• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 16 mln za ładowarki do autobusów elektrycznych

rb
8 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektryczny autobus w ramach testów jeździł po Gdyni kilka dni, m.in. w Tłusty Czwartek. Elektryczny autobus w ramach testów jeździł po Gdyni kilka dni, m.in. w Tłusty Czwartek.

Ok. 16,5 mln zł mają kosztować ładowarki do 24 elektrycznych autobusów, które będą pojawiały się w Gdyni od 2022 roku. Część z nich znajdzie się w bazie PKA, a pozostałe zostaną zamontowane na pętlach i przystankach w mieście. Przetarg na dostawę urządzeń ma zostać rozstrzygnięty w maju.



Przypomnijmy:

  1. Władze Gdyni w lutym podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów.
  2. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów.
  3. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.

By pojazdy mogły swobodnie jeździć po Gdyni konieczny jest również montaż odpowiedniej infrastruktury w postaci ładowarek.

Wolne ładowarki w bazie, szybkie na pętlach



Zanim miasto zamówi autobusy, chce otrzymać 11 urządzeń, każde składające się z dwóch stanowisk, które zostaną zamontowane w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej. Dodatkowo zostanie zamontowanych siedem stacji szybkiego ładowania na pętlach w mieście.

- Ogłoszenie przetargu z długim terminem realizacji w trakcie epidemii koronowirusa może pozwolić na uzyskanie atrakcyjnej ceny od oferentów. Przypominam, że zakup elektrobusów i ładowarek dofinansowuje w 85 proc. Unia Europejska - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM.
Inwestycja w bazie PKA obejmuje także budowę miejsc postojowych, rozbudowę placu manewrowego na zajezdni autobusowej. Ładowarki do tzw. wolnego ładowania typu plug-in mają zostać dostarczone w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Szacunkowa wartość tej części zamówienia to ok. 6,5 mln zł.

Druga część zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz i budowę siedmiu stanowisk szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego w różnych częściach miasta.

Podwójne stacje szybkiego ładowania pojawią się przy Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.

Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.

6 maja otwarcie kopert z ofertami



Każda z ładowarek ma zapewniać ładowanie z mocą nie mniejszą niż 400 kw. Wartość urządzeń wraz z pozostałymi inwestycjami to ok. 10 mln zł. Mają być dostarczone i zamontowane półtora roku po podpisaniu umowy.

Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 6 maja. Najważniejszym kryterium będzie cena (74 proc.), później okres gwarancji (13 proc.) i sprawność energetyczna (13 proc).

Elektryczny autobus jeździł po Gdyni testowo m.in. w Tłusty Czwartek

rb

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (97) 2 zablokowane

  • Jakiej produkcji maja byc te ladowarki? (6)

    Niemieckie? Czy Chinskie?....Kupiliscie najpierw autobusy podpisujac kontrakt . .a pozniej jakis madry sie zorietowal ,ze nie macie do nich ladowarek? A moze od poczatku to bylo wiadomo? Genialna strategia...Przypomina sie zamowienie autobosow z Berlinskiego zlomowca przez wladze zarzadzajace autobusami w Gdansku.Porazajacy brak kompetencji...lub celowe dzialanie.Stawiam na to drugie. Pewnie gdyby ladowarki byly polskie byly by tansze...ale autobus straci gwarancje jak podlaczymy do niej nieorginalna ladowarke.....No naprawde mistrzostwo swiata,Szacun panowie.Szacun.

    • 21 4

    • idź do castoramy i kup ładowarkę będzie tanio blisko bez przetargu i w ogóle piszący na wszystkim się znają społeczeństwo mędrków Polska powinna błyszczeć we wszystkich dziedzinach gospodarki amen alleluja i do przodu

      • 0 0

    • człowieku zastanów się o czym piszesz, brak wiedzy się kłania, i jeszcze 21 łapek do góry ludzie czy wam naprawdę korona mózg z rozumem zjadła

      • 0 0

    • dobre bo ...

      ...polskie... Np. Syrena! Albo np ORP Gawron, tani solidny okręt. Albo procesor Warszawa, najlepszy do wszelkich smartfonów, laptopów, stacji setwerowych itd, albo prom samochodowy dla Świnoujścia. Albo statki dla kanału Elbląg -Ostruda.... Nawet nasz MON i MSWiA nie kupił śmigłowców PZL Sokół czy PZL Anakonda...

      • 0 1

    • (2)

      Zlomowca nie zlomowca, ale jak podjeżdża to ludzie do niego wsiadaja. To jak to jest. Autobusy z Niemiec zle, ale jak wioza tylek to w porządku?

      • 2 2

      • Nie wporzadku. (1)

        Zwlaszcza jak w poprzedzajacym czasie likwidowano kursy bo nie bylo kierowcow do obslugi,autobusy wymagaly naprawy-a wiec koszty a i ch wartosc zakupu byla zawyzona. A co sie tak pytasz -miales w tym jakis swoj udzial? Ile przytuliles?A moze sam zamawiales te elektryki bez ladowarek ?

        • 1 2

        • Chłopie, ja nie cierpie elektrobusow. Tylko diesel. Poza tym mowilem o czyms innym...

          • 2 0

  • Z czego te ładowarki są zrobione ????? (2)

    Chyba ze złota!!! Około 690 tysięcy za jedną sztukę. To jakiś absurd Chyba , że kupione w NASA,
    technologia kosmiczna.

    • 1 0

    • (1)

      Trzeba było wystartować w przetargu z tańszą ofertą. Ładowarka do elektrycznego wózka widlowego to koszt kilkunastu tysięcy złotych - to tak informacyjnie.

      • 1 0

      • może pan andrzej z gańska pójdzie na spacer poszukać rozumu bo chyba zwiał przez kwarantannę

        • 0 0

  • (1)

    kupili autobusy bez ładowarek, super!

    • 3 0

    • człowieku czytaj ze zrozumieniem nikt nie kupił jeszcze autobusów bo nie było jeszcze przetargu przetarg ma być najpierw na ładowarki

      • 0 0

  • ZKM ratuje "Palantowa" (4)

    Za wszelką cenę. Nawet niestraszne im wystawianie UM na posmiewisko. Teraz w małej bazie będzie dodatkowy dział, elektryczny? Gratuluję dobrego samopoczucia! Tylko komu? Wszystkim zza biurka? Chyba tak. Zza biurka wszystko widać najlepiej...

    • 12 2

    • a ty lepiej zza monitora mądryś jak koteł jarka

      • 0 0

    • (2)

      Platynowa skasowala ostatniego jelczo mercedesa na świecie, osoba za to odpowiedzialna powinna zostac publicznie wychlostana bowiem jest prostakiem.

      • 6 2

      • Mogłeś odkupić (1)

        • 1 1

        • Ale oni maja warunki na utrzymanie wozu. Ja nie. Poza tym firma pieniadze ma - te wszystkie kadry kase kosza.

          • 1 1

  • (2)

    Czy po za 3 kryteriami bedzie brana pod uwagę grubość koperty?.

    • 32 6

    • tak twojej

      • 0 0

    • słownik

      • 0 1

  • 16,5 miliona... (5)

    za 11 stacji i wylanie kawałka asfaltu w zajezdni - wychodzi ponad bańka za jedną stację. WTF? xD Wallbox do samochód elektrycznych (dla zainteresowanych do sprawdzenia w google) kosztuje ok. 3000 PLN, to nawet zakładając - na bogato - 100-krotną przebitkę, koszt nie powinien przekroczyć 300 000 PLN. :) Pomijam już fakt ekonomicznego uzasadnienia - za 80 mln PLN można kupić 60 standardowych lub 40 przegubowych trolejbusów, które... działają tak samo. :)

    • 60 9

    • Mistrzu tylko trzeba Utrzymać całą sieć trolejbusową.... A to dopiero koszty...

      • 0 0

    • 400kW to nie jest moc za darmo

      • 2 0

    • nieźle, to jakieś 1/4 tego co wydano na lotnisko w Gdyni :-)

      • 2 3

    • (1)

      Pudełko wallbox pewnie poda prąd z mocą max 22kW. A to jest prąd AC i sprawdza się w garażu ewentualnie pod marketem. 400 kW to przyłącze DC. Sama stacja DC dla cywilnych samochodów elektrycznych to wydatek od 200 tys PLN za 50kW do nawet 500 tys PLN za 150 kW.

      • 6 3

      • dodatkowo będzie to zapewne ładowarka pantografowa

        takie jak np. na pętlach w Zielonej Gorze

        • 3 0

  • Dopiero w 2023 r. (2)

    Zobaczycie że te elektryczne autobusy wraz z ładowarkami pojawia się dopiero w 2023 r. w roku wyborów.

    • 10 6

    • Elektyczne autobusy

      Takowe już jeżdżą po Gdyni

      • 0 0

    • jakich wyborów?

      Wybór jest jeden! Trolejbus lub rower MeVo.

      • 0 0

  • Dużo mądrzejszym rozwiazaniem są trolejbusy . (6)

    Komunikacja w Gdyni zaczęła poruszać się w bardzo dobrym kierunku opierając rozwój na sieci trolejbusowej . Przy obecnej technologii jaką są trolejbusy z zestawem bateryjnego zasilania jest to idealne rozwiązanie . Zakup elektrobusów to zbędny wydatek i chyba tylko próżna dążność za modą .

    • 80 15

    • no nie wiem (3)

      dla porównania powinni podać koszty budowy kilometra trakcji trolejbusowej wraz z infrastrukturą

      • 4 9

      • Autobusy elektryczne szybciej niszczą drogi.

        To ciężkie pojazdy. Nie widzę sensu ich zakupu (przynajmniej teraz) skoro Gdynia ma trojlebusy. Lepszym i tańszym rozwiązaniem będą autobusy hybrydowe.

        • 0 1

      • dziecko!

        co ty robisz na przerwie?!

        • 0 0

      • ale są trolejbusy z akumulatorami

        a łatwość ładowania (z sieci) jest jedsnak [plusem

        taki 'kawałek trakcji' czyuli ładowarkę mozna przecież ustawić na petlach (autobusowych), podejrzewam, że jednak to powinno być tańsze rozwiązanie

        no i jest jednak także bardziej sensowne

        • 10 1

    • Są miejsca, gdzie nie da się załośyć sieci trakcyjnej (1)

      • 1 2

      • tam można zjechać z trasy i przejechać na bateriach

        • 6 0

  • Gdynia mistrzem marnotrawstwa (1)

    Kolejny przykład całkowicie nietrafionych inwestycji ferajny gryzonia

    • 15 1

    • To Ty nie pamiętasz ile jadu sie rozlalo gdy byl artykul o zakupie używanych autobusów z Genewy?

      • 0 0

  • (1)

    Przecież oni już mają trakcję do ładowania trolejbusów rozwieszoną na ulicach.

    Kupili trolejbusy niekompatybilne z istniejącą siecią trakcyjną?
    A to barany.

    • 15 2

    • Ale tylko rozwieszona na części ulic w dzielnicach . Chyba zapomniałeś/aś że dzielnice północne , witomino , chwarzno , płyta redłowska , kamiena góra i wzgórze maksymiljana niemają ani kawałka sieci trakcyjnej

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane