- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (349 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (262 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (296 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (101 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (32 opinie)
Gdańskie tramwaje idą do remontu
Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.
- instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
- wymianę szyb pojazdu,
- naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
- montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
- instalację ładowarek USB,
- wykonanie nowego systemu monitoringu,
- modernizację kabiny motorniczego,
- instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
- remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).
Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.
Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?
Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
- naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
- modernizację kabiny motorniczego,
- przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
- naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
- przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
- wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
- wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.
GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.
Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe
Materiał archiwalny z września 2018 r.
Miejsca
Opinie (102) 7 zablokowanych
-
2019-05-19 17:07
Ciekawe o ile zmniejsza liczbę miejsc siedzących w bombardierach?
- 7 2
-
2019-05-19 17:12
A kible w SKM do 100lat dobiją.
- 8 2
-
2019-05-19 17:30
Opinia wyróżniona
Nie ruszajcie kabiny motorniczego, to jest najlepiej zaprojektowana i najbardziej ergonomiczna kabina ze wszystkich gdańskich (1)
Tylko wycofać sprzedaż biletów i jest ideał. Materiały jakie zostały użyte do wykonania tych tramwajów są mega odporne na zużycie. W porównaniu do dużo młodszych pes wyglądają jak nowe!!! Wzór do naśladowania, bez zbędnych monitorów, lampek itd,
- 31 5
-
2019-05-19 17:40
PESA przecież tak pasuje do profilu szyn tramwajowych, że na zakrętach porusza się z prędkością pieszego
inaczej może wyskoczyć.
- 4 1
-
2019-05-19 17:35
Jak chcecie
zobaczyć ( szczególnie młodzi ludzie)prawdziwy, klasyczny tramwaj to jedzcie do Wrocławia. Starsze pokolenie, roczniki 70 i starsze pamiętają jak powinien tramwaj wyglądać i jakie jeździły w Gdańsku.
- 4 1
-
2019-05-19 17:42
Bla bla
Czytałem wczoraj poza tym dalej nie piszecie o nowych składach SKM
- 2 2
-
2019-05-19 18:03
instalację ładowarek USB,
tego brakowało najbardziej- 5 3
-
2019-05-19 18:14
Cóż, z braku konserwacji bieżącej...
trzeba robić od wielkiego dzwonu b. kosztowny remont kapitalny.
Ale w mieście bez gospodarza z prawdziwego zdarzenia to stan normalny, prawda?- 8 1
-
2019-05-19 18:19
Dzien bez rozkraczonego poniemieckiego strucla z Dortmundu lub Kassel to swieto. Ale pan Lisicki zadowolony, w koncu jest specjalista od wszystkiego, a najbardziej od szlaucha.
- 13 0
-
2019-05-19 19:35
Opinia wyróżniona
Marnotrastwo pieniędzy! (3)
Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych bo to mimo wszystko są nowoczesne tramwaje...
- 18 13
-
2019-05-20 08:58
powiedz to tym co remontuja samoloty - "Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych" (1)
zapewne ucieszą się z twojej racjonalizacji :)))
- 0 8
-
2019-05-20 14:09
Chciałbym Ci powiedzieć, że tramwaje nie latają.
A to taka mała różnica.
- 4 0
-
2019-05-20 10:15
Firma lisickiego remontuje
- 1 0
-
2019-05-19 19:42
ledy?? zimne światło??? będzie się super jeździło (1)
- 3 5
-
2019-05-20 07:53
To największy problem...
Żal mi takich jak Ty...
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.