• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie tramwaje idą do remontu

Krzysztof Koprowski
19 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku. Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku.

Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.



Umiesz rozpoznać modele tramwajów jeżdżących po Gdańsku?

Zakres prac dotyczący wszystkich trzech Bombardierów Flexity Classic NGT6-2, eksploatowanych w Gdańsku od 2007 r., obejmuje m.in.:
  • instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
  • wymianę szyb pojazdu,
  • naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • instalację ładowarek USB,
  • wykonanie nowego systemu monitoringu,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
  • remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).

Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.

Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?


Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r. Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r.
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
  • naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
  • naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
  • przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
  • wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
  • wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.

GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.

Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe



Materiał archiwalny z września 2018 r.

Miejsca

Opinie (102) 7 zablokowanych

  • Ciekawe o ile zmniejsza liczbę miejsc siedzących w bombardierach?

    • 7 2

  • A kible w SKM do 100lat dobiją.

    • 8 2

  • Opinia wyróżniona

    Nie ruszajcie kabiny motorniczego, to jest najlepiej zaprojektowana i najbardziej ergonomiczna kabina ze wszystkich gdańskich (1)

    Tylko wycofać sprzedaż biletów i jest ideał. Materiały jakie zostały użyte do wykonania tych tramwajów są mega odporne na zużycie. W porównaniu do dużo młodszych pes wyglądają jak nowe!!! Wzór do naśladowania, bez zbędnych monitorów, lampek itd,

    • 31 5

    • PESA przecież tak pasuje do profilu szyn tramwajowych, że na zakrętach porusza się z prędkością pieszego

      inaczej może wyskoczyć.

      • 4 1

  • Jak chcecie

    zobaczyć ( szczególnie młodzi ludzie)prawdziwy, klasyczny tramwaj to jedzcie do Wrocławia. Starsze pokolenie, roczniki 70 i starsze pamiętają jak powinien tramwaj wyglądać i jakie jeździły w Gdańsku.

    • 4 1

  • Bla bla

    Czytałem wczoraj poza tym dalej nie piszecie o nowych składach SKM

    • 2 2

  • instalację ładowarek USB,

    tego brakowało najbardziej

    • 5 3

  • Cóż, z braku konserwacji bieżącej...

    trzeba robić od wielkiego dzwonu b. kosztowny remont kapitalny.
    Ale w mieście bez gospodarza z prawdziwego zdarzenia to stan normalny, prawda?

    • 8 1

  • Dzien bez rozkraczonego poniemieckiego strucla z Dortmundu lub Kassel to swieto. Ale pan Lisicki zadowolony, w koncu jest specjalista od wszystkiego, a najbardziej od szlaucha.

    • 13 0

  • Opinia wyróżniona

    Marnotrastwo pieniędzy! (3)

    Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych bo to mimo wszystko są nowoczesne tramwaje...

    • 18 13

    • powiedz to tym co remontuja samoloty - "Kilka punktów z tego remontu jest niepotrzebnych" (1)

      zapewne ucieszą się z twojej racjonalizacji :)))

      • 0 8

      • Chciałbym Ci powiedzieć, że tramwaje nie latają.

        A to taka mała różnica.

        • 4 0

    • Firma lisickiego remontuje

      • 1 0

  • ledy?? zimne światło??? będzie się super jeździło (1)

    • 3 5

    • To największy problem...

      Żal mi takich jak Ty...

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane