- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (82 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (110 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (299 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (308 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (32 opinie)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (174 opinie)
Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski
Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.
Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).
- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.
RAPORT BRD z 2012 r.
Analiza ma uwzględniać:
- rodzaje zdarzeń drogowych
- miejsca występowania zdarzeń drogowych
- porę występowania zdarzeń drogowych
- przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
- ofiary wypadków drogowych
- sprawców wypadków drogowych
W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.
- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-01 11:56
Brak wskazania
Bezmyślni i zadufani w sobie. ...Ponieważ z każdej z wymienionych grup to właśnie ci powodują wypadki. Nie umieją przewidzieć zachowań innych jak i swoich dostosowując do tego co w danej chwili jest na drodze. Preferujący własne potrzeby nad potrzeby innych. Zwykłe :" bo mnie się spieszy" jakby spieszyć się nie musieli inni. I to w jednakowym procencie kierowcy piesi i wszyscy inni.
- 10 1
-
2020-06-01 11:57
wystarczy stanąć na chwilę przy dowolnym skrzyżowaniu żeby wiedzieć:
- przejeżdżanie na czerwonym świetle
- nie zatrzymywanie się na zielonej strzałce
- przekraczanie prędkości
- wymuszanie pierwszeństwa przez skręcające samochody- 14 3
-
2020-06-01 12:00
To proste (2)
Przyczyną jest bezkarność (prawdopodobienstwo złapania jest znikome) i mandaty które są śmiesznie niskie.
86% kierowców przekracza dozwoloną prędkość w obrębie przejść. To jak ma być dobrze?- 18 3
-
2020-06-01 12:05
(1)
W punkt, nic tak nie ochroni nas jak nieuchronność otrzymania kary za złamanie przepisów.
To dotyczy kierowców wszelkich pojazdów jak i pieszych.- 4 1
-
2020-06-02 09:41
Wysokość kary działa
W Szwecji prawdopodobieństwo kary jest znikome, ale kary są drakońskie. I działa to również na polskich kierowców. W Gdyni królowie drogi, a po zjeździe z promu w Karskronie wzorowi kierowcy. Pisały o tym również szwedzkie media.
- 2 0
-
2020-06-01 12:03
W Excelu wykonanie takiej analizy przez jedną kumatą osobę (1)
powinno zająć około 3 miesięcy.
Szacunkowy koszt wykonania - około 30 tysięcy zł.
Ciekawe, ile miasto zapłaci zwycięzcy przetargu?- 8 3
-
2020-06-03 11:32
Takie analizy sa powtarzalne a zrodla danych dobrze zdefiniowane. Przypuszczam, ze jej koszt to max kilka tys zl i do zrobienia w kilka dni. To nie jest zadna odkrywcza praca.
- 0 0
-
2020-06-01 12:08
W Niemczech zabierają prawko jak przekroczysz prędkość o 20kmh. Także poza terenem zabudowania (3)
Można skutecznie walczyć z patologią? można.
- 18 9
-
2020-06-01 12:13
Tak, ale niech przeanalizują wtedy prędkości dopuszczalne. Jest wiele miejsc, gdzie wiocha ciągnie się przez 5 km, domów może 10, a ograniczenie 40 przez cały zabudowany.
- 3 7
-
2020-06-01 13:49
(1)
poza zabudowanym już nie zabierają od przekroczenia od 20km/h !!! Wycofali się z tego. Ale problem nie leży w wysokości kary tylko jej nieuchronności.
- 0 2
-
2020-06-01 14:16
nic nie wycofali
dalej to obowiazuje i obowiazywac bedzie
- 0 0
-
2020-06-01 12:09
Oznaczenie drogi na Hallera i 5 wypadkow w 2 dni (2)
Zarząd dróg będzie zamawiał analizę Buhahahaha
Zamówcie analizę własnej pracy i po przyznanych ocenach wymiencie kadrę zatrudniona PO znajomości. Wypadków będzie mniej o 500%- 10 6
-
2020-06-01 12:17
a co tam masz źle oznaczone?
Problemem są kierowcy ignorujący przepisy i znaki.
Dowód poszukaj sobie film "Przygotowywanie do zmian na al. Hallera" na 3miasto pl sprzed kilku dni. Zakaz skrętu ja wół, a kierowcy sobie skręcają.
Patologia. Co można tam zrobić? niemca z karabinem postawić?- 5 0
-
2020-06-01 13:06
jak może być czegoś mniej o 500%. uczyłeś się matematyki w tvp?
- 1 0
-
2020-06-01 12:14
(2)
Największym zagrożeniem dla Gdańska jest TW Bolek, plujący jadem oraz jego wychowanek, ryży oszust z Brukseli TW Oskar.
- 7 8
-
2020-06-01 13:01
cienki jesteś Pisuar , poziom zero
- 3 2
-
2020-06-01 13:09
wracaj do strefy Prestiżu Kacpra
- 2 2
-
2020-06-01 12:19
Kobiety z dzieckiem w foteliku
Tak wynika z mojej obserwacji. Siedzę często i obserwuję samochody mijające nasz plac zabaw. Traktują gaz zero-jedynkowo. Jak widzą kawałek prostej to pędzą bez oporów. Potem silne hamowanie i znowu gaz max. Tylko progi zwalniające nieco ratują sytuację
- 8 7
-
2020-06-01 12:20
a jednak! jesteśmy bogatym miastem!
39 lat rządzą ci sami ludzie i ... szukają wykonawcy analizy....kasa do wydania...
- 7 3
-
2020-06-01 12:23
za ile milionów ta analiza?
już moge wam powiedziec: za darmo do ulic w Gdańsku jest do remontu! info. za darmo!
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.