Fakty i opinie

Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO

Najnowszy artukuł na ten temat

Ponad 260 projektów BO do kosza. Na liście do głosowania zostało 356

Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł.
Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł. fot.Dominik Paszliński/gdansk.pl

Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.



Śledzisz wydatki swojego miasta?

tak 37%
tylko niektóre 43%
nie, nie interesuje mnie to 20%
zakończona Łącznie głosów: 284
Na serię zdjęć do nowej edycji Budżetu Obywatelskiego Gdańsk przeznaczył 36,9 tys. zł. Zlecenie dotyczy terminu 4-31 marca. Za 73,8 tys. zł zlecono z kolei przygotowanie linii graficznej dla nowej edycji BO i Zielonego BO. Tu umowa obowiązuje do końca września. Razem to 110,7 tys. zł, które z miejskiej kasy pójdzie na działania promujące BO. Informacja w tej sprawie pojawiła się w wykazie miejskich wydatków.

Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.

Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata



- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.

Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?

- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.

Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski



Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.

Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego

Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.

- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • Szwagier płakał jak zamawiał (11)

    Maja rozmach... Ech ! Jak zamawiac to z przytupem. A mogli wydac z 1 000 000... ;)

    • 131 10

    • Szwagier (3)

      Wiadomo, że ze szwgrem możemy taniej! hehhehehehehehe

      • 8 0

      • (1)

        Ciekawe czy to podlega pod przetarg. Która firma wygrała i jakie ma powiązania z pracownikami urzędu.

        • 7 1

        • I to właśnie powinno być przedmiotem wnikliwej troski gdańskiej delegatury CBA. Podobnie jak rydwan, plaża na skrzyżowaniu i wiele innych niezbędnych wydatków.

          • 6 1

      • Szwagier płakał - Sven d**ilsen zmienił nick - dziwię się że na Sreberku nie zabierają wam ajfonów :)

        • 1 2

    • Przede wszystkim Gdańsk nie wydał na promocję tylko przekazał w zamian za zbędną pracę komu było trzeba (3)

      • 10 2

      • A skąd takie info? od szwagra? :D (2)

        • 1 4

        • Z doświadczenia - raz drukują kalendarze, raz organizują sesję fotograficzną, a raz... Ech, lepiej nie podpowiadać (1)

          • 6 1

          • To słabe doświadczenie skoro ci co drukują, robią też zdjęcia

            Szczerze współczuję!

            • 3 1

    • chyba ze szczęścia z takiej fuchy.

      dil kasowy pozwoli mu przetrwać do wakacji.

      • 2 0

    • (1)

      A nie można było za to kupić testów na koronowirusa?

      • 2 0

      • Nie można, bo nie ma takiej możliwości

        • 1 0

  • co tam epidemia (10)

    dwór Nowe Ogrody bawi się na całego

    • 139 10

    • nie wiem, po co ten jad. 100 tys. za taką robotę, to średnia cena. Wystarczy znać rynek (8)

      No, ale można też pluć jadem i sugerować zachowania rodem z XVIII wieku.
      Oplucie polepsza samopoczucie?

      • 4 24

      • Też nie wiem. (7)

        Średnia identyfikacja graficzna kosztuje 40 - 60 000 zł, więc jeżeli zrobiliby pełen branding, to są to normalne stawki rynkowe.

        • 2 9

        • aaa branding (6)

          a to przepraszam, branding to co innego :))))))))))

          • 9 0

          • Proszę bardzo! :)))))))) (4)

            Jeżeli są Jeszcze jakieś pytania, to chęcią odpowiem :D

            • 1 5

            • (1)

              a po h... coś takiego czyżby w gdańsku mieszkali idioci którzy nic nie wiedzą na temat bo wystarczy strona internetowa gdańska

              • 2 1

              • chyba ch ... a nie h ... polecam słownik PWN!

                • 0 0

            • Śmierdzisz jakimś żulem (1)

              Który przytulił tę kasę po układzie. Będziesz inaczej śpiewał jak CBA wjedzie do UM.

              • 0 1

              • Ohohohohohohohoho

                • 1 0

          • ale przecież był juz branding

            Był juz branding budżetu, nowoczesny spoko layout., Bez przesady, 6 lat funkcjonował i mógłby jeszcze 5 . Przedsiębiorstwa robią redesign co 10 -14 lat, opakowania brandów co 3-5 ( z małymi liftingami). Ale branding budżetu obywatelskiego? No jaja sobie robicie.? To jest kampania, a brand to tylko pompowanie złotych dla pupilów. szkoda gadać.

            • 0 0

    • Na onkologie...i maseczki

      Powinni dac a nie do kieszeni znajomych. Skoro projekt jest wstrzymany. Wstrzymane powinno byc i to.

      • 1 0

  • Po co?Się pytam.. (4)

    ..przeca można było dać na onkologię.

    • 130 8

    • albo na starego grzyba (2)

      • 3 17

      • Ty tam pilnuj zachrypniętego okularnika xD

        • 1 1

      • budka z piwem.

        Rudy grzyb ma się dobrze.

        • 9 1

    • A nie lepiej tobie do kieszeni?

      • 2 3

  • Dziękujemy że nie 500 000 ! Dziękuję Władzo (2)

    • 121 4

    • teraz czas zamówić grafikę

      do rydwanu!!! To tylko władza Gdańska potrafi... Gratulacje! Mam nadzieje,ze nikt NIGDY na was nie zagłosuje

      • 6 1

    • Mieszkańcy, zaoszczędziliśmy 400tys! Oklaski

      • 4 1

  • ale co, za mało?

    • 35 2

  • Brawo p.prezydent

    • 42 13

  • Pitolenie

    Wiadomo, że chodzi o wyprowadzanie kasy publicznej do kumpli królika.

    • 125 7

  • Sesja zdjęciowa grafika za 100tys. (17)

    Cyrk

    • 118 8

    • Sprawdz co wchodzi w skład zamówienia (16)

      Sprawdż ceny rynkowe i wtedy komentuj

      • 10 29

      • (3)

        przecież ta grafika jest nieskomplikowana

        • 7 5

        • (2)

          A skąd wiesz jaka grafika? cha, cha, cha

          • 2 6

          • (1)

            patrzę na to co było w poprzednich latach. Prosty wzór, trochę krzywych, praca na warstwach.

            • 5 3

            • I co z tego? Nie wiemy co przygotowało miasto na ten rok, więc ciężko jest to ocenić. Jeżeli w grę wchodzi: pełen branding, linia graficzna i sesja zdjęciowa np. z modelami to to jest bardzo duży projekt. Sam branding na rynku kosztuje od 40 do 60 000 zł więc nie wiem o co CHO.

              • 1 9

      • (3)

        ile można za tę sumę kupić maseczek?

        • 9 1

        • (1)

          Albo testów ale nie po co

          • 3 2

          • I wielu, wielu innych rzeczy.

            • 3 0

        • Niestety włodarze miasta mają inne priorytety ;( jakby nie można było tego przełożyć na później i uratować za te pieniądze ludzkie istnienia.

          • 2 0

      • (3)

        Od czego jest Wydział Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku? Przecież takie rzeczy, to oni powinni ogarniać w ramach swoich zadań. To nie jest jakieś skomplikowane wyzwanie, żeby zlecać to firmom zewnętrznym.

        • 5 2

        • Czy Wydział Promocji i Komunikacji projektuje znaki? (2)

          Chętnie zlecę!

          • 1 2

          • Wystarczyło ogłosić konkurs lub przetarg (1)

            Byłoby chętnych co nie miara. Włącznie ze studentami ASP. Poza tym logotyp na takim poziomie jak na zdjęciu to znudzony informatyk w tym śmiesznym wydziale propagandy robi w 5 min.

            Nawiasem mówiąc dział propagandy ma budżet bodajże 4 mln rocznie. Pewnie takie trolle jak ty też są z tego opłacane.

            • 0 2

            • Jasne :D :D :D

              Poziom prac studentów ASP zawsze będzie poziomem prac studentów ASP, bo oni się dopiero uczą.

              Jak zamawiasz szewca, to zakładam prosisz, żeby zrobił to czeladnik bo będzie taniej, albo za dara, tak?

              • 2 0

      • A co za różnica? Nie jest potrzebna (3)

        • 0 1

        • A kto tak powiedział, że nie jest potrzebna? (2)

          Ty?

          • 0 0

          • A kto powiedział, że jest potrzebna? (1)

            Ty?

            • 0 0

            • Nie. Urząd, bo to komuś zlecił.

              Proste.

              • 2 0

  • A onkologia?? (2)

    A wsparcie dla szpitali w Gdańsku?? W tym trudnym czasie?? 100000 można by wydać na maseczki i inne materiały do ochrony przed wirusem...
    miasto jak zawsze ma swoje priorytety oderwane od rzeczywistości

    • 112 8

    • (1)

      Pisz do NFZ

      • 4 12

      • hmmm?

        Jakie do NFZ? Włodarze miasta wydają nasze pieniądze.

        • 10 0

  • (8)

    Dla porównania: 150 milonów na podwójny rocznik w liceach.

    • 24 20

    • Jedno nie usprawiedliwia drugiego.

      • 5 0

    • Brak logicznego myślenia u trolli pis to norma (2)

      Oni żyją w średniowieczu i realne koszty rynkowe to dla nich abstrakcja,który z nich zapłaci kilkadziesiąt zł za bilet do teatru lub opery?żaden!A 2mldzł na propagandę TVPIS jest dla nich ok mimo pademii!

      • 4 8

      • Trzeba pohejtować, wiadomo :D

        • 1 1

      • Sądząc po twojej znajomości cen biletów do teatru (nie mówiąc o operze) ani razu tam nie byłeś. A 2 mld na TVP jest w obligacjach, a nie gotówką. Same transmisje sportowe, które wprowadziła TVP, są większym wydatkiem. Za PO nie było wcale.

        • 2 0

    • (3)

      Dla porównania: 200 mld zajumane z OFE przez chyżego ruja i bandę. Tę samą, która wciąż trzęsie Gdańskiem. I jeszcze dla porównania: jakieś 300 mld zajumane z VAT-u przez lewacką mafię. I jak teraz wygląda te 150 mln? Które zresztą było wydatkiem koniecznym.

      A jak wygląda 25 mln nowego kredytu w Gdańsku? No bo przecież na wypłaty i premie dla samogwałtu gdańskiego nie może zabraknąć, prawda? I na rydwany. I plaże.

      • 1 0

      • (2)

        Przypominam, że ostatnio też KTOŚ nam COŚ zadumał z OFE!
        Gdzie jest dobra zmiana ja si pytam?

        • 0 1

        • Przesunął a nie zajumał i wszystko jest jawne (1)

          Jumanie za tuska polegało na tym, że kasa wyparowała. A przy okazji robienia transferu jeszcze doszczętnie wcięło ileś tam miliardów.

          • 0 2

          • Przesunął i pociągnął % za przesunięcie

            To się podciąga pod lichwę

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.