• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie tramwaje idą do remontu

Krzysztof Koprowski
19 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku. Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku.

Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.



Umiesz rozpoznać modele tramwajów jeżdżących po Gdańsku?

Zakres prac dotyczący wszystkich trzech Bombardierów Flexity Classic NGT6-2, eksploatowanych w Gdańsku od 2007 r., obejmuje m.in.:
  • instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
  • wymianę szyb pojazdu,
  • naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • instalację ładowarek USB,
  • wykonanie nowego systemu monitoringu,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
  • remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).

Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.

Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?


Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r. Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r.
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
  • naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
  • naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
  • przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
  • wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
  • wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.

GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.

Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe



Materiał archiwalny z września 2018 r.

Miejsca

Opinie (102) 7 zablokowanych

  • tak jaka modernizacja kabiny będzie to zrobią najtaniej jak ładnie wygląda dla ludzi zza biurek a nie ergonomii motorniczych

    • 17 5

  • My w Gdyni mamy lepsze bo nasz prezydent jest najlepszy we wszystkim!!!!! (2)

    • 13 6

    • Noo (1)

      W Gdyni nie ma tramwajów geniuszu.
      Są za.....ne trollejbusy

      • 1 1

      • Raczej trole busy

        • 2 1

  • Szkoda że modernizują. Każda modernizacja źle wychodzi w Gdańsku. Wozy 1161, 1163, 1166, 1172 przyjechały do Gdańska niesprawne! Ich wyjazd trwał rok, czy dwa. Która spółka zakupuje wozy niezdolne do eksploatacji?

    • 22 0

  • Pesy trzeba ciupasem zezłomować i odciąć się od szrotu z Bydgoszczy (1)

    Niestety, Lisicki to znany cwaniak i dokupił nam kolejnych 50 III Światowych tramwajów z Kujaw. Chodzi o to, żeby w końcu nikt już tramwajami nie jeździł, bo ile można bydłowozem?

    • 14 18

    • przecież taki jeden mały "zwyczajny poseł" krzyczał wniebogłosy

      że to polski zakład, duma narodowa i mamy brać - no to i wzięli.

      • 4 3

  • (1)

    Kiedy Pesa poprawi jakość!

    • 12 5

    • Nigdy, bo nie dojedzie haha

      • 1 1

  • Bylo kupic (1)

    Same Bombardiery to nie byłoby problemu z awaryjnoscia ,wystarczy choćby zerknąć pod klapy jak elektryka i moduły elektroniczne są poprowadzone i zabezpieczone,z zewnątrz niby szału nie ma w środku też bez fajerwerków i psujących się gadżetów ,ale jakośc wykonania mechanizmów na wysokim poziomie.Motorowy

    • 27 2

    • To po co idą do remontu skoro takie super i trwałe?

      • 1 2

  • Wielki GAiT najlepszy jest

    • 5 6

  • Ale po co w ankiecie pytanie czy ktoś je rozróżnia, powinno być pytanie jak długo te trupy będą jeździć i kiedy przestają się psuć a nie palić i rozpadać torach

    • 4 2

  • Bombardiery mimo swojego czasu eksploatacji są bez awaryjne (2)

    • 15 7

    • bezawaryjne - razem

      • 7 3

    • To po co idą do remontu?

      • 3 0

  • Stan kół powinien być badany... (2)

    ... Tak często, jak się da. Koła większości wozów są zużyte, i terkocą nawet na szynach bez spoin. W dortmundach można nabawić się horoby wibracyjnej. Miasto ochoczo wykorzystuje normy wprowadzone w 2012r., które pozwoliły na podniesienie poziomu hałasu na ulicach o 6dB. Taka dziadowska metropolia.

    • 11 4

    • horoby to się na pewno nie nabawisz - zbadaj stan słownika (1)

      • 1 3

      • Ale czujność...

        ... I gotowość obrony rozwiązań zaczerpniętych z xix-wiecznej technologii. Niech zgadnę: miłośnik wizji miasta prezentowanej przez poprzednie i obecne władze?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane