• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO

Ewelina Oleksy
26 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł. Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł.

Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.



Śledzisz wydatki swojego miasta?

Na serię zdjęć do nowej edycji Budżetu Obywatelskiego Gdańsk przeznaczył 36,9 tys. zł. Zlecenie dotyczy terminu 4-31 marca. Za 73,8 tys. zł zlecono z kolei przygotowanie linii graficznej dla nowej edycji BO i Zielonego BO. Tu umowa obowiązuje do końca września. Razem to 110,7 tys. zł, które z miejskiej kasy pójdzie na działania promujące BO. Informacja w tej sprawie pojawiła się w wykazie miejskich wydatków.

Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.

Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata



- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.

  • Biuro prezydenta Gdańska zleciło sesję zdjęć do nowej edycji BO za 36,9 tys. zł.
  • Na przygotowanie linii graficznej dla BO i Zielonego BO miasto przeznaczyło 73,8 tys. zł.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?

- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.

Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski



Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.

Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego

Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.

- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.

Miejsca

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • A może 2 respiratory kupcie idioci!?

    • 6 0

  • Cała kasą z BO powinna trafić na walkę z epidemią

    A nie na czasem durne projekty, które nic nie wnoszą sensownego

    • 6 0

  • f (2)

    lepiej może wydać takie pieniądze na piękne albumy związane z Gdańskiem i rozdawać ludziom zwłaszcza młodym , by bardziej ich związać z miastem , jego historią

    • 0 3

    • ale tu tez fotograf byc moze znany (1)

      dostal dobra gaze

      • 1 0

      • Za DROGO!

        Zróbmy to "urzędniczymi silami" ;D ;D :D

        • 0 0

  • Dulkiewicz

    Jeśli ktoś miał wątpliwości ,czy ta sekretarka nadaje się do rządzenia miastem ,to ma odpowiedz .Jedyne co potrafi to latać po TVN ,gadać głupoty ,walczyć z Pisem i nie racjonalnie wydawać pieniądze i zadłużać miasto.Najwieksz pomyłka w historii Gdanska

    • 3 0

  • Gdańszczanie znają ideę BO (3)

    Więc takie wydatki reklamowe są zbędne, to jest tylko "potwierdzenie", że ktoś musi zarobić. W U M nie liczą się kasą, nieraz wydają na z zbędne i niepotrzebne rzeczy, niestety

    • 3 1

    • Widocznie nie znają skoro Miasto potrzebuje takiego wsparcia (2)

      Proste.

      • 1 2

      • No oczywiście (1)

        Ludzie nie mają mózgu. Więc UM mówi im co wiedzą a czego nie wiedzą. Może by tak sondę uliczną zrobić i wykazać, że jednak 90% ludzi wie czym jest BO. A nawet jak ktoś nie wie to te ulotki i castingi to śmiech na sali. Równie dobrze można każdemu dostarczyć pisemko do domu i wszytko ładnie przedstawić na paru kartkach papieru lub wyłożyć te kartki w lokalach przy okazji wyborów.

        Kumaci ludzie bawiący się w BO mają neta i komórki. To wciąż za mało? No tak, ale na tym ciężko zarobić.

        • 0 2

        • Autor opcjonalny

          Wszystkie miasta robią kampanie poświęcone BO. Wszyscy zatem nie maja mózgu poza tobą jak sądzę :))))))

          • 2 0

  • pytanie ile z tego przytulą urzędnicy lub ich znajomkowie

    • 2 0

  • Prosba

    Błaga PO zabierzcie ja do Warszawy na wiejska ,niech ona tam jatrzy ,paple te głupoty,tylko uwolnijcie Gdansk od niej!,bo jak nie koronWirus ,to jej rządy nas wykończą.!!!!!

    • 1 0

  • Mielismy juz; bursztynowa szkatulke za 150tys. Kwietnik z dwoch lwow za 30 tys rydwan za 150 tys i teraz fotografila za 100tys. (1)

    Ba Na co jeszcze zlodzieje wydacie nasze pieniadze?

    • 1 0

    • Chyba jednak nie doczytałeś :) Jaka fotografia? XD

      Może warto najpierw przeczytać tekst, a nie hejtować.
      Jak myślisz?

      • 0 0

  • Widzę miasto jest bogate

    Jak dla mnie jest to zbyteczne bo obywatele wiedzą o budżecie jak dla mnie to złe gospodarowanie pieniędzmi miasta, pokusił bym się nawet o użycie słowa defraudacja. Ten kto wydał te pieniądze powinni oddać z własnej kieszeni .Bo łatwo się wydaje nie swoje.

    • 0 1

  • Serio??? Oglupieli

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane