- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (247 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (147 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (273 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO
Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.
Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.
Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata
- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?
- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.
Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski
Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.
Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego
Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.
- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.
Miejsca
Opinie (148) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-26 15:27
Zła decyzja (3)
Jak można w obliczu tego co się stanie - bezmyślność, powinien być ktoś pociągnięty do odpowiedzialności karnej koniec kropka .!
- 36 3
-
2020-03-26 15:57
(2)
Bo może zobowiązania były zaciągnięte wcześniej?
- 2 4
-
2020-03-27 07:13
(1)
Jest odpowiedź w artykule (mętna) - nie były
- 1 1
-
2020-03-27 12:05
Tak a gdzie? Bo zakładam, że do projektu trzeba przygotować się wcześniej. Wcześniej przygotować projekty i wykonać opłaconą pracę. Tak? Nie znam nikogo kto takie rzeczy robi w 3 tygodnie.
- 0 0
-
2020-03-26 15:27
Jeszcze kilka lat (2)
I ekipa Dulkiewicz puści Gdańszczan w skarpetkach!
Zadłużają miasto na potęgę !!!
Tak miszczowie zarządzania finansami z PO zarządzają miejska kasa- 45 4
-
2020-03-26 15:48
POtolgia w Gdansku
- 10 0
-
2020-03-26 23:26
POtolgia w Gdansku
- 1 0
-
2020-03-26 15:29
Wdać z tego że ktoś z rodziny lub przyjaciół "potrzebował zarobić."Wiadomo teraz dlaczego podniesiono nam o 100% ceny za wywóz śmieci. Pewnie w kolejce stoją kolejne osoby które "muszą zarobić"
- 35 4
-
2020-03-26 15:31
Głupota niby światłych i POstępowych
A testów na zarazę nie ma, maseczek i rękawic też. Totalna głupota pp. Dulkiewicz. Nie miała i dalej nie ma rozumu.
- 38 4
-
2020-03-26 15:38
nie rozumiem: są kwoty na te BO niby miliony ( zrezerwowane)
w wiele z projektów nie zrealizowanych z lat poprzednich!
to gdzie są te pieniądze z lat poprzednich?
czemu ta cała kampania jest tak droga- 100 tys. to ulotki a jeszcze inne rzeczy które nie wymienia się?
ten samorząd naprawdę żyje w innym wymiarze i świecie! a jak się tłumaczą... no jeszcze nie było korona... a oni już mięli....i że oni muszą bo są zobowiązani... o rany- 29 2
-
2020-03-26 15:39
teraz rozumiecie, dlaczego testów nie ma i nie bedzie!
- 26 3
-
2020-03-26 15:39
A wyniki przetargu jakie były?
Kto robił te zdjęcia ? Był przetarg? Pani redaktor poprosimy o więcej informacji
- 33 3
-
2020-03-26 15:46
zamiast na onkologie?
brawo dulkiewicz!
- 32 2
-
2020-03-26 15:59
BO
Czy był przetarg?
- 20 2
-
2020-03-26 16:00
Niby są miliony na wygrane projekty
A miasto wstrzymuje kasę jak może i większość projektów nie zostaje zrealizowana lub jest zmieniona przez urzędników na tańsze.
Może o tym warto zrobić artykuł?- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.