• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO

Ewelina Oleksy
26 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł. Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł.

Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.



Śledzisz wydatki swojego miasta?

Na serię zdjęć do nowej edycji Budżetu Obywatelskiego Gdańsk przeznaczył 36,9 tys. zł. Zlecenie dotyczy terminu 4-31 marca. Za 73,8 tys. zł zlecono z kolei przygotowanie linii graficznej dla nowej edycji BO i Zielonego BO. Tu umowa obowiązuje do końca września. Razem to 110,7 tys. zł, które z miejskiej kasy pójdzie na działania promujące BO. Informacja w tej sprawie pojawiła się w wykazie miejskich wydatków.

Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.

Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata



- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.

  • Biuro prezydenta Gdańska zleciło sesję zdjęć do nowej edycji BO za 36,9 tys. zł.
  • Na przygotowanie linii graficznej dla BO i Zielonego BO miasto przeznaczyło 73,8 tys. zł.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?

- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.

Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski



Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.

Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego

Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.

- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.

Miejsca

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • Zła decyzja (3)

    Jak można w obliczu tego co się stanie - bezmyślność, powinien być ktoś pociągnięty do odpowiedzialności karnej koniec kropka .!

    • 36 3

    • (2)

      Bo może zobowiązania były zaciągnięte wcześniej?

      • 2 4

      • (1)

        Jest odpowiedź w artykule (mętna) - nie były

        • 1 1

        • Tak a gdzie? Bo zakładam, że do projektu trzeba przygotować się wcześniej. Wcześniej przygotować projekty i wykonać opłaconą pracę. Tak? Nie znam nikogo kto takie rzeczy robi w 3 tygodnie.

          • 0 0

  • Jeszcze kilka lat (2)

    I ekipa Dulkiewicz puści Gdańszczan w skarpetkach!

    Zadłużają miasto na potęgę !!!
    Tak miszczowie zarządzania finansami z PO zarządzają miejska kasa

    • 45 4

    • POtolgia w Gdansku

      • 10 0

    • POtolgia w Gdansku

      • 1 0

  • Wdać z tego że ktoś z rodziny lub przyjaciół "potrzebował zarobić."Wiadomo teraz dlaczego podniesiono nam o 100% ceny za wywóz śmieci. Pewnie w kolejce stoją kolejne osoby które "muszą zarobić"

    • 35 4

  • Głupota niby światłych i POstępowych

    A testów na zarazę nie ma, maseczek i rękawic też. Totalna głupota pp. Dulkiewicz. Nie miała i dalej nie ma rozumu.

    • 38 4

  • nie rozumiem: są kwoty na te BO niby miliony ( zrezerwowane)

    w wiele z projektów nie zrealizowanych z lat poprzednich!
    to gdzie są te pieniądze z lat poprzednich?
    czemu ta cała kampania jest tak droga- 100 tys. to ulotki a jeszcze inne rzeczy które nie wymienia się?

    ten samorząd naprawdę żyje w innym wymiarze i świecie! a jak się tłumaczą... no jeszcze nie było korona... a oni już mięli....i że oni muszą bo są zobowiązani... o rany

    • 29 2

  • teraz rozumiecie, dlaczego testów nie ma i nie bedzie!

    • 26 3

  • A wyniki przetargu jakie były?

    Kto robił te zdjęcia ? Był przetarg? Pani redaktor poprosimy o więcej informacji

    • 33 3

  • zamiast na onkologie?

    brawo dulkiewicz!

    • 32 2

  • BO

    Czy był przetarg?

    • 20 2

  • Niby są miliony na wygrane projekty

    A miasto wstrzymuje kasę jak może i większość projektów nie zostaje zrealizowana lub jest zmieniona przez urzędników na tańsze.

    Może o tym warto zrobić artykuł?

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane