• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański "kret" nabiera kształtów

mn, ms
15 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcia wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.


Silniki elektryczne, łożysko, na którym zostanie zamontowana tarcza, elementy napędu hydraulicznego - m.in. te elementy maszyny TBM znajdują się już w szybie startowym, czyli w miejscu, z którego rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą. Montowanie "kreta" powinno zakończyć się na początku marca.



Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą. Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą.
Złożona już maszyna rozpocznie drążenie po wschodniej stronie tunelu, czyli na Wisłoujściu. Zacznie od tunelu południowego. Po przewierceniu się na zachodnią stronę Martwej Wisły, tarcza zostanie zdemontowana i przetransportowana ponownie na wschodni brzeg. Korpus maszyny cofnie się wydrążonym wcześniej tunelem. Budowlańcy złożą maszynę i rozpoczną drążenie północnego tunelu.

Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech do Gdańska, została rozłożona. Większość jej elementów docierała do nas od września drogami, ale te największe do Gdańska przypłynęły.

Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 potrzeba 3,5 megawatów mocy. Gdy maszyna znajdzie się już pod ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wynosić będzie 3,5 bara. Dlatego pracownik, który będzie serwisował elementy w tej części maszyny, będzie musiał przejść dekompresję.

Odcinek tunelowy jest ostatnim z powstających fragmentów Trasy Słowackiego. Od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska liczy dokładnie 2,4 km, z czego sam tunel pod Martwą Wisłą będzie mieć 1072 metry. Budowa trasy, która połączy Drogę Zieloną przy PGE Arenie w Letnicy z Trasą Sucharskiego na Wisłoujściu, ma zakończyć się w październiku 2014 roku. Roboty prowadzi firma Obrascon Huarte Lain - ta sama, która dokończyła prace na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego po bankructwie Hydrobudowy Polska. Koszt budowy tunelu z połączeniami do ul. Marynarki Polskiej i Trasy Sucharskiego wynosi 885 mln zł.

Tak wyglądał plac budowy tunelu pod Martwą Wisłą w styczniu.

mn, ms

Opinie (109) 8 zablokowanych

  • Co roku tony blota na drogach i chodnikach wysypuja drogowcy na koszt podatnika

    Podatnik jest taki glupi ze za swoje ciezkozarobione pieniadze pozwala drogowca zima sypac na drogi i chodniki pseudo piach i pseudo sol zeby szybciej zgnil jego samochod wymienione drogi i cale miasto
    Dlaczego Hamburg jest czysty a Gansk jest brudny
    Dlaczego lubicie mieszkac w tym blocie i syfie

    • 7 3

  • Dlaczego jest tyle blota na drogach i chodnikach Gdanska

    Miasto Gdansk tonie w tonach BLOTA sypanego zima na drogi i chodniki przez drogowcow

    • 7 3

  • Dokończyła prace na ul. Słowackiego??

    Przecież ta trasa wymaga jeszcze dokończenia, poprawek i namalowania pasów!

    • 3 3

  • Ciekawe kiedy pierwszy deszcz zaleje wybudowany tunel? :D :) :] (1)

    • 4 3

    • to jasne,jeszcze w trakcie budowy

      • 0 0

  • Do autora

    3,5MW to moc zapotrzebowana podczas drążenia tarczą w skale. Do poruszenia tarczy na montowanym stanowisku potrzebny będzie niewielki ułamek tej mocy do pokonania własnych oporów ruchu. Jest to tzw bieg jałowy.

    • 1 1

  • Skad sie biora tony blota i brudu na drogach ulicach i chodnikach Gdanska zima skoro snieg jest bialy

    Dlaczgo Niemcy w Hamburgu nie sypia zima blota na dfrogi a Polacy w Gdansku zima sypia tony Blota na drogi ulice i chodniki

    • 4 3

  • 885.000.000 (1)

    za taką kwotę to bezrobotni łopatami wydrążyliby ten tunel

    • 5 5

    • groby to by se napewno wydrążyli - jakby się im ziemia na głowy sp...liła

      • 0 1

  • N a Mapie Satelitarnej obejzalem wszystkie brudy w Gdansku (5)

    Wy jako Mieszkancy nawet sobie niezdajecie sprawy ile brudu macie u siebie wszystko bardzo dobrze
    Wielka widzc na Maps Wielki wstyd bo zaUM za tym jego Parkingiem stoja stare zgnile Budy od 3 Maja a za nimi pelno syfu smiecie i dzikich polamanych plotow adzajacych dzikie ogrody pelne syfu brudu i balaganu

    • 4 5

    • zgnił cI raczej mózg (4)

      bo kto ogląda brudy na google.
      Co z ciebie za maotoł

      • 5 0

      • to jakiś debil pisze co ma błoto zamiast szarych komórek w mózgu (1)

        • 2 0

        • wiekrzego glupka od ciebie to hyba juz nie ma

          GOOGLE MAPS - widac brudy i syfy w Gdansku - to jest dobra i szybka metoda na sprawdzanie porzadkow w brudnym miescie Gdansk

          • 2 0

      • ty gnijesz razem z tym twoim gdanskiem zobacz na google maps jakie masz brudy w miescie

        • 1 0

      • zawsze ogladam wasze brudy w gdansku na google maps i moi wszyscy znajomi tez ogladaja i sie smiejemy jakie macie brudy bo my w

        • 1 0

  • (1)

    Zobacz też usiebie ten brud to nie tylko w Gdansku to Polska Norma

    • 5 0

    • w malych miejscowosciach blota nie sypia bo nie maja kasy na ten syf dla tego jest czysto

      • 1 1

  • Pieniądze wyrzucone w błoto (2)

    Te pieniądze powinny pójść na tramwaje. Mogliby sprzedać złom z Dortmundu i kupić tramwaje: Bombardiery, Pesy, Tramino, byle jednokierunkowe.

    • 1 10

    • Niet! Te pieniądze powinny pójść na budowę pomnika "wyzwolicieli" ze wschodu

      • 0 1

    • ten tak zwany "zlom z Dortmundu" przezyje te piekne Pesy,bo te pierwsze juz sie rozpadaja

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane