Fakty i opinie

Gdańsk zaprasza turystów jesienią

Najnowszy artukuł na ten temat

Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów

'Week ends in Gdańsk'. Najnowsza reklamówka Gdańska w wersji 2,5-minutowej.


"Week ends in Gdańsk!" to hasło nowej kampanii miasta, która ma zachęcić turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec do spędzania jesiennych weekendów w Gdańsku. Jej pierwszym elementem jest film, który powstał w kilku wersjach językowych.



Jak ci się podoba reklamówka?

jest w porządku: profesjonalnie przygotowana i ciekawie opowiada o atrakcjach Gdańska 41%
jest ok: ani bardzo dobra, ani bardzo zła 31%
jest słaba, nie podoba mi się i nie wiem czy komuś się spodoba 28%
zakończona Łącznie głosów: 709
Film będzie promowany głównie w internecie, w takich miejscach jak portal podróżniczy Lonely Planet, kanały miejskie na Instagramie, Facebooku i YouTube oraz przez kontekstowe reklamy Google AdWords w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii i Niemczech.

Kierowanie reklam do Niemców i Skandynawów jest dawną praktyką miasta i Gdańskiej Organizacji Turystycznej. To racjonalne i uzasadnione, że zwracamy się do zamożnych i - z zasady kulturalnych - gości z tych krajów. Czy jednak zwrócenie do Brytyjczyków, którzy mają opinię najmniej pożądanych turystów w Europie, nie jest ryzykowne?

- Przekazy reklamowe kierujemy na ten rynek już od 2008 r. Istotna jest tu kwestia precyzyjnego pozycjonowania i określonej grupy docelowej. Nasze kampanie trafiają do potencjalnych turystów pożądających kontaktu z kulturą, historią, zainteresowanych aktywnym wypoczynkiem - uspokaja Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Nie są to absolutnie działania reklamujące miasto jako tanie miejsce na imprezy typu wieczór kawalerski.
Za produkcję spotu odpowiada gdańskie studio Lokomotion, a łączny budżet produkcji wyniósł około 75 tys. zł.

'Week ends in Gdańsk' - wersja 30 sekundowa



Letnia sceneria udaje jesień

Choć film ma zachęcać turystów do odwiedzin miasta jesienią, to zdjęcia powstawały w sceneriach letnich. Brawo dla producentów, że udało im się zorganizować plan zdjęciowy podczas nielicznych słonecznych dni tego lata, ale chyba trochę przesadzili z wieczornym bieganiem po plaży w legginsach. Oczywiście: wszystkie reklamy oszukują, ale goście z Polski raczej nie dadzą się nabrać na to, że podczas gdy niebo nad Warszawą, Poznaniem i Krakowem zasnute jest chmurami, u nas jest błękitne i skąpane w słońcu.

Za długie do internetu

Jak na standardy internetowe, główna reklamówka jest zbyt długa. Można się na to zżymać, ale by dziś przykuć uwagę internauty na 2,5 minuty, trzeba czegoś znacznie bardziej spektakularnego, niż kilka ujęć lotniczych i kilka efektów specjalnych. Film ma co prawda także krótszą wersję 30-sekundową, ale stanowi ona po prostu pozbawiony komentarza wybór scen umieszczonych w wersji podstawowej.

Efekty specjalne

Uśmiechnięta foka na plaży z pewnością budzi sympatię (w internecie zwierzęta z zasady ją budzą), ale podświetlenia bursztynowego wisiorka czy dachu muzeum II wojny światowej mogą już tylko budzić zdziwienie. Choć od strony technicznej nie można im niczego zarzucić, są wyprodukowane fachowo.

Za dużo wątków i brak spójności

Trudno oprzeć się wrażeniu, że film jest przegadany. Wiadomo, że w reklamie trzeba się chwalić, ale czy do jednego filmu naprawdę trzeba było wepchnąć Solidarność, fokę, terminal kontenerowy, Krzyżaka (w lesie), pirata (na Motławie), bursztyny, dawną architekturę, współczesną architekturę, "Zakochanego Szekspira" (bardzo dobry spektakl, wróci na scenę teatru jeszcze w tym sezonie) i spadające meteory?

Wielość podejmowanych wątków to jedno, a brak ich spójności to drugie. Choć narrator stara się je wszystkie połączyć "specyficznym zapachem tajemnicy, morza, północy, miasta, gdzie wszystko się zaczęło", to tak naprawdę trudno zrozumieć co łączy jeżdżącą na rowerach parę w średnim wieku, z nastolatkiem tańczącym na ulicy i jarmarcznym piratem na jarmarcznym galeonie płynącym Motławą.

Nie udało się stworzyć spójnego wątku, który połączyłby ze sobą przypadkowe sceny, wypełnione przypadkowymi bohaterami.

Opinie (145) 4 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Week ends in Gdańsk - wersja 2,5-minutowa

    Magia :)

    • 2 2

  • Mieszkaniowicz mówi bankowy (7)

    • 40 36

    • Piłeś nie pisz

      • 20 17

    • Ty Mieszkaniowec

      Zapomniałeś tylko, że twierdza wisłoujście jest zamknięta przez jesień i zimę.

      • 8 1

    • nazywam się Paweł Mieszkaniowicz (4)

      i lubię mieszkania nad morzem

      • 23 6

      • to, że lubisz to każdy wie, ale kiedy się ich wszystkich doliczysz?

        • 11 2

      • Hej Pawel, tu Hania chyba skadś Cię kojarze. #wawkalove

        • 6 3

      • To lubbbbbb!!!!Ty chyba nie mieszkaniowic,a pisowicz-lepiej spadaj z Trojmiasta,bo tu nikt takich nie lubi-)!!!!!

        • 0 1

      • To lubbbbbb!!!!Ty chyba nie mieszkaniowic,a pisowicz-lepiej spadaj z Trojmiasta,bo tu nikt takich nie lubi-)!!!!!

        • 0 1

  • (9)

    Tylko po co?

    • 42 33

    • my mówimy stanowcze NIE (4)

      mamy dość korków latem, a ci chcą jeszcze jesienią nam kongo zrobić

      • 12 24

      • przyjazdy ze Skandynawii i Wysp Brytyjskich (3)

        wirus, nie stresuj się - Skandynawowie czy Brytyjczycy do Gdańska raczej przylatują niż przyjeżdżają ;)

        • 9 5

        • to mnie uspokoiłeś (2)

          zagraniczni nich przyjadą, ale te wsioki z centralnej Polski już nie

          • 5 6

          • skąd ta nienawiść do Polaków? (1)

            • 1 0

            • Czytaj ze zrozumieniem

              "wsioków" - jest napisane

              • 1 0

    • Nie chcemy turystów

      Nie chcemy tu drugiej Barcelony czy Wenecji, nie chcemy deweloperów budujących pseudo mieszkania tzw. inwestycje, nie chcemy takich inwestorów zwłaszcza nie mieszkających w Gdańsku i nie płacących tu podatków. Miasto ma być dla mieszkańców. Swoją drogą ciekawe jaka jest skala wynajmu "na gębę" bez płacenia podatków w ogóle.

      • 7 14

    • #poco #poco

      • 2 1

    • Żeby zrównoważyć plagę Januszy i ciasnotę umysłową przyjeżdżających tu PiSiorów...

      • 1 6

    • Żeby zaraz znów wydać pieniądze

      Tylko tym razem na walkę z nadmiarem turystów, Jak Wenecja czy Barcelona xD

      • 1 1

  • Nie trzeba ich zapraszać (6)

    Bo jeszcze od nas nie wyjechali. W Sopocie na plaży,czy w Gdańsku na Długiej częściej słychać obcy język ,niż polski. Ale jak dla mnie ok, szczególnie Skandynawowie.

    • 76 8

    • (1)

      Zwłaszcza lubiący mocniejsze napoje.

      • 7 6

      • I panienki

        • 7 6

    • Zoppoter aus Berlin (2)

      pitolicie jak potłuczeni a film do dzieci jest skierowany - duże miasta europejskie mają więcej turystów niż całe Trójmiasto nie licząc emigrantòw - tu wiele ulic miejsc jest robione pod turystów całe Kurfürstendamm i Europa center oraz Alexanderplatz - Hermannplatz etc Paryż mnóstwo tanich kafejek od kawy po bagietkę Londyn and London center - Gdańsk jest ładny ale dalej szary pomimo jego kolorowosci mieszkańcow których pozdrawiam i tęsknie nie za miastem a za wami. Niestety komuna i lata komuny najpiękniejsze budynki przekształciły w rządowe od uop agentury po izbę skarbowa na Długiej - tramwaje pesy są już prawie europejskie a te stare nadają miastu blichtru - braki dużych galerii powoli się zapełniają problemy mieszkańców od lat pozostają te same - walka z rozrośniętym Sądownictwem trwa a. Ile budynków liczy dzisiejszy Sąd i ile żon prominentów pracuje w izbie skarbowej quiz na wieczór !

      • 5 11

      • darmowe rozjeżdżanie tirami na promenadach też tam mają.
        kiedy wyjeżdżasz do tego multikulti raju? oby jak najszybciej!!

        • 5 5

      • Mówisz o dziczy zachodnioeuropejskiej?

        Gdzie gwałcą i rozjeżdżają ciężarówkami? Nie pojechałbym nawet jakby mi grubo płacili

        • 11 6

    • precz z promocją miasta!!!

      korzystają tylko hotelarze i restauratorzy, reszta mieszkańców traci, bo obecność obcokrajowców (jak i krajowych turystów) winduje ceny (gdyż są oni skłonni więcej zapłacić).

      • 0 2

  • (1)

    Jesień to piękna pora roku. Tylko za dużo deszczu niestety u nas. Kolory jesieni są przepiękne.

    • 55 5

    • Puszczą w TVP?

      • 4 5

  • "Jak opisać zapach".. ? (4)

    hmm.. wyjść, na perony dworca PKS !?

    • 75 12

    • Podobno w krajach Europy Zachodniej na dworcach autobusowych pachnie fiołkami (2)

      • 12 13

      • owszem

        tylko np. w Belgii, mogą Ci obciąć głowę maczetą, jak krzywo spojrzysz na wyznawców al-lacha

        • 16 4

      • Europa zachodnia jest gorsza niż afryka

        • 6 3

    • Po prostu: Szadółki!

      • 7 7

  • Niechaj

    Zjezdzaja i zostawiaja dutki,a potem niechaj znow wracaja, bedzie biznes. Wiadomo, nie kazdy na tym zarobi ale co zostawia to o tyle brdziemy bogatsi

    • 23 10

  • Atrakcja specjalna (10)

    Zwiedzanie mieszkań Adama Pawlowicza

    • 86 46

    • Głupi, głupszy, pisowiec (1)

      • 21 38

      • mlicz

        sprzedajna glisto

        • 15 10

    • zazdrosny PISor co nic w zyciu nie osiągnął (2)

      tylko liczy aż ktos mu coś da i niszczy kraj szczujać ludzi - do kościoła!!!!!

      • 9 12

      • Co nazywasz osiągnięciem?

        Mieć tyle mieszkań że aż nie wiesz ile ich masz?

        • 9 5

      • A Ty peowski sprzedawczyku

        Co z tym pisem.zapraszamy do zwiedzania mieszkan Adama Pawlowicza przeciez... Slyszales o Adamie Pawlowiczu?

        • 7 6

    • Nie zdazyli by wszystkich zobaczyc..

      • 6 3

    • Zwiedzanie siedzib Pisowskich przekrętów pt. Skoki ,a i warto zobaczyć w Gdyni pisowca (1)

      który powinien siedzieć w więzieniu ,a żyje sobie w luksusie i bimba na prawo będąć współwłaścicielem Arki Gdynia , poczytaj w necie o Dubienieckim ,frajerze jak i o pisowskich skokach

      • 9 10

      • O tych skokach ze WSI? Tak poczytaj,bo widzę mało wiesz,a w sumie tyle wiesz ile ci Niemiec przez telewizor naciskał.

        • 8 3

    • Albo akcji spółki POLSKI CYNK wojewody Drelicha...

      • 2 0

    • Atrakcja dodatkowa

      A pozniej podstawia autokar i zwiedzanie willi na Zoliborzu.....

      • 0 2

  • A co mieliby robić w gdańsku jesienią (4)

    • 34 36

    • chodzić

      Po galeriach hehe bałtyckich. I generować korki

      • 17 11

    • masz w filmie

      • 6 5

    • Zbierac kasztany na placu Pigalle

      • 7 1

    • zwiedzać niepoliczalne mieszkania budynia.

      • 5 2

  • Szczurek a my co mamy do zaproponowania??? (7)

    • 44 8

    • Nic

      • 20 2

    • Loty do Escobaru

      • 20 1

    • Nic (1)

      Mimo fajnej ulicy swietojanskiej ciągle po niej jeżdżą auta zamiast ją zamknąć i zrobić deptak. A tak syf kila i mogiła. Szczurek już obrosl w piórka. Może tak już zmiana by się przydała

      • 14 5

      • po co zamykać Świętojańską?

        Jest dosyć szeroka, mieszczą się tam i piesi i samochody. Rowerzyści? Nie wiem.
        Ale może jedną chociaż ulicę zrobić bez wszędobylskich cyklistów?

        • 9 9

    • Infobox

      • 8 2

    • najlepszego prezydenta i autobus na zamek do Malborka :)!

      • 11 0

    • Sprzedajecie bilety do Gdańska

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.