- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (75 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (74 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (204 opinie)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (239 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (121 opinii)
Gdańskie tramwaje idą do remontu
Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.
- instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
- wymianę szyb pojazdu,
- naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
- montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
- instalację ładowarek USB,
- wykonanie nowego systemu monitoringu,
- modernizację kabiny motorniczego,
- instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
- remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).
Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.
Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?
Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
- naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
- modernizację kabiny motorniczego,
- przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
- naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
- przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
- wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
- wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.
GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.
Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe
Materiał archiwalny z września 2018 r.
Miejsca
Opinie (102) 7 zablokowanych
-
2019-05-19 19:35
Opinia wyróżniona
Marnotrastwo pieniędzy! (3)
Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych bo to mimo wszystko są nowoczesne tramwaje...
- 18 13
-
2019-05-20 10:15
Firma lisickiego remontuje
- 1 0
-
2019-05-20 08:58
powiedz to tym co remontuja samoloty - "Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych" (1)
zapewne ucieszą się z twojej racjonalizacji :)))
- 0 8
-
2019-05-20 14:09
Chciałbym Ci powiedzieć, że tramwaje nie latają.
A to taka mała różnica.
- 4 0
-
2019-05-19 17:30
Opinia wyróżniona
Nie ruszajcie kabiny motorniczego, to jest najlepiej zaprojektowana i najbardziej ergonomiczna kabina ze wszystkich gdańskich (1)
Tylko wycofać sprzedaż biletów i jest ideał. Materiały jakie zostały użyte do wykonania tych tramwajów są mega odporne na zużycie. W porównaniu do dużo młodszych pes wyglądają jak nowe!!! Wzór do naśladowania, bez zbędnych monitorów, lampek itd,
- 31 5
-
2019-05-19 17:40
PESA przecież tak pasuje do profilu szyn tramwajowych, że na zakrętach porusza się z prędkością pieszego
inaczej może wyskoczyć.
- 4 1
Wszystkie opinie
-
2019-05-19 15:20
Jedna PeSa 8,5 mln - Dortmund po zakupie,remoncie i dostosowaniu 800 tys - wolę Dortmundy! (4)
Tym bardziej że kapitał nie ma narodowości a PeSa to spółka akcyjna i jej tramwaje są bardzo awaryjne!
- 28 31
-
2019-05-20 10:13
Odwrotnie (1)
Jeżdżę często tramwajami. Jadąc Pesą nie miałem jeszcze awarii, a w Dortmundzie z pięć razy (opuszczenie pojazdu z powodu awarii). Pesy są wygodne, mają lepsze miękkie zawieszenie.
- 2 0
-
2019-05-25 14:04
Ja też jeśli awaria to w szkopskim szrocie dortmundzie
- 0 0
-
2019-05-19 15:49
ciemne Pesa z wnętrzem z bydłowozu
to tramwaje dla rogacizny czyli nie dla gdańszczan. Niech Lisicki sam jeździ, ale nawet w tramwaju nie był - ma szofera z mercedesem (to tak a propos obrońców polskiego "kapitału)
- 8 9
-
2019-05-19 15:32
Jedna Słowackiego 1100 mln. Wolę za to wymianę wszystkich tramwajów na nowe
- 9 4
-
2019-05-25 14:00
Oby ta wymiana szyb nie zakończyła się tym że okna nie będą otwierane
- 0 0
-
2019-05-19 15:06
Zmienic ich nazwe z tych niemieckich na polskie (8)
- 15 52
-
2019-05-19 23:09
Pięknie się nazywają! (1)
Eduard Wiebe
Leopold von Winter
Oskar Kupferschmidt- 1 1
-
2019-05-21 18:19
Sprawdzałeś, kim byli ci ludzie?
Projektant sanitarny sieci gdańskich, który sprowadził pomysł tramwaju konnego do miasta.
Burmistrz Gdańska, to jego podpis pozwolił na budowę tramwaju z Gdańska do Oliwy.
Prywatny przedsiębiorca, który zaryzykował przyjęcie koncesji na realizację linii, pierwszy prezes przedsiębiorstwa tramwajowego.
Wszyscy obłowili się na wolnym rynku, jeden z kontraktu, drugi z podatku od przedsiębiorców, trzeci z samych biletów.
Ta trójka to naprawdę historyczne postaci w dziejach sieci.- 0 2
-
2019-05-19 19:36
Tylko Polskie a nie te...
- 2 3
-
2019-05-19 15:07
(2)
Z "tramwaj" na "żerdziochód".
- 17 2
-
2019-05-19 17:04
(1)
A "trolejbus" na "sztamajzociąg"
- 6 2
-
2019-05-19 18:06
dzyń,dzyń,yyyyyyy
i każdy wie o co comon
- 0 1
-
2019-05-19 16:15
(1)
Człowieku puknij sie w polske czułko.
- 7 9
-
2019-05-19 17:01
Paszoł Helmucie wodę myć...
- 6 8
-
2019-05-21 00:59
Pasażerowie mają wyglądać jak trupy
Sceneria jak z filmu grozy: Zimne ledowe światło przy zbyt małym natężeniu do czytania. Spogldasz w prawo i lewo przed siebie a sasiad pasażer wygląda jakby miał atak serca i za chwilę upadnie więc co robisz? Krzyczysz Karetka potrzebna pomocy!!! lub wyciągasz telefon naciskasz 112 i głośnym lub wymownym szeptem zgłaszasz w dobrej wierze: prosze szybko wysłać karetkę na trasę tramwaju nr ... który jedzie w kierunku .... obecnie jest na przystanku .... Starsza pani lub pan ledwo łapię powietrze potrzebna szybka pomoc bo odlecą! W zatłoczonych naszych tramwajach ładowarki to nonsens b okto w takich warunkach będzie z nich korzystał ? 3 pasażeów na dobę to po co je instalować. Miejsca siedzące mają być dla coraz większej ilości seniorów a nie zmęczonych klikaniem nastolatków, którym się smartfon rozładował bo grali w kulki.
- 1 0
-
2019-05-20 15:58
Tylko czasem Konstali nie remontujcie bo czym będę jeździł na Stogi? Oczywiście jak kiedyś doczekamy się z powrotem torowiska
- 0 1
-
2019-05-19 19:35
Opinia wyróżniona
Marnotrastwo pieniędzy! (3)
Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych bo to mimo wszystko są nowoczesne tramwaje...
- 18 13
-
2019-05-20 08:58
powiedz to tym co remontuja samoloty - "Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych" (1)
zapewne ucieszą się z twojej racjonalizacji :)))
- 0 8
-
2019-05-20 14:09
Chciałbym Ci powiedzieć, że tramwaje nie latają.
A to taka mała różnica.
- 4 0
-
2019-05-20 10:15
Firma lisickiego remontuje
- 1 0
-
2019-05-19 15:02
Bombardiery to najlepsze i najmniej awaryjne tramwaje w Gdańsku. (15)
Szkoda że sa tylko 3 sztuki.
- 188 14
-
2019-05-19 19:30
Bombardier (1)
W Berlinie tez Bombardier najlepszy
- 8 1
-
2019-05-20 13:56
fakt ... jak do 45r produkował te lancastery, to i każdy jeden do berlina wysyłał
- 0 0
-
2019-05-20 00:18
nienawidze nimi jeździć
jw
- 0 0
-
2019-05-19 15:30
(8)
Pesa Jazz dużo lepsze
- 6 39
-
2019-05-19 15:33
(5)
Lepsze w czym? Awaryjności?
- 38 6
-
2019-05-19 16:28
Zlom niemiecki kupiony z musu przez tego urzedasa? (2)
- 11 18
-
2019-05-19 16:45
(1)
kanadyjski
- 9 1
-
2019-05-19 18:57
A no tak, on teraz w Kanadzie
- 3 3
-
2019-05-19 16:10
W rdzewieniu.
Bawi mnie, że swingi mają przejść "przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej". Jakiej powłoki, jak poszycie pod drzwiami zeżarte?
- 28 3
-
2019-05-19 16:02
We wszystkim. Bombardiery są spoko ale pasa Jazz to obecnie najlepsze tramwaje jakie jeżdżą w Polsce
- 8 25
-
2019-05-19 15:37
Jazz wcale nie są wygodne w podróżowaniu gdy jest tłok Swingi są dużo lepsze (1)
- 3 13
-
2019-05-19 15:51
PESAmi bez względu na wszystko
nie da się jeździć. Chyba że z rogacizną, na bicie
- 15 7
-
2019-05-19 15:36
(1)
Raczej najgorsze, przez brak przednich drzwi dla pasazerow
- 3 16
-
2019-05-19 15:52
w pesie masz tylko plandekę i fatalne siedzenia
oraz profile okienne takie, że nic w środku nie widać
- 6 4
-
2019-05-19 15:34
Chyba jesteś po 0,7
- 7 5
-
2019-05-19 15:22
Co mnie martwi ? (1)
Że o modernizacji kabiny zadecydyje nie motorniczy tyko osoba zza biurka
- 44 14
-
2019-05-20 09:06
Dlaczego w pesach jest tak nieprzyjemnie?
Jak w jakimś wagonie do przewozu zwierzat.
- 1 2
-
2019-05-20 08:40
chodzące tramwaje, no proszę.
tylko czy u lekarza limitów wystarczy?
- 3 0
-
2019-05-20 07:58
pessa a audia6
mam wywalane na tramwaje i jezdze a6 sline
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.