- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (130 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (72 opinie)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (181 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (266 opinii)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (90 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (419 opinii)
Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski
Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.
Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).
- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.
RAPORT BRD z 2012 r.
Analiza ma uwzględniać:
- rodzaje zdarzeń drogowych
- miejsca występowania zdarzeń drogowych
- porę występowania zdarzeń drogowych
- przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
- ofiary wypadków drogowych
- sprawców wypadków drogowych
W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.
- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-01 11:09
mniej naziemnych (1)
i zwolnić się ze smyczy ekoterrorystów
- 13 16
-
2020-06-01 12:28
ha ha jakie slangowe teksty skrótowe jak w więzieniu
- 2 2
-
2020-06-01 11:10
A może tak umożliwienie rowerom przejazdu przez wiadukt Biskupia Górka? (3)
Bo w tej chwili chyba tylko rowerem w autobusie.
- 7 15
-
2020-06-01 12:03
zakazu tam nie ma (2)
normalnie jezdznia jedziesz.
jest tam nawet ograniczenie do 30kmh.
zabierac prawka tym co jezdza szybciej i problemu nie bedzie- 5 2
-
2020-06-01 12:10
(1)
a tam nie ma chodnika z dopuszczeniem roweru, który docelowo i tak będzie ciągiem pieszo-rowerowym?
- 0 1
-
2020-06-01 12:19
jak z dopuszczeniem to można i jezdnią jechać.
- 1 1
-
2020-06-01 11:17
nadmierna prędkość?
Zdecydowanie większość dróg nie nadaje się do przepisowej jazdy a o przekraczaniu prędkości nie wspomnę! Słabo oznakowane (zmazane pasy), śliskie pasy na przejściach kiedy zmokną (serio?!). Nieadekwatne oświetlenie ścieżek rowerowych oraz przejść dla pieszych (zwłaszcza w okolicach szkół). Łatane jezdnie asfaltem różnej jakości, które powodują, że skaczemy jak króliczki na niektórych trasach. Kierowcy którzy wiecznie się gdzieś spieszą...? gdzie się tak spieszysz? dzisiaj Ci się udało, a jutro możesz nie mieć nogi po wypadku... Rowerzyści którzy zamiast zwolnić pędzą wprost na pieszych i ścinają bo nie chce im się czekać na światłach. Piesi wiecznie z nosem w telefonie. To się musi źle skończyć, i oczywiście tak jest. Może chwila refleksji by się przydała, po co tak wszędzie pędzić, przyjechać 5 minut później ale bezpieczniej, nie ryzykować całej rodziny, jak nie swojej to w innym aucie.
Czas na zmiany, zacznijmy od siebie.
Pozdrawiam- 24 7
-
2020-06-01 11:20
wynik ankiety (6)
pokazuje niestety , że większość jest głupia ... stara prawda... rowerzyści i młodzi zagrożeniem ? jeżeli dla kogoś rower jest zagrożeniem na drodze to nie powinien mieć prawka i w ogóle myśleć o jeżdżeniu samochodoem, za chwilę jeszcze ktoś napisze, że przez rowerzystów są korki :D
- 21 27
-
2020-06-01 12:02
(3)
Rowerzyści są często zagrożeniem sami dla siebie, nie dla innych.
Wystarczy zabronić przejazdu bez zatrzymania się i wszystko będzie cacy.- 7 5
-
2020-06-01 13:10
(2)
Sami dla siebie? Ile było wypadków i kolozji rower-rower, a ile i z jakimi skutkami typu samochód-samochód? Jakim glupimctrzeba być żeby twierdzić że rowerzyści są dla siebie zagrożeniem. Pojedź do Holandii, tam rowerzyści mijają się na żyletki i nie ma nawet ułamka kolizji, których mamy w Polsce w przypadku samochód-samochod.
- 6 2
-
2020-06-01 13:20
(1)
Tylko tam są po pierwsze warunki do jazdy na rowerze a dwa inna kultura i samoświadomość rowerzystów, nikt tam nie jeździ jak u nas a to trochę ulicą a to trochę chodnikiem bo akurat czerwone światło jest
- 2 1
-
2020-06-01 14:40
W Holandii super warunki, jasne
Pizga wiatrem i deszczem prawie cały rok, tylko śniegu nie ma, super warunki.
- 2 2
-
2020-06-01 12:25
Nie jestem kierowcą a uważam że rowerzyści są najgorsi!
- 4 6
-
2020-06-03 11:30
Rowerzysci sa zagrozeniem dla dzieci. W miejscach gdzie nie ma samochodow niektorzy z nich zachowuja sie jak buraki. Potrafia pedzic wsrod pieszych 40km/h. To jest rownie bezmyslne jak jezdzenie samochodem po miescie wiecej niz 70km/h.
- 0 0
-
2020-06-01 11:22
Na głupotę ludzką (1)
...żadna analiza nie pomoże
- 11 1
-
2020-06-01 13:20
praktyka dowodzi czego innego
perswazja skutkuje
- 1 2
-
2020-06-01 11:23
a dlaczego nie ma w opracowaniu wg. miejsca zamieszkania ?
- 0 6
-
2020-06-01 11:32
Dziwna sprawa, przeciez można sie zwrocic do policji
Oni przecież mają statystyki dot. wypadków
Z drugiej strony były podejmowane różne decyzje bez żadnych raportów, a więc można było. Pieniądze wyd,uczone w błoto.- 9 0
-
2020-06-01 11:40
Karać tą dzić na rowerach! Za nic mają zasady ruchu. (2)
Jazda pod prąd, na czerwonym, wzdłuż przejścia dla pieszych, po chodniku, bez oświetlenia, pod wpływem to dla nich codzienność. W przypadku kolizji z samochodem uciekają.
- 18 16
-
2020-06-01 13:25
Zwolnij to zobaczysz (1)
Jazda pod prąd? Gdzie? Na ulicach jednokierowncych gdzie zazwyczaj ruchu rowery jest dopuszczony w obie strony? Warto czasem patrzeć na znaki, a nie jechać 50 na godzinę przy ograniczeniu do 30
- 4 2
-
2020-06-01 20:11
No właśnie panie jaśnie rowerzysto co ma d. wszystkich innych.
- 0 1
-
2020-06-01 11:51
Analiza jest po zeby stwierdzic ze (4)
Jest za duzo pasow, za malo naziemnych przejsc dla pieszych i skrzyzowan. A tym samym trzeba zwolnic ruch, najlepiej do 30 km w calym miescie, wprowadzic pierwszenstwo rowerzystow na wszystkich drogach. Tak wogole samochody powoduja smog, co z pewnoscia wykaze kolejna analiza, wiec trzeba ograniczyc im wjazd do miasta, np. podnaszac oplaty parkingowe. Na koniec kaza wszystkim przesiasc sie na zbiorkom i rowery.
- 15 6
-
2020-06-01 12:12
Jest dużo wypadków bo nie ma dobrego zbiorkomu i sieroty drogowe, muszą tak czy siak jechać samochodem, bo komunikacją nie dojadą do pracy.
- 2 1
-
2020-06-01 12:13
(1)
W europejskich miastach, gdzie poziom życia jest najwyższy i zadowolenie z niego największe, dozwolona prędkość to 30 km/h. Powiedzmy, że jedziesz przez miasto 10 km. Z prędkością 60/h przejedziesz tę odległość w 10 minut, przy 30/h - 20 minut. Uważasz, że te 10 minut Cię zbawi? Natomiast pieszego lub rowerzystę uchroni przed skutkami kolizji.
- 2 4
-
2020-06-01 12:43
Natomiast średnia prędkość tramwaju w Gdańsku to 12km/h, co daje już 40 min różnicy względem przejazdu autem.
- 4 1
-
2020-06-01 21:03
Jak jeżdżę do pracy samochodem średnia poniżej 25.
Rowerem szybciej. Tu analizy są zbędne ale trzeba się dzielić kasą z PO trzebujacymi.
- 0 0
-
2020-06-01 11:54
Rowerzyści tworzą mityczne zagrożenie, a kierowcy realne 40tys wypadków rocznie (5)
w których ginie ponad 3tys osób ponad 45tys zostaje kalekami. Kosztuje nas to wszystkich podatników 56mld rocznie. To więcej niż uzbiera się w podatkach w paliwie.
- 20 10
-
2020-06-01 12:04
(1)
95 % rowerzystów jeździ normalnie, pozostałe 5% to wyczynowcy - jezdnia, chodnik, pasy i wciskanie się między samochód a krawężnik - to oni są sprawcami wypadków lub stwarzają realne niebezpieczeństwo
- 1 5
-
2020-06-01 12:11
bzdura. najwięcej wypadków powodują niestety dzieci i osoby po 65 roku życia.
To nie są żadni wyczynowcy ani obcisłogaciowcy jak to kierowcy ich nazywają ;)- 2 2
-
2020-06-01 12:26
Jakoś żadne auto jeszcze mnie nie potrąciło za to rowerzysta owszem! (2)
- 3 5
-
2020-06-01 13:15
to ciesz sie ze to rower, a nie samochod
jak cie rower potraci to mozesz jeszcze dalej potem pisac tu komentarze. po potrąceniu przez samochod raczej już nie.
- 4 0
-
2020-06-01 14:44
Dzięki temu możesz tu wypisywać komentarze
Inni nie mieli tyle szczęścia, nie mają już tu głosu, ich opinii na ten temat nie poznamy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.