainwestować w parkomat na ulicy niż wybudować zewnętrzny parking z dobrym dojazdem zbiorkomem. Plan perfidny i skuteczny.

    • 28 2

    • Parkingi przy stacjach PKM już powstały. Przy stacji Gdańsk Stocznia straszy makabryła parkingu

      który jest stale pusty. Lepiej zauważyć, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście niż pisać teksty nie mające pokrycia w rzeczywistości.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane