• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO

Ewelina Oleksy
26 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł. Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł.

Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.



Śledzisz wydatki swojego miasta?

Na serię zdjęć do nowej edycji Budżetu Obywatelskiego Gdańsk przeznaczył 36,9 tys. zł. Zlecenie dotyczy terminu 4-31 marca. Za 73,8 tys. zł zlecono z kolei przygotowanie linii graficznej dla nowej edycji BO i Zielonego BO. Tu umowa obowiązuje do końca września. Razem to 110,7 tys. zł, które z miejskiej kasy pójdzie na działania promujące BO. Informacja w tej sprawie pojawiła się w wykazie miejskich wydatków.

Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.

Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata



- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.

  • Biuro prezydenta Gdańska zleciło sesję zdjęć do nowej edycji BO za 36,9 tys. zł.
  • Na przygotowanie linii graficznej dla BO i Zielonego BO miasto przeznaczyło 73,8 tys. zł.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?

- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.

Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski



Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.

Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego

Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.

- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.

Miejsca

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • co tam epidemia (10)

    dwór Nowe Ogrody bawi się na całego

    • 140 10

    • nie wiem, po co ten jad. 100 tys. za taką robotę, to średnia cena. Wystarczy znać rynek (8)

      No, ale można też pluć jadem i sugerować zachowania rodem z XVIII wieku.
      Oplucie polepsza samopoczucie?

      • 4 24

      • Też nie wiem. (7)

        Średnia identyfikacja graficzna kosztuje 40 - 60 000 zł, więc jeżeli zrobiliby pełen branding, to są to normalne stawki rynkowe.

        • 2 9

        • aaa branding (6)

          a to przepraszam, branding to co innego :))))))))))

          • 9 0

          • ale przecież był juz branding

            Był juz branding budżetu, nowoczesny spoko layout., Bez przesady, 6 lat funkcjonował i mógłby jeszcze 5 . Przedsiębiorstwa robią redesign co 10 -14 lat, opakowania brandów co 3-5 ( z małymi liftingami). Ale branding budżetu obywatelskiego? No jaja sobie robicie.? To jest kampania, a brand to tylko pompowanie złotych dla pupilów. szkoda gadać.

            • 0 0

          • Proszę bardzo! :)))))))) (4)

            Jeżeli są Jeszcze jakieś pytania, to chęcią odpowiem :D

            • 1 5

            • Śmierdzisz jakimś żulem (1)

              Który przytulił tę kasę po układzie. Będziesz inaczej śpiewał jak CBA wjedzie do UM.

              • 0 1

              • Ohohohohohohohoho

                • 1 0

            • (1)

              a po h... coś takiego czyżby w gdańsku mieszkali idioci którzy nic nie wiedzą na temat bo wystarczy strona internetowa gdańska

              • 2 1

              • chyba ch ... a nie h ... polecam słownik PWN!

                • 0 0

    • Na onkologie...i maseczki

      Powinni dac a nie do kieszeni znajomych. Skoro projekt jest wstrzymany. Wstrzymane powinno byc i to.

      • 1 0

  • Na tvn24 też poszly nasze pieniadze

    A na dziury w drogach piniedzy nie i ni będzie

    • 0 0

  • Serio??? Oglupieli

    • 0 0

  • Widzę miasto jest bogate

    Jak dla mnie jest to zbyteczne bo obywatele wiedzą o budżecie jak dla mnie to złe gospodarowanie pieniędzmi miasta, pokusił bym się nawet o użycie słowa defraudacja. Ten kto wydał te pieniądze powinni oddać z własnej kieszeni .Bo łatwo się wydaje nie swoje.

    • 0 1

  • Zamiast brać prywaciarzy, którzy wykonają zlecenie szybciej, taniej i lepiej (4)

    To miasto idzie do firmy graficznej, która za 100 tys robi oprawę graficzną wartą może 1/3 tej ceny. Skandal.

    • 4 2

    • Wycena (2)

      Jak ktoś nie ma pojęcia ile wymaga to pracy i umiejętności a przede wszystkim czasu to kwota możemy wydawac się wysoka, jednak cena rynkowa tego typu usługi jest adekwatna do pracy, a nawet powiedziałbym okazyjna.

      • 0 1

      • to ty wziales te kase? (1)

        • 0 0

        • Nie ja. Pewnie ty i piszesz teraz te głupoty.

          • 0 0

    • zrobię lepi! wiadomo! XD

      • 0 0

  • Gdańszczanie znają ideę BO (3)

    Więc takie wydatki reklamowe są zbędne, to jest tylko "potwierdzenie", że ktoś musi zarobić. W U M nie liczą się kasą, nieraz wydają na z zbędne i niepotrzebne rzeczy, niestety

    • 3 1

    • Widocznie nie znają skoro Miasto potrzebuje takiego wsparcia (2)

      Proste.

      • 1 2

      • No oczywiście (1)

        Ludzie nie mają mózgu. Więc UM mówi im co wiedzą a czego nie wiedzą. Może by tak sondę uliczną zrobić i wykazać, że jednak 90% ludzi wie czym jest BO. A nawet jak ktoś nie wie to te ulotki i castingi to śmiech na sali. Równie dobrze można każdemu dostarczyć pisemko do domu i wszytko ładnie przedstawić na paru kartkach papieru lub wyłożyć te kartki w lokalach przy okazji wyborów.

        Kumaci ludzie bawiący się w BO mają neta i komórki. To wciąż za mało? No tak, ale na tym ciężko zarobić.

        • 0 2

        • Autor opcjonalny

          Wszystkie miasta robią kampanie poświęcone BO. Wszyscy zatem nie maja mózgu poza tobą jak sądzę :))))))

          • 2 0

  • Te 3 wyrazy, kreska i żółty bazgroł (6)

    Kosztowały ponad 70 tys? I to w momencie wystąpienia potwornego kryzysu? Przecież to się nadaje do kryminału za ewidentne marnotrawienie pieniędzy budżetowych. Czy nie ma mocnych na gdański samorząd? Czy ludzie są już tak zidioceni, że nadal będą popierać panią prezydęt i resztę układu gdańskiego przez kolejne ćwierć wieku?

    Co jeszcze musi się wydarzyć? Kiedy w końcu ruszycie mózgownicami? Kiedy doprowadzicie do wywiezienia tych ludzi na taczkach i wprowadzenia zarządu komisarycznego?

    Ten logotyp wygląda jak zrobiony przez nastolatka w paincie w 10 min.

    • 14 3

    • Przecież to są stare projekty! :D (4)

      Ale pohejtować zawsze warto! :D

      • 2 2

      • Za które też ktoś wziął grubą kasę. (3)

        A teraz bawimy się od nowa. Odkąd to wyrażanie opinii oraz krytyka działań gdańskich samorządowców jest hejtem?

        • 1 2

        • Ktoś wziął tą kasę kiedyś. Tekst nie jest o tym (2)

          Hejtuje się gdy:

          a) nie zna się zakresu
          b) nie widziało efektów.

          Chcesz się do czegoś przywalić hejtuj mimo tego, że nic nie wiesz.
          Proste?

          • 1 1

          • Nie mam problemu z czytaniem (1)

            I dlatego widzę na co to poszło. Wszystkie te koszty to sztuczne nabijanie kabzy. W dobie internetu i komórek nic z tych rzeczy nie jest potrzebne tak naprawdę, nawet dziecko wie co to jest BO. A tu jakieś castingi, promocje, no i oczywiście super d*per logotypy. Weź przestań bo się porzygać można. Tak właśnie wyglądają nierządy pseudo urzędasów i znajomych królika.

            Jestem gotów zestawić te wydatki z wydatkami w innych miastach. Z miastami w Europie Zach. włącznie, żeby wykazać bezsens tych działań. W normalnym państwie już by ktoś beknął za to.

            Rydwan też umiesz uzasadnić zakresem i efektem? I co jeszcze mi powiesz?

            Poza tym jakim prawem zostało to zrobione bez przetargu? A gdyby tak grupa studentów lub ciekawa firma zaoferowała zrobić to za 25 tys? A może jakaś agencja zrobiłaby gratis w ramach promocji działalności? Ale nie, trzeba było wywalić 110 koła na coś co i tak jest zbędne.

            • 0 2

            • Co ty wygadujesz? :D :D :D

              Identyfikacja Oslo kosztowała 6 mln EURO!
              Jakie ASP? Jaka ciekawa grupa studentów? Jaki gratis?
              Jak zamawiasz hydraulika, to też dzwonisz do szkoły zawodowej z prośbą, żeby przysłali Ci uczniów do naprawy kranu za darmo?
              Przestań pisać na temat, o którym nie masz pojęcia. Jeżeli ktoś ma beknąć, to tylko ty dzięki swojej niewiedzy!
              Co za bezsens :))))))))

              • 2 0

    • Dulkiewicz to samo robi z Gdańskiem co Biedroń ze Słupskiem

      Karnowski z Sopotem, a Szczurek z Gdynią. Podobieństwo ewidentne.

      Element wspólny? PO.

      • 3 2

  • (8)

    Dla porównania: 150 milonów na podwójny rocznik w liceach.

    • 24 21

    • (3)

      Dla porównania: 200 mld zajumane z OFE przez chyżego ruja i bandę. Tę samą, która wciąż trzęsie Gdańskiem. I jeszcze dla porównania: jakieś 300 mld zajumane z VAT-u przez lewacką mafię. I jak teraz wygląda te 150 mln? Które zresztą było wydatkiem koniecznym.

      A jak wygląda 25 mln nowego kredytu w Gdańsku? No bo przecież na wypłaty i premie dla samogwałtu gdańskiego nie może zabraknąć, prawda? I na rydwany. I plaże.

      • 1 0

      • (2)

        Przypominam, że ostatnio też KTOŚ nam COŚ zadumał z OFE!
        Gdzie jest dobra zmiana ja si pytam?

        • 0 1

        • Przesunął a nie zajumał i wszystko jest jawne (1)

          Jumanie za tuska polegało na tym, że kasa wyparowała. A przy okazji robienia transferu jeszcze doszczętnie wcięło ileś tam miliardów.

          • 0 2

          • Przesunął i pociągnął % za przesunięcie

            To się podciąga pod lichwę

            • 1 0

    • Brak logicznego myślenia u trolli pis to norma (2)

      Oni żyją w średniowieczu i realne koszty rynkowe to dla nich abstrakcja,który z nich zapłaci kilkadziesiąt zł za bilet do teatru lub opery?żaden!A 2mldzł na propagandę TVPIS jest dla nich ok mimo pademii!

      • 4 8

      • Sądząc po twojej znajomości cen biletów do teatru (nie mówiąc o operze) ani razu tam nie byłeś. A 2 mld na TVP jest w obligacjach, a nie gotówką. Same transmisje sportowe, które wprowadziła TVP, są większym wydatkiem. Za PO nie było wcale.

        • 2 0

      • Trzeba pohejtować, wiadomo :D

        • 1 1

    • Jedno nie usprawiedliwia drugiego.

      • 5 0

  • Sesja zdjęciowa grafika za 100tys. (17)

    Cyrk

    • 119 8

    • Sprawdz co wchodzi w skład zamówienia (16)

      Sprawdż ceny rynkowe i wtedy komentuj

      • 10 29

      • A co za różnica? Nie jest potrzebna (3)

        • 0 1

        • A kto tak powiedział, że nie jest potrzebna? (2)

          Ty?

          • 0 0

          • A kto powiedział, że jest potrzebna? (1)

            Ty?

            • 0 0

            • Nie. Urząd, bo to komuś zlecił.

              Proste.

              • 2 0

      • (3)

        Od czego jest Wydział Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku? Przecież takie rzeczy, to oni powinni ogarniać w ramach swoich zadań. To nie jest jakieś skomplikowane wyzwanie, żeby zlecać to firmom zewnętrznym.

        • 5 2

        • Czy Wydział Promocji i Komunikacji projektuje znaki? (2)

          Chętnie zlecę!

          • 1 2

          • Wystarczyło ogłosić konkurs lub przetarg (1)

            Byłoby chętnych co nie miara. Włącznie ze studentami ASP. Poza tym logotyp na takim poziomie jak na zdjęciu to znudzony informatyk w tym śmiesznym wydziale propagandy robi w 5 min.

            Nawiasem mówiąc dział propagandy ma budżet bodajże 4 mln rocznie. Pewnie takie trolle jak ty też są z tego opłacane.

            • 0 2

            • Jasne :D :D :D

              Poziom prac studentów ASP zawsze będzie poziomem prac studentów ASP, bo oni się dopiero uczą.

              Jak zamawiasz szewca, to zakładam prosisz, żeby zrobił to czeladnik bo będzie taniej, albo za dara, tak?

              • 2 0

      • (3)

        ile można za tę sumę kupić maseczek?

        • 9 1

        • (1)

          Albo testów ale nie po co

          • 3 2

          • I wielu, wielu innych rzeczy.

            • 3 0

        • Niestety włodarze miasta mają inne priorytety ;( jakby nie można było tego przełożyć na później i uratować za te pieniądze ludzkie istnienia.

          • 2 0

      • (3)

        przecież ta grafika jest nieskomplikowana

        • 7 5

        • (2)

          A skąd wiesz jaka grafika? cha, cha, cha

          • 2 6

          • (1)

            patrzę na to co było w poprzednich latach. Prosty wzór, trochę krzywych, praca na warstwach.

            • 5 3

            • I co z tego? Nie wiemy co przygotowało miasto na ten rok, więc ciężko jest to ocenić. Jeżeli w grę wchodzi: pełen branding, linia graficzna i sesja zdjęciowa np. z modelami to to jest bardzo duży projekt. Sam branding na rynku kosztuje od 40 do 60 000 zł więc nie wiem o co CHO.

              • 1 9

  • Mielismy juz; bursztynowa szkatulke za 150tys. Kwietnik z dwoch lwow za 30 tys rydwan za 150 tys i teraz fotografila za 100tys. (1)

    Ba Na co jeszcze zlodzieje wydacie nasze pieniadze?

    • 1 0

    • Chyba jednak nie doczytałeś :) Jaka fotografia? XD

      Może warto najpierw przeczytać tekst, a nie hejtować.
      Jak myślisz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane