- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (218 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (274 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Gdańskie tramwaje idą do remontu
Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.
- instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
- wymianę szyb pojazdu,
- naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
- montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
- instalację ładowarek USB,
- wykonanie nowego systemu monitoringu,
- modernizację kabiny motorniczego,
- instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
- remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).
Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.
Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?
Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
- naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
- modernizację kabiny motorniczego,
- przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
- naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
- przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
- wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
- wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.
GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.
Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe
Materiał archiwalny z września 2018 r.
Miejsca
Opinie (102) 7 zablokowanych
-
2019-05-19 15:31
tak jaka modernizacja kabiny będzie to zrobią najtaniej jak ładnie wygląda dla ludzi zza biurek a nie ergonomii motorniczych
- 17 5
-
2019-05-19 15:35
My w Gdyni mamy lepsze bo nasz prezydent jest najlepszy we wszystkim!!!!! (2)
- 13 6
-
2019-05-19 16:32
Noo (1)
W Gdyni nie ma tramwajów geniuszu.
Są za.....ne trollejbusy- 1 1
-
2019-05-19 19:16
Raczej trole busy
- 2 1
-
2019-05-19 15:36
Szkoda że modernizują. Każda modernizacja źle wychodzi w Gdańsku. Wozy 1161, 1163, 1166, 1172 przyjechały do Gdańska niesprawne! Ich wyjazd trwał rok, czy dwa. Która spółka zakupuje wozy niezdolne do eksploatacji?
- 22 0
-
2019-05-19 15:47
Pesy trzeba ciupasem zezłomować i odciąć się od szrotu z Bydgoszczy (1)
Niestety, Lisicki to znany cwaniak i dokupił nam kolejnych 50 III Światowych tramwajów z Kujaw. Chodzi o to, żeby w końcu nikt już tramwajami nie jeździł, bo ile można bydłowozem?
- 14 18
-
2019-05-19 17:11
przecież taki jeden mały "zwyczajny poseł" krzyczał wniebogłosy
że to polski zakład, duma narodowa i mamy brać - no to i wzięli.
- 4 3
-
2019-05-19 16:16
(1)
Kiedy Pesa poprawi jakość!
- 12 5
-
2019-05-19 20:59
Nigdy, bo nie dojedzie haha
- 1 1
-
2019-05-19 16:37
Bylo kupic (1)
Same Bombardiery to nie byłoby problemu z awaryjnoscia ,wystarczy choćby zerknąć pod klapy jak elektryka i moduły elektroniczne są poprowadzone i zabezpieczone,z zewnątrz niby szału nie ma w środku też bez fajerwerków i psujących się gadżetów ,ale jakośc wykonania mechanizmów na wysokim poziomie.Motorowy
- 27 2
-
2019-05-20 07:06
To po co idą do remontu skoro takie super i trwałe?
- 1 2
-
2019-05-19 16:42
Wielki GAiT najlepszy jest
- 5 6
-
2019-05-19 16:48
Ale po co w ankiecie pytanie czy ktoś je rozróżnia, powinno być pytanie jak długo te trupy będą jeździć i kiedy przestają się psuć a nie palić i rozpadać torach
- 4 2
-
2019-05-19 16:57
Bombardiery mimo swojego czasu eksploatacji są bez awaryjne (2)
- 15 7
-
2019-05-19 17:18
bezawaryjne - razem
- 7 3
-
2019-05-19 19:44
To po co idą do remontu?
- 3 0
-
2019-05-19 16:58
Stan kół powinien być badany... (2)
... Tak często, jak się da. Koła większości wozów są zużyte, i terkocą nawet na szynach bez spoin. W dortmundach można nabawić się horoby wibracyjnej. Miasto ochoczo wykorzystuje normy wprowadzone w 2012r., które pozwoliły na podniesienie poziomu hałasu na ulicach o 6dB. Taka dziadowska metropolia.
- 11 4
-
2019-05-19 17:40
horoby to się na pewno nie nabawisz - zbadaj stan słownika (1)
- 1 3
-
2019-05-20 07:00
Ale czujność...
... I gotowość obrony rozwiązań zaczerpniętych z xix-wiecznej technologii. Niech zgadnę: miłośnik wizji miasta prezentowanej przez poprzednie i obecne władze?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.