• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski

rb
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów. Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów.

Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.



Kto według ciebie stwarza największe zagrożenie na drogach w mieście?

Podobna analiza powstała przed kilkoma laty i uwzględniała lata 2004-2012. Raport dotyczy całego obszaru miasta oraz odrębnie poszczególnych dzielnic. Powstały dokument może być wykorzystany na wiele sposobów.

Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).

- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.

2012 from Trojmiasto.pl


RAPORT BRD z 2012 r.

Analiza ma uwzględniać:

  • rodzaje zdarzeń drogowych
  • miejsca występowania zdarzeń drogowych
  • porę występowania zdarzeń drogowych
  • przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
  • ofiary wypadków drogowych
  • sprawców wypadków drogowych


Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r. Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r.

Czy piesi, rowerzyści i inni "niechronieni" użytkownicy dróg w Gdańsku są na nich bezpieczni?

Analiza ma się skupić głównie na grupach ryzyka, tj. pieszych, dzieciach, młodych kierowcach, rowerzystach, motocyklistach oraz problemach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. nadmiernej prędkości, alkoholu spożywanego przez kierowców przed tym, jak usiądą za kierownicą, czy koniecznych zmian w infrastrukturze drogowej.

W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.

- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
rb

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • To bardzo proste (7)

    1. Wygrać wybory parlamentarne.
    2. Podwyższyć kwoty mandatów x10.
    3. Odbierać prawo jazdy przy uzbieranych 12 punktach karnych.
    4. Wprowadzić OC dla rowerzystów i obowiązkowy kask.

    Oczywiście wyborcy was znienawidzą więc nie liczcie na ponowny start.

    • 6 7

    • kaski dla rowerzystów zapobiegają skutkom niektórych wypadków (3)

      ale nie zapobiegają samym wypadkom. Są promowane przez osoby, które nie widzą problemu w lekceważeniu limitów prędkości przez kierowców. Warto także wiedzieć, że wielu rowerzystów ma wykupione OC, mimo braku obowiązku. 30% kierowców nie ma wykupionego OC mimo obowiązku. Czy są jeszcze jakieś pytania?

      • 6 2

      • (1)

        jakie 30% - skądżeś takie dane wytrzasnął !!!???

        • 2 0

        • od prezydenta Trzaskowskiego

          • 0 0

      • wielu to znaczy ilu? 1%?

        trzeba uregulować tę dzicz

        • 0 0

    • prosta jest tylko twoja głupota nigdzie na swiecie niema obowiązku kasków OC dla rowerzystów (2)

      • 3 2

      • (1)

        bzdura - kask obowiązkowy w Nowej Zelandii, Australii i Malcie i pewnie jeszcze w kilku których nie znam

        • 1 2

        • W Australii już z tego zrezygnowali
          W Nowej Zelandii nikt już przez to rowerem nie jeździ ale faktycznie ten obowiązek jest.
          Na Malcie obowiązek jest tylko dla dzieci poniżej 10 roku życia jak w większości zresztą krajów.

          • 3 0

  • (2)

    29% ankietowanych zaznaczyło rowerzystów? To pewnie ci, którzy za każdym razem próbują mnie zabić na przejeździe rowerowym bo jadą na czerwonym albo nie widzą znaku ustąp pierwszeństwa

    • 12 8

    • rowerzystów jest mniej to i w ankiecie trudniej się im jest przebić.

      • 5 1

    • Prawda boli, co? To po prostu na ulicach i chodnikach widać jak jeździcie rowerami.

      • 1 4

  • skopjuja ze starego darmowego raportu i kasę spora zganie jakiś krewny urzędnika

    to jawne wyrzucanie pieniędzy podatników w błoto a właściwie do kieszeni kolesiów

    • 5 0

  • Nowi kierowcy

    Szczególnie ci którzy dostali nowe mocne markowe samochody-dominują dziewczyny,nie ustąpią mimo że powinny udzielić pierwszeństwa.

    • 4 2

  • Głównym źródłem braku poczucia bezpieczeństwa na naszych drogach (5)

    i braku sensownych programów jego poprawy jest nierozróżnianie przez wielu 'ekspertów' bezpieczeństwa ruchu drogowego i wielu mieszkańców naszego kraju sposobów poruszania się po mieście, które wiążą się z narażaniem na ryzyko od tych sposobów, które powodują zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Rowerzysta jadący po jezdni naraża się na (umiarkowane) ryzyko, ale nie stwarza zagrożenia dla jadących samochodami. Rowerzysta jadący po chodniku nie naraża się na ryzyko między skrzyżowaniami ani nie powoduje znacznego niebezpieczeństwa dla pieszych. W momencie przejeżdżania przez jezdnie ulic dochodzących do głównych arterii ruchu kołowego (po przejściu dla pieszych lub po przejeździe rowerowym) naraża się na ryzyko potrącenia przez kierowcę zwracającego uwagę głównie na samochody jadące po głównej drodze. Dlatego warto tworzyć ciągłe chodniki na wylotach ulic podporządkowanych, tak jak się to robi w Gdańsku od pewnego czasu.

    • 5 7

    • (1)

      I pojawił się jak zwykle dyżurny aktywista forum z cytatami typu kopiuj - wklej z podręcznika dla aktywisty anty samochodowego. Najbardziej rozbawiło mnie stwierdzenie, że rowerzysta pędzący po chodniku nie jest zagrożeniem dla pieszych. Nie żałuj sobie dzielny aktywisto. Dodaj jeszcze że jak taki rowerzysta z impetem wyrżnie w pieszego to pieszy winien wstać (oczywiście jeśli będzie w stanie) i przeprosić dzielnego rowerzystę, że ośmielił się jaśnie panu drogę tarasować.

      • 4 1

      • ta odpowiedź potwierdza, że cierpiący na samochodozę mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem

        niestety dotyczy to także wielu 'ekspertów' bezpieczeństwa ruchu drogowego

        • 1 1

    • (2)

      nie bądź śmieszny z argumentami, że rowerzyści nie powodują zagrożenia na chodniku dla pieszych. Niestety wiele już było takich zdarzeń w tym kilka zakończonych tragicznie.

      • 1 2

      • napisałem, że rowerzysta jadący po chodniku nie powoduje znacznego niebezpieczeństwa dla pieszych

        nie pisałem o kolarzu trenującym do tour de pologne, tylko o zwykłym rowerzyście miejskim jeżdżącym z prędkością 12-15 km/h. Czytaj ze zrozumieniem.

        • 0 2

      • to łatwo sprawdzić w raportach policji

        w 2019r rowerzyści nie potrącili śmiertelnie żadnego pieszego na chodniku i drogach pieszych.

        kierowcy w tym samym czasie pozbawili życia 17 pieszych na chodniki i drogach pieszych.

        • 1 0

  • Problem jest jeden: brak poszanowania dla Prawa o Ruchu Drogowym. (1)

    A winni są dokładnie wszyscy. Statystyki są zakłamane bo jak pijany pieszy wpadnie z tyłu na stojący samochód to wina jest i tak przypisana kierowcy. Gdyby zgodnie z prawem karać pieszych, którzy wchodzą przed nadjeżdżający pojazd (art. 14 pkt 1,2 PoRD) to statystyki wypadłyby inaczej.

    • 7 3

    • "wpadnie z tyłu" na stojący samochód? wina kierowcy? po co takie bzdury piszesz?

      • 0 3

  • Najliczniejsza służba a nie waży pojazdów pomimo, że PRD o tym mówi...

    Co 2 droga w Polsce ma koleiny, spekania i dziury. Codziennie ginie na drodze od 5 do10. Policja mówi o prędkości i alkoholu. Nikt nie mówi o stanie infrastruktury drogowej. Na takiej drodze jadąc nawet bezpieczną predkościa można stracić panowanie nad pojazdem i wypadek gotowy. Dlaczego zatem Policja nie waży pojazdów nienormatywnych, które niszcza nasze drogi np. pojazd z 2 kontenerami 20 stopowymi waży 60-80 t., a nacisk osi sięga nawet 20 t.

    • 4 0

  • Raport, hehe. A nie możecie wsiąść w auto, przejechać się przepisowo po mieście

    I zobaczyć jak wyprzedza was każdy inny kierowca? Bo tutaj nie potrzeba raportu, tu najpierw trzeba pokazać, że ustanowione prawo jest egzekwowane. Potem twórzcie te dokumenty.

    • 6 2

  • Ciekawe ze nikt nie podał ile wypadków powodują i już spowodowały tramwaje 5 razy więcej niz autobusy

    Tramwaje w miescie sa bardzo niebezpieczne nie potrafią tak szybko wyhamować jak autobus.Autobus dodatkowo jak kazdy pojazd potrafi uniknąć wypadku skręcając ,tramwaj wogle niema takich możliwości !

    • 4 3

  • ile bedzie kosztowal raporcik ????

    kiedy uruchomicie w pelni Tristar -a z rejestracja wykroczeń w ruchu drogowym ???

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane