- 1 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (86 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (192 opinie)
- 3 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (208 opinii)
- 4 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (180 opinii)
- 5 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (59 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (49 opinii)
Gdańsk zamawia 18 autobusów na prąd. Ładowanie tylko w zajezdni
Wszystko wskazuje na to, że gdańska flota autobusowa powiększy się o 18 elektrycznych pojazdów, w tym 10 standardowych i 8 przegubowych. Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły właśnie przetarg na ich dostawę, a nowych "elektryków" powinniśmy spodziewać się już w przyszłym roku. Jeszcze w 2022 r. do Gdańska dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą obszar Starego i Głównego Miasta.
Ładowanie tylko w zajezdni
Elektryczne autobusy, zgodnie z założeniem, mają kursować bez konieczności ładowania ich na terenie miasta - ładowane będą na terenie zajezdni.
- Takie rozwiązanie, na taką skalę, wprowadzamy jako pierwsze duże miasto w Polsce. Dzięki przyjętemu rozwiązaniu nie ma konieczności budowania kosztownej infrastruktury na terenie miasta - zaznacza prezes GAiT Maciej Lisicki.
Organizator przewozów chce także w tym roku ogłosić przetarg na stację ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy (docelowo ma zostać zainstalowana w zajezdni autobusowej).
Stacja będzie mieć 18 punktów ładowania. Liczba punktów do ładowania będzie sukcesywnie zwiększana według potrzeb. Pojazdy podczas nocnego ładowania będą także prekondycjonowane. Mówiąc prościej - oznacza to, że już w momencie wyjazdu pojazdów z zajezdni na trasy docelowa będzie temperatura panująca w przestrzeni pasażerskiej w zależności od warunków atmosferycznych.
Autobusy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
Nowe pojazdy mają być także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi:
- w autobusach znajdować ma się wydzielona oznaczona strefa do bezpiecznego przewozu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim i wózka dziecięcego;
- znajdować ma się także platforma umożliwiająca wjazd wózka;
- wszystkie kolumny i poręcze wykonane mają być w kolorze żółtym, a przyciski opisane w alfabecie Braille'a - to odpowiedź na potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących;
- w pojazdach mają znajdować się także pasy do bezpiecznego przewozu rowerów.
Jak opisuje przewoźnik, do dyspozycji pasażerów mają być wygodne ergonomiczne fotele, wykonane z materiałów o podwyższonej odporności na akty wandalizmu.
Ładowanie samochodów elektrycznych - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Pojazdy wyposażone mają być w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi.
Tablice informacyjne dla podróżujących wykonane mają być w wysokiej jakości technologii LED. W technologii LED ma być także oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdów. W pojazdach zamontowane mają zostać ponadto gniazda USB oraz zautomatyzowane defibrylatory zewnętrzne AED.
Pojazdy wyposażone mają być również w system liczenia pasażerów.
Co roku nowe autobusy elektryczne
18 autobusów do gdańskiej floty dołączy już w przyszłym roku. Natomiast jeszcze w tym roku do Gdańska dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą obszar Starego i Głównego Miasta.
Wraz z nowymi autobusami dostarczone zostaną trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.
- Nowe elektryczne pojazdy, zarówno autobusy typu mini, jak i autobusy standardowe oraz przegubowe, które dołączą do floty GAiT, wyposażone będą w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, tj. system awaryjnego autonomicznego hamowania przez pojazd przy wykryciu przeszkody oraz asystenta martwego pola, który informował i ostrzegał będzie kierowcę o obecności przeszkody w martwym polu - podsumowuje Maciej Lisicki.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-04 11:10
Gdańskie Autobusy i Tramwaje (50)
Mogę zapytać jak ekonomicznie kalkuluje się zakup i użytkowanie elektrycznego autobusu z uwzględnieniem wymiany akumulatorów po 10 latach (jeżeli przewidywana jest dalsza eksploatacją) w porównaniu z zakupem i użytkowaniem przez taki sam okres autobusu o napędzie spalinowym, oraz jak ekologicznie się przedstawiają konsekwencje dla planety przy uwzględnieniu produkcji i utylizacji akumulatorów dla obu typów pojazdów?
- 305 19
-
2022-02-06 01:44
Nie. Nie możesz. Nie jątrz, nie dziel ludzi pisoczyku, platformersie, prawaku, lewaku. ... niepotrzebne skreślić. Kazali kupić przestarzały złom, to kupimy i się nie interesuj. To jest miś na miarę naszych możliwości.
- 0 0
-
2022-02-05 15:37
W Warszawce już podliczyli i wyszło, że koszt kilometra jest wyższy dla elektryków i w związku z tym będą podwyżki cen biletów.
W Gdańsku to będzie gwóźdź do trumny komunikacji miejskiej.- 3 0
-
2022-02-04 21:37
Utylizacja tylko akumulatorów elektrobusów ? A gdzie utylizacja autobusów spalinowych ? (1)
- 3 3
-
2022-02-04 23:52
Głupio pytasz
Autobus tak czy siak trzeba zutylizować, nie ważne czy spalinowy z elektryczny. W elektrycznym dochodzą dodatkowo toksyczne akumulatory
- 4 0
-
2022-02-04 16:28
Odpowiedź
Zapytaj planetę co ona na to.
- 2 0
-
2022-02-04 16:05
Po dziesięciu latach to i dzisiejsze spalinówki pójdą pod palnik
- 5 1
-
2022-02-04 14:50
No MANowi i evobusowi na pewno się to opłaca
A Samsung, Panasonic i LG to aż podskakują z radości, jak widzą ile zarobią.
- 9 0
-
2022-02-04 13:23
tak samo jak lamp fotowoltaicznych (2)
tak samo jak lamp fotowoltaicznych - bezobsługowych oczywiście Działają tylko latem pod warunkiem wymiany akumulatora AGM no nowy co 4 lata za ok. 4tys zł :) same korzyści :)
- 10 2
-
2022-02-04 21:48
I zawsze będą kosztować 4 tysiące te lampy koleś ? Do końca świata ? (1)
- 0 7
-
2022-02-05 01:55
Co mnie obchodzi ile będą kosztować za 100 lat?
Skoro teraz są droższe od tradycyjnych!
- 6 0
-
2022-02-04 11:59
Nie, nie możesz (4)
To jest eko, nowoczesne i serdeczne, zielone i przyjazne. A ty byś chciał wyliczenia, argumenty i dowody, oj - niedobry ty. Pewnie z PiS-u ;)
- 21 7
-
2022-02-04 12:19
Nie, nie możesz (3)
I to ci powinno wystarczyć.
- 2 2
-
2022-02-04 13:27
jak kolorowo będą się palić (2)
jak się uszkodzi bateria
- 5 4
-
2022-02-04 21:47
To podaj linki do pożarów aut elektrycznych.
- 1 7
-
2022-02-04 14:32
Na szczęście ropa się się nie pali
- 3 7
-
2022-02-04 11:38
(33)
Po 10latach idzie na zlom
- 44 6
-
2022-02-04 12:06
Chyba że będzie stłuczka, taka delikatna, nie żaden mocny wypadek, to po tej stłuczce elektryk też pójdzie na złom.
- 18 2
-
2022-02-04 11:44
To piękna ekologia (31)
- 37 4
-
2022-02-04 12:00
(30)
Taka sama jak nowa osobówka w leasingu na 2-3 lata
- 16 24
-
2022-02-04 12:18
Osobówka nie idzie na złom (29)
Jest sprzedawana i jeździ dalej.
Elektryk z 10-letnim akumulatorem i milionem km przebiegu to już faktycznie złom...
Autobus spalinowy jeździ conajmniej 2 razy dłużej a nie zawiera szkodliwych toksyn w akumulatorach.- 37 11
-
2022-02-04 12:51
No tak, 500 zmian oleju po drodze w ogóle nie szkodzi środowisku :D (23)
A skoro nie zawiera szkodliwych toksyn - napij się proszę dowolnego płynu z silnika spalinowego, którego w elektryku nie ma, albo nawciągaj zupełnie nieszkodliwych spalin...
Akumulatory idą do powtórnego wykorzystania, części ze spalinówek zalegają na hałdach...- 13 38
-
2022-02-04 23:46
w elektrykach nie ma oleju...
dobre...
- 5 0
-
2022-02-04 20:33
500 zmian oleju przy interwale 10000km
daje 5 mln km przebiegu. Nie ośmieszaj się, a te smakowanie płynów to już jakaś dewiacja.
- 7 1
-
2022-02-04 17:00
Tak idą do ponownego użytkowania xD tak jak turbiny wiatrowe są utilizowane bardzo ekologicznie czyli zakopywane w ziemi xD
- 7 4
-
2022-02-04 15:02
Pomyśl o wszystkim (9)
Tak, autobusy spalinowe generują CO2 podczas spalania paliwa, ale elektryczne też, prąd przecież jest z węgla. W Polsce, wedle najnowszych danych, sama jazda elektrykiem generuje więcej CO2 niż jazda pojazdem spalinowym.
Do tego dochodzi produkcja i utylizacja akumulatorów. Produkcja akumulatorów na 100k km generuje tyle CO2 ile sama jazdaTak, autobusy spalinowe generują CO2 podczas spalania paliwa, ale elektryczne też, prąd przecież jest z węgla. W Polsce, wedle najnowszych danych, sama jazda elektrykiem generuje więcej CO2 niż jazda pojazdem spalinowym.
Do tego dochodzi produkcja i utylizacja akumulatorów. Produkcja akumulatorów na 100k km generuje tyle CO2 ile sama jazda pojazdem spalinowym na tym dystansie (a do tego dochodzi jeszcze zużycie prądu). Czyli nie uwzględniając utylizacji akumulatorów, po przejechaniu 100k km pojazd elektryczny, w Polsce, generuje >2x tyle co2 ile pojazd spalinowy.
Napisałeś o 500 zmianach płynów... Ciekawe jak często wymieniasz olej, bo jeżeli co 20k to nawet przy milionie km będzie to 50 wymian...- 14 3
-
2022-02-04 21:44
A to Polską energetyką mają się przejmować światowi producenci samochodów elektrycznych (3)
koleś ? Do produkcji swoich samochodów zużywają energię elektryczną wyprodukowaną w polskich elektrowniach węglowych ? Serio ?
Zatem ośmieszasz się. Tak samo red. Zięba wyróżniając nie wiedzieć czemu twoją główną wypowiedź.- 3 5
-
2022-02-05 00:12
Skończ Pan wstydu sobie oszczędź
Coś tam słyszałeś ale życia nie znasz...
- 2 0
-
2022-02-05 01:54
Głupio kombinujesz
Polscy nabywcy powinni uwzględniać swoje możliwości i potrzeby.
Co z tego że na rynku jest super wielki telewizor, skoro Ty nie zmieścisz go w swojej kawalerce? Czy też go kupisz bo jest taki trend i taka moda?- 5 0
-
2022-02-04 23:51
Wiedzy nie masz a piszesz
Polska jest jednym z głównych dostawców akumulatorów do pojazdów na świecie. Nawet do fordów mustangów mach-e je produkujemy...
- 3 0
-
2022-02-04 16:48
(4)
Oczywiście silniki rosną na drzewach, a paliwo teleportuje się na stację prosto ze złóż.
Jakimś cudem przy emisji co2 spalinówki, liczy się tylko to, co wylatuje z rury wydechowej, najlepiej za miastem, a przy elektryku jeszcze pierdy górników w kopalni litu się dolicza...- 5 9
-
2022-02-04 18:12
Dużo czytałeś na ten temat (3)
- 3 1
-
2022-02-04 21:46
A ty też czytasz ? Jak widać nic, albo celowo pomijasz ostatnie doniesienia, w tym te o rozwiązaniu (2)
problemu z dendrytami sodowymi, co pozwoli produkować w niedługim czasie znacznie tańsze baterie sodowo-jonowe zamiast litowo-jonowych.
- 2 7
-
2022-02-05 00:12
Ale jeszcze takie nie są produkowane. Odnosimy się do tego, co miasto zamierza kupić, a nie do tego jak będzie technologia wyglądała za x lat...
- 5 0
-
2022-02-04 23:49
I te zamówione autobusy na pewno będą miały takie akumulatory...
- 6 0
-
2022-02-04 13:05
(9)
Odnośnie powtórnego wykorzystania akumulatorów litowo-jonowych proponuję poczytać trochę artykułów. Nie ma jeszcze opracowanej technologii taniego i bezpiecznego recyklingu. Taniej opłaca się wyprodukować nowy niż przetworzyć używany.
- 33 6
-
2022-02-04 21:40
A może poczytasz o przełomie w produkcji dużo tańszych akumulatorów sodowo-jonowych, (1)
skoro tak polecasz czytanie artykułów naukowych ?
Słyszałeś o problemie z dendrytami sodowymi ?- 2 8
-
2022-02-05 00:11
A Ty słyszałeś żeby autobusy o których mowa miały właśnie takie przełomowe akumulatory?
- 7 0
-
2022-02-04 16:45
Nikt nie przetwarza starych akumulatorów z samochodów, bo nie ma jeszcze dobitych akumulatorów.
Te, które "po latach nie nadają się do niczego", mają dalej na tyle dużo pojemności, że używa się ich w magazynach energii.
Przy okazji, dowodzi to, jaką głupotą jest gadanie, że po 10 latach są do wyrzucenia...- 5 11
-
2022-02-04 14:31
(5)
Nie ma technologii, bo nie ma jeszcze tylu akumulatorów żeby komuś się opłacało ją rozwijać. Większość wciąż jest sprawna mimo wielu lat używania, mimo głosów że "po 5 latach na śmietnik".
- 7 17
-
2022-02-04 17:02
(1)
Może w Polsce nie ma. W Norwegii już 40/% osobówek to elektryki i około 80% autobusów również to elektryki. To że w Polsce jest mało to nie znaczy że wszędzie jest mało.
- 7 9
-
2022-02-04 20:38
Norwegia to taki Kuwejt tyle, że na północy Europy i innym paliwem handlują.
Stać ich na pokaz jak są super eco.
- 13 2
-
2022-02-04 14:47
Dokładnie, po pięciu latach śmietnik (2)
Od czasu gdy kupiłem pierwszy smartfon (2008-Samsung Omnia) muszę zmieniać telefon co 3 lata. Nigdy żadnego nie rozbiłem, zawsze pada bateria, a potem albo nie opłaca się jej wymieniać albo telefon gubi w procesie wymiany wodoodporność. I tak jest z każdym urządzeniem na litówki - elektronarzędzia, laptopy. A tutaj problem przyjmuje inną skalę, bo
Od czasu gdy kupiłem pierwszy smartfon (2008-Samsung Omnia) muszę zmieniać telefon co 3 lata. Nigdy żadnego nie rozbiłem, zawsze pada bateria, a potem albo nie opłaca się jej wymieniać albo telefon gubi w procesie wymiany wodoodporność. I tak jest z każdym urządzeniem na litówki - elektronarzędzia, laptopy. A tutaj problem przyjmuje inną skalę, bo chociaż rzekomo taki elektrowóz zmienia baterie raz na 10 lat to jest jej za****ście dużo, konkretnie jakieś 3000 razy więcej w porównaniu osobówka-telefon. Już teraz w "trzecim" świecie baterio-śmieci trują ludzi, za dwie dekady trzeba będzie chyba słać rakiety Muska z tymi zużytymi bateriami w kierunku słońca.
- 22 6
-
2022-02-04 20:35
Bzdury piszesz. Poczytaj trochę artykułów na temat nowości w produkcji baterii i akumulatorów. (1)
Wkrótce lit przejdzie do historii na rzecz sodu, gdzie ostatnio rozwiązano z nim problem występowania tak zwanych dendrytów.
- 4 10
-
2022-02-05 00:10
Po co o tym piszesz?
Czy autobusy które kupi GAiT będą miały te 'nowe' akumulatory?
- 7 2
-
2022-02-04 12:50
Uff nareszczie mądra wypowiedź (4)
Przecież autobus spalinowy na szczęście nie emituje żadnych spalin i jest do tego dwa razy dłużej eksploatowany, genialne
- 8 35
-
2022-02-05 22:29
w PL elektryczne oznacza na węgiel :)
- 0 0
-
2022-02-04 22:54
18 autobusów elektrycznych do dopiero początek... podwyżek biletów i mega zysków dla producentów autobusów i ich lobbystów
te elektryki to taka sama ściema jak trójmiejskie rowery :))) - a co zrobicie jak u niemców przestawią wajchę i np. schreder zmieni pracę i odejdzie z gaspromu?! :)))))))))
- 15 1
-
2022-02-04 17:29
(1)
Niektórzy pamiętaja testy chińczyka w 2013 roku. Minęło 6 lat i wóz trafił na złom. Elektryczny. A jego rówieśnicy z napędem diesla zasuwają dalej.
- 16 3
-
2022-02-04 20:31
Rozumiem, że akurat w branży pojazdów elektrycznych postępu wyjątkowo nie ma ?
- 4 5
-
2022-02-04 11:22
jeszcze trzeba uwzględnić zużycie prądu z węgla
- 54 4
-
2022-02-04 11:33
to ciekawe z tym ładowaniem (18)
dotychczas czytałem w artykułach, że ważne są ładowarki na pętlach, by autobusy miały odpowiedni zasięg (długo jeździły), a tu ktoś nagle twierdzi, ze ładowanie raz dziennie jest lepsze
- 113 5
-
2022-02-06 11:36
Lisicki się zna na wszystkim ... proszę nie dyskutować z fachowcem!
- 0 0
-
2022-02-04 13:22
W nocy prąd jest o połowę tańszy (3)
- 5 2
-
2022-02-05 00:28
ja płacę tyle samo w dzień i w nocy
czyli to zależy jaką ma się umowę
nie wiem kto w tym wątku tak kombinuje, by udowodnić, że nie da się i musi się ładować w zajezdni- 0 0
-
2022-02-04 15:47
(1)
Do czasu. Gdy "wszyscy" zaczną ładować w nocy, to i cena sięwyrówna.
- 7 0
-
2022-02-05 12:08
Na dokładkę w dzień będzie prąd z fv.
Z którym czasem i tak nie ma co robić...
- 1 0
-
2022-02-04 12:40
(1)
Wszystko się da, ale autobus z takim zasięgiem, przekroczy koszt ładowarki na pętli. Gdańsk się na to zdecydował tylko dlatego, że znowu Gdynia była pierwsza, więc musieli wymyślić coś żeby mieć coś "lepszego"
- 12 3
-
2022-02-04 12:52
Gdynia przypadkiem wymyśliła najlepszą opcję.
Ładowanie z sieci trakcyjnej.
- 12 1
-
2022-02-04 11:45
(6)
Kiedy ma się ładować na pętli jak ZTM robi takie rozkłady ze kierowca do toalety nie zdąży? A gdzie jeszcze ladowanie
- 25 3
-
2022-02-04 13:20
jakie jeszcze? (4)
a co ładuje ten prąd łopatą osobiście taki kierowca?
- 0 4
-
2022-02-04 14:53
(3)
Musisz zaparkować pod ładowarka to raz. Drugi to wypisać kartę drogowa, a oprócz tego trzeba się iść załatwić i trochę wyprostować nogi. 5 minut na to to za mało!
- 7 1
-
2022-02-04 15:31
zapraszam do Gdyni (2)
ładowarka jest na pętli nie obok, autobus staje na przystanku i jest pod ładowarką, przyciska guzik, autobus zaczyna się ładować
karta drogowa to raczej nie jest związana z ładowarką chyba- 1 3
-
2022-02-04 17:09
(1)
Ale 5 minut na postój w szczycie to za mało!
- 5 0
-
2022-02-05 00:27
jesteś pewien?
- 0 1
-
2022-02-04 12:20
kierowca do toalety nie zdąży
No to doładuje metanem.
- 14 2
-
2022-02-04 11:35
B (3)
Bo gdańskie rozkłady są takie że by się na pętlach ładowały 5minut. Te autobusy będą tylko na tzw dodatki czyli wyjazdy w godzinach szczytu. 30-50km i na bazę ladowac
- 16 1
-
2022-02-04 13:35
Nowe autobusy ograniczyć do dodatków. W tym Gdańsku naprawdę rządzą jacyś skrzywieni ludzie.
- 14 1
-
2022-02-04 13:19
nie znam się, ale podejrzewam, że to doładowywanie może być nawet w ciągu 5 minut (1)
- 2 12
-
2022-02-04 13:36
Samo 5 minut postoju w szczycie to za mało.
- 4 2
-
2022-02-04 11:27
Bez sensu! (23)
zamiast brać drogie elektryki + koszty utrzymania ... .Najlepszym i opłacalnym rozwiązaniem jest np. Solaris Urbino 12 CNG. Silnik gazowy zasilany zarówno gazem ziemnym, jak i biogazem. No i na co te elektryki bo zrobiło się modne kupowanie elektryków gdzie później nie ma jak utylizować akumulatorów ,wiec racja elektryk=100% eco, bardziej eco to są już produkowane nowe silniki diesla .
- 217 20
-
2022-02-06 01:36
Elektryki będą, bo koledzy zza Odry mają do sprzedania. I tyle, intres jest do zrobienia to się robi...
- 0 0
-
2022-02-05 09:57
A może jest w tym sens?
Głosem rozsądku byłoby jednak zastanowić się czy kiedykolwiek dojdziemy do punktu, w którym nie będzie alternatywy dla paliw kopalnych ? Dziś bez doświadczeń, nikt tego nie stwierdzi a to co właśnie wybrano, może być właśnie takim doświadczeniem. Bez tego nigdy się nie dowiesz czy to jest dobre czy złe rozwiązanie. Nie narzekaj zatem . Co do ceny masz zapewne rację ale kto takie ustala?
Czyżby P Dulkiewicz?
Pomyśl troszeczkę- 0 0
-
2022-02-04 23:18
no dokladnie ekonomia kontra ideologia !!! (1)
Zamiast takich szkopskich MAN mozna by 2 razy wiecej Solaris kupic i kasa by w kraju zostala. A wogole polecam trolejbusy z Gdynii.....elektryki tanie od dziesiacioleci ...proste i tanie !!
- 0 0
-
2022-02-05 09:59
To że Solaris jest w PL nie oznacza że zyski tu zostają. Ale to i tak nic do rzeczy nie ma.
- 1 0
-
2022-02-04 23:00
Baterii nie trzeba utylizować.
Można je recyklingować.
- 0 2
-
2022-02-04 21:29
Gaz ruscy zakrecili
Gaz nie jest tani...
- 0 0
-
2022-02-04 21:24
Ty głos rozsądku ? Twoja propozycja spalin ? Zatem podłącz się do rury wydechowej tego autobusu (1)
na gazu. Na pewno będziesz zdrowo wyglądał. W trumnie.
- 1 4
-
2022-02-05 09:48
Podłącz sie do rury tych elektryków - Wiślna 6.
- 1 1
-
2022-02-04 16:34
(3)
Gdynia od lat utrzymuje elektryki i jakoś nie mówią o problemach z bateriami nie słychać też narzekania że niby to drogie
- 2 1
-
2022-02-04 17:12
(2)
Gdzie ty masz elektryki w Gdyni od lat? Mylisz je chyba z gepardami (trolejbusy).
- 3 3
-
2022-02-04 18:21
(1)
Przecież trolejbusy też mają baterie na odcinki bez sieci
- 2 0
-
2022-02-06 09:22
Ale to nie są trolejbusy. Poza tym jakby w którymś tak padła elektryka, to trochę by kasy wtopili. A problemy tech już w najnowszych trolinach się zdarzały, więc nie zawsze nowe musi być lepsze.
- 0 0
-
2022-02-04 13:42
Gazowce też nie są dobrym pomysłem. W Gdyni gazowce już są zjechane i nie dziwiłbym się, gdyby zostały szybciej odstawione niż nieco starsze diesle. Albo po prostu zdieslowane.
- 1 3
-
2022-02-04 12:52
Kolejny ekspert co zna się na wszystkim brawo
- 2 1
-
2022-02-04 11:59
Zaraz to ty jesteś przeciwko towarzyszowi Premierowi Morawieckiemu który zapowiedział milion polskich elektryków! (5)
To wy z PiS jesteście za czy przeciw rozwojowi ? :) Bo ja już nic nie kumam :)
- 5 19
-
2022-02-04 12:22
Bo ja już nic nie kumam
Słowo "już" niepotrzebne.
- 2 0
-
2022-02-04 12:13
u Ciebie tylko ludzie się dzielą na Pis i peło? (3)
Logicznie myślących nie uwzględniasz skoro sam się nie zaliczasz?
- 25 2
-
2022-02-04 21:25
Konfa to logicznie myślący ludzie ? Weź koleś, nie ośmieszaj się.
- 0 0
-
2022-02-04 13:18
U niego ludzie się nie dzielą tylko on dzieli. Sam już dopowiedział z której opcji jest przedmówca.
- 10 2
-
2022-02-04 12:16
Tak, bo to polityczny troll. Nie zauważyłeś jeszcze?
- 13 2
-
2022-02-04 11:40
(2)
Solaris jest drogi a obecnie firma stoi z powodu strajku
- 5 3
-
2022-02-04 14:49
Dlatego należy kupić niemieckie,
bo lepsze, tak jak proszki i tabletki do zmywarki
- 2 9
-
2022-02-04 12:47
Na pewno tanszy jak te elektryczne
- 14 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.